تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816186140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع نيروگاه ها افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع نيروگاه ها افزايش مي يابد
سرپرست شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: ظرفيت ذخيره سازي سوخت مايع نيروگاه ها تا حد يك ميليارد و 200 ميليون ليتر افزايش مي يابد.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا ، مهندس"سيدنورالدين شهنازي زاده" ضمن اظهار اين مطلب در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه ذخيره سوخت مايع نيروگاه ها به ميزان سه ميليارد و 400 ميليون ليتر شامل يك ميليارد و 400ميليون ليتر نفت گاز و 2 ميليارد ليتر مازوت كاملا پر است ، افزود: باتوجه به مشكل نيروگاه هاي برق آبي در تابستان امسال،مصرف نفت گاز و مازوت در اين بخش به ترتيب 26 و 33 درصد رشد داشت.
وي با اشاره به اينكه نيروگاه ها بايد به طور طبيعي ( نرمال ) 137 ميليون مترمكعب روزانه گاز طبيعي دريافت كنند ، اما اين رقم در فصل زمستان به دليل افزايش مصارف خانگي به حداكثر 30 ميليون مترمكعب در روز مي رسد، افزود: 107 ميليون نرمال مترمكعب كمبود گاز طبيعي بايد با سوخت مايع جبران شود كه 61ميليون ليتر آن با سوخت مازوت تامين مي شود.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه بخش عمده سوخت مايع مورد نياز نيروگاه هاي كشور بايد از مبادي جنوب و توسط خط لوله ، نفتكش و يا مخازن راه آهن منتقل شود ، گفت: در فصل زمستان حدود 2500 مخزن در راه آهن براي حمل سوخت مايع به نيروگاه ها در اختيار است.
همچنين درحال حاضر 8300 نفتكش در ناوگان زميني به اين منظور در اختيار است و به اين تعداد تا 20 روز آينده يك هزار نفتكش ديگر افزوده مي شود.
شهنازي زاده سپس اقدام ديگر براي تسريع در سوخت رساني به نيروگاه ها در فصل زمستان را اتصال مخازن 10 نيروگاه به خط لوله انتقال سوخت مايع عنوان كرد و افزود: نيروگاه هاي اروميه، شهيدرجايي، منتظرقائم،بندرعباس،دماوند، گيلان، اردبيل، نيشابور، آبادان وسنندج از طريق خط لوله سوخت مايع را دريافت خواهند كرد.
اين مقام مسئول در خصوص پيشرفت در بكارگيري سامانه هوشمند گازوئيل گفت: از ابتداي آذر ماه امسال سيستم سامانه نفت گاز آماده شد و در 1812 جايگاه نفت گاز اين سيستم راه اندازي شده است.
به گفته سرپرست شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران ،از تعداد كل 5881 نازل نفت گاز 5552 نازل مجهز به دستگاه سامانه هستند و از اين تعداد 5250 در سرويس مي باشد و با كارت سوخت مي گيرند. همچنين تعداد 502 هزار كارت سوخت نفت گاز شخصي سازي شده و در اختيار دارندگان خودروهاي ديزلي است.
شهنازي زاده گفت: تعدادي از خودروهاي ديزلي كه هنوزتغيير پلاك نداده و شماره ندارند، با كارت جايگاه سوخت دريافت مي كنند . اما بايد در مهلت زمان تعيين شده نسبت به تعويض پلاك اقدام كنند .زيرا ممكن است با مشكلاتي مواجه شوند.
وي در خصوص تامين اعتبار مورد نياز واردات بنزين و نفت گاز تا پايان سال گفت: شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران مسئوليت اعلام مصرف و نياز را دارد و تامين اعتبار و خريد بنزين و نفت گاز وارداتي به عهده امور بين الملل شركت ملي نفت ايران است.
شهنازي زاده با اشاره به اينكه با اجراي طرح هاي بنزين سازي در پالايشگاه ها با سرمايه گذاري يك ميليارد و 500ميليون دلار، طرح هاي توسعه و بهينه سازي پالايشگاه هاي موجود با سرمايه گذاري 12 ميليارد دلار و احداث هفت پالايشگاه جديد با سرمايه گذاري 27 ميليارد دلار ظرفيت تصفيه نفت خام ايران به سه ميليون و 200 هزار بشكه در روز تا سال 1392 مي رسد.
وي سپس راه هاي جذب منابع مالي براي اجراي اين طرح ها را تامين مالي ( فاينانس) ، فروش سهام پالايشگاه ها و برداشت از حساب ذخيره ارزي عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ،وي در خصوص اينكه ايا با كاهش بهاي بنزين در بازارهاي جهاني احتمال كاهش بهاي بنزين آزاد وجود دارد، گفت: در حال حاضر بنزين با دو نرخ يك هزار ريال براي سهميه بندي و چهار هزار ريال براي آزاد عرضه مي شود. نرخ چهار هزار ريال براي هر ليتر بنزين آزاد نرخ بين المللي نيست ، زيرا زماني قيمت بنزين در بازار جهاني هر ليتر هشت هزار ريال بود و در داخل چهار هزار ريال عرضه مي شد.
وي با اشاره به اينكه برنامه كاهش بهاي بنزين آزاد را نداريم، گفت: قيمت گذاري بنزين در كميته اي باحضور نمايندگان ويژه رييس جمهوري در ستاد مديريت حمل و نقل بحث و بررسي و تصميم گيري مي شود.
شهنازي زاده همچنين در خصوص تغيير سهميه هاي بنزين در سه ماهه چهارم امسال گفت:شركت پالايش و پخش فراورده اي نفتي پيشنهادهاي خود را داده است و اين مساله با جمع بندي نظر كارشناسي در ستاد مديريت و حمل و نقل سوخت كشور تصميم گيري مي شود.
اقتصام**1561**1557
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن