تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816737534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اختصاصي در خبرگزاري مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اخبار اختصاصي در خبرگزاري مردم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

وبلاگ‌ها، سايت‌هاي اشتراك عكس و ويدئو و سرويس‌هاي ميكروبلاگنيگ، روند توليد و انتشار خبر را مدت‌هاست كه تغيير داده‌اند. در ابتدا تصور مي‌شد، اين رسانه‌هاي متعلق به شهروندان، تنها ابزاري هستند براي انتشار نظر مردم نسبت به خبرها و پديده‌ها. آنها رفته‌رفته مبدل به مكملي مستقل براي خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها شدند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ "يك پزشك" به نشاني http://‌١pezeshk.com در ادامه نوشته است: اين رسانه‌هاي شهروندان محدود به اين مرحله نشدند، مجهز شدن گوشي‌هاي موبايل به دوربين‌هاي با كيفيت خوب، اينترنت موبايلي با سرعت بالا و سرويس‌هاي ميكروبلاگنيگ، خبرنگاران شهروند را مسلح‌تر كرده است. بنابراين بعيد است كه در گوشه‌اي از اين دنياي بزرگ، اتفاق مهمي‌ رخ دهد و ما خبر و عكس و ويدئوي اختصاصي در «خبرگزاري مردم»، در مورد آن نخوانيم.

برخي از رسانه‌هاي سنتي با هوشمندي، از خبرهاي خبرنگاران شهروند، به عنوان يك مكمل غير قابل صرف‌نظر استفاده مي‌كنند، اما هستند رسانه‌هايي كه مي‌پندارند، هنوز خبر و خبررساني را مي‌توان انحصاري نگاه داشت.

توييت‌هاي از بمبئي: حتما خبرهاي مربوط به حوادث تروريستي بمبئي هند را خوانده‌ايد. اين حادثه تأسف‌بار كه باعث كشته و زخمي‌شدن صدها نفر شده است، بار ديگر قدرت رسانه‌هاي خبرنگاران شهروند را به رخ كشيد.

توييتر، سايتي است كه كاربران آن مي‌توانند با آن پيام‌هاي كوتاه يا اصطلاحا توييت، با استفاده از موبايل يا از كامپيوترهايشان، ارسال كنند. استفاده از توييتر بسيار ساده و آسان است و هر كسي با استفاده آن مي‌تواند در مورد كاري كه انجام مي‌دهد، بنويسد و به اطلاع ديگران برساند.

توييتر، ‌٦ ميليون كاربر در سراسر جهان دارد. كاربران هندي توييتر در حوادث اخير از اين سرويس براي انعكاس اخبار استفاده كردند.

بعضي از كاربران توييتر، در توييت‌هايشان از ديگران خواستند كه براي اهداي خون به بيمارستان مراجعه كنند. بعضي‌ها هم اطلاعاتي در مورد نجات‌يافتگان و قربانيان حوادث تروريستي منتشر كردند.

سرعت بازتاب اخبار در توييتر بسيار بالا بود، طوري كه بعضي از اخبار در توييتر زودتر از خبرگزاري‌ها منتشر مي‌شدند. حتي يك كاربر توييتر با نام كاربري Dupree، از داخل يكي از هتل‌هايي كه مورد حمله قرار گرفته بود، گزارش مي‌كرد. او نوشته بود كه چگونه تروريست‌ها به قسمت پذيرش هتل رفته بودند تا اتاق‌هاي مسافران آمريكايي را پيدا كنند و توييت كرده بود كه چگونه آنها گروگان گرفته شدند.

گروهي از بلاگرهاي مقيم بمبئي، وبلاگ گروهي ايجاد كردند كه مستقلا، اخبار حمله‌هاي تروريستي را منعكس مي‌كرد.

در اين ميان در فليكر هم مي‌شد، عكس‌هاي دست اول پيدا كرد. CNN هم با استفاده از سرويس iReport.com از ژورناليست‌هاي شهروند مي‌خواست كه خبر، عكس و ويدئو براي اين خبرگزاري بفرستند.

سرعت انتشار اخبار در توييتر و ساير رسانه‌هاي اجتماعي به حدي بود كه شايع شده بود، تروريست‌ها هم اخبار اين رسانه‌ها اجتماعي را مي‌خواننند تا پي ببرند پليس و ارتش هند قصد چه اقدامات متقابلي دارند. حتي اين شايعه هم وجود داشت كه دولت از مردم خواسته است، در مورد حوادث بمبئي توييت نكنند.

اما نبايد از اين نكته غافل شد كه همواره نمي‌توان به درستي و صحت اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي اجتماعي اعتماد كامل داشت. به علاوه درصد قابل توجهي از خبرهاي توييت‌شده در مورد حوادث بمبئي، تنها تكرار سرخط‌هاي خبري خبرگزاري‌ها بودند.

نويسنده وبلاگ «تك كرانچ» در انتهاي خبر نوشته است: «دنيا عوض شده است و وبلاگ‌نويسي با همه جنبه‌هاي خوب و بدش بخشي از تغييرات اين دنياي نو است. زندگي كنيد و بياموزيد. هر چه زودتر از رسانه‌هاي اجتماعي ياري بگيريد، مي‌توانيد به ميزان بيشتري از فرصت‌هاي اين رسانه‌ها بهره ببريد، به جاي اينكه از تهديدهاي آن متضرر شويد.»

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن