تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815326922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد استاندار گيلان برشناسايي نقاط آبگير و رودخانه‌هاي طغياني استان‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تاكيد استاندار گيلان برشناسايي نقاط آبگير و رودخانه‌هاي طغياني استان‌


سرويس شهرستانها: استاندار گيلان برشناسايي نقاط آبگير و رودخانه‌هاي طغياني استان تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري گيلان ، در جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه استان براي بررسي آخرين وضع وقوع سيل در منطقه امام‌زاده هاشم(ع) افزود: با بررسي كامل اين مناطق بايد نسبت به اصلاح و بهسازي مسير رودخانه‌ها اقدامهاي اساسي را برنامه‌‌ريزي و اجرا كنيم تا در روزهايي كه ميزان بارش زياد است با اينگونه مشكلات روبرو نشويم.‌

او اظهارداشت: با توجه به خطراتي كه آب پشت فرازبند سد در حال ساخت شهر بيجار داشت بايد با آمادگي كامل براي هرگونه خطري از جمله سيل و طغيان رودخانه‌ها در منطقه حضور داشته باشيم تا وضع به حالت عادي بازگردد.

وي ادامه داد: كمك‌هاي اوليه امداد و نجات، تهيه نان و آذوقه و نفت مورد نياز، مواظبت از اموال مردم ساكن حاشيه رودخانه اصلي سد شهر بيجار و آمادگي كامل نيروهاي نظامي و انتظامي در حاشيه رودخانه سپيدرود ضروري است و تازمان عادي شدن وضع در منطقه اين تلاشها بايد ادامه يابد.

وي گفت: فعلا خطر جاري شدن سيل برطرف شده و همه چيز تحت كنترل است ولي مردم بايد احتياط لازم را داشته باشند و در صورت بارش دوباره باران و بروز مشكل در منطقه با مسئولان ستاد حوادث غيرمترقبه و امداد و نجات استان براي كاهش خسارات احتمالي همكاري كنند.

كاهش بارندگي‌ها موجب فروكش كردن آب رودخانه و رفع خطر آبگرفتگي حاشيه‌نشينان در گيلان شد.

كارشناس هواشناسي گيلان اعلام كرد: وضع جوي به‌صورت كاهش ناپايداري درآمده است و تا اواسط اين هفته جونسبتا پايداري در منطقه مستقر خواهد شد.

، گفت: ميزان بارندگي‌ها و بارش برق در مناطق كوهستاني هم كاهش يافته و در بعضي مناطق متوقف شده است.

وي افزود: ميزان بارندگي در طول سه روز گذشته در شهر رودسر 131، آستارا 12، تالش 15، انزلي 42، كياشهر 77، رشت 96، لاهيجان 113، ديلمان 78، ماسوله 64، منجيل 25 و جيرنده 29 ميلي‌متر بود.

تملك اراضي پايين دست سد

اولويت نخست در محدوده سد در حال ساخت شهر بيجار برتملك اراضي و كوچ ساكنان است و اين مساله به طور جدي توسط استانداري گيلان دنبال مي‌شود.

استاندار گيلان هنگام بازديد از فرازبند سد شهر بيجار در گفت‌وگو با ايرنا تاكيد كرد: در عين حال كه بايد عمليات اجرايي سد شهر بيجار به عنوان يك ضرورت شدت و سرعت بيشتري بگيرد، ترتيبي خواهيم داد تا زمين‌هاي مردم در محدوده‌هاي بالا و پايين دست سد كه در مواقع سيلاب و طغيان در خطر قرار مي‌گيرند، خريداري و جابه‌جايي مردم اين مناطق با سرعت بيشتري صورت بگيرد.

قهرماني چابك اظهارداشت: براي خريداري اراضي محدوده سد شهر بيجار مشكلي از نظر اعتباري وجود ندارد ولي سعي مي‌شود تا با جذب اعتبارات بيشتر انتقال و جابه‌جايي ساكنان محدوده به طور جدي دنبال و مشكلات مردم در سال آينده رفع شود.

تونل انحرافي آب در استان گيلان در شهريور ماه سال گذشته افتتاح شد. اين تونل با 611 متر طول و 80/6 متر قطر با چند فرازبند و نشيب بند امكان انحراف و خشك كردن مسير رودخانه را براي عمليات بدنه اصلي سد مخزني شهر بيجار فراهم كرده است، اما در يك ماه اخير چند بار به‌خصوص در چند روز گذشته جمع شدن سيلاب در پشت فرازبند سد شهر بيجار خطر شكسته شدن آن و غرقابي شماري از روستاها و اراضي مردم در مناطق پايين دست را به وجود آورد.‌

عمليات اجرايي ساخت اين سد كه از سال 83 آغاز شده است، آب آشاميدني مورد نياز جمعيت بيش از 70درصد گيلان را به مقدار 165 ميليون مترمكعب در سال تامين خواهد كرد و يكي از مهمترين طرح‌هاي عمراني استان گيلان به شمار مي‌رود.




 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن