تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815719359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني: توانايي هاي ايران بايد به دنيا عرضه شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هاشمي رفسنجاني: توانايي هاي ايران بايد به دنيا عرضه شود
رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت: بايد به جايي برسيم كه افتخارات بزرگ محققان و مخترعان كشورمان را به دنيا عرضه كنيم و ايران را به جايگاه شايسته خود برسانيم.
به گزارش خبرنگار صدا و سيما، آيت الله هاشمي رفسنجاني در جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: ايران از امكانات و استعداد هاي بالايي برخوردار است و به علت بهره مندي از مكتب عالي اسلامي بايد الگوي دنيا، به عنوان مرفه ترين، پيشرفته ترين و عالم ترين مردم دنيا باشد.

وي همچنين با اشاره به تدوين سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه و تقديم آن به مقام معظم رهبري گفت: در اين سياست ها براي مقاطع تكميلي، برنامه هاي مفصلي ديده شده است كه اجراي آن ها همت بسيار بالايي مي طلبد.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام افزود: براساس اين سياست ها بايد حداقل 20 درصد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي وارد مقاطع تكميلي شوند كه اين رقم با آمار كنوني فاصله بسيار زيادي دارد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني، ايجاد ظرفيت هاي لازم در زمينه هاي مختلف از جمله تأمين اساتيد و ساخت آزمايشگاه ها را از جمله ضرورت ها براي رسيدن به اهداف اين سياست ها دانست و گفت: بايد در 5 سال آينده ارائه مقالات قابل قبول بين المللي به سطح بسيار بالايي برسد و ابتكارات و اختراعات جوانان و دانشجويان ايراني در سطح جهان بيشتر از پيش مطرح شود.

وي ابراز اميدواري كرد: سهم دانشگاه آزاد براي رسيدن به افق سند چشم انداز 20 ساله كشور در بخش تحصيلات تكميلي زياد باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي حركت هاي بين المللي زيادي در پيش دارد افزود: اين دانشگاه از اعتبار بالايي در دنيا برخوردار است و اكنون تقاضاهاي زيادي از كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه براي ايجاد شعبه هايي از اين دانشگاه در اين كشورها وجود دارد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين با اشاره به روند شكل گيري دانشگاه آزاد اسلامي، نبود امكانات دولتي براي تامين تقاضاي تحصيل انبوه جوانان را از جمله شرايط اول تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي دانست.

وي تاسيس دانشگاه آزاد را كاري دشوار توصيف كرد كه با مخالفت هاي جدي همراه بود و گفت: در اين ميان ‌حضرت امام (ره) با حمايت هايشان و ابراز علاقه به اين كار باعث شدند كه مخالفان اجازه بدگويي به خود ندهند.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت: هم اكنون به جايي رسيده ايم كه صحبت از حذف كنكور تا سال 1390 است و بخش عمده اين كار را دانشگاه آزاد انجام داده است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: اگر دانشگاه آزاد نبود دانشگاه هاي دولتي هم توسعه نمي يافتند و مقداري از اين توسعه به علت وجود دانشگاه آزاد است و اين رقابت مقدسي است كه باب تحصيل را باز مي كند.

وي دانشگاه آزاد اسلامي را گسترده ترين دانشگاه در سراسر جهان دانست و گفت: هم اكنون اين دانشگاه از مرحله تقاضاهاي كارشناسي گذشته است و به مرحله حساس تر و مهم تر تقاضا براي تحصيل در مقاطع تكميلي رسيده است.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه هم اكنون از هر 15 متقاضي تحصيل در دانشگاه تنها يك نفر به موسسات آموزش عالي راه مي يابد، افزود: ‌در مقاطع تكميلي اوضاع به همين منوال است به طوري كه از 500 هزار متقاضي تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در سال فقط بين 60 تا 70 هزار نفر پذيرفته مي شوند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به وجود نزديك به 400 واحد دانشگاهي، 14 ميليون متر مربع فضاي آموزشي، آزمايشگاه ها و كتابخانه هاي متعدد و متنوع در دانشگاه ازاد اسلامي گفت: اينها امكانات فراوان و ثروتي متعلق به كشور است و دانشگاه آزاد مالك خصوصي ندارد.

وي گفت: قصد داريم اين اموال را از نظر حقوقي ثبت كنيم تا در صدها سال آينده نيز در خدمت تحصيل و اموزش عالي كشور بمانند.

در اين جشنواره كه در مركز همايش هاي سازمان صدا و سيما برگزار شد به 25 نفر از برترين هاي اين دانشگاه در حوزه هاي علمي، آموزشي، علمي - پژوهشي، فرهنگي - هنري، ورزشي و مديريتي لوح تقدير و تنديس بلورين جشنواره برترين هاي دانشگاه آزاد اسلامي را اهدا كرد.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن