تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816431773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش و امكانات نيازهاي مدارس براي مقابله با حوادث


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: آموزش و امكانات نيازهاي مدارس براي مقابله با حوادث
آموزش از اولويت هاي مقابله با آتش سوزي احتمالي در مراكز عمومي به خصوص در مدارس طي فصل سرماست در حالي كه سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي به همين منظور برنامه هاي آموزشي را در مدارس تدارك ديده است اجراي آن در تمامي مدارس استان مدت زمان بيشتري را مي طلبد.

نگاهي به حوادث رخ داده در مدارس مؤيد اين مطلب است كه هر گونه كوتاهي در بحث ايمني مدارس مي تواند خسارات جبران ناپذيري به دنبال داشته باشد.

يك معلم در خصوص استفاده از كپسول هاي اطفاي حريق در مدارس مي گويد: با وجود اين كه دوره هاي آموزشي اطفاي حريق، امداد و نجات و ... در چندين مدرسه برگزار شده است اما دانش آموزان تمام مدارس هنوز از اين آموزش ها برخوردار نشده اند.

وي مي افزايد: بهتر است هم زمان با تجهيز مدارس به اين وسايل و ابزار به دوره هاي آموزشي نيز توجه شود.

وي اضافه مي كند: با توجه به اين كه بايد تمام مدارس داراي بخاري هاي استاندارد، كپسول هاي اطفاي حريق و در اضطراري خروج باشند اما هنوز هم در برخي مدارس اين شرايط مهيا نيست و نياز است مسائل ايمني در اين مدارس رعايت شود.

يك معلم ديگر در اين زمينه مي گويد: با توجه به اين كه تمام افراد بايد روش استفاده از كپسول هاي اطفاي حريق در مدارس را بياموزند اما برخي از مسئولان اظهار مي كنند روش استفاده از اين كپسول ها در دوره هاي ضمن خدمت آموزش داده مي شود.

وي تصريح مي كند: مسئولان بايد براي مقابله با حوادث، تمام جوانب را در نظر بگيرند زيرا ممكن است حوادثي مانند آتش سوزي زماني رخ دهد كه مدير يا معلم حضور نداشته باشد.

وي تصريح مي كند: با توجه به فرصت اندك در زمان بروز حادثه بهتر است تمام افراد نحوه استفاده از ابزار و وسايل اطفاي حريق را بياموزند تا در زمان بروز حادثه بلافاصله اقدام شود.

يك مدير دبستان نيز مي گويد: تنها وجود كپسول اطفاي حريق در مدارس براي پيش گيري از آتش سوزي كفايت نمي كند زيرا به تمام افراد نحوه استفاده از آن آموزش داده نشده است.

وي مي افزايد: در حال حاضر برخي از همكاران نحوه استفاده از كپسول ها را به صورت تجربي آموخته اند.

يكي ديگر از مديران مدرسه نيز در اين خصوص مي گويد: رعايت مسائل ايمني در مدارس نهادينه نشده است و در برخي از مدارس حتي كپسول اطفاي حريق وجود ندارد.

وي مي افزايد: مدارس روستايي به دليل رعايت نشدن مسائل ايمني از قبيل نبود كپسول اطفاي حريق، ساختمان فرسوده، رعايت نشدن فاصله مخازن سوخت از مدرسه و ... پر حادثه ترين مدارس هستند.

وي معتقد است: به منظور كاهش حوادث در مدارس بهتر است مسئولان آموزش و پرورش از آموزش ها و برنامه هاي آتش نشاني استقبال كنند.

وي اظهار مي كند: با توجه به محروميت و امكانات اندك در روستاها، بهتر است دوره هاي آموزشي اطفاي حريق و امداد و نجات در اين مناطق برگزار شود.

وي با اشاره به حوادث آتش سوزي در مدرسه سفيلان مي گويد: براي موفقيت در هر زمينه اي بهتر است برنامه هاي آموزشي ابتدا از مناطق دور دست و محروم آغاز شود زيرا در اين مناطق ساختمان ها از استحكام كافي و ساخت اصولي برخوردار نيستند.

وي بيان مي كند: در اغلب مدارس روستايي به دليل كمبود امكانات و وسايل آموزشي توجهي به مسائل ايمني نمي شود و بنابراين ضروري است مسئولان قبل از هر اقدامي نسبت به رعايت اين مسائل اقدام كنند.

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي در خصوص رعايت مسائل ايمني در مدارس مي گويد: با توجه به اين كه آتش سوزي در مدارس يكي از خطرات احتمالي است اين سازمان براي جلوگيري از بروز اين گونه حوادث كميته پيش گيري تشكيل داده است.

»رحيمي« آموزش اطفاي حريق در آتش نشاني را يكي از برنامه هاي اين كميته ذكر مي كند و مي افزايد: در 6 ماه نخست امسال به 2 هزار و 300 دانش آموز نحوه اطفاي حريق آموزش داده شده است.

وي اضافه مي كند: براساس مصوبه كميته پيش گيري مقرر شده است تمام مدارس استان به كپسول اطفاي حريق مجهز شوند كه در حال حاضر اغلب مدارس داراي اين كپسول ها هستند و بقيه نيز كه در روستاها هستند از آن برخوردار مي شوند.

وي تصريح مي كند: به منظور پيش گيري از آتش سوزي، به شركت كنندگان در دوره هاي ضمن خدمت 15 ساعت نحوه اطفاي حريق آموزش داده شده است.

وي خاطر نشان مي كند: با توجه به اين كه در زمان بروز حادثه كمك هاي اوليه نقش بسيار مؤثري دارد بنابراين در زمينه امداد و نجات به همكاران آموزش و پرورش و دانش آموزان نيز مسائل مربوط آموزش داده مي شود.

رحيمي اظهار مي كند: مسئولان آموزش و پرورش براي رعايت ايمني در مدارس برنامه هاي بازديد دارند كه بررسي كپسول هاي اطفاي حريق و بخاري هاي غير استاندارد از اولويت هاي اين بازديدهاست.

وي بيان مي كند: با اجراي برنامه هاي كميته پيش گيري از حوادث و توصيه هايي كه انجام شده تاكنون حادثه ناگواري در مدارس استان رخ نداده است.

وي مي افزايد: براي پيش گيري از بروز حادثه در مدارس بايد مخازن نگهداري سوخت در فواصل مشخص و خارج از مدارس نگهداري، درهاي خروجي اضطراري به منظور رعايت استاندارد كنترل و معلمان و دانش آموزان نيز به منظور مقابله با حادثه آموزش داده شوند.

وي خاطر نشان مي كند: در حال حاضر بيش از 90 درصد مدارس مجهز به كپسول اطفاي حريق هستند و 10 درصد بقيه نيز تا پايان امسال آن را دريافت مي كنند.

معاون سازمان آموزش و پرورش تصريح مي كند: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در هيچ مدرسه اي نبايد از بخاري چكه اي استفاده شود زيرا اين گونه بخاري ها خطر آتش سوزي را در مدارس افزايش مي دهد.

وي اظهار مي كند: سازمان آموزش و پرورش در صورت نياز نسبت به تأمين وسايل ايمني و رعايت استاندارد آن ها در مدارس اقدام مي كند.

مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس خراسان شمالي نيز در خصوص تجهيز مدارس به مسائل ايمني مي گويد: براي رعايت استاندارد و مسائل ايمني 4 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبارات استاني تخصيص يافته است.

»عباسي« مي افزايد: تاكنون از محل اعتبارات استاني 490 بخاري كاربراتوري نفتي استاندارد تهيه و توزيع شده است و 3 هزار بخاري ديگر نيز در مدارسي كه بخاري هاي استاندارد ندارند توزيع مي شود.

وي معتقد است: اكنون اغلب مدارس استان مجهز به كپسول اطفاي حريق است و در صورت اعلام نياز نيز اين اداره كل نسبت به تجهيز آن مدارس اقدام مي كند.

وي اضافه مي كند: به منظور شارژ كپسول هاي اطفاي حريق، سرانه اي به سازمان آموزش و پرورش تعلق گرفته كه موظف است كپسول هاي بدون استفاده در 6 ماه و استفاده شده را شارژ كند.مسئول روابط عمومي سازمان آتش نشاني بجنورد هم با بيان اين كه از ابتداي سال تحصيلي امسال تاكنون 14 برنامه آموزشي از قبيل اطفاي حريق، امداد و نجات و مقابله با زلزله توسط اين سازمان انجام شده است مي گويد: با اجراي اين برنامه ها در 12 مدرسه 845 دانش آموز به صورت نظري و عملي تحت پوشش قرار گرفتند.

»صمدي« خاطر نشان مي كند: از ابتداي امسال تاكنون 2 حادثه آتش سوزي در مدارس رخ داده كه با تلاش نيروهاي اين سازمان خطر رفع شده است.

وي معتقد است: مدارس بايد قبل از ساخت و ساز از لحاظ ايمني تأييد شود و گواهي نامه ايمني دريافت كنند.

وي اضافه مي كند: به منظور جلوگيري از خطرات احتمالي بهتر است مدارس با مسئولان آتش نشاني همكاري مستمر داشته باشند تا با برگزاري كلاس هاي آموزشي ميزان خطرات احتمالي آتش سوزي كاهش يابد.

وي اظهار مي كند: با انجام آموزش هايي از قبيل اطفاي حريق، امداد و نجات و ... هر ساله با كاهش حوادث در مدارس مواجه هستيم.

وي وجود وسايل اطفاي حريق، جعبه كمك هاي اوليه، تعبيه راه هاي اضطراري، برگزاري كلاس هاي آموزشي مستمر، همكاري مسئولان و ... را از جمله عوامل مؤثر در كاهش حوادث ذكر مي كند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن