تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارخانه توليد سمند در سنگال افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كارخانه توليد سمند در سنگال افتتاح شد
صنعت و معدن- همشهري آنلاين:
كارخانه توليد خودرو سمند با حضور وزير صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران، رئيس‌ جمهوري سنگال، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در شهر تيس (سنگال) افتتاح شد.

به گزارش سايت خبري شركت ايران خودرو، علي‌اكبر محرابيان روز جمعه 15 آذر در مراسم افتتاح كارخانه سنيران اتو گفت: آفريقا به سبب بهره‌مندي از بيشتر عوامل توليدي، نظام قانونمند اقتصادي، فرهنگي و مهمتر از همه كثرت جمعيت جوان به عنوان نيروي كار توانمند، توان بالقوه فراواني درجهت صنعتي شدن دارد.

وي افزود: موقعيت ژئوپولتيك سنگال به عنوان دروازه اصلي ورود به غرب آفريقا، عضويت در پيمان‌هاي آفريقايي مانند اتحاديه پولي و اقتصادي غرب آفريقا UMEOA و جامعه اقتصادي كشورهاي غرب آفريقا ECOWAS و پايبندي به دين مقدس اسلام از امتيازات بالقوه اين كشور براي سرمايه‌گذاران مسلمان خارجي محسوب مي‌شود.

وزير صنايع و معادن خاطرنشان كرد: اكنون پس از سال‌ها واردات خودرو، نخستين سرمايه‌گذاري مشترك دو كشور ايران و سنگال در قالب طراحي و احداث كارخانه توليد سمند در سنگال را مي‌توان آغاز توسعه صنعتي و شكوفايي زيرساخت‌هاي مرتبط در اين كشور دانست.

وي افزود: از سوي ديگر با راه‌اندازي كارخانه توليد خودرو سمند در سنگال، صنعت خودرو ايران گام بلندي در عرصه صادرات بين‌المللي بر داشت و فرصتي مناسب جهت عرضه توانمندي‌هاي بالفعل خودروسازان ايران و از جمله گروه صنعتي ايران ‌خودرو فراهم شده است.

اين مقام مسوول انتقال دانش فني ساخت و مونتاژ خودرو به سنگال را موتور محرك صنعت در اين كشور و افزايش درآمد و توانمندي‌هاي صادراتي آن به ويژه در غرب آفريقا برشمرد و گفت: كاهش نرخ بيكاري و ارتقاي سيستم حمل‌ونقل سبك و سنگين، پيامدهاي مثبت اجرايي طرح مذكور در اين كشور خواهد بود.

وي گفت: علاوه بر زمينه‌هاي مشترك همكاري صنعتي در توليد خودرو، اميد است، دو كشور با تكيه بر ظرفيت‌هاي موجود در زمينه‌هاي همكاري در بخش معادن نيز بستر مناسبي را جهت همكاري‌هاي آتي دو ملت مسلمان فراهم كنند.

گفتني است، كارخانه خودروسازي سمند در سنگال، با ظرفيت توليد سالانه 10 هزار دستگاه خودرو و با سرمايه‌گذاري مشترك گروه صنعتي ايران‌خودرو، دولت سنگال و بخش خصوصي اين كشور در 30 كيلومتري داكار احداث شده است.

سهم مشاركت گروه صنعتي ايران خودرو در سرمايه‌گذاري اين طرح 60 درصد، دولت سنگال20 درصد و بخش خصوصي اين كشور20 درصد بوده است.

سنگال به همراه 8 كشور ديگر آفريقايي، عضو پيمان منطقه‌اي (O.M.A) است كه با توليد سمند در سنگال مي‌توان از تعرفه‌هاي ترجيحي و معافيت‌هاي سود و عوارض گمركي بهره‌مند شد.

سمند در سنگال با نام ماندوري توليد و عرضه مي شود.

توليد محصولات مختلف ايران خودرو درسنگال

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو درمراسم افتتاح كارخانه سنيران اتو نيز گفت : با درخواست رئيس جمهور سنگال، علاوه بر سمند ، سبد ي از محصولات ايران خودرو از جمله، خودروهاي وانت باردو، پژو روآ در سنيران اتو توليد و به بازار كشور هاي غرب آفريقا عرضه خواهد شد .

منو چهر منطقي افزود: موقعيت خاص سنگال سبب شد كه ايران خودرو اين كشور را به عنوان مركز توليد محصولات خود انتخاب كند.

وي افزود: با توجه به برنامه هاي استراتژي ايران خودرو مناطقي مانند كشورهاي آسياي ميانه ،خاورميانه ،شمال و غرب افريقا و با توجه موقعيت خاص سنگال و مجاروت با هفت كشور همچنين وجود روابط سياسي و قرارداد همكاري اقتصادي سنگال با كشورهاي همسايه ، ايران خودرو تصميم به طراحي سايت محصولات خود در اين كشور گرفت .

منطقي با اشاره به اينكه خط توليد كارخانه سنگال تك محصولي نيست گفت: در حال حاضر سمند با نام

ماندوري در اين سايت توليد مي شود اما طراحي خطوط توليد به گونه اي است كه امكان توليد خودروهاي وانت باردو، پژو روآ،پژو پارس وجود دارد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به همكاري شركتهاي خارجي در اين پروژه اشاره كرد و گفت:با توجه به موقعيت اين سايت شركتهاي خارجي آماده همكاري با ايران خودرو در خصوص توليد محصولات خود در اين كارخانه هستند.

منطقي درزمينه نوسازي ناوگان تاكسيراني سنگال اشاره كرد و ياداور شد: با درخواست دولت سنگال دوهزار تاكسي سمند جهت استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومي وارد اين كشور شد.

مديرعامل ايران خودرو به سرمايه گذاري صورت گرفته براي راه اندازي خط توليد سمند درسنگال اشاره كرد و گفت:حدود60 ميليون دلار براي راه اندازي خط توليد سمند در سنگال سرمايه گذاري شده است كه سهم ايران خودرو 60 درصد و سهم بخش دولت سنگال و بخش خصوصي 40 درصد است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر يكي از بزرگترين مجموعه خدمات پس از فروش با وسعت بيش از 8هزار متر مربع در سنگال به ارائه خدمات مشغول است.

منطقي با اذعان به عملكرد مثبت ايران خودرو در خصوص راه اندازي سايتهاي خارج از كشور گفت:انتخاب سايتهاي توليد در خارج از كشور به گونه اي طراحي شده كه امكان صادرات محصول توليدي به چند كشور با توجه موافقت نامه هاي بين كشورهاي هدف و عدم پرداخت تعرفه اي صادرات فراهم شود. با برنامه ريزي صورت گرفته تا سال 1391 ظرفيت توليد سايتهاي ايران خودرو درفراسوي مرزها به بيش از 200هزار دستگاه خواهد رسيد.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن