تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819953635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«عرفه؛ روز نيايش» به روايت فضاي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «عرفه؛ روز نيايش» به روايت فضاي مجازي
گروه وبلاگ و IT: سايت راسخون به مناسبت فرارسيدن روز عرفه ويژه‌نامه اينترنتي را با بخش‌هاي متنوعي روي خروجي خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، دانلود كتاب سرزمين عرفات ويژه تلفن همراه، متن كامل كتاب سرزمين عرفات، كاغذ ديواري، دعاي عرفه، كارت‌پستال روز عرفه، دانستني‌هايي درباره روز نيايش، نيم‌نگاهي به «شرح فرازهايي از دعاي عرفه»، تحليل دعاي امام حسين‌(ع) در روز عرفه، نگرشي بر دعاي عرفه صحيفه سجاديه، رابطه انسان و خدا در دعاي عرفه امام حسين و امام سجاد(ع)، شاخه‌هاي علوم پزشكي در دعاي عرفه امام حسين(ع)، از اشك عرفه تا ذبح قربان، اقتباسي از دعاي امام حسين(ع) در روز عرفه، بر فراز قله عرفان، دعاي عرفه؛ سير انديشه در آفاق جهان، عرفه؛ روزي بسان شب قدر، عرفان سيدالشهدا(ع) از بخش‌هاي اصلي اين ويژه‌نامه است.

خدا در عرفان عرفه، تجلي عرفان امام حسين(ع) در دعاي عرفه، اعمال شب و روز عرفه، پيامبران در سرزمين عرفات، اسرار وقوف در عرفات، وجه تسميه روز عرفه، حقايق و معارفي از وقوف در عرفات،

دل‌نوشته‌هايي به مناسبت روز عرفه، ديدار با امام زمان(عج) در عرفات، عرفه تجلي‌گاه نيايش، روز عرفه؛ همتاى شب قدر، دعا و نيايش چه فايده‌اي دارد، نقش نيايش در درمان، تشرف در عرفات، مكان‌ها و زمان‌هاي دعا از ديگر عناوين اين ويژه‌نامه است.

در بخش‌هايي از «عرفه روز نيايش» مي‌خوانيم: «روز عرفه، روز شناخت است و هرچند نام عيد بر آن نهاده نشده ولي يكي از اعياد بزرگ اسلام به شمار مي‏رود. امروز روزي است كه خداي سبحان بندگان خود را به عبادت‏ و اطاعت ‏خويش فرا مي‏خواند و خوان كرم و احسان و لطف خود را براي آنان مي‏گسترد و درهاي مغفرت و بخشش و رحمت خود را بر روي آنان مي‏گشايد.»

«امروز روز دعا و به خاك افتادن در برابر خدا و نيايش و توجه به معبود است. هركس به اندازه معرفت و شناخت خود بايد دست راز و نياز را به سوي حضرت ذي‏الجلال بلند كند و مناجات و استغفار كند و هر اندازه تضرع و خشيت‏ بيشتر باشد، قرب به خدا افزون‏تر است.»

در بخش «نيم‌نگاهي به شرح فراز‌هايي دعاي عرفه» آمده است: «دعا، عبادت و مراتب آنها، طولاني بودن درجات، شيوه‏اي نو در تفسير متون وحياني، ائمه(ع) مرجع تفسير معارف، ويژگي‏ها و آثار موجودات زماني و مكاني، تعلق مشهود به زمان و مكان، اهميت عرفه در امت‏هاي گذشته، فضيلت عرفات، مأذون بودن انسان كامل براي دعا، گوناگوني معارف دعاي عرفه و انتساب بخش پاياني دعاي عرفه به امام حسين(ع) از نكات مورد توجه در دعاي عرفه است.»

«قسمت نخست دعاي عرفه را همه نقل كرده‏اند، اما بخش پاياني آن را برخي مانند علامه مجلسي(ره) نقل نكرده است. از اين رو، بعضي احتمال داده‏اند كه از امام حسين(ع) نباشد. بنابراين قرائن و شواهدي بر صدور آن از سالار شهيدان گواهي مي‏دهد.»

«در بررسي اسناد روايات، آنچه اصل است و موضوعيت دارد، صدور آن از امام معصوم است. يعني يك حديث‌پژوه بايد اطمينان پيدا كند كه محتواي مورد نظرِ او، از معصوم(ع) صادر شده است. اين اطمينان گاهي از راه وثاقت و اصالت و صداقت راوي به‏دست مي‏آيد، گاهي از راه بلندي محتوا و اتقان متن و گاهي نيز از راه شواهد و قرائن منفصل و متصل. از اين رو، بررسي سندي احاديث از آن جهت مورد توجه قرار مي‏گيرد كه راهي براي حصول اين اطمينان است و به اصطلاح موضوعيت ندارد، بلكه طريقيت دارد، سپس در ادامه چند شاهد و قرينه ذكر شده است.»

در قسمت‌هايي از «اسرار وقوف در عرفات» آمده است: «اميرالمؤمنين(ع) درباره‌‌ راز وقوف در عرفات فرمود: عرفات خارج از مرز حرم است و مهمان خدا بايد بيرون دروازه، آنقدر تضرع كند تا لايق ورود حرم شود. از اين‌رو شب و روز عرفه دعاهاي مخصوص دارد كه جزو فضايل برجسته و وظايف مهم روز عرفه است. بنابراين، خداوند اين گونه مهمانان خود را براي ورود در خانه‌اي كه انبيا(ع) به طهارت آن قيام و اقدام كرده‌اند.»

قسمت‌هاي مختلف اين ويژه‌نامه كه تمام ابعاد دعاي عرفه و بازتاب اين دعا را در سخنان اهل‌بيت(ع) مورد بررسي قرار داده به مخاطب در شناخت اين دعا و نحوه برگزاري مراسم و آثار و بركات آن كمك مي‌كند.

ويژه‌نامه «عرفه روز نيايش» را اينجا كليك كنيد!
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن