تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821047681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري - تحليلي مهر/فقر امكانات و توقف فوتبال بانوان در گام اول / توپ در زمين مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري - تحليلي مهر/فقر امكانات و توقف فوتبال بانوان در گام اول / توپ در زمين مسئولان
خرم آباد - خبرگزاري مهر: فوتبال بانوان در حالي گامهاي اول خود در ايران را برمي دارد كه با مشكلات زيادي دست به گريبان است و همين مشكلات باعث شده است روند رو به رشد و گسترش اين رشته به كندي صورت گيرد و علاقمندان به ورزش كمتر به آن گرايش پيدا كنند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، اين روزها ورزش فوتبال بانوان در لرستان تنها نام اين ورزش مفرح را يدك مي كشد به نوعي كه تيم هاي فوتبال بانوان اين استان عليرغم توانمندي مثال زدني خود هنوز نتوانسته اند در مسابقات مهمي شركت كنند.

نداشتن زمين چمن و امكانات و تجهيزات اين ورزش موجب دلزدگي ورزشكاران شده طوريكه فوتباليست هاي بانوي لرستاني براي بازي در چمن به عنوان اولين لازمه اين ورزش پرطرفدار بايد ماهها دوندگي كنند و در بسياري از موارد اين تلاش ها به ثمر نمي رسد.

بانوان لرستاني به زعم كارشناسان از قدرت بدني و تكنيك بالايي در عرصه ورزش به ويژه فوتبال برخوردار هستند ولي بي مهري كه امروز در حق اين رشته ورزشي بانوان صورت مي گيرد نشان دهنده اين است كه اين امر نيازمند فرهنگ سازي و توجه بيشتر مسئولان است.

يك نونهال لرستاني در جريان مسابقات دانش آموزي با ديدن خبرنگار مهر از تعطيلي تمرينات تيم فوتبال نونهالان دختر گلايه كرده و از وي مي خواهد كه در اين زمينه خبر بنويسد.

اين دختر نونهال فوتباليست در گفتگو با مهر اظهار داشت: حدود دو ماه است كه تمرينات تيم فوتبال نونهالان كه براي شركت در مسابقات كشوري برگزار مي شد تعطيل شده است و عليرغم اينكه خود من چندبار به سالن مراجعه كرده ام هيچ كدام از مربيانم را نديده ام.

وي با بيان اينكه فوتبال تاثير بدي بر روي درس خواندن وي نگذاشته است، گفت: با وجود اينكه همه هم سن و سال هاي من مشتاقانه در تمرينات شركت مي كردند و حتي شهريه ماهيانه كه براي اجاره سالن بود را نيز مي پرداختند ولي تمرينات تعطيل شد.

اين دختر خردسال خرم آبادي در پاسخ به سئوالات مهر پيرامون وضعيت و امكانات ورزشي در اين رشته، گفت: در مدتي كه ما بازي مي كرديم خودمان مجبور به تهيه لباس ورزشي بوديم و برخي از بچه ها نيز با لباس داخل خانه مي آمدند.

وي ادامه مي دهد: توپ هايي كه ما از آنها استفاده مي كرديم توپ هاي تيم پسران بود كه بعد از ما تمرين داشتند و ما مجبور بوديم بيشتر اوقات خودمان دوباره با تلمبه توپ ها را باد كنيم.

نايب رئيس هيئت فوتبال استان لرستان در اين رابطه به خبرنگار مهر گفت: عوامل بسياري دست در دست هم داد تا تمرين تيم فوتبال نونهالان اين استان تعطيل شود.

مهستي ظفريان افزود: در ابتدا مسابقات قرار بود آذرماه برگزار شود ولي به دليل به تعويق افتادن تاريخ اين رقابت ها به اسفندماه و همچنين به علت اينكه فوتباليست هاي اين تيم دانش آموز هستند و ممكن بود به درس آنها لطمه بخورد تمرينات تعطيل شد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا تمرينات به منظور آمادگي دختران فوتباليست در روزهاي تعطيل استمرار نمي يابد، عنوان كرد: با توجه به سردي هوا تمرينات از زمين چمن به سالن انتقال يافت كه متاسفانه با توجه به اينكه سالن هاي ورزشي خصوصي هستند سانس فوتبال بانوان لغو و قرارداد آن با آقايان بسته شد.

ظفريان با بيان اينكه براي اجاره سالن همواره با مشكل مواجهه بوده ايم، بيان داشت: اين وضعيت در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نسبت به وضعيت نونهالان بسيار بدتر است.

نايب رئيس هيئت فوتبال استان لرستان با تاكيد بر اينكه اين ورزش در لرستان هنوز نيازمند فرهنگ سازي است، خاطر نشان كرد: عليرغم حمايت تربيت بدني استان از ورزش فوتبال بانوان، بانوان فوتباليست ما به دليل عدم وجود زمين چمن و سالن استاندارد تاكنون نتوانسته اند در هيچ مسابقه اي شركت كنند.

وي با اشاره به مسابقات اخير كشوري در كرمانشاه، يادآور شد: با وجود همه تلاش ها من نتوانستم حتي براي 3 جلسه زمين چمن را براي تمرين بازيكنان تيم فوتبال بانوان فراهم كنم.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه به هر كجا كه براي گرفتن زمين چمن رفتم با ما به طور نامناسبي برخورد كردند، افزود: امروز با توجه به گسترش اين ورزش مفرح بايد ديدگاهها نسبت به آن تغيير كند و اين امر نيازمند همت عمومي و فرهنگ سازي است.

ظفريان با تاكيد بر اينكه خرم آباد سالن استاندارد براي فوتبال ندارد، تصريح كرد: فشار سالن كمتر از فشار هواي آزاد است و بازيكنان نمي توانند با تمرين در سالن در مسابقات فوتبال حضور پيدا كنند.

وي با بيان اينكه بازيكنان فوتبال لرستان مستعد و داراي قابليت هاي بدني فروان هستند، ادامه داد: اما اين بازيكنان براي حضور در يك مسابقه بايد ياد بگيرند كه چگونه در زمين چمن بدوند و هماهنگ شوند!

اين مسئول فوتبال بانوان با تاكيد بر اينكه هيئت فوتبال تمام تلاش خود را براي تامين تجهيزات مورد نياز كرده است، عنوان كرد: در حال حاضر بسياري از بازيكنان لرستاني در تيم هاي مطرح كشور بازي مي كنند و همواره در ليگ بانوان درخشيده اند.

نايب رئيس هيئت فوتبال استان لرستان در بخش ديگري از سخنان خود به عدم حمايت بخش خصوصي از فوتبال بانوان اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال نونهالان ما نمي توانند با هزينه هيئت فوتبال در مسابقات شركت كنند و بايد يك سازمان به عنوان اسپانسر اين تيم را همراهي كند.

ظفريان ادامه داد: با وجود سر زدن به بسياري از سازمان ها و شركت ها هنوز هيچ كدام حاضر به قبول كردن اسپانسري تيم فوتبال نونهالان نشده اند.

يكي از مربيان با سابقه فوتبال بانوان لرستان نيز در اين رابطه به خبرنگار مهر گفت: بانوان فوتباليست از لحظات اوليه ورود به سالن تا زمان خروج و رفتن به منزل با مشكل مواجهه هستند.

نسرين دلفان با تاكيد بر اينكه فوتبال بانوان هيچ گاه يك جاي "درست و حسابي" براي تمرين نداشته است، افزود: اين وضعيت به گونه اي است كه تمرينات تيم هاي فوتبال بانوان يك ماه برگزار مي شود و دوماه به تعطيلي مي كشد.

وي با بيان اينكه هيچ گونه امكانات رفاهي براي فوتباليست هاي بانو وجود ندارد، يادآور شد: در يكي از مسابقات براي بازيكنان لباس تهيه شد كه اين لباس هاي ورزشي از فوتباليست ها بعد از مسابقات پس گرفته شد كه خود اين امر نشان دهنده عمق محروميت در اين رشته ورزشي است.

اين بازيكن باسابقه فوتبال بانوان لرستان با بيان اينكه در برخي از مسابقات خود بازيكنان هزينه ها را متقبل مي شوند، بيان داشت: در سال جاري به دليل عدم وجود زمين چمن فوتباليست هاي بانوي لرستاني سه مسابقه كشوري را از دست دادند.

دلفان با اشاره به اينكه فوتبال بانوان لرستان يك زمين چمن مخصوص هم ندارد، عنوان كرد: از زمين چمن هاي كنوني استان به دليل باز بودن فضا حتي براي نوجوانان دختر هم نمي توانيم استفاده كنيم.

وي كه مربيگري تيم فوتبال نونهالان دختر لرستان نيز بر عهده دارد پيرامون علت تعطيلي تمرينات مي گويد: با وجود اينكه اين تيم ماهها در تمرين به سر مي برد و در شرايط مطلوب بدني قرار داشت ولي با توجه به آغاز فصل سرما و نبود سالن اين تمرينات تعطيل شد.

اين بازيكن فوتبال كه بيش از 12 سال است كه در اين رشته ورزشي فعاليت مي كند، يادآور شد: به طور معمول براي آمادگي مطلوب نونهالان فوتباليست هفته اي دو جلسه و براي ساير رده هاي سني نيز هفته اي سه جلسه تمرين الزامي است.

وي عدم توجه مسئولين و بخش خصوصي به حمايت از ورزش بانوان را يكي ديگر از مسائل فوتبال بانوان دانست و افزود: در حال حاضر هيچ كسي در استان حاضر نمي شود اسپانسري تيم فوتبال بانوان را قبول كند.

به هر حال با توجه به اينكه فوتبال بانوان در ايران قدم هاي اوليه خوبي را برداشته و در صحنه مسابقات نيز درخشش مطلوبي داشته است به نظر مي رسد بايد بيش از پيش به اين ورزش توجه شود.

لرستان نيز با وجود استعداد هاي بسيار در عرصه ورزش بانوان در ميان كمبود امكانات و فضاهاي ورزشي همواره مورد بي مهري بوده است و شايد كارت زردي كه امروز كمبود تجهيزات و امكانات ورزشي بر ورزشكاران فوتباليست لرستاني تحميل كرده است روزي موجب خروج اين ورزش مفرح از صحنه ورزش استان شود و ديگر هيچ ورزشكاري عليرغم علاقه خود به اين ورزش نپردازد.

به نظر مي رسد حالا كه توپ مشكلات فوتبال بانوان در زمين مسئولان است، آنها بايد براي رشد و گسترش اين رشته ورزشي پرطرفدار نه تنها در استان لرستان بلكه در تمام كشور چاره اي بينديشند و امكاناتي را فراهم كنند كه فوتبال بانوان ايران بتواند جايگاه شايسته اي پيدا كند.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 608]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن