تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816520151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو مجلس خبرگان رهبري: جنبش مقدس دانشجويي بجز ولايت دستش را به كسي نمي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عضو مجلس خبرگان رهبري: جنبش مقدس دانشجويي بجز ولايت دستش را به كسي نمي دهد
عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري گفت: جنبش مقدس دانشجويي، جنبشي است كه لحظه اي از ولايت جدا نشده و دستش را جز به دست ولايت به هيچ كس نمي دهد.


آيت‌الله سيد احمد خاتمي شنبه شب درجمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: علاوه براين،جنبش دانشجويي بايد به همه‌ جريان‌هاي سياسي اشراف داشته باشد اما در آن‌ها هضم نشود؛ زيرا برخي گروه‌ها دانشجويان را به عنوان پلي براي رسيدن به قدرت مي‌خواهند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، اين عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: دانشجويان بايد هوشيار باشند كه با حفظ استقلال خود و همراه با ولايت، متخصصان متعهد و خدمتگزار نظام جمهوري اسلامي باشند كه يادگار خون شهيدان است.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري، با بيان اينكه از دانشجو انتظار حضور سازنده مي‌رود، گفت: دانشجويان بايد در كنار روحانيت در موضع دفاع از نظام در خط مقدم عدالت‌خواهي وانتقاد سازنده باشند.
وي افزود: نبايد در انتقاد تا آنجا پيش برويم كه موجب سياه‌نمايي شود و تمام خدمات 30 ساله‌اي كه اساس انقلاب به مردم ارايه داده است، فراموش شود؛ زيرا اين ظلم به انقلاب است.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: نبايد در انتقاد تا آنجا پيش رفت كه مردم از انقلاب و نظام مايوس شوند.
خاتمي كه به مناسبت روز دانشجو سخن مي گفت،‌ به تشريح ويژگي‌هاي جنبش‌هاي خدايي و غيرخدايي پرداخت و اظهار داشت: از ابتداي تاريخ بشريت دو نوع جنبش و قيام وجود داشته كه يكي قيام‌هاي خدايي و ديگري قيام‌هاي طاغوتي بوده است.
وي طاغوت را در قرآن نماد قيام غيرخدا برشمرد و افزود: در جنبش‌هاي دانشجويي نيز جريان‌هاي خدايي و غيرخدايي وجود دارد. اولين وجه تمايز اين دو نوع جنبش آن است كه در جنبش‌هاي الهي انگيزه‌اي جز خدا نيست اما در جنبش‌هاي غيرخدايي همه چيز هست، غير از خدا.
وي تصريح كرد: جنبشي كه در آن قدرت‌طلبي، خودكامگي و حاكميت «من شخصي» باشد، جنبش خدايي نيست.
عضو مجلس خبرگان رهبري، درباره دومين تفاوت اين جنبش‌ها، گفت: دومين تفاوت در هدف و خروجي است. در جنبش‌هاي غيرخدايي به صراحت گفته مي‌شود كه هدف، نشستن حزب، گروه يا جناح بر مسند حكومت است و در آن حاكميت حزبي و جناحي مطرح است اما در جنبش‌هاي خدايي اسمي از حزب و جناح نيست، بلكه بحث از حاكميت دين خداست؛ لذا رقابت‌هاي غير الهي در شان برنامه‌هاي خدايي نيست.
خاتمي تاكيد كرد: در حركت‌هاي خدايي آنچنان كه هدف مقدس است، ابزار نيز بايد مقدس باشد . رسيدن به هدف مقدس با ابزار نامقدس در مكتب ما جايي ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: دين از سياست جدا نيست اما به شرط آن كه دين به سياست خط بدهد. اگر سياست به دين خط بدهد صددرصد چنين ديني از سياست جداست.
خاتمي درباره وجه تمايز ديگر جنبش‌هاي خدايي و غير خدايي اظهار داشت: يكي از راه‌هاي شناخت جنبش‌ها هواداران آنها هستند. هواداران جنبش‌هاي ديني، مسلمان و خداباورند و چنين جنبش‌هاي دانشجويي اختلاط محرم و نامحرم ندارند و ارتباط نامشروع را حرام مي‌دانند. اگر ديديم در جايي ضوابط دين رعايت نمي‌شود، ولو آن تشكيلات مقدس‌ترين نام را هم داشته باشد بايد بدانيم كه اين تشكيلات، طاغوتي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري حضرت امام خميني (ره) را نمونه‌ يك انقلابي متعبد به معناي دقيق كلمه توصيف كرد و گفت: در جنبش‌هاي مقدس و خدايي تولا و تبري وجود دارد. اين همان چيزي است كه رهبر معظم انقلاب از آن به مرز تعبير كردند و فرمودند جريان‌هاي اسلامي بايد مرزشان را با بيگانگان مشخص كنند.
خاتمي افزود: جنبشي كه مرز با بيگانگان و غيرخودي‌ها دارد جنبش اسلامي است اما جرياني كه با غير خودي‌ها مخلوط است و نيش‌زنندگان به ارزش‌ها را به بسيجيان ترجيح مي‌دهد، جنبش نامقدس است.
وي اضافه كرد: جريان‌هاي مقدس ديني هيچ سنخيتي با بيگانگان ندارند و در همين راستا جنبش دانشجويي مقدس، دست رد به سينه نامحرمان و كساني مي‌زند كه مي‌خواهند از آن استفاده ابزاري كنند.
خاتمي با بيان اينكه مقام معظم رهبري خودي و غير خودي را در عرصه‌ فكري مطرح كرده‌اند نه در عرصه‌ حقوقي، اظهار داشت: انديشه‌اي كه مي‌گويد اسلام برنامه‌ زندگي و حكومت است در برابر جرياني قرار دارد كه مي‌گويد اسلام كاري به دنيا ندارد و فقط براي آباد كردن آخرت آمده است. تفكر اول تفكر خودي است و تفكر دوم تفكر غير خودي.
عضو مجلس خبرگان رهبري، اضافه كرد: در جنبش‌هاي الهي حق و منطق به عنوان دو محور اساسي مد نظر قرار مي‌گيرد و لذا غوغاسالاري در جنبش خدايي جايي ندارد.
خاتمي تاكيد كرد: مرگ جنبش مقدس دانشجويي در اين است كه انتقاد سازنده از بين آن رخت ببندد و نتيجه‌اش آن شود كه ديگراني كه به دروغ از مردم دم مي‌زنند و مردم براي آنهاا به منزله پلي براي رسيدن‌شان به قدرت هستند، مردمي جلوه كنند، اما دانشجوي حزب‌اللهي ما بيگانه از مردم قلمداد شود.
سيام.1572**
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن