تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817146628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه گذاري بخش خصوصي در شهركهاي دامپروري در هاله ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سرمايه گذاري بخش خصوصي در شهركهاي دامپروري در هاله ابهام
رشت - خبرگزاري مهر: با توجه به اهميت شهركهاي دامپروري در اشتغالزايي و افزايش توليد، توسعه ايجاد اين واحدها بدون حضور بخش خصوصي و تنها با تفكر دولتي در شرايط كنوني مقرون به صرفه نيست و تضميني در اين خصوص وجود ندارد اما اين سرمايه گذاري در گيلان در هاله اي از ابهام فرو رفته است.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، در بيست و پنجمين جلسه استاني هيئت وزيران در دور اول سفر به گيلان احداث 16 شهرك دامپروري با هدف توسعه دامپروري در گيلان و رفع محدوديتهاي زيست محيطي به تصويب رسيد.

در اجراي شهركهاي دامپروري قرار بر اين بود همزمان با آغاز به كار بخش خصوصي بخش دولتي نيز زيرساختهاي لازم را فراهم كند نه اينكه زيرساختهاي يك شهرك دامپروري از سوي دولت فراهم شود و بعد سرمايه گذاري در اين واحدها توسط بخش خصوصي در هاله اي از ابهام باشد و طرح بلاتكليف و نيمه تمام رها شود.

نمونه بارز اين تجربه شركت دامپروري سفيدرود با وسعت چهار هزار هكتار زمين و فراهم بودن كليه زيرساختهاي لازم است كه متاسفانه تاكنون كاركردهاي قابل قبولي نداشته است.

رئيس سابق سازمان جهاد كشاورزي گيلان در اين ارتباط گفت: بهره برداري از شهركهاي دامپروري بر اساس بند الف تبصره سه تنها براي فارغ التحصيلان بخش كشاورزي است.

سيد نصير سيد محمدي اظهار داشت: هم اكنون احداث هفت مجتمع دامپروري با سالي 5/2 ميليارد تومان اعتبارآغاز شده و براي به سامان رساندن بقيه شهركهاي دامپروري مصوب ضمن احصاء زمين نياز به اعتبارات ويژه است.

استاندار گيلان هم در اين خصوص اعلام كرد: مسئولان در انجام فعاليتها ضمن شناخت مقررات، محدوديتها و فرصتها نبايد صرفا دولتي فكر كنند.

روح الله قهرماني چابك عنوان كرد: به رغم اينكه فارغ التحصيلان بخش كشاورزي در بهره برداري شهركهاي دامپروري دراولويت هستند اما بايد از هر سرمايه گذاري كه آمادگي سرمايه گذاري در اين واحدها را داشته باشد استقبال كرد و نبايد امكانات را محدود و فرصتها را از دست داد.

وي با بيان اينكه مجتمع هاي دامپروري بر اساس بند الف تبصره سه فقط براي بهره برداري فارغ التحصيلان بخش كشاورزي است افزود: اين سياست، برنامه داخلي وزارت جهاد كشاورزي بوده و در مصوبه سفراستاني هيئت دولت به گيلان هر سرمايه گذاري كه توانا بر انجام كار باشد بايد در شهرك دامپروري سرمايه گذاري كند.

قهرماني همچنين ادامه داد: براي اولين بار احداث اين شهركها در دور اول سفر استاني رئيس جمهور به استان مازندران با هدف افزايش توليد شير در استانهاي شمالي مصوب شد.

جمعي از كارشناسان و صاحبنظران در خصوص احداث شهركهاي دامپروري در شهرهاي گيلان بر كار كارشناسي دقيق با استفاده از پشتوانه علمي تاكيد داشته و معتقدند، احداث مجتمع هاي دامپروري بايد در كنار ايجاد شغل در اين صنعت و استفاده از پتانسيل موجود آن به ضوابط زيست محيطي و ميزان آلودگي، نسبت به جلوگيري از شيوع بيماريهاي مشترك دام و انسان و حفظ مراتع و زمينهاي كشاورزي توجهي ويژه داشته باشند.

به هر حال تاسيس شهركهاي دامپروري مي تواند نقش مهمي در توسعه اشتغال در بخش كشاورزي داشته باشد و بايد در اين شهركها كمكهاي علمي و فني در اختيار دانشجويان، دانش آموختگان و فعالان بخش خصوصي قرار گيرد.

توسعه شهركهاي دامپروري به رغم كاهش فشار موجود بر وزارت جهاد كشاورزي سبب استفاده بهينه از پتانسيلهاي غني استان، افزايش صادرات محصولات لبني و در نهايت افزايش درآمد ارزي خواهند شد و علاوه بر توسعه فعاليتهاي امور دامي، پرورش دامها به صورت صنعتي و افزايش توليدات لبني، در ايجاد اشتغال براي دانش آموختگان دانشگاهي رشته علوم دامي موثر هستند.

ساماندهي توليدهاي پراكنده، انتقال واحدهاي دامي داخل بافت شهر و روستا، كنترل و قرنطينه دامي، سهولت در سرمايه گذاري و مديريت در بازاريابي، توزيع و تبديل فرآورده هاي دامي با استفاده از تسهيلات، ايجاد اشتغال براي جوانان و فارغ التحصيلان و امكان استفاده از روشهاي نوين مديريتي از اهداف احداث شهركهاي دامپروري است.

جمع آوري واحدهاي دامپروري مزاحم از حاشيه شهر و روستا، صرفه جويي در هزينه هاي ثابت و جاري، كاهش هزينه سرانه توليد، امكان ايجاد صنايع تبديلي به صورت متمركز، اعمال مديريت بهينه جمع آوري، تبديل و صادرات شير و گوشت و ساير فرآوردههاي دامي از كاركردهاي مهم اين شهركها خواهد بود و اميد است با برنامه ريزي دقيق مسئولان براي چگونگي بهره برداري بخش خصوصي از اين امكانات به نتايج ياد شده دست يافت.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن