تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820329709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير ليتواني: انهدام نيروگاه هسته اي كشورمان را مي خواهيم دوسال به تعويق اندازيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخست وزير ليتواني: انهدام نيروگاه هسته اي كشورمان را مي خواهيم دوسال به تعويق اندازيم
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/09/15
00:19:24.13
نخست وزير ليتواني از قصد كشورش براي تمديد زمان فعاليت نيروگاه برق هسته اي ايگنالينا خبر داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز آندريوس كوبيليوس نخست وزير جديد ليتواني كه يك محافظه كار است در حال حاضر با يكي از بزرگترين چالش هاي پيش روي كشورش دست و پنجه نرم مي كند و آن انهدام نيروگاه برق هسته اي ديگنالينا قبل از دسامبر سال دو هزار و نه مي باشد.
از بين بردن اين نيروگاه هسته اي كه در دوران شوروي سابق ساخته شده است يكي از شروط اتحاديه اروپا براي پيوستن ليتواني به اين اتحاديه است .اين درحالي است كه ليتواني به علت مواجه شدن با كمبود برق در اين كشور در نظر دارد حد اقل دو سال انهدام اين نيروگاه را به تعويق بيندازد.
نخست وزير ليتواني در گفتگوي اختصاصي با يورونيوز در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه ليتواني با نيروگاه هسته اي ايگنالينا چه خواهد كرد و آيا اين كشور به تعهدات خود در چارچوب مذاكرات پيوستن به اتحاديه اروپا مبني بر بستن اين نيروگاه عمل خواهد كرد يا نه گفت: ما در يك چشم انداز بلند مدت مطمئن هستيم كه مشكلات خود را در زمينه امنيت انرژي منطقه بالكان، با اتحاديه اروپا و كميسيون اروپا حل و فصل خواهيم كرد. ما همچنين به مذاكرات خود در زمينه مشكلات كوتاه مدت كه پس از بسته شدن نيروگاه ايگنالينا بوجود خواهد آمد ادامه خواهيم داد ما اگر مجبور شويم كه اين نيروگاه را در ماه دسامبر سال دوهزار و نه ببنديم دو سال مشكل آفرين را در پيش روي خواهيم داشت و مطمئن نخواهيم بود كه ميزان انرژي موجود براي منطقه ما كافي باشد.
وي افزود: ما بايد به همكاري خود با سوئد درباره توليد برق كه به پل الكتريكي موسوم است سرعت بدهيم زيرا اين همكاري مي تواند ما را به تامين انرژي مورد نياز خود در صورت بروز برخي از مشكلات ناشي از بسته شدن نيروگاه مذكور مطمئن سازد.
نخست وزير ليتواني در پاسخ به سوالي با اين مضمون كه آيا اين پل الكتريكي بين كشورش و سوئد تا ابتداي ژانويه دو هزار و ده آماده خواهد شد يا نه گفت : من در اين باره پاسخي ندارم زيرا ممكن است كه زمستاني سرد همراه قطعي برق داشته باشيم و در اين صورت تنها راه حل ما خريد برق از روسيه است اما اين را نيز بايد بگويم كه بر اساس نظر كارشناسان ، خود روسيه نيز احتمال دارد كه در صورت مواجه شدن با زمستاني سرد با مشكل تامين برق روبه رو شوند.
وي درباره اعتماد خود به روسيه از لحاظ سياسي گفت: بستن خط لوله نفت دروژبا كه نفت را به پالايشگاه موزايكه منتقل مي كرد يك تصميم سياسي از جانب روسيه بود زيرا ما نفت پالايش شده را نه به شركت هاي روسي بلكه به يك شركت لهستاني مي فروختيم پس بايد بگويم كه اين امر نمي تواند اعتماد ما را به روسيه بهبود بخشد اما با وجود مشكلاتي در زمينه اعتماد ، مشكلاتي در زمينه توانايي هاي فني نيز وجود دارد كه ما از آن مطلع نيستيم و احتمال دارد كه نفت و گاز به اندازه كافي تامين نشود.
نخست وزير ليتواني درباره احتمال تاسيس نيروگاه ويزاگينا كه جانشيني براي نيروگاه ايگنالينا مي باشد گفت: اين چالش به توافق بين ما و چند كشور ديگر مربوط مي شود اما من مطمئن هستم كه به توافق خواهيم رسيد. لهستان به اين دليل كه دچار كمبود برق است حتما در اين طرح شركت خواهد كرد از سوي ديگر فكر مي كنم كه لهستان تا پانزده يا بيست سال آينده نيروگاه هسته اي كشورش را خواهد ساخت.
00:27:22.01
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن