تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816253545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رویداد های مهم امروز پنج شنبه ۲8 مهر ۱۳۹۰


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: رویداد های مهم امروز پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰

رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی
رحلت فقیه، محدث، مفسر و اصولی شیعه آیت‏اللَّه “جعفر نزاری نقدی” (۱۳۲۹ش)



آیت‏اللَّه شیخ جعفر نزاری نقدی در سال ۱۲۶۵ش (۱۳۰۳ق) به دنیا آمد و از خردسالی، شوق فطری طبیعی به علم و ادب و تحصیل کمالات داشت. از این‏رو در ابتدا اصول قرائت و خط عربی و فارسی را فرا گرفت و در چهارده سالگی برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه نجف اشرف گردید. پس از تکمیل مقدمات و سطوح، در درس خارج حضرات آیات عظام: آخوند ملامحمد کاظم خراسانی، سید محمد کاظم یزدی و شیخ احمد کاشف الغطا و دیگر استادان عصر حاضر شد و مراتب عالی علمی را پیمود. در اینحال با اصرار جمعی از مؤمنان یکی از مناطق شیعه‏نشین جنوب عراق و به دستور استادش، علامه یزدی، جهت تبلیغ دین و نشر علوم اسلامی و حل دعاوی شرعی راهی منطقه العماره گردید. آیت‏اللَّه نزاری پس از حدود ده سال اقامت در العماره، به عضویت دادگاه شرعی بغداد منصوب شد اما پس از مدت کوتاهی از این مقام کناره‏گیری کرد و در نجف اشرف به تالیف و تدریس و ارشاد مردم همت گماشت. از این فقیه اصولی آثار متنوعی به جای مانده که الانوارُالعلویه و الاسرارُ المُرتَضَویه، القوانینُ المَنطقیه و نیز حواشی بر شرایع و معالم و شرح شمسیه از آن جمله‏اند. آیت‏اللَّه جعفر نزاری نقدی سرانجام در بیست و هشتم مهر ۱۳۲۹ش برابر با هفتم محرم الحرام ۱۳۷۰ق در ۶۴ سالگی در نجف اشرف درگذشت و در تاسوعای حسینی در آن شهر به خاک سپرده شد. اعتصاب کارمندان وزارت دارایی بر ضد رژیم پهلوی (۱۳۵۷ ش)


در حالی که موج اعتصاب عمومی، بسیاری از نقاط کشور را فراگرفته بود، کارمندان وزارت دارایی نیز به اعتصاب کنندگان پیوستند و دست از کار کشیدند. آنان ضمن ادامه اعتصاب، اعلامیه‏ای منتشر کرده و اخراج کامل مستشاران خارجی و تحریم مبادلات بازرگانی بین ایران و رژیم صهیونیستی را خواستار شدند. در این تاریخ، دامنه اعتصاب، به حدی رسیده بود که می‏توان گفت سراسر کشور را به صورت یکپارچه و به گونه‏ای بی سابقه و کم نظیر فراگرفته بود. برگزاری اولین نمایشگاه مطبوعات ورزشی کشور (۱۳۷۳ ش)

در چنین روزی در سال ۱۳۷۳ ه ش نخستین نمایشگاه مطبوعات ورزشی در تهران بر گزار شد . در این نمایشگاه بزرگ بسیاری از روزنامه های ورزشی در همایشی روش و راهکارهای پوشش بهینه بهتر اخبار ورزشی را مورد بررسی قرار دادند .       اعتراض وزارت امور خارجه ایران به دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران (۱۳۷۸ ش)

در پی دستگیری بیست نفر از جمله شانزده یهودی در ماه‏های بهمن و اسفند ۱۳۷۷ و محاکمه آنان به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل در دادگاه ایران، آلبرایت، وزیر خارجه وقت آمریکا، در یک موضع‏گیری مداخله‏جویانه در امور داخلی کشورمان، محاکمه جاسوسان یهودی دستگیر شده را غیرقابل قبول خواند. وی همچنین گفت: تهران باید از حمایت تروریسم بین‏المللی، مخالفت با روند سازش خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به سلاح‏های کشتار جمعی دست بردارد. در پی این اتهامات آمریکا علیه ایران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را مردود خواند و با تقبیح این گونه ادعاهای بی‏اساس، این امر را نمونه بارز دیگری از دخالت آمریکا در امور داخلی ایران خواند و اضافه کرد: اینگونه ادعاهای بی اساسِ مسؤولان آمریکایی، ناشی از نگرانی دولت آمریکا از موفقیت سیاست‏های تنش‏زدایی و اعتمادسازی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است تا آن کشور نتواند با سوء استفاده از اختلافات و تشتت کشورهای منطقه از منافع تجارت تسلیحاتی منتفع گردد. رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری   حمله‏ی “سلطان محمودغزنوی” به سیستان و انقراض سلسله‏ ی‏ صفاریان(۳۸۹ق)

آلپتکین ، یکی از سپهسالاران سامانیان ، در اواخر عمر خود ، از دولت سامانی ناراضی شد و به شهر غزنین رفت و با جانشینانش در این شهر حکومتی را تشکیل داد که این حکومت غزنویان نامیده شد . آن ها از غزنین به جنگ با بت پرستان می رفتند . سلطان محمودغزنوی ، بزرگترین فرمانرواهای غزنویان ، قلمرو خود را از غزنین فرا تر برد . او به سیستان لشکر کشید و بقایای صفاریان را بر انداخت تولد “خواجه نظام الملک” وزیر دانشمند سلجوقی(۴۰۸ ق)

خواجه نظام الملک، دانشمند و از شخصیت‏های مهم سیاسی – فرهنگی قرن پنجم هجری است که در طوس به دنیا آمد. او از جمله دانشمندانی است که تاثیر بسیار زیادی بر تحولات سیاسی و فرهنگی عصر خویش گذاشت. خواجه در دربار سلسله‏ی سلجوقیان به وزارت منصوب شد و در طی سی سال وزارت خود،در حل و فصل امور مملکتی تلاش بسیاری کرد و بسیاری از پیشرفت‏های ایران در زمان سلجوقیان، مدیون کاردانی و لیاقت او بود.از اقدامات مهم خواجه نظام الملک، تاسیس مدارس متعددی در شهرهای مهم بود که به نظامیه معروف شدند. خواجه از نویسندگان چیره‏دست ادب فارسی نیز به شمار می‏رود. او تجربه‏ی سالیان دراز وزارت خویش را درکتابی به نام سیاست نامه گردآوری کرده است. پایان تألیف تفسیر مشهور “مجمع البیان” توسط علامه “طبرسی”(۵۳۶ ق)

تفسیر مجمع البیان نوشته‏ی علامه شیخ طبرسی یکی از مفسرین بزرگ قرآن است. وی از علمای مشهور ایران بود که به خاطر فضیلت، درست‏کاری و امانت داری در علوم فقه، حدیث و تفسیر به امین الاسلام،یعنی امانت دار اسلام شهرت یافت. تفسیر مجمع البیان که ازتفاسیر مهم قرآن می‏باشد،تفسیری مرجع و قابل استفاده برای دانشمندان مسلمان بوده و هست. این تفسیر بارها چاپ شده و ترجمه‏ی فارسی این تفسیر،در سی جلد موجود است. وفات “مخدوب علی شاه همدانی” شاعر و عارفِ مکتب تصوّف(۱۲۳۸ ق)

میرسید علی همدانی پسر سیدشهاب‏الدین همدانی ملقب به علی ثانی یا شاه همدان و معروف به مخدوب علی شاه، از عارفان و شاعران نامی‏قرن هشتم هجری است. او از شاگردان شیخ تقی‏الدین علی دوستی سمنانی (شاگرد ممتاز شیخ علاءالدوله سمنانی) بود که به راهنمایی دو تن از شاگردان و جانشینانِ شیخ علاءالدوله سمنانی، در اواسط قرن هشتم هجری از ایران عازم هندوستان گردید و در کشمیر به تبلیغ و نشر مکتب تصوف پرداخت. مرگ مخدوب علی شاه به سال ۷۸۶ ق در ولایت کبر و سواد هندوستان اتفاق افتاد. وفات عارف عالم “ملا محمدعلی نوری اصفهانی” (۱۲۵۳ ق) 

ملامحمد علی نوری اصفهانی، عارف و عالم در نور متولد شد. او در موطن خود در انزوا و تفکر زندگی می‏کرد و بر حَسب علاقه، به سیر آفاق و انفس پرداخت. بعدها به هندوستان سفر کرده و در بازگشت به علت تلاطم دریا تمامی کتب و یادداشت‏هایش را از دست داد. ملای نوری از عرفای قرن ۱۳ بشمار می‏رود که در سال ۱۲۵۳ در اصفهان وفات یافت. حاشیه بر شرح لمعه و حاشیه بر مثنوی مولوی از آثار اوست. رویدادهای مهم این روز در تقویم میلادی تولد “گوترید آخن وال” ریاضی‏دان آلمانی و واضع علم آمار (۱۷۱۹م)

پروفسور گوترید آخن وال ریاضی‏دان معروف آلمانی در ۲۰ اکتبر ۱۷۱۹م، در آلمان متولد شد و پس از طی مدارج تحصیلی خود، به عنوان یک استاد برجسته ریاضی مطرح گردید. وی با مطالعه و تحقیق در علم ریاضیات، علم آمار را که در فراهم کردن اطلاعات کمی و تحلیل این اطلاعات به کار می‏رود، بنیان گذارد. آخن وال با طرح لفظ “ستاتیستیک” در مقدمه کتاب خود درباره آمار، این مسئله را مورد توجه قرار داد. وی علاوه بر ریاضی، در فلسفه و قوانین فلسفی مطالعات زیادی داشت و به عنوان یک صاحب‏نظر در این رشته آثار متعددی از خود به جای گذاشته است. پروفسور گوترید آخن وال سرانجام در اول ماه مه ۱۷۷۱م در ۵۲ سالگی درگذشت. تولد “جانز آدامز” دومین رئیس جمهور امریکا (۱۷۳۵م)

جان آدامْزْ دومین رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در بیستم اکتبر ۱۷۳۵م در ایالت ماساچوست امریکا به دنیا آمد. وی در دوران تحصیلات دانشگاهی و پس از آن وارد فعالیت‏های سیاسی شد و رفته رفته به ایده و خط مشی فدرالیست‏ها متمایل گشت. جان آدامز یک حقوقدان بود که در دوران زمام‏داری جورج واشینگتن اولین رئیس جمهور امریکا، به معاونت وی دست یافت و سپس ریاست مجلس نمایندگان امریکا را عهده‏دار گردید. آدامز در نهایت در انتخابات سال ۱۷۹۶م، با اکثریت فوق‏العاده ضعیف و تنها با سه رای اضافه در ۶۲ سالگی به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شد و یک دوره چهار ساله در این مقام باقی ماند. آدامْزْ شیفته قدرت و مقام بود. او کاخ مجللی را مقرّ ریاست خود قرار داد و آن را به شکل دربارهای پرزرق و برق اروپا درآورد. وی هم‏چنین علاقه خاصی به تقلید از تکبر و غرور سلاطین اروپایى در آداب و رفتار و در برخورد با هیأت‏ها و افراد خارجی داشت. دوران حکومت آدامز با خونین‏ترین حوادث انقلاب فرانسه هم‏زمان بود، انقلابی که هرگز مطلوب ثروت‏مندان امریکایى و همراهان و همفکران آدامز نبود. اساس عملکرد آدامز، در دست حزب متبوع او، یعنی حزب فدرالیست قرار داشت و این حزب بود که برای او تعیین تکلیف می‏کرد. وی تحت تاثیر اطرافیان خود، به انگلستان گرایش یافت و این گرایش تا جایى پیش رفت که آدامز تحت فشار انگلیسی‏ها، معاهده‏ای با آنان امضا کرد که به موجب آن، امریکا بر طرح محاصره دریایى فرانسه توسط انگلستان که آن زمان برضد ناپلئون بُناپارت امپراتور فرانسه در جریان بود، صحّه می‏گذاشت. این معاهده، واکنش ناپلئون را برانگیخت و دستور حمله به کشتی‏های امریکایى در اقیانوس اطلس را صادر کرد. جان آدامز که هرگز تصور نمی‏کرد پیمان کشورش با انگلیس به این سرعت امریکای تازه استقلال یافته را وارد عرصه نبرد کند، فوراً هیأت صلحی به پاریس فرستاد اما دولت فرانسه این گروه را با توهین بسیار باز گرداند. این امر موجبات آغاز تبلیغات وسیع و دامنه‏دار حزب مخالف دولت امریکا را فراهم آورد. از این‏رو، دولت آدامز یک رشته اقدامات خشن پلیسی بر ضد نشریات و روزنامه‏های مخالف دولت و مردم معترض به اجرا گذارد. از سوی دیگر، ناپلئون که نمی‏خواست با ادامه سرسختی در برابر حکومت آدامز، بیش از پیش جبهه امریکا و انگلیس را مستحکم ببیند، در سال ۱۷۹۹م به آدامز اطلاع داد که مایل است روابط دو کشور را بهبود بخشد. آدامز نیز برخلاف نظر بزرگان حزب، در برقراری جو تفاهم میان امریکا و فرانسه کوشید تا بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری به نفع خود بهره‏برداری کند. اما شکست نیروی دریایى امریکا در جنگ با فرانسه و نیز وضع مقررات سرکوب‏گرایانه آدامز علیه مردم و مطبوعات در داخل کشور، دو عامل مهم نارضایتی مردم از حکومت فدرالیست‏ها بود که همین امر نیز شکست فاحشی را برای آدامز و حزب متبوعش به ارمغان آورد. از رویدادهای عمده دوران حکومت جان آدامز، انتقال پایتخت امریکا از نیویورک به واشینگتن بود. آدامز در واقع طرفدار قشر اعیان و اشراف جامعه امریکا بود و از آن طرف نیز اشراف و ثروت‏مندان، در دولت آدامز و تصمیمات آن نفوذ داشتند. جان آدامز پس از شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۱۸۰۰م، از صحنه سیاست کنار رفت و سرانجام در چهارم ژوئیه ۱۸۲۶م در ۹۱ سالگی درگذشت. وقوع جنگ دریایی “ناوارون” در دریای مدیترانه (۱۸۲۷م)

از سال ۱۸۲۱م که قیام مردم یونان برای استقلال از امپراتوری عثمانی آغاز شد، دولت‏های اروپایى بارها به حمایت از یونانی‏ها برخاستند که جنگ دریایى ناوارون یکی از نمونه‏های آن بود. در این جنگ که در بیستم اکتبر ۱۸۲۷م در خلیج کوچک ناوارون واقع در آب‏های شمالی دریای مدیترانه روی طر داد، کشتی‏های جنگی انگلستان، روسیه و فرانسه در حمایت از یونان، به ناوگان امپراتوری عثمانی حمله برده و شصت فروند کشتی جنگی عثمانی را منهدم کردند. هم‏چنین در این جنگ شش هزار نفر از سربازان عثمانی کشته شدند. در نهایت، جنگ با شکست عثمانی و نابودی نیروی دریایی آن در غرب یونان پایان یافت. این جنگ‏ها تا ۱۸۲۹م ادامه پیدا کرد و در این سال، با انعقاد قرارداد آدرِیانُوپُل، به پایان رسید و یونان به استقلال دست یافت. تولد “جان دیویی” روانشناس، مربی و فیلسوف شهیرامریکایی (۱۸۵۹م)

جان دیویى، فیلسوف بزرگ معاصر امریکایى در بیستم اکتبر ۱۸۵۹م در ورمونت امریکا به دنیا آمد. وی بیست سال آغازین زندگی را در روستایى در ورمونت گذراند و این حضور، تاثیر عمیقی در دیویى نهاد که تا پایان عمر در او باقی ماند. دیویى پس از پایان تحصیلات خود، به تدریس در دانشگاه کلمبیا مشغول گردید و در طی سالیان تدریس، نظرات متعددی در باب تعلیم و تربیت، روان‏شناسی و فلسفه ارائه داد. او هم‏چنین مدتی در چین به سر برد و در آن سرزمین، به تدریس طریقه تعلیم و تربیت جدید پرداخت. خلاصه فلسفه دیویى در این جمله فشرده شده است که: “بحث نکن، به فکر چاره‏ای باش” هدف دیویى آن بود که فلسفه را به صورت علم درآورد، علمی که با حقایق و واقعیات فردی زندگی روزانه سرو کار داشته باشد نه قبول حقایق کلی. جان دیویى اعلام داشت که در واقع، حقیقت کلی‏ای وجود ندارد. آن‏چه برای شما حقیقت است ممکن است برای من نباشد و آن‏چه دیروز برای من حقیقت بوده است، ممکن است امروز دیگر حقیقت نداشته باشد. بنابراین نظر دیویى، فلسفه یعنی یادگیری و آموزش مداوم. از نظر دیویى، مدرسه باید به کودک، فکر کردن بیاموزد، باید به او یاد بدهد که چگونه، خود را با دنیای متحول پیرامونش سازگار کند و رابطه میان خود و اجتماع را کشف کند. به این ترتیب، دستگاه تربیتی دیویى برای آن است که مردان و زنان، از راه عمل، دانش و معلوماتی به دست آورند که برای بهتر کردن زندگی باشد. از نظر او، دموکراسی، یک زندگی سرشار از همبستگی، رد و بدل کردن بدون گرفت و گیر اندیشه‏ها، فارغ از سانسور و تهدید و حکومتِ متشکل ازهوش و عقل است. جان دیویى، طرفدار آزادی فردی بود اما بر این قاعده که هر کس برای ساختن دنیای آزادتری برای همه، کمک کند. جانِ کلام فلسفه دیویى این است: تغییر و دگرگونی از راه رشد عقلانی است. هدف ماجرای زندگی ما، رسیدن به کمال ناگهانی نیست، بلکه پیمودن مدارج کمال و رشد و تهذیب با تانّی و بردباری می‏باشد. راه رسیدن به بهشت، زورگویى و جنگ نیست، آهسته رو و مواظب قدم‏های خود باش. تجربه کن. در دفع شر و کسب نیکی محتاط باش و دقت به خرج ده. بر آن مباش که دنیا را صاحب شوی. بلکه بکوش تا دنیا را جای بهتری برای آسایش سازی و آزادی فردی را برای آن خواستار شو که تو را به آزادی‏خواهی برای افراد دیگر برانگیزد. از دیویی آثار متعددی برجای مانده که طرح یک نظریه انتقادی در اخلاق، مطالعاتی در نظریه منطقی، تجربه و طبیعت و اجتماع و مشکلات آن، از جمله تالیفات مهم اوست، جان دیویی سرانجام در اول ژوئن ۱۹۵۲ در ۹۳ سالگی درگذشت. تصویب طرح و رنگ پرچم سازمان ملل متحد (۱۹۴۷م)

پس از تأسیس سازمان ملل متحد، بحث درباره انتخاب پرچم این سازمان مطرح شد. در نهایت در ۲۰ اکتبر ۱۹۴۷م، بیرق رسمی سازمان ملل متحد که در حقیقت، یک پرچم بین‏المللی است به تصویب رسید. این پرچم دارای زمینه آبی آسمانی بوده و آرم سازمان ملل متحد با رنگ سفید در وسط آن قرار گرفته است.   مرگ “هِربِرْت هووِر” سی و یکمین رئیس جمهور امریکا (۱۹۶۴م)

هِربِرتْ هووِر، سی و یکمین رئیس جمهور امریکا، در دهم اوت ۱۸۷۴م در این کشور به دنیا آمد. وی از جوانی وارد فعالیت‏های سیاسی شد و مدارج حزبی را پشت سر نهاد. هوور، مدتی وزیر بازرگانی بود و زمانی به معاونت رئیس جمهور نیز دست یافت تا این‏که در سال ۱۹۲۹م در ۵۵ سالگی، در یکی از فلاکت بارترین ادوار تاریخ اقتصادی امریکا، به عنوان سی و یکمین رئیس جمهور امریکا وارد کاخ سفید شد. در دوران حکومت چهار ساله هوور، سقوط بهای سهام مؤسسات صنعتی امریکا، ضربه هولناکی به اقتصاد این کشور و جهان وارد آورد. این دوره که از ۲۴ اکتبر ۱۹۲۹م هم‏زمان با سقوط بازار بورس امریکا معروف به والْ استریت آغاز شد، تا پایان سال ۱۹۳۲م، جهان را با بحران عجیبی روبرو کرد. این پدیده اگر چه ارتباطی به سیاست‏های هربرت هوور نداشت، اما دموکرات‏ها از این پیشامد استفاده‏های تبلیغاتی زیادی برای شکست دادن هوور در دور جدید انتخابات ریاست جمهوری کردند. هربرت هوور که خود با سرمایه‏گذاری مالی و تبلیغاتی جناح سرمایه‏داران عمده و صاحبان صنایع صنعتی و نظامی و روشن‏فکران وابسته به آن‏ها به قدرت رسیده بود و تحت سیطره کامل آنان قرار داشت، از یک سو موج بیزاری مردم امریکا از سیاست توسعه‏طلبی و بحران‏های اقتصادیِ محصول سیاست برتری‏طلبی امریکا را مشاهده می‏کرد و از جانب دیگر نمی‏توانست قدمی برخلاف نظر کارتل‏ها و سرمایه‏داران عظیمی که در پشت صحنه، معرکه گردان اصلی سیاست جمهوری خواهان بودند، بردارد. هوور که خود عضو حزب جمهوری خواهان بود، هرچند عامل سقوط اقتصادی امریکا نبود، اما هنگامی که این مسئولیت را برعهده گرفت، مردم بیش از پیش از کوتاهی مسئولان امر در مهار این بحران ناراضی بودند و همین امر و نیز عدم استقلال رای هوور، موجبات شکست وی را در انتخابات پاییز ۱۹۳۲م فراهم آورد. از این جهت، این انتخابات فقط شکست هوور در برابر فرانکْلین روزولت نبود بلکه شکست جمهوری‏خواهان در برابر دموکرات‏ها محسوب می‏شد. از آن مهم‏تر، این شکست و آن پیروزی نه به خاطر تبلیغات انتخاباتی بلکه به خاطر همین نارضایتی مردمی از جمهوری‏خواهان بود. از این‏رو، هربرت هووِر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۳۲م امریکا از رقیب دموکرات خود، فرانکلین روزولت به شدت شکست خورد و از گردونه قدرت خارج شد. هربرت هوور سرانجام در ۲۰ اکتبر ۱۹۶۴م در نود سالگی درگذشت. روز جهانی مراقبت پرواز

فدراسیون جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی(ایفاتکا) ۲۸مهرماه(۲۰ اکتبر) را به پاسداشت زحمات کنترلرهای ترافیک هوایی، به نام ایشان نامگذاری نموده تا بدینوسیله سازمانها و نهادهای مرتبط قدردان زحمات مردان و زنان بی‌ادعای صنعت هوانوردی باشند.  

۲۸ مهر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن