تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816439462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكوري‌‏راد:بايد از موضع قدرت با تمام كشورهاي جهان مذاكره‌‏كنيم هويت ضد آمريكايي16 آذر بايد حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: شكوري‌‏راد:بايد از موضع قدرت با تمام كشورهاي جهان مذاكره‌‏كنيم هويت ضد آمريكايي16 آذر بايد حفظ شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
مناظره جنبش دانشجويي با عنوان، آمريكا، مذاكره يا منازعه؟ به دعوت بسيج دانشگاه اميركبير با حضور علي شكوري‌‏راد عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت و عباس نبوي عضو هيات موسس دفترتحكيم وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، شكوري‌‏راد با اشاره به اينكه حادثه 16 آذر به درستي درتاريخ ملت ايران رقم خورده است، گفت: بايد هويت ضد آمريكايي اين روز حفظ شود هرچند مسايل اساسي دانشجويان از جمله عدالت و دفاع از حقوق شهروندي نيز در اين رويكرد بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرد.
وي با اشاره به اينكه اين روز متعلق به همه دانشجويان مذهبي و غير مذهبي است، اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب جريان‌‏هاي چپ تلاش كردند تا با انتصاب 16 آذر به خود آن رابه نفع خود تمام كنند اما نگاه شريعتي به اين موضوع از تلاش‌‏هاي آنها ممانعت و به نوعي آن را خنثي كرد.
وي ادامه داد: كساني كه امروز در دفتر تحكيم هستند كمتر از گذشته براي مبارزه با آمريكا انگيزه دارند و كساني كه درگذشته مخالفت مي‌‏كردند، امروز سعي دارند كه به اين مساله توجه بيشتري شود.
اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با تاكيد براينكه در سياست‌‏خارجي و داخلي نمي‌‏توان معيارهاي دوگانه‌‏اي در پيش گرفت، تصريح كرد: اين نظام داراي عملكرد مثبت ومنفي است و اگر كساني بخواهند با نابساماني موجود در نظام برخوردكنند بايد از يك روش قانونمند استفاده‌‏كنند چرا كه اگر از چارچوب قانون خارج شوند به يك عنصر ضد نظام تبديل مي‌‏شوند.
وي ادامه داد: در زمينه بين‌‏الملل نيز نمي‌‏توان اين طور مطرح كرد كه با آمريكا مدارا كرده و بعد داخل كشور بگوييم مدارا نشود، چارچوبي كه امام در اين‌‏باره تعيين كرده، درست است و براي سياست داخلي و سياست خارجي كاربرد دارد اگر به صورت صحيح رعايت شود به نقاط مثبتي خواهيم رسيد.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با اشاره به اينكه درگذشته بين تحكيم وحدت درمراسم13 آبان با سازمان تبليغات كه عهده‌‏دار اداره آن بود تقابل وجود داشت، تصريح كرد: درگذشته اجراي مراسم سيزده آبان برعهده دانشجويان و به ويژه دفتر تحكيم وحدت بود اما امروز دانشجويان كمتر شركت مي‌‏كنند.
شكوري راد با اشاره به اينكه اگر ما نيز طرح مذاكره با آمريكا را مطرح كنيم به عنوان طرفداري از دولت احمدي نژاد تلقي مي‌‏شود ،تصريح كرد: در اوايل دوران هاشمي ما به عنوان دانشجو با طرح مذاكره با آمريكا مخالف بوديم و در بينش سياسي دفتر تحكيم اين مبارزه با آمريكا علني بود و درحالي كه ديگران مخالف آن بودند.
وي با بيان اينكه جريان چپ و اصلاح طلبان كنوني متولي مبارزه با آمريكا بودند و در عين حال جناح مقابل در برابر آن مقاومت مي‌‏كرد، اضافه كرد: در حقيقت پرچم مبارزه با آمريكا در دست نيروهاي چپ بود.
اين عضو سابق دفتر تحكيم وحدت با تاييد سياست خاتمي در دوره اصلاحات، گفت: خاتمي فرزند امام است و طبق آموزه‌‏هاي امام رفتار مي‌‏كرد ضمن اينكه آموزه‌‏هاي امام مبتني برتوجه به مقتضيات زماني و مكاني بود.
شكوري راد در ادامه با اشاره به برخي سخناني مبتني بر اين كه برخي شعارهاي احمدي‌‏نژاد عليه آمريكا مورد استقبال جهاني است، ادامه داد: كشوري خواهان ادامه اين مسير به شكل نظامي نيست چرا كه مقايسه ما با ساير كشورها نشان مي‌‏دهد به لحاظ استقلال سرآمد هستيم اما از نظر رشد و پيشرفت هنوز با دنيا فاصله زيادي داريم.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت اضافه كرد: شعار مبارزه با آمريكا دركنار مذاكره با آنان اصيل نيست اما در زمان اصلاحات تمام مرز‌‏بندي‌‏ها وتنش‌‏زدايي‌‏هايي كه مي‌‏شد اصالت داشت. ما بايد از موضع قدرت با تمام كشورهاي جهان مذاكره‌‏كنيم كه با آمريكا مي‌‏شود مذاكره كرد اما برعكس دولتمردان فعلي كه مذاكره با آمريكا را بلد نيستند و با حرف‌‏هاي خود به آنها امتياز مي‌‏دهند.
شكوري راد، گفت: با مذاكره اين دولت با آمريكا مخالف هستيم چرا كه دولت اوباما دولتي است كه از حوزه اقتدار جلو مي‌‏آيد و از درون اين مذاكره منافع ملي ما به دست نخواهد آمد.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، گفت: اگر دولت صالح مقتدري از جانب ايران بخواهد با آمريكا مذاكره بكند و در چارچوب منافع‌‏ملي باشد هر عقل سليمي آن را خواهد پذيرفت.
وي گفت: مذاكره با آمريكا هيچ تفاوتي با مذاكره با اروپا ندارد و از نظر كارشناسي نيز ديپلمات‌‏هاي اروپايي تفاوتي با نوع آمريكاي آن ندارد، ضمن اينكه ما هم ديپلمات حرفه‌‏اي كم نداريم اما مهم اراده‌‏اي است كه پشت اين مواضع قرار مي‌‏گيرد.
پايان پيام

كد خبر: 462284
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن