تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820879350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«كشتي »هم چنان چشم انتظار حمايت هاي مالي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: «كشتي »هم چنان چشم انتظار حمايت هاي مالي
داوود غفوري رشته كشتي در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان و جوانان هم چنان چشم انتظار كمك هاي فدراسيون كشتي و پشتيباني بخش خصوصي است.

كشتي نيز مانند ديگر رشته هاي ورزشي استان پيشرفت هاي زيادي كرده است و در مسابقات استاني و خارج استاني شاهد اين امر هستيم. جمعه شب گذشته نيز بار ديگر خراسان شمالي ميزبان رقابت هاي كشتي بود. در اين مسابقات، تيم گلستان توانست در مجموع به مقام قهرماني دست پيدا كند.

با توجه به اين كه كشتي استان در سال هاي اخير موفقيت هاي زيادي در رده هاي سني مختلف كسب كرده است اما به گفته برخي از كارشناسان، اين رشته ورزشي در خراسان شمالي، همانند ديگر استان هاي محروم از جايگاه خوبي در كشور برخوردار نيست و اين استان نتواسته است در عرصه رقابت هاي داخلي، قهرماناني را در سطح كشور مطرح كند.

يكي از ورزشكاران درباره سطح مسابقات اين دوره مي گويد: پيشرفت كشتي استان به وضوح قابل مشاهده است و با توجه به اين كه در مسابقات امسال ورزشكاران زيادي در اين دوره حضور پيدا كرده اند رقابت فشرده اي ميان آن ها وجود دارد.

يكي از كشتي گيران تيم بجنورد مي گويد: هيئت كشتي استان برنامه ريزي دقيقي را انجام داده است تا ما توانستيم با امكانات فراوان و بدون هيچ گونه دغدغه در مسابقات حاضر شويم.

جواد الهيان مي افزايد: كشتي استان در حال توسعه است و هر روز به تعداد ورزشكاران اين رشته، افزوده مي شود.

محسن محمدي قهرمان اسبق كشتي معتقد است: كيفيت مسابقات كشتي در اين دوره بسيار بالا و چشمگير است و بايد در تمامي دوره ها كيفيت مسابقات را افزايش داد.

محمدي مي افزايد: براي توسعه كشتي بايد برنامه ريزي دقيق انجام داد به گونه اي كه با شناسايي افراد با استعداد در ورزش كشتي روي آن ها سرمايه گذاري كرد.

اين قهرمان كشتي بيان كرد: علاوه بر استعداديابي كه كمك بزرگي به پي ريزي كشتي در استان مي كند، حمايت و ايجاد انگيزه در بين كشتي گيران مي تواند كمك شاياني در اين زمينه باشد.

محمدي نداشتن تيم استاني در ليگ كشتي كشور را يكي از كمبودها عنوان كرد و اظهار داشت: داشتن تيم استان در ليگ كشور بسيار حائز اهميت است زيرا كشتي گيران مي توانند با ورزشكاران ديگر استان هاي كشور به مسابقه بپردازند و سطح خود را با آنان بسنجند.

وي هم چنين نبود حاميان مالي را مشكل اصلي پيش روي توسعه كشتي استان دانست و گفت: در اين استان هيچ گونه حاميان مالي خصوصي و دولتي براي كشتي وجود ندارد.

وي كمك هاي اداره كل تربيت بدني براي توسعه كشتي را كم دانست و افزود: با اين كه اداره كل تربيت بدني كمك هاي زيادي در اين زمينه داشته است، اما اين سازمان به تنهايي نمي تواند منابع مالي براي توسعه كشتي را تامين كند.

مربي تيم بجنورد نيز اظهار داشت: امسال براي اولين بار تصميم گرفته شد كه تيم كشتي استان به مسابقات ليگ دسته 1 كشور اعزام شود.

نيكونژاد افزود: كشتي استان رشد پيدا كرده و زمان بهره برداري از آن فرا رسيده است. وي فشرده بودن رقابت ها و آمادگي بالاي ورزشكاران را در مسابقات اين دوره عالي ارزيابي كرد و گفت: سطح مسابقات اين دوره بسيار خوب بود و كشتي استان توانسته است نسبت به سال هاي گذشته عرض اندام كند.

اين مربي جوان كه قهرماني زيادي در كارنامه خود دارد گفت: كشتي استان از ظرفيت بالايي برخوردار است ولي براي اين كه كشتي استان پيشرفت كند برنامه ريزي مسئولان بايد بنيادي باشد و اين كار بايد از مدارس شروع شود.

وي خاطر نشان كرد: مي توان با برنامه ريزي دقيق و سرمايه گذاري براي نوجوانان و جوانان مسير را براي كسب قهرماني آن ها فراهم كنيم.

اين مربي كشتي خواستار از بين بردن دوگانگي و حاشيه ها در كشتي استان شد و افزود: كشتي در استان زماني پيشرفت مي كند كه تمامي ورزشكاران، مسئولان و مديران اجرايي ورزش كشتي يكپارچه عمل كنند.

وي هم چنين برگزاري مسابقات تداركاتي و خارج استاني را مهم ترين عامل كسب تجربه براي ورزشكاران دانست.

نايب رئيس هيئت كشتي استان نيز به خبرنگار ما گفت: در اين دوره از مسابقات 70 ورزشكار در قالب 8 تيم از استان هاي گلستان، خراسان شمالي و خراسان رضوي در رده سني بزرگسالان كشتي آزاد با يكديگر به رقابت پرداختند به طوري كه تيم گلستان توانست با غلبه بر حريفان خود به مقام قهرماني دست پيدا كند، تيم خراسان شمالي دوم و تيم كشتي قوچان از خراسان رضوي نيز سوم شد.

آريايي ادامه داد: هيئت كشتي استان با صرف هزينه و سرمايه گذاري در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان با استفاده از مربيان سازنده و با تجربه به حيات غرور آفرين خود ادامه دهد.

علي آريايي ارتقاي سطح كشتي و پشتوانه سازي در ورزش ملي كشور را نيازمند به برنامه ريزي دقيق، علمي و كارشناسي دانست و افزود: به منظور ارتقاي سطح كشتي در ايران بايد كميته استعداديابي در استان ها تشكيل شود تا نيازهاي واقعي ورزش استان ها شناسايي و براي ارتقاي سطح آن ها برنامه ريزي شود.

وي عنوان كرد: براي ارتقاي سطح كشتي در تمام استان ها ضمن تغيير نگرش بايد با ديد علمي حركت كرد. نايب رئيس هيئت كشتي خراسان شمالي افزود: خراسان شمالي در رده هاي نونهالان، نوجوانان و جوانان داراي جايگاه شايسته اي است و هميشه در جمع مدعيان حضور داشته و دارد.وي تصريح كرد: برگزاري مسابقات استاني و برون استاني مي تواند موجب ارتقاي سطح دانش عوامل اجرايي، مربيان و كشتي گيران اين استان شود.نايب رئيس هيئت كشتي خراسان شمالي گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده تلاش خواهيم كرد با برپايي دوره هاي آموزشي سطح دانش مربيان بومي استان را ارتقا دهيم تا زمينه رشد و توسعه اين ورزش اصيل كشور را فراهم كنيم.

آريايي اظهار داشت: برگزاري مسابقات كشتي بومي و محلي در روستاهاي منطقه تاثير زيادي در استعداديابي نوجوانان، جوانان و گرايش آنان به اين رشته ورزشي دارد.

آريايي نيز مانند ديگر ورزشكاران نبود حاميان مالي را مشكل اصلي اين رشته اعلام كرد و گفت: در صورتي كه بخواهيم چراغ اين ورزش را روشن نگه داريم نيازمند حمايت هاي مادي و معنوي از بخش هاي خصوصي و دولتي هستيم.

وي خاطرنشان كرد: امكانات ورزشي به طور كامل در اختيار كشتي گيران استان وجود دارد و ورزشكاران اين رشته با كمبود امكانات مواجه نيستند و تمام تلاش هاي هيئت كشتي براي پويايي و رشد رده هاي سني نونهالان و نوجوانان است.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن