تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه هاي IT مدارس، گامي موثر براي ارتقاي آموزش


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: كارگاه هاي IT مدارس، گامي موثر براي ارتقاي آموزش
امروزه رايانه ها و فناوري ارتباطات و اطلاعات تمام ابعاد زندگي افراد را در نورديده و بدون شك استفاده از فناوري جديد و هم گام شدن با آن مورد توجه بسياري از دولت ها قرار گرفته است.

در اين ميان آموزش و پرورش بايد به عنوان مكان تعليم آينده سازان كشور، امكانات آموزش فناوري را از طريق تجهيز آزمايشگاه هاي IT و تجهيز مدارس به رايانه فراهم كند.

سهم مدارس استان از كارگاه هاي IT چه قدر است و تا چه اندازه به تجهيز آن پرداخته شده است؟ يك دانش آموز مقطع متوسطه در اين خصوص مي گويد: تعداد سيستم هاي موجود در كارگاه IT نسبت به تعداد دانش آموزان مدرسه كم است به طوري كه چند نفر با هم از سيستم استفاده مي كنند و اين امر موجب پايين آمدن كارايي آن ها مي شود.

طيبي مي افزايد: بعضي از دانش آموزان به علت نداشتن رايانه در منزل و كمبود زمان دسترسي به رايانه در مدرسه نمي توانند بهره وري مناسبي از آن داشته باشند.

دانش آموز ديگري اظهار مي دارد: به نظر مي رسد اغلب دانش آموزاني كه در خصوص علوم رايانه اي اطلاعات بيشتري دارند، مي توانند از رايانه استفاده كنند در صورتي كه باتوجه به اهميت اين مقوله بايد فرصت يادگيري علوم رايانه اي براي تمام دانش آموزان فراهم شود.

ذاكريان با اشاره به وجود 5 سيستم در كارگاه مدرسه خود مي گويد: كمبود سيستم و نبود متصدي و نيروي متخصص در كارگاه IT مشكلات زيادي را در مدرسه به وجود مي آورد. يك معلم مقطع متوسطه هم مي گويد: اگر نيروي متخصص در كارگاه هاي IT به كار گرفته شود، بسياري از مشكلات مربوط به استفاده از رايانه سريع تر انجام مي شود و فرصت بيشتري در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

علي آبادي مي افزايد: تقويت و تجهيز كارگاه هاي IT در مدارس و تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان ضروري است، در حالي كه هنوز كمبودهاي زيادي در اين خصوص وجود دارد.

رئيس گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي در خصوص ضرورت استفاده از كارگاه IT در مدارس مي گويد: به كارگيري فناوري ارتباطات و اطلاعات در فرآيند يادگيري، ياددهي موجب افزايش اثربخشي آن مي شود و منابع بيشتري در اختيار دانش آموز قرار مي گيرد.

محمدجواد محمدي خاطرنشان مي كند: باتوجه به عصر فناوري دانش آموز بايد سواد رايانه اي و اطلاعاتي داشته باشد و آموزش و پرورش اگر بتواند خدمات خود را به شكل الكترونيكي ارائه كند، بخش وسيعي از اهداف دولت الكترونيكي محقق خواهد شد.

وي ادامه مي دهد: باتوسعه فناوري اطلاعات در آموزش و پرورش و ارائه مهارت هاي لازم به دانش آموزان و معلمان قشر وسيعي در جامعه آمادگي ورود به عصر اطلاعات را خواهند يافت.

وي با بيان اين كه تا پايان برنامه چهارم توسعه، شاخص نسبت تعداد دانش آموز به رايانه در مقطع متوسطه، بايد يك به 21 باشد، اظهار مي دارد: در ابتداي تاسيس آموزش و پرورش استان، به ازاي هر 127 دانش آموز يك سيستم وجود داشت كه با تلاش هاي انجام شده در حال حاضر اين نسبت 68 دانش آموز به يك سيستم شده است.

وي ادامه مي دهد: اگر اين وضعيت با روند موجود ادامه يابد، بدون درنظر گرفتن استهلاك سيستم ها، رسيدن به اهداف قانون برنامه چهارم 18 سال به طول مي انجامد.

به گفته وي، براي رسيدن به استاندارد كشوري حداقل 25 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است. وي تصريح مي كند: آموزش و پرورش براي كاربرد فناوري ارتباطات و اطلاعات در مدارس به سيستم رايانه، شبكه مطمئن با پهناي باند مناسب نياز دارد كه اين امر مستلزم تامين منابع مالي است اما اختصاص منابع در اين زمينه در استان بسيار ناچيز است.

محمدي مي گويد: حدود 105 مدرسه در مقطع متوسطه، داراي كارگاه 5 يا 15 سيستمي است و در آن ها تمام استانداردها رعايت شده است.وي مي افزايد: باتوجه به توزيع كارگاه IT براساس تعداد دانش آموز و اولويت مناطق محروم، نسبت سيستم به دانش آموز در بام و صفي آباد يك به 9 و در بجنورد يك به 200 است.وي اظهار مي دارد: 32 كارگاه IT تجهيز و 15 كارگاه ديگر نيز از نظر نور، شبكه صندلي، موكت و ... بهسازي و استانداردسازي شدند.

معاون آموزش عمومي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي هم اظهار مي دارد: ايجاد كارگاه هاي IT باتوجه به توسعه فناوري و لزوم آشنايي دانش آموزان ابتدايي و راهنمايي با اين مقوله و حمايت آن ها براي حضور در المپيادهاي دانش آموزي ضروري است.

محمد وحيدي با بيان اين كه 9 كارگاه IT در مقطع راهنمايي فعال است، مي افزايد: از اين تعداد 5 كارگاه با 15 رايانه توسط وزارت خانه و 4 كارگاه با 56 رايانه توسط استان تجهيز و راه اندازي شده است.

وي مي گويد: كارگاه IT در مقطع ابتدايي براي اولين بار در كشور در خراسان شمالي راه اندازي شد و ابتكار استان محسوب مي شود.

وي مي افزايد: امسال 8 كارگاه IT در اين مقطع تجهيز شده است و تا پايان سال تحصيلي نيز 8 كارگاه ديگر راه اندازي خواهد شد.

معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي مي گويد: كارگاه IT اغلب در مدارسي كه داراي زيرساخت، سالن، امكانات و فضاي مناسب باشند ايجاد مي شود و تلاش هاي زيادي براي توسعه IT و استفاده از اين فناوري در مدارس و آموزش و پرورش شده است.

وي ادامه مي دهد: با پيشرفت فناوري موجب تنوع در آموزش شده است و آموزش و پرورش بايد امكانات مورد نياز را در اين زمينه فراهم كند تا دانش آموز و معلم بتوانند آن را فرا گيرند .

وي كمبود متصدي در كارگاه هاي IT را يكي از مشكلات اين حوزه ذكر و بيان مي كند: فعاليت كم بعضي از كارگاه هاي IT در مدارس به علت كمبود نيروي انساني است و آموزش و پرورش استان حتي يك كارشناس IT و نيروي متخصص در اين زمينه ندارد.

وي مي افزايد: براي جبران كمبود نيرو در اين زمينه از معلمان مازاد استفاده مي شود در حالي كه در كارگاه هاي IT بايد نيروي متخصص حضور داشته باشد تا هميشه كارگاه را فعال نگه دارد و كمبودهاي آن را به موقع رفع كند.

وي مي گويد: مكاتبات زيادي براي جذب نيرو انجام و تعليم كارشناسان IT در آموزشكده ها و مراكز تربيت معلم پيشنهاد شده است.

رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي نيز با بيان اين كه در برنامه درسي دبيرستان ها الزامي براي حضور دانش آموزان و معلمان در كارگاه هاي IT پيش بيني نشده است، مي گويد: فقط گروه هاي كاردانش، فني و حرفه اي و بعضي از رشته هاي درسي مانند رايانه و حسابداري بايد به طور دائم از كارگاه IT استفاده كنند.

علي باقرزاده مي افزايد: در حال حاضر نيروي متخصص براي كارگاه هاي IT وجود ندارد تا امكانات اين اماكن توسط آن ها فراهم شود.

وي اظهار مي دارد: در تجهيز كارگاه هاي IT نمي توان به حد استاندارد رسيد، چون نياز افراد رو به افزايش و سيستم ها نيز مدام در حال تغيير است.وي روند رشد كارگاه هاي IT در مدارس استان را مطلوب ارزيابي و ذكر مي كند: تعدادي از مدارس در مقطع راهنمايي و ابتدايي كارگاه IT ندارند و برگزاري مسابقات رايانه طي سال هاي اخير انگيزه تجهيز مدارس راهنمايي به رايانه و آشنايي معلمان و دانش آموزان به علم جديد را فراهم كرده است.

وي مي گويد: طبق مصوبه شوراي آموزش و پرورش استان طي امسال و سال آينده 7 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار از سوي استانداري براي خريد تجهيزات آزمايشگاه رايانه (كارگاه IT) به مدارس اختصاص مي يابد.
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن