تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مـهمتـرین‌اتـفاقات‌ســال ۲۰۱۱ به روایـت تــصویر‌( قسمـت سوم)


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: مـهمتـرین‌اتـفاقات‌ســال ۲۰۱۱ به روایـت تــصویر‌( قسمـت سوم)

جا داره از سرکار خانم تینا اقدسی برای زحماتی که برای ترجمه این متون کشیدن تشکر و قدردانی کنیم
سال ۲۰۱۱ با همه ی شورش ها ی اجتماعی و سیاسی و مشکلات اقتصادی اش، سال التهاب و جنجال جهانی بود. در این سال شاهد سقوط چندین دیکتاتور بودیم، ظهور یک کشور جدید (سودان جنوبی ) را خوشامد گفتیم، جمعیت سیاره مان از ۷ میلیارد نفر گذشت و با وحشت و اضطراب شاهد زلزله، سونامی و فاجعه ی اتمی در ژاپن بودیم. مردم دنیا از کشور های عربی گرفته تا اسپانیا و وال استریت به خیابان ها آمدند و بر علیه حکومت ها، سازمان های اقتصادی، بازداشتهای ناعادلانه، خشونت و در بعضی مواقع برای دفاع از جان خود تظاهرات کردند. آنچه در اینجا جمع آوری شده بخش سوم از مجموعه ی ۳ قسمتی از خلاصه ی سال گذشته ی میلادی است که آخرین ماه های سال گذشته را به تصویر آورده. حتماً قسمت های اول و دوم را نیز ببینید که در مجموع ۱۲۰ عکس هستند.




۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱، معترضین وال استریت در شهر نیویورک راهپیمایی می کنند و شعارهایی را هم در دست دارند. در طول دو هفته ی گذشته این افراد در وال استریت و خیابان های اطراف آن تظاهرات کرده و خواستار تغییر در شرکت های سرمایه داری بزرگ و عدم برابری اجتماعی شده اند. این تظاهرات باعث شعله ور شدن حرکت های اعتراض آمیز در سراسر جهان شد.



۲۷ سپتامبر ۲۰۱۱، این کارگر در قرار دادن طناب حمایت کننده بر روی این اثر تاریخی واشنگتن است. بعد از زلزله ی ۵٫۸ ریشتری که در ماه آگوست اتفاق افتاد مهندسین تصمیم گرفتند که این بنای ۱۷۰ متری را برای رفع صدمات احتمالی بازرسی کنند.



۱۶ سپتامبر ۲۰۱۱، در نمایش های هوایی رینو در ایالت نوادا، یک هواپیمای موستانگ P-51 با جایگاه تماشاچیان برخورد کرد. این هواپیما که مربوط به دوره ی جنگ جهانی دوم است توسط یک خلبان اسبق هالیوودی هدایت می شد که با جایگاه برخورد کرد و ۱۱ نفر کشته و ۷۴ زخمی به جای گذاشت.



۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱، یک گاوباز اسپانیایی به نام خوزه توماس در این میدان گاوبازی تاریخی در بارسلونا نمایش می دهد. در این روز منطقه ی کاتالونیا که در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد با سنت نمادین گاوبازی خداحافظی کرد و این آخرین نمایش نیز برای همین منظور اجرا شد.



۱۹ سپتامبر ۲۰۱۱، یک زن پاکستانی سیل زده در حالی که تبری در دست دارد در این جاده در نزدیکی حیدر آباد پاکستان راه می رود. سازمان ملل متحد ۳۵۷ ملیون دلار برای کمک به سیل زدگان پاکستانی جمع کرد. این سیل باعث خرابی صد ها هزار خانه و از بین رفتن محصول میلیونها جریب زمین شد.



۱۶ سپتامبر ۲۰۱۱، یک کپسول فضایی روسی در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرقی قزاقستان فرود آمد. بههمراه این کپسول ۱ فضانورد امریکایی و ۲ فضانورد روسی، پس از یک مأموریت ۵ ماهه از ایستگاه فضایی بین المللی باز گشتند. از آنجایی که بر نامه های شاتل فضایی ناسا در اوایل امسال لغو شده است، فضانوردان آمریکایی باید تا زمانی که برنامه های جدید فضایی آمریکا آماده می شود (سال ۲۰۱۹) از راکت های روسی برای قرار گرفتن در مدار زمین استفاده کنند.



۱ اکتبر ۲۰۱۱، این زن برای فرار از گرما در فستیوال موسیقی ریودوژانیرو –برزیل در افشانه های آب قدم می زند.



۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱، شعار ها و تظاهرات بر علیه موءسسات بانکی به عنوان بخشی از کمپین اشغال وال استریت در کالیفرنیا.



۱۰ سپتامبر ۲۰۱۱، دو نماد نورانی در دهمین سالگرد حمله ی ۱۱ سپتامبر به آمریکا، در منهتن و نزدیکی مرکز تجارت جهانی در نیویورک می درخشند.



۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱، رابرت پرازا که پسرش دیوید پرازا را در جریان حادثه ی ۹/۱۱ از دست داده در دهمین سالگرد این واقعه و در بنای یادبودی که در محل تجارت جهانی و برای کشته شدگان ساخته شده برای پسرش دعا می خواند.



سربازان نیروی دریایی آمریکا به یکی از سگ های ارتش که زخمی شده رسیدگی می کنند.این سگ در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۱ در یک بمب گذاری در افغانستان زخمی شده. این بمب گذاری باعث کشته شدن شهروندان بسیاری شده است.



۲۷ سپتامبر ۲۰۱۱، یک سرباز آمریکای در طوفان شنی که از پروازهواپیما های آمریکایی بوجود آمده قدم می زند. نیروهای نظامی امریکا قرار است تا آخر امسال بعد از ۱۰ سال به کلی عراق را تخلیه کنند.



۶ سپتامبر ۲۰۱۱، گوته بورگ – سوئد، این گوزن شمالی در حالی که در یک درخت سیب گیر افتاده پیدا شده. فردی که این گوزن را پیدا کرده می گوید از حیاط همسایه اش که در سفر بوده صدایی شنیده و بعد با این گوزن مواجه شده که در شاخه های درخت گیر کرده. حیوان بیچاره بخاطر خوردن سیب های تخمیر شده مست شده بود.



۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱، در این تصویری که توسط تلفن همراه گرفته شده، شهروندان در حال تظاهرات بر علیه رئیس جمهور بشار اسد هستند. طرفداران وی به سوی سفیر آمریکا در سوریه گوجه فرنگی و تخم مرغ پرت کردند و سعی کردند که با زور به ساختمان وارد شوند و وی را برای ۳ ساعت در آنجا گیر انداختند. خروش کشور های عربی در ماه مارچ به سوریه رسید ولی اعتراض کنندگان با مقاوت شدید از جانب نیروهای نظامی برخورد کردند. پوششش خبری منطقه نیز بسیار مشکل بوده است.



۲۴ سپتامبر ۲۰۱۱، مخالفان قذافی به آخرین استحکامات وی موشک پرتاب کردند. نیروهای دولت موقت لیبی با کمک نیروهای ناتو به عقب رانده شدند.



۸ اکتبر ۲۰۱۱، در بازی بسکتبال ستارگان NBA در فلوریدا در نیمه ی دوم بازی، لوبورن جیمز پسرش برایس را نگه داشته است.



۵ اکتبر ۲۰۱۱، تصویر بنیان گذار کره ی شمالی کیم سانگ بر روی دیوار یک ساختمان نصب شده. کره ی شمالی قدم های کوچک و کنترل شده ای را به سوی غرب در سال ۲۰۱۱ برداشته است. از جمله بر اساس یک توافق با سرویس خبری اسوشیتد پرس قرار شده که اولین دفتر خبری دائمی غربی در مرکز پیونگیانگ راه اندازی شود.



۱۷ اکتبر ۲۰۱۱ در لندن تظاهرات برای اشغال بورس اوراق بهادار لندن ادامه دارد. این تظاهرات در روز یکشنبه و بیرون از کلیسای سنت پال شروع شده است.



۲۹ اکتبر ۲۰۱۱، بعد از تظاهراتی که در دنور- کلورادو انجام شد پلیس سعی کرد برخی از چادر ها را پاره کند و تظاهرات بالا گرفت. پلیس به صورت عده ی زیادی به همراه این فرد اسپری فلفل پاشیده و بسیاری را نیز بازداشت کرده.



۲۵ اکتبر ۲۰۱۱، امدادگران یک نوزاد دو هفته ای به نام آذر کارادومان را از زیر آوارساختمانی در نزدیکی شهر وان ترکیه نجات دادند.این نوزاد بعد از ۴۶ ساعت، سالم از زیر آوار بیرون کشیده شد. مادر وی که او نیز نجات داده شده در تمام این مدت فرزندش را به سینه چسبانده بوده.



۲۱ اکتبر ۲۰۱۱، تصویر کودکی بعد از تولد در بیمارستانی در هندوراس. صندوق جمعیت سازمان ملل تخمین زد که در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ جمعیت جهان به ۷ میلیارد ریال رسید.



۱۰ اکتبر ۲۰۱۱، رژیم جدید لیبی بر روی طرفداران معمر قذافی آتش گشودند. ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱، یکی از سربازان رژیم جدید در حال نواختن گیتار است.



۱۴ اکتبر ۲۰۱۱، مبارزان شورای انتقالی ملی در منگی خیابانی در مرکز شهر سیرته در لیبی شرکت می کنند.



۲۰ اکتبر ۲۰۱۱، تصویر خونین معمر قذافی که از یک فیلم ویدیویی گرفته شده. بعد از اینکه رهبر جدید لیبی اعلام کرد که به حکومت طولانی قذافی خاتمه داده شده و بعد از جنگی که ۸ ماه طول کشید، قذافی کشته شد. نیروی هوایی ناتو به اتومبیل هایی که قذافی و همراهانش را حمل می کردند تیر اندازی کردند. قذافی از این حمله جان سالم به در برد اما توسط شورشیان دستگیر شد. فیلم های ویدیویی بسیاری از وی وجود دارند که او را در هنگام شکنجه شدن نشان می دهند؛ کمی بعد جان داده که دلیل اصلی مرگ وی نامعلوم است. جسد او تا چندین روز بعد از مرگ در یک فریزر قرار داده شد تا مردم آن راببینند و سپس در جای نا معلومی در صحرا دفن شد.



۱ اکتبر ۲۰۱۱، مسابقه لیگ ملی بیس بال در میلواکی – ویسکانسین.



۱۶ اکتبر ۲۰۱۱، لاس وگاس- نوادا. ماشین مسابقه ی ویل پاور (سمت چپ) پس از تصادف در مسابقه ی قهرمانی جهانی اتومبیل رانی به هوا پرتاب می شود. در این تصادف دن ولدون که تا به حال ۲ بار برنده ی این مسابقه شده بود کشته شد.



۶ اکتبر ۲۰۱۱، بعد از مرگ استیو جابزدر تاریخ ۵ اکتبر، که یکی از بنیان گذاران شرکت اپل بود، یک دانشجوی طراحی در هونگ کونگبه نام جاناتان مک نشانی را که به احترام جابز طراحی کرده به نمایش در می آورد. ادای احترام این جوان ۱۹ ساله به استیو جابز به یک رکورد اینترنتی تبدیل شد و برای او پیشنهاد یک شغل را به ارمغان آورد. همچنین از این طرح در هدیه های یادبود بسیاری استفاده شد.



۲۵ اکتبر ۲۰۱۱، اسکات اولسن که کهنه سرباز جنگ عراق است در اثر انفجار گاز اشک آور زخمی شده. او در جنبش اشغال وال استریت که در نزدیکی شهرداری اوکلند در کالیفرنیا برگذارشد شرکت کرده بود. شرایط جسمی او در ابتدا وخیم اعلام شد اما در ماه نوامبر از بیمارستان مرخص شد. او بخاطر صدماتی که به مغز و قدرت تکلم اش وارد شده تحت درمان است.



۹ نوامبر ۲۰۱۱، یک معترض که چهره ی خود را با ماسک پوشانده در حال استفاده از لپ تاپ خود در خارج از کلیسای سنت پال در شهر لندن نشسته. این تظاهرات در اعتراض به دستمزدهای بالای اساتید دانشگاه ها و خصوصی سازی در دانشگاه برپا شد.



۱۸ نوامبر ۲۰۱۱، یک پلیس به دانشجویانی که برای اشغال UCD در دیویس کالیفرنیا اعتصاب کردند اسپری فلفل پاشید. رئیس دانشگاه از دانشجویان به خاطر این کار عذرخواهی کرد و دانشجویان که برخی از آنها خواستار برکناری وی بودند اظهار کردند که این کار وجهه ی دانشگاه را خراب کرده و فضای اظهار نظر آزاد را مخدوش نموده.



یک دانشجوی روبوتیک با یک روبات دست ساز ارتباط برقرار می کند. نمایشگاه روبوت ویل در موزه ی علوم- لندن، ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱٫



۲۲ نوامبر ۲۰۱۱، موج های اقیانوس از خون نهنگ های سلاخی شده به رنگ سرخ در آمده. ساکنان جزیره ی فارو بر طبق یک سنت قدیمی این نهنگ ها را شکار می کنند. مردم جزیره از نوادگان وایکینگ ها هستند و ۱۰۰۰ سال است که این نهنگ ها بخش اصلی رژیم غذایی آنها هستند. آنها گروهی از این نهنگ ها را در ساحل به دام می اندازند و آنها را می کشند. این شکار برای مقاصد تجاری انجام نمی شود و گوشت حاصل از آن قابل فروش نیست و به طور یکسان بین افراد جزیره تقسیم می شود.



تصویری از نواک دجوکویک در حال زدن سرویس در مسابقه ی فینال تنیس؛ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱،لندن.



۶ دسامبر ۲۰۱۱، سربازان در حال ملاقات با افراد خانواده هایشان در هاوایی. سربازان آمریکایی بعد از ۸ سال خاک عراق را ترک می کنند . خانواده هایشان از آنها در هاوایی استقبال می کنند.



۲۵ نوامبر ۲۰۱۱، مخالفان حکومت در بحرین پرچم این کشور را در منامه، پایتخت این کشور به اهتزاز در می آورند و خواستار سرنگونی حکومت بحرین، آزادی زندانیان و دموکراسی در جزیره ی بحرین هستند.



۶ نوامبر ۲۰۱۱، سیلاب سر یک مجسمه ی بودا را که با ریشه های این درخت پوشیده شده فرا گرفتهاست. این مجسمه در معبدی در پایتخت تاریخی تایلند قرار دارد. سیل در ماه جولای در تایلند شروع شد و باعث کشته شدن ۶۵۰ نفر و بی خانمان شدن میلیون ها انسان شد.



۱۴ نوامبر ۲۰۱۱، در ایالت ایوت هایا- تایلند، این اتومبیل ها در کارخانه ی هوندا به زیر آب رفته اند.



۱۵ نوامبر ۲۰۱۱، یک پلیس نیویورکی به تظاهر کنندگان وال استریت در نیو یورک دستبند می زند.



یک کرگدن سیاه در آفریقای جنوبی بوسیله ی هلیکوپتر جابجا می شود. این هفتمین کرگدنی است که توسط طرح توسعه ی محدوده ی کرگدن سیاه آزاد می شود. تعداد ۱۹ کرگدن که در معرض انقراض هستند از دماغه ی شرقی به یک محل جدید در ایالت لیمپوپو منتقل شدند.



۲۱ نوامبر ۲۰۱۱، وچند ماه بعد از برکناری حسنی مبارک یک فرد معترض چند سنگ در دست دارد تا در جریان حمله ی پلیس آنها را پرتاب کنند. مأمورین امنیتی در میدان تحریر قاهره به سمت تظاهر کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند. این سومین روز پیاپی است که این درگیری ها ادامه دارد و بیش از ۲۰ نفر کشته شده اند. این بزرگترین چالشی است که حکومت نظامی مصرتابهحال به چشم دیده.

۲۲ آذر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن