تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816945301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا باید آدم.های بااستعداد سمج باشند؟! مورد عجیب ۱۱ نویسنده مشهور


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آیا در خود استعداد و نیرویی می.بینید که به آن ایمان دارید؟ آیا با بی.توجهی و بی.اعتنایی دیگران در قبال این استعدادها روبرو هستید. خواندن این پست می.تواند شما را متقاعد کند که دست از تلاش و بهتر شدن برندارید، سماجت، تداوم کار، پیدا کردن راه.های تازه، نترسیدن از شکست و صیقل خوردن در این تکاپو، همه چیزی است که شما به آن نیاز دارید. این تلاش، مقدس است، حتی اگر دست آخر ثمری از آن نگیرید.

منتقدان و ناشران گاهی در ارزیابی ارزش ادبی برخی از اثار مرتکب اشتباه می.شوند، این اشتباهات گاهی به کلی باعث سرخوردگی نویسندگان آثار می.شود و گاهی هم البته نمی.تواند آتش اشتیاق آنها را خاموش کند و اثر آنها اگر واقعا ارزشمند باشد، سرانجام جلوه.گری می.کند.

خیلی جالب است بدانید که این موضوع در مورد مشهورترین نویسندگان هم پیش آمده است.

در این پست با هم ۱۱ مورد از موارد عجیب و غریب رد شدن چاپ و انتشار آثار ادبی معروف و مهمی را مرور می.کنیم.

۱- مادلین لنگل و کتاب چینشی در زمان: مادلین لنگل نویسنده پرکاری بود، او بیش از ۶۰ رمان، کتاب شعر و شرح حال در طول ۸۸ سال زندگی خود نوشت. کتاب چینشی در زمان او که در مورد مفقود شدن پدر دانشمند یک دختر جوان است، در سال ۱۹۶۲ برنده جایزه نیوبری شده است. اما جالب است بدانید وی قبل از اینکه این اثرش چاپ شود، آن را برای مطالعه به ۲۹ ناشر مختلف سپرده بود و هیچ کدام از آنها کتاب را سزاوار چاپ ارزیابی نکردند!







۲- کلایو استیپلز لوئیس، خالق سرگذشت نارنیا: این نویسنده مشهور ایرلندی هم قبل از پذیرش اولین اثرش بارها سرخورده شد. این بار منظور من از بارها چند ده بار نیست، بلکه ۸۰۰ بار است!





کتاب.های تألیفی او البته طیف گسترده.ای دارند و تنها منحصر به کتاب.های نوجوانان نیستند، او در دربارهٔ الهیات مسیحی و ادبیات قرون وسطا و دوران رنسانس هم مطلب نوشته است.

۳- مارگارت میچل و بر باد رفته: جالب است که کتاب مشهور بر باد رفته مارگارت میچل که کمتر کسی است که کتاب.اش را نخوانده باشد یا فیلم اقتباس شده از آن را ندیده باشد، پیش از انتشار ۲۵ بار توسط ناشران رد شده بود.





۴- ذن و هنر نگهداری از موتور سیکلت: این کتاب را «رابرت ام پیرسیگ» نوشته است. کتاب، رمان به ظاهر ساده.ای است که سفر ۱۷ روزه دو زوج ، یکی زن و شوهر و دیگری پدر و پسر را در چند ایالت آمریکا توصیف می.کند، اما در این قالب ساده، دارای معانی فلسفی نیز است. این کتاب در سال ۱۹۷۴ نوشته شده است و تا به حال پنج میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. اما قبل از چاپ ۱۲۱ بار از سوی ناشران مختلف رد شد!





۵- «جاناتان، مرغ دریایی» ریچارد باخ: نمی.دانم این کتاب را خوانده.اید یا نه. اما بودن این کتاب در فهرست کتاب.هایی که بارها از سوی ناشران رد شدند، آدم را نگران می.کند که نکند شاهکارهای دیگری هم بوده باشند که در طول سالیان، با همین مشکل مواجه بوده باشند و نویسنده.شان به خاطر سرخوردگی یا برعکس غرور، آنقدر سماجت و اصرار دوباره برای چاپ اثر را نداشته باشد.





جوناتان لوینگستون مرغ دریایی جوانی است که علاقه.ای ندارد با دیگر اعضای گله.اش بجوشد. او گمان می.برد که -به عنوان یک پرنده- هدف او از خلقت چیزی بیش از روزمرگی و دعوا بر سر تکه.های ماهی است. جوناتان اعتقاد دارد که باید سعی کند تا بر تمام محدودیت.های پروازی خود غلبه کند تا به یک پرنده واقعی تبدیل شود و آرامش بیابد …

این کتاب بارها توسط ناشران مختلف در ایران ترجمه و چاپ شده است.

۶- لوئیس لامور که به سبب نوشتن رمان.های وسترن و فیلم.های متعددی که از روی این رمان.های ساخته شده، مشهور بود، قبل از موفقیت ۲۰۰ بار ناکام شد.





۷- «متأسفیم آقای کیپلینگ، ولی شما نمی.دانید که چگونه از زبان انگلیسی استفاده کنید.»
این پاسخی بود که آقای رودیارد کیپلینگ در سال ۱۹۸۹ از مسئولان نشریه سان فرانسیسکو اگزامینز دریافت کرد.

اما ۱۹ سال بعد، زمانی که او ۴۳ ساله بود، آکادمی نوبل به خاطر «قدرت مشاهده و تخیل پیشرو و اثر به اوج رسیده مفاهیم و هنر توصیف» او را برنده جایزه نوبل ادبیات معرفی کرد. همان سال دانشگاه.های دورهام و آکسفورد و سال بعد دانشگاه کمبریج به وی درجات افتخاری اهدا کردند.





از کیپلینگ تا جایی که می.دانم کتاب «پسر جنگل» به فارسی ترجمه شده است.

۸- اما بسیار بامزه است بدانید که روزی منتقدی به اسکات فیترجرالد گفته بود، کتاب گتسبی بزرگ او اثر فاخری است، اگر از شر کاراکتر گتسبی راحت شود.





۹- دکتر زیوس (سیوس)، نویسنده و تصویرگر مشهور ادبیات کودک جهان، کتابی دارد با عنوان «فکرش را بکن این چیزها را در خیابان مالبری دیدم»، این کتاب هم در ابتدا به خاطر متفاوت بودن با سایر کتاب.ها و واهمه از عدم فروش، مورد پذیرش ناشران قرار نگرفت.





۱۰- حتی کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول هم زمانی به خاطر این دلیل رد شد که «فروش داستان.های حیوانات در آمریکا غیرممکن است.»





۱۱- آنه فرانک، یک یهودی آلمانی متولد شهر فرانکفورت بود که پس از مرگش به واسطهٔ چاپ دفترچهٔ خاطرات روزانه.اش شهرت جهانی پیدا کرد. این خاطرات بازگوکنندهٔ مستندی از تجربهٔ پنهان شدن وی و خانواده.اش در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. این دفترچهٔ خاطرات که در سالروز تولد ۱۳ سالگیش به آن هدیه شد، دربرگیرندهٔ خاطرات زندگی وی از تاریخ ۱۲ ژوئن سال ۱۹۴۲ تا یکم اوت ۱۹۴۴ می.باشد. این اثر که به زبانهای بسیاری ترجمه شده، یکی از پرخواننده.ترین کتاب.های جهان به شمار می.آید و چندین نمایشنامه و فیلم بر اساس آن ساخته شده.است.





وقتی منتقدی این دفترچه خاطرات را خواند گفت که سوای حس کنجکاوی برای برداشتن کتاب، خود کتاب حس و حال خاصی در او برنمی.انگیزد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن