تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/آخرين خبرها از جشنواره فيلم پليس/ پيام صفارهرندي ، احمدي‌مقدم، برنامه‌ي نمايش فيلم‌ها و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /آخرين خبرها از جشنواره فيلم پليس/ پيام صفارهرندي ، احمدي‌مقدم، برنامه‌ي نمايش فيلم‌ها و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

در آستانه‌ي آغاز جشنواره فيلم پليس وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ پيام دادند.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در متن پيام صفارهرندي آمده است:«وقوع انقلاب اسلامي ضمن ايجاد تحولي بنيادين در شكل و محتواي شئون و مناسبات زندگي مردم، امكان بهره وري توامان از تعاليم انسان ساز مكتب اسلام و گنجينه لايزال فرهنگ و هنر ايران را ميسر ساخت و از اين رهگذر، مسلمانان فرهيخته ايراني مجال آن يافت تا در تمامي عرصه‌هاي جهاني طرحي نو در انداخته و راهي تازه فراروي درد آشنايان و رهروان جاده انسانيت بگشايد.

سينما و پرده نقره‌اي آن بي‌شك از مناسب‌ترين وسايل انتقال انديشه و پيام‌هاي ارزشمندي است كه جهانيان، مشتاق دريافت آنها از جانب ايران امروز هستند. تبديل و تحول ژانر پليسي از مفهوم رايج آن در سينماي بيگانه به آنچه در سال‌هاي اخير در سينماي ايران به نمايش در مي‌آيد، از جمله اين پيام هاست و اين مهم نشانگر تفاوت‌هاي ذاتي ميان نيروي انتظامي در حكومت اسلامي و نيروي پليس در ساير حكومت‌هاست.

با اين نگاه جشنواره فيلم پليس علي رغم نوپايي، در ايفاي نقش خطير خود به توفيقات شايسته‌اي نايل آمده است و اينجانب از درگاه خداوند متعال براي متوليان و دست اندركاران اين پديده فرهنگي هنري، بهروزي و توفيق پويش در مسير كمال مسئلت مي‌كنم.»

بنا بر اين گزارش سرتيپ دكتر اسماعيل احمدي‌مقدم در متن پيام ديگري آورده است:«شيواترين و زيباترين شكل بيان يك پديده و بطور كل يك واقعيت و حتي در عاليترين مراتب آن يعني يك حقيقت، قرار دادن آن در لفافه كنايه آنهم نوع هنر است كه «الكنايه ابلغ من التصريح»

گونه فيلم‌هاي پليسي نيز از اين قاعده مستثني نيست، پيشگيري از وقوع جرم آنگاه كه جنبه‌هاي تعليمي براي يك كارآگاه را دارد اگر به صراحت، تصويري گردد و در قالب كاري مستند ارائه شود، تا حدي قابل پذيرش است، ليكن آنگاه كه جنبه آموزش عمومي و همگاني پيدا مي‌كند از ظرافتهاي ديگري مي‌بايست برخوردار گردد و از مستقيم گوئي، پرهيز شود.

بررسي آسيب‌هاي اجتماعي هرچه از بيان عريان دور باشد به شرط آنكه از اصل موضوع فاصله نگيرد در ضمير انسانها ماندگارتر خواهد شد.

ما به دنبال آموزش نحوه ارتكاب جرم و يا حتي چگونگي كشف و دستگيري مجرم نيستيم بلكه مهمترين بخش ماموريت فعاليت‌هاي سينمايي ناجا، ايجاد يك پليس دروني است، به ساده ترين شكل بيان، عنوان مي‌كنم بيدار كردن وجدانهاي خفته، بيشترين انتظاري است كه از ساختن فيلم داشته‌ايم.

بگذاريد به صراحت بگويم: فيلم آنگاه كه همچون مرگ هشدار دهنده باشد به اصل كاربرد خود دست يافته است، «من اكثر ذكر الموت نجا من خداع الدنيا»

قرآن كريم از زبان يوسف پيامبر فرمود: «و ما ابري نفسي ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ان ربي غفور رحيم» اگر همين آيه را دستمايه كار خود قرار دهيم تا حد زيادي به مقصدمان در سرمايه گذاري براي كاهش جرم رسيده‌ايم.

نمايش هنرمندانه نفوذ شيطان و اينكه هيچكس از نفس خويش بري نيست و تنها در سايه پناه بردن به فطرت خداجوي و رحمت الهي مي‌توان به صلاح و فلاح راه برد رسالت روشن سينماست. از اين طريق تلنگري براي بيداري وجدان كه همان پليس درون است، زده مي شود و آن تنبهاتي كه غرض و خواسته ما را تامين مي‌نمايد، رخ مي‌گشايد و اين همان است كه بدنبالش بوده‌ايم، البته اينها نافي به تصوير كشاندن قدرت، امكانات و تواناييهاي پليس نخواهد بود. فيلم پليسي به القاء اقتدار پليس نيز مي‌بايست كمك نمايد.

براي تمامي دست اندركاران اين جشنواره آرزوي موفقيت، سعادت و سلامت دارم.»

***********************

روز چهارشنبه (فردا) در دومين روز از برگزاري جشنواره فيلم پليس، فيلم‎هاي سينمايي پارك وي- شب حورا- دعوت- تقاطع ( در سالن 1 سينما فلسطين)، رفيق بد- همخانه- سنگ، كاغذ قيچي- هميشه پاي يك زن در ميان است ( در سينما كانون)، تله فيلم‎هاي بيرون از بهشت- آسيب- روز از نو- ما همه خوبيم ( در سالن 2 سينما فلسطين) و فيلم‎هاي كوتاه و مستند بازگشت- عزيز- خاطرات يك قاضي- ساعت صفر- ترافيك- گفته شد نزديكتر- كشتي شكستگان- فرار از خانه- ساعت انتقام- من بر زمين سنگين- صورت‎هاي رنگ پريده، كي خوشبخت مي‌شم؟- انتظار تلخ و يك شاخه گل براي مجنون( در سالن 3 سينما فلسطين) به نمايش در خواهد آمد.

****************************

نشست تخصصي فيلمنامه و آسيب‎هاي اجتماعي همزمان با برگزاري سومين جشنواره فيلم پليس روز چهارشنبه 20 آذرماه (فردا )با سخنراني 9 كارشناس سينمايي و جامعه‎شناس در تالار بتهوون خانه هنرمندان از ساعت 15 تا 20 برگزار مي‎شود.

مينو فرشچي مدير برگزاري نشست تخصصي فيلم‌نامه وآسيب‌هاي اجتماعي اعلام كرد: اين نشست در دو بخش برگزار خواهد شد كه بخش اول به سينما پليسي از نگاه فيلم نامه‎نويسان اختصاص دارد كه در آن حسين ايري(فيلمنامه‎نويس) ، جمشيد ارجمند (منتقد سينمايي و فيلمنامه‎نويس)، حسن مهدوي‎فر(فيلمنامه‎نويس)، خسرو دهقان (منتقد سينمايي- فيلمنامه‎نويس) و محمد علي سجادي (فيلم نامه نويس و كارگردان) به ترتيب درباره طراحي شخصيت در فيلم‎هاي پليسي، ساخت فيلم نوآر، داستان پليسي، جذابيت پنهان، بن بست سينماي پليسي در ايران و فيلم پليسي در سينماي ايران سخنراني خواهند كرد.

در بخش دوم 4 جامعه شناس، روانشناس و فيلمنامه نويس به چگونگي طرح آسيب‌هاي اجتماعي در فيلم‎نامه مي‎پردازند كه فريد مصطفوي(فيلمنامه نويس)، دكتر جواد حاتمي (روانشناس و مدرس دانشگاه)، دكتر بهرام بيات (جامعه شناس و مدرس دانشگاه) و حسن هدايت(فيلمنامه نويس و كارگردان) به ترتيب در خصوص

آسيب شناسي فيلم‌هاي آسيب شناسانه، شناخت شخصيت بزهكار، نقش سينما در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي از سخنرانان اين بخش خواهند بود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن