تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815383676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه ها
پرده خانه خدا امشب تعويض مي شود
امشب همزمان با عرفه پرده بيت الله الحرام از چهار طرف باز و تعويض مي شود. پرده بيت الله الحرام به دليل قرار گرفتن در معرض آفتاب باران و باد هر ساله نياز به تجديد و تعويض دارد و در آخرين روزهاي پيش از تعويض پرده به وضوح مي توان لزوم نصب پرده جديد را دريافت . براساس اين گزارش اين پرده 14 متر ارتفاع و 47 متر عرض دارد و وزن كلي آن حدود 650 كيلوگرم است . اين پرده در كارگاه ويژه اي در مكه ساخته مي شود و پيش از اين از طرف مصر و هند به اين كشور هديه مي شده است . براي دوخت اين پرده ابريشم خالص و براي آراستن يا قلابدوزي آن از نخ هاي زر و نقره اندود استفاده مي شود. اين نخ ها براي نوشتن آيات قرآن در حاشيه اين پرده به كار مي رود. همچنين اين پرده كه از ابريشم خالص بافته شده و در بالاي آن آيات قرآن مجيد با تارهايي از طلا و نقره نوشته شده پس از شستشوي خانه خدا با گلاب تعويض مي شود.
سعودي ها : با شعار دادن حاجي ها مقابله خواهيم كرد
« شيخ صالح بن عبدالعزيز آل شيخ » وزير امور اسلامي عربستان گفت : مناسك حج جاي شعار دادن نيست و ما با آنچه مخالف اعمال حج باشد مقابله خواهيم كرد . به نوشته « الحيات » وي افزود : 1471 دوربين ديد در شب براي كنترل رفت وآمد حجاج تعبيه شده و صدها ماشين آتش نشاني مجهز به همراه صدها آمبولانس براي مقابله با حوادث احتمالي آماده هستند. اين در حالي است كه هر ساله مقامات عربستاني همه تلاش خود را براي كمرنگ كردن روز برائت از مشركان به كار مي گيرند و امسال حربه تازه اي براي تحقق اين خواسته خود در دستور كار قرار داده اند. پيش از اين الحيات به نقل از وزير كشور عربستان از تجهيز صد هزار نيروي امنيتي براي تامين امنيت مراسم حج گزارش داده بود. عربستان از ورود حجاج فلسطيني از غزه براي زيارت خانه خدا جلوگيري كرده است .
اخوان المسلمين مصر : طنطاوي يا استعفا كند يا عذرخواهي
دبير كل جنبش اخوان المسلمين در پارلمان مصر تاكيد كرد : دست دادن شيخ الازهر با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي دور از شان وي بوده و بايد به خاطر اين اقدام از همه جهان اسلامي و عربي عذرخواهي كرده يا استعفا كند. « احمد دياب » در گفت وگو با شبكه خبري « العالم » تصريح كرد : شيخ الازهر با دست دادن با رئيس رژيم صهيونيستي دور از شان و جايگاه خود رفتار كرده و عقيده مصري ها و كشورهاي عربي و اسلامي كه اين گونه تعامل با مقامات رژيم صهيونيستي را رد مي كنند ناديده گرفته است . اين نماينده پارلمان مصر با بيان اينكه طنطاوي بايد اقدامات پرز اين قاتل درنده خوي كه در فاجعه « قانا » صدها كودك و مردم بي گناه را به شهادت رسانده به ياد بياورد ادامه داد : دستان پرز آلوده به خون فلسطينيان و قلبش مملو از كينه نسبت به مسلمانان و بي گناهان است و وي هنوز در راس رژيم اشغالگر صهيونيستي به جنايات روزمره خود و كشتار جمعي مردم غزه و كرانه باختري ادامه مي دهد. وي درباره واكنش نمايندگان پارلمان مصر از جنبش اخوان المسلمين به اين اقدام شيخ الازهر تاكيد كرد : ما بر حسب ساز و كارهاي پارلماني و به موجب وظيفه خود بيانيه اي فوري را براي نخست وزير و رئيس پارلمان ارسال كرديم و در آن خواستيم كه شيخ الازهر در وهله اول از مردم مصر كشورهاي عربي و اسلامي عذرخواهي كند و بر حسب جايگاه خود در مقام شيخ الازهر رفتار كند وگرنه بايد استعفا كند چون نبايد روند حملات عليه دانشگاه الازهر ادامه يابد. دبيركل جنبش اخوان المسلمين در پارلمان مصر گفت : كنفرانس اديان در نيويورك با برچسب دين اما در جهت اهداف سياسي بوده و مقصود از آن مقدمه سازي براي عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر صهيونيستي بوده است .
رجزخواني تازه جرج بوش عليه ايران در آستانه اخراج از كاخ سفيد
در حالي كه شمارش معكوس براي پايان دوره سياه زمامداري جرج دبليو بوش آغاز شده است وي طي سخناني تصريح كرد برنامه اتمي ايران همچنان خطري براي صلح جهاني است و آمريكا اجازه نخواهد داد تهران به سلاح اتمي دست يابد. بوش طي سخناني كه متن آن از سوي كاخ سفيد در اختيار رسانه ها قرار داده شده است با ادعاي ارائه مشوق هاي ديپلماتيك و اقتصادي براي ترغيب ايران به تعليق غني سازي اورانيوم گفت : ايران تاكنون به اين مشوق ها پاسخ نداده است و براي امنيت مردم ما و صلح در جهان آمريكا اجازه نخواهد داد ايران به سلاح اتمي دست يابد. وي در بخش ديگري از سخنراني خود مدعي شد : « برنامه غني سازي اورانيوم ايران همچنان تهديدي بزرگ براي صلح است » . وي در دفاع از سياستش در خاورميانه ايران و سوريه را به حمايت از تروريسم متهم كرد و از سرعت اصلاحات دموكراتيك در خاورميانه ابراز ياس كرد جنگ عراق را طولاني تر و پرهزينه تر از آنچه انتظار مي رفت « خواند و افزود كه درگيري فلسطين و رژيم صهيونيستي آزار دهنده ترين مشكل در منطقه است .
پليس : از اين به بعد برگزاري هرگونه نمايشگاه در محل فعلي ممنوع !
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت : با توجه به شرايطي كه برگزاري نمايشگاه هاي پر مخاطب در معابر اطراف محل برگزاري نمايشگاههاي بين المللي تهران ايجاد مي كند در آينده ديگر اجازه برگزاري اينگونه نمايشگاهها را در اين مكان نخواهيم داد. سرهنگ هاشمي افزود : برگزاري اين چنين نمايشگاه هايي باعث مي شود تا طي كردن مسير كوتاه بزرگراه چمران از مقابل نمايشگاه تا پل پارك وي و بالعكس گاهي اوقات بيش از دو و نيم ساعت طول بكشد كه اين امر موجب بروز نارضايتي مردم و ساكنان اين منطقه است . وي تصريح كرد : پليس راهور با توجه به حضور مهمانان خارجي در نمايشگاههاي اخير در اين محل و با هدف حفظ حرمت اجازه برگزاري اين نمايشگاهها را در اين مكان داده ولي از اين پس اجازه برپايي نمايشگاهها پر مخاطب را در اين مكان نخواهد داد. سرهنگ هاشمي اظهار داشت : بايد در اين ارتباط تمهيداتي انديشيده شود تا برگزاري نمايشگاه موجب بروز مشكلات ترافيكي براي معابر اين منطقه نشود چون تداوم اين امر نارضايتي شديد مردم به خصوص ساكنان مناطق اطراف را بدنبال دارد.
همسر نخست وزير دانمارك رقاصه شد!
همسر « آناس فوگ راسموسن » نخست وزير دانمارك تلاش دارد با رقصيدن در جشن هاي خصوصي كمك خرج خانواده خود شود! به گزارش هفته نامه دانماركي « سي اوگ هور » خانم « انا ميت راسموسن » پنجاه ساله قصد دارد با اين اقدام از موقعيتي كه پس از مشاركت در يكي از مسابقات رقص تلويزيوني به دست آورده بهره برداري كند! توماس اوريس پولسن ـ 30 ساله ـ شريك رقص راسموسن در اين مسابقه گفته است كه آن دو در « جشن هاي خصوصي » در مقابل دريافت پول خواهند رقصيد. گفتني است كه راسموسن وپولسن تا مرحله نهايي مسابقات رقص تلويزيوني پيش رفتند ونخست وزير دانمارك در مرحله نهايي اين مسابقات شركت كرد تا همسر خود را تشويق كند! راسموسن « بانوي دوم دانمارك » ـ پس از ملكه اين كشورـ به شمار مي رود. گفتني است دانمارك همان كشوري است كه مقامات اين كشور اجازه داده اند به دفعات عليه مقدسات اسلامي توهين صورت پذيرد.
نيشن : رابرت گيتس خطرناك است
يك پايگاه خبري غربي در گزارشي با اشاره به انتصاب مجدد رابرت گيتس بعنوان وزير دفاع در دولت رئيس جمهور منتخب آمريكا نوشت كارشناسان مسائل سياسي عقيده دارند انتخاب گيتس كه همچنان خواهان ادامه سياستهاي جنگ طلبانه دولت بوش است براي موضوعاتي مهم همچون سياست خارجي بسيار خطرناك است . پايگاه خبري نيشن در گزارشي تحليلي نوشت كه باراك اوباما پيش از انتخابات رياست جمهوري سال جاري آمريكا كه توانست در آن از سد جان مك كين جمهوريخواه بگذرد و دموكراتهاي اين كشور را پس از چندين سال به قدرت برساند علاوه بر مخالفت با جنگ و به تبع آن اشغال طولاني عراق اظهار كرده بود كه بزودي با اقداماتي كه آمريكا را براي حمله به عراق برانگيخت پايان خواهد داد. نويسنده اين گزارش در ادامه تاكيد كرد اخيرا برخي از تناقض گويي ها در اظهارات اوباما در مورد جنگ عراق ديده شده است كه در رقابتهاي انتخاباتي رياست جمهوري سال جاري بارها اعلام كرد با جنگ عراق كه يكي از بزرگترين اشتباهات آمريكا در تاريخ سياسي اين كشور است مخالف است و بمحض در دست گرفتن قدرت كاخ سفيد اين جنگ را پايان خواهد داد اين در حالي است كه هفته گذشته رابرت گيتس را بعنوان وزير دفاع در دولت در حال تشكيل خود تعيين نمود نمود. در ادامه اين گزارش آمده است كه اوباما همچنين عقيده داشت كه جرج بوش و حاميانش علاوه بر تهاجم به عراق و اشغال طولاني آن در بيشتر سياست هاي اقتصادي و اجتماعي نيز اشتباهات بزرگي را مرتكب شدند كه بار هزينه هاي سرسام آور آنها روي دوش ملت آمريكا سنگيني كرد اما اكنون به اين نتيجه رسيده است كه از شخصي براي رياست وزارت دفاع استفاده كند كه در دولت بوش با در اختيار داشتن اين منصب مسير حمله به عراق را هموار و از طرح حمله بوش به اين كشور حمايت كامل نمود. وي در ادامه تاكيد مي كند كه گيتس خود يكي از حاميان سرسخت طرح حمله جرج بوش به عراق بود اما اكنون براي اوباما چه پيش آمده است كه از چنين شخصي براي فرماندهي وزارت دفاع آمريكا كه مسئول راه اندازي جنگ هاي افغانستان و عراق است استفاده نمايد.
آلبرايت : آمريكا پس از جنگ عراق راه خود را گم كرد
مادلين آلبرايت وزير امور خارجه اسبق آمريكا گفت : « آمريكا پس از جنگ عراق راه خود را گم كرد » . آلبرايت در سخناني در بنياد فتح الله گولن (از سرمايه داران اسلامگراي تركيه ) در شهر هوستن آمريكا با بيان اين مطلب گفت : « دولت اوباما تلاش خواهد كرد بار ديگر وضعيت متعادلي را در سياست خارجي آمريكا برقرار كند » . آلبرايت گفت : « شايد ما نتوانيم زيانهاي سالهاي اخير را در مدت حتي سه سال نيز جبران كنيم اما بايد صبور باشيم » . وي در عين حال تصريح كرد : آمريكا در دوران اوباما نيز به صدور دمكراسي ادامه خواهد داد اما از تحميل آن به كشورهاي ديگر خوداري خواهد كرد. وزير امور خارجه اسبق آمريكا گفت : « جهان كنوني راه خود را گم كرده و نيازمند يك راهنما است اما كساني كه با ارزشهاي دمكراتيك مخالفند جناح هاي راديكال افراطي و هواداران جنگهاي مقدس نمي توانند نقش راهنما را براي جهان كنوني ايفا كنند » .
بازداشت گردانندگان يك شبكه ماهواره اي در تهران
در پي انتشار خبر فعاليت عوامل يك شبكه ماهواره اي در ايران از سوي سايت البرز اخبار غيررسمي حكايت از بازداشت تعدادي از اين افراد دارد. به گزارش اين سايت « م .ش » « م .س » « ف .غ » (برادر يكي از بازيگران سابق سريالهاي طنز تلويزيون ) « م .م » و « م .ي » (يكي از خوانندگان تازه به دوران رسيده ) اعضاي يك گروه موسيقي زيرزميني كه حتي تصاوير او در تبليغ يك محصول پوشاك نيز در داخل كشور وجود دارد از جمله افراد دستگير شده اند. در اين باره يك مقام آگاه در اداره كل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت : نشاني تمام استوديوهاي توليد اين شبكه ها در داخل كشور كه در اصفهان تهران و شيراز قرار داشتند بدست آمده و با نيروي انتظامي براي جلوگيري از فعاليت غيرقانوني اين گروههاي ضدفرهنگي همكاري مي كنيم . به گفته اين فرد مطلع هيچ شبكه ماهواره اي فارسي زبان از وزارت ارشاد مجوزي براي فعاليت نگرفته و استفاده ظاهري از حجاب سطحي گويندگان زن و نمادهايي مثل پرچم جمهوري اسلامي براي فريب مخاطبان است .
نوباوه امتياز روزنامه گرفت
هيئت نظارت بر مطبوعات با انتشار 26 نشريه از جمله روزنامه « ايرانيان » به صاحب امتيازي و مديرمسئولي « بيژن نوباوه وطن » موافقت كرد . به گزارش خبرگزاري مهر در جلسه مورخ 13 آذر ماه هيئت نظارت بر مطبوعات با انتشار 1 روزنامه 6 ماهنامه 17 فصلنامه و 2 دوفصلنامه موافقت شد . روزنامه « ايرانيان » به صاحب امتيازي و مديرمسئولي « بيژن نوباوه وطن » تنها روزنامه اي است كه با نشر آن موافقت شده است .
تروريست در لندن تيرانداز در بمبئي
برخي شبكه هاي خبري انگليس براي توصيف افرادي كه در حوادث خونين اخيربمبئي دست داشته اند از واژه تروريست استفاده نمي كنند اين سياست خبري انگليس مورد انتقاد رسانه هاي هند قرار گرفته است . به گزارش روزنامه ايندين اكسپرس شبكه هاي انگليسي 10 مردي را كه مسئول مرگ حدود 200 نفر در بمبئي هستند تيرانداز مي نامند نه تروريست . اين روزنامه هندي با اشاره به برخورد دوگانه رسانه هاي انگليسي با تروريستها مي نويسد با توجه به اين برخوردهاي سياسي بايد به جاي بي .بي .سي يا سرويس خبري بريتانيا از واژه سرويس غرض ورز ي بريتانيا استفاده كرد. در نخستين روزهاي حوادث تروريستي اخير بمبئي منابع خبري به نقل از منابع امنيتي از دست داشتن چند انگليسي در اين حملات خبر داده بودند. انگليس در ماههاي اخير نيز مذاكره با طالبان را در افغانستان دنبال كرده است .
افشاي جنايت عناصر بعثي عليه رزمندگان ايراني
با دستگيري يك افسر ارشد گارد رياست جمهوري عراق گوشه اي ديگر از جنايات صدام معدوم در كشتار اسراي ايراني فاش شد. دكتر الجنابي پژوهشگر عراقي با اعلام اين خبر گفت : اين افسر بعثي از جلادان ماشين جنايت جنگي صدام عليه مردم عراق و ايران است كه در پرونده خود اوراق سياه بسيار زيادي دارد. وي افزود فرد دستگيرشده « سرهنگ عبدالرشيد الباطن » نام دارد و بازپرس ويژه گارد رياست جمهوري عراق در جنگ عليه ملت ايران بوده است . اين سرهنگ بعثي به خوبي به زبان فارسي و فرهنگ و تاريخ ايران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحميلي عليه ايران توسط استخبارات ويژه عراق و صدام براي تحصيل زبان فارسي به تهران اعزام مي شود. وي مي افزايد : سرهنگ عبدالرشيد در بهار سال 1975 ميلادي (اوايل دهه 50 شمسي ) در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده است و با شروع جنگ و تجاوز بعثي ها به ايران ماموريت مي يابد اسراي ايراني خط مقدم جبهه ها را بازجويي و از آنان كسب اطلاعات كند. اين افسر بعثي عراقي كه چند بار مستقيما به صدام معدوم گزارش داده است به خاطر جنايات جنگي بي شمار خود به دريافت مدال و نشان از سردار نگون بخت قادسيه نائل شده است . عبدالرشيد مي گويد : « به دستور فرماندهان ارشد ارتش و به ويژه گارد رياست جمهوري كه از صدام دستور مستقيما داشتند بيش از هزار اسير ايراني را كشته ام . » اين جنايتكار جنگي در جريان بازجويي هاي خود اعتراف مي كند كه اسراي ايراني را قبل از شهادت شكنجه هاي شديد مي داده است به طور مثال وي در خصوص يك اسير ايراني كه براثر اصابت مين پايش را از دست داده بود مي گويد : زماني كه اين اسير را بازجويي مي كردم به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش كردم پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر دو دقيقه پس از قطع محل قطع شده را با فندك مي سوزاندم تا اين كه تمام انگشتانش را بريدم اما مقاومت حيرت آور او كه بسيار جوان هم بود مرا خشمگين ساخت و با اره پاي او را نيز قطع كردم اما اين اسير ايراني هيچ اطلاعاتي نداد. اين جنايتكار جنگي كه در پرونده اش كشتار و اعدام هاي فجيح شيعيان و اكراد عراقي نيز ديده مي شود در سال پنجم جنگ نيز در يك قتل عام اسراي ايراني 22 رزمنده جمهوري اسلامي ايران را كه همگي زير 20 سال سن داشتند با شليك تيرخلاص برسرشان به شهادت مي رساند. اين اسيران همگي دست هايشان بسته بود و قرباني وحشيگيري اين جنايتكار جنگي شده اند.
سمينار دانشگاه كلمبيا براي آموزش وبلاگ نويسي و براه انداختن اعتراضات خياباني !
دانشگاه كلمبياي آمريكا سميناري دو روزه با عنوان نقش وبلاگ نويسان درهماهنگي و ايجاد و گسترش جنبش هاي اجتماعي و اعتراضي عليه حكومت هاي استبدادي برگزار كرده است . در اين سمينار كه با شركت كارشناسان رسانه اي و وبلاگ نويساني از كشورهاي مختلف برگزار شد كارشناسان با برگزاري كلاس هاي بحث كارشناسي در موضوعات مختلف تلاش كردند دانسته هاي خود را در زمينه نقش وبلاگ نويسان در ايجاد و تحريك جنبش هاي اجتماعي و اعتراضي در كشورهايي كه ديكتاتوري و استبدادي ناميده اند به مورد بحث گذارند و وبلاگ نويسان اين كشورها را آموزش دهند تا بتوانند با آموزش آخرين روش ها و تكنيك وبلاگ نويسي در نقش هماهنگي و رهبري جنبش هاي اجتماعي و اعتراضات خياباني نقش خود را ايفا كنند. در اين همايش كارشناساني از تيم تبليغاتي و رسانه اي باراك اوباما رييس جمهور آينده آمريكا نيز شركت داشتند و درباره تجربيات شان در تحريك جوانان به مشاركت سياسي و راي دادن در انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا گزارش هايي ارايه دادند. به اذعان كارشناسان تيم تبليغاتي اوباما در اين مرحله از انتخابات آمريكا توانستند با به كار بردن الگوها و تكنيك هايي جمع زيادي از جوانان را كه سابقا در انتخابات شركت نمي كردند به پاي صندوق راي بكشانند. البته حساس ترين دستور كار اين سمينار دعوت از وبلاگ نويسان و روزنامه نگاراني از كشورهاي مختلف دنيا به ويژه از كشورهايي بود كه بنا به اعلام برگزاركنندگان در آنها حكومت هاي ديكتاتوري اجازه هيچ نوع فعاليت سياسي و اجتماعي را به نهادها و جنبش هاي اجتماعي نمي دهند. اين وبلاگ نويسان با شركت در جلسات بحث كارشناسي با موضوعات مشخص تكنيك هاي مختلف و جديد گزارش نويسي براي اعتراضات خياباني و جنبش هاي اجتماعي را فرا گرفتند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن