تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816401957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/دوردوم سفراستاني به آذربايجان شرقي/‌ ـ دراقتصاد مبارزه با ربااز سخت‌ترين مبارزات است گراميداشت ياد شهداي رسانه،ديدار با علماوخانواده ايثارگران،‌٢٢٠مصوبه...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /دوردوم سفراستاني به آذربايجان شرقي/‌ ـ دراقتصاد مبارزه با ربااز سخت‌ترين مبارزات است گراميداشت ياد شهداي رسانه،ديدار با علماوخانواده ايثارگران،‌٢٢٠مصوبه...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

در آستانه سالگرد شهداي رسانه‌ در سانحه هوايي سي ـ130 دكتر محمود احمدي‌نژاد با گراميداشت ياد اين شهيدان گفت: از خداوند متعال علو درجات و همنشيني با پيامبران و اولياي الهي را براي آن‌ها مسالت دارم و براي بازماندگان آ‌ن‌ها صبر و براي جامعه‌ رسانه‌اي كشور سلامت آرزومندم.

اهالي رسانه با نقد سازنده پيگير حقوق و بيان مشكلات مردم باشند

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود‌احمدي‌نژاد در مصاحبه مطبوعاتي خود با خبرنگاران در استان آذربايجان شرقي بعد از برگزاري جلسه‌ هيات دولت با اشاره به اين‌كه " جلسه هيات دولت در اين استان بيش از شش ساعت و نيم طول كشيده است" خاطرنشان كرد: در اين جلسه طولاني مصوباتي كه دولت مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار داد، زياد و پيچيده بود و بحث‌هاي فراواني پيرامون اين مصوبات صورت گرفت و ما سعي كرديم بهترين و كامل‌ترين مصوبات را داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه " حدود 220 بند مصوبه براي توسعه‌ و آباداني بيشتر استان آذربايجان شرقي در جلسه‌ هيات دولت مورد تصويب قرار گرفت" ادامه داد: بسياري از اين مصوبات خيلي‌مهم هستند. مصوبات حقوق مردم استان است و بايد در مورد آن‌ها اطلاع‌رساني كامل صورت بگيرد و مردم با حقوق خود به نحو احسن آشنا شوند.

وي با اشاره گذرا به برخي مصوبات دولت در ارتباط با صنعت و اشتغال، مسكن، كشاورزي، علوم و تحقيقات اظهار كرد: تصويب اين مصوبات 5 درصد كار است و 95 درصد ديگر كار پيگيري جهت اجراي اين مصوبات است. موتور حركت دولت در استان مديران در استان هستند و ضمن تشكر از همكاران خود اميدوارم آن‌ها تلاش مضاعفي در اجراي اين مصوبات داشته باشند.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به " حضور باشكوه مردم تبريز در روز چهارشنبه واستقبال از خدمتگزاران خود" گفت: مردم اين استان بالاترين مجاهدت‌ها را در راه عزت و پيشرفت ايران انجام داده‌اند.

وي با اشاره به نقش مردم آذربايجان در پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين جريان هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اين استان داراي ظرفيت‌ها، استعدادها و پتانسيل‌هاي زيادي است و بايد در امور مختلف در كشور رتبه اول را داشته باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " اين حضورها داراي آثار جهاني است و باعث ايجاد الگوسازي مي‌شود" گفت: مردم با حضور خود اراده‌ خود را به حاكمان اعمال مي‌كنند و در واقع باعث مي‌شوند كه شيوه حكومت‌داري تغيير كند و ما شاهد اين هستيم كه اين امر باعث مي‌شود كه مناسبات مديران با مردم از مبنا عوض شود. اين عين اسلام است كه مردم بر حاكمان خود نظارت داشته باشند وخواسته‌ ومطالبه‌ خود را بيان كرده و اراده خود را اعمال كنند؛ چراكه حاكمان جزو مردم ، براي مردم و در خدمت مردم هستند و بر پايه‌ احكام اسلامي تمام وجودشان متعلق به مردم است.

وي با تاكيد دوباره مبني بر اين‌كه " مناسبات دنيا در حال عوض شدن است" يادآور شد: در برخي از ديدارهاي خارجي از من در مورد سفرهاي استاني مي‌پرسند و مي‌گويند كه رفتار مردم ايران را روزانه رصد مي‌كنند، برخي از آن‌ها حتي مي‌گويند سفر استاني هفته بعد كجاست؟

وي ادامه داد: اين رفتار مردم داراي اثرات جهاني است. وقتي مردم جهان اين صحنه‌ها را مي‌بينند مطالبات‌شان از حاكمان‌شان عوض مي‌شود و در واقع خواهان تغيير مناسبات بين مردم و حاكمان مي‌شوند. اين‌ها همه ناشي از حضور مردم ايران در صحنه‌هاي مختلف است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " من بار ديگر از مردم آذربايجان و تبريز تشكر وقدرداني و به آن‌ها افتخار مي‌كنم" گفت: ‌اين حضور مردم مسووليت و تعهد ما را چند برابر مي‌كند.

وي در ادامه با تشكر از علما، روحانيون و نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مردم در كارگروه‌ها و در جلسه دولت بانشاط و پيگير حضور پيدا كردند و تلاش مي‌كردند كه بهترين مصوبات براي استان مورد تصويب قرار گيرد.

وي همچنين در ادامه از نيروي انتظامي و نظامي استان نيز جهت برقرراي امنيت تشكر و قدرداني كرد و گفت: امنيت خوبي در استان برقرار است و من هم از همكاران خود در استانداري و مديران استاني تشكر و قدرداني مي‌كنم.

احمدي‌نژاد همچنين در ادامه از اهالي رسانه به خاطر زحمت‌هايي كه مي‌كشند تشكر و قدرداني كرد و گفت: مي‌خواهم به عنوان يك برادر كوچكتر مطلبي را خدمت شما عرض كنم و البته اين صحبتم به اين معنا نيست كه شما اين‌گونه‌ نيستيد. مساله مهم اين است كه هر جمع و هر استاني اگر بخواهد پيشرفت كند علاوه بر عواملي كه ما احصاء مي‌كنيم به دو عامل مهم و ضروري نيازمنديم كه يكي از اين عوامل وحدت و همدلي است.

وي خاطرنشان كرد: تصويري كه از يك منطقه و يك استان به بيرون منتقل مي‌شود اگر حاكي از همدلي بين مردم باشد و تصويري زيبا و با نشاط ارائه كند اين خود باعث مي‌شود كه تمام دل‌ها و همت‌ها به داخل استان آيد و زمينه براي پيشرفت هرچه بيشتر استان فراهم شود. ولي اگر خدايي نكرده تصويري ديگري از استان منعكس شود كه بيانگر ناهمدلي و شقاق باشد اين تصوير خوبي نيست و هم در داخل استان و هم در بيرون از استان انگيزه‌ها را از بين مي‌برد. پس وحدت و همدلي بسيار مهم است.

وي همچنين با بيان اين‌كه " اين استان داراي منابع و استعدادهاي بي‌نظيري به خصوص از لحاظ فرهنگ انساني است" گفت: ما همه بايد دست به دست هم دهيم تا از اين منابع به نحو احسن استفاده كنيم.

رييس‌جمهور گفت: شما اهالي رسانه بايد پيگير حقوق مردم باشيد، مشكلات را بيان كنيد ونقد سازنده داشته باشيد؛ چراكه نقد سازنده انگيزه‌ها را براي جبران ضعف افزايش مي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه " اين‌ها همه هنر قلم و رسانه و خبرنگار است" گفت: اين استان بايد به نحوي باشد كه هركس در هر كجاي دنيا يك زوايه به سوي اين استان باز مي‌كند، هرچه مي‌بيند زيبا و دوست‌داشتي باشد.

وي با تاكيد دوباره بر اين‌كه " اين استان بايد از هر جهت در كشور اول باشد" ادامه داد:‌ اعتقاد دارم كه اين مساله شدني است.

خبرنگاران محلي حاضر در اين مراسم با دكتر هحمدي‌نژاد عكس يادگاري گرفتند و ساعتي پس از نيمه‌شب جمعه به تهران بازگشت.

استقبال مردم آذربايجان از خادمان خود موجب ياس و نااميدي دشمنان شده است

به گزارش ايسنا رييس‌جمهوردر ابتداي جلسه استاني هيات دولت نيز استقبال پرشور مردم استان آذربايجان شرقي از هيات دولت و خادمان خود را موجب جاري شدن عشق و اميد در دل همه ملت‌ها و افزايش ياس و نااميدي در اراده دشمنان ملت ايران دانست.

احمدي‌نژاد با تقدير از حضور حماسي مردم آذربايجان شرقي و تبريز در استقبال از هيات دولت اظهار كرد: ديروز درياي انسان‌هاي مومن و شجاع به بهانه استقبال از خادمان خود به صحنه آمده بودند تا عزت، آمادگي و ايستادگي خود را يكبار ديگر به دشمنان نشان دهند.

وي افزود: اين حضور نماد همبستگي، استحكام و آرمان‌خواهي ملت ايران بود؛ ديروز همه براي نشان دادن اقتدار و اصل خودشان به صحنه آمده بودند تا گرد ياس را بر چهره دشمنان بپاشند و يكبار ديگر با همه وجود در برابر استكبار در حال اضمحلال قدرت‌نمايي كنند و باعزت به آن‌ها "نه" بگويند.

وي خاطرنشان كرد: حضور مردم استان نشان داد كه پايگاه‌هاي اصلي انقلاب اسلامي همچنان زنده است و از هر فرصت و بهانه‌اي براي نشان دادن اراده خود به خوبي استفاده مي‌كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: شعار عميق و بسيار زيبا و كوبنده مردم اين ديار مبني بر اين‌كه «آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي » نشانه هوشمندي مردم اين ديار و شوق‌آفرين است.

وي خاطرنشان كرد : اين لطف و بزرگواري مردم اين خطه در استقبال از خادمان خود مسووليت و تعهد دولت را در خدمتگزاري به آن‌ها مضاعف كرد و صميمانه از مردم اين ديار و به خصوص جوانان كه صحنه‌گردان اصلي حماسه ديروز بودند؛ تشكر مي‌كنم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود باتوجه به اين‌كه " آذربايجان شرقي و تبريز سنگر مستحكم ملت ايران و كانون نوراني انتشار معنويت و فرهنگ و غيرت در سرزمين مقدس ايران است" تصريح كرد: مردم اين ديار همواره در خط مقدم و آماده فداكاري در راه همه آرمان‌ها بوده‌اند.

رييس‌جمهور عمق و استحكام ايمان، روحيه ايثارگري و فداكاري و نيز غيرت ديني را از ويژگي‌هاي مردم ديار آذربايجان برشمرد و خاطرنشان كرد: نقش مردم آذربايجان و تبريز در شكل‌گيري مبارزات و مجاهدت‌هاي ملت ايران حداقل در 400 سال اخير بي‌بديل و افتخارآميز است.

وي با طرح سوالي مبني بر اين‌كه "علت وجود صفات بسيار برجسته و ارزش‌هاي الهي در اين خطه چيست؟" اظهار كرد: معتقدم علت اصلي اين صفات شاخص عشق عميق مردم اين سامان و عاطفي بودن مردم آذربايجان و تبريز است؛ چراكه عاطفه پايه رشد همه كمالات انساني مي‌باشد و عشق به خوبي‌ها قلب انسان را براي كسب ساير روحيات الهي مهيا مي‌كند.

وي افزود: علاقه مردم آذربايجان به كانون اصلي ارزش‌ها يعني اهل بيت(ع) گرامي اسلام درهاي رحمت را به روي آنان باز كرده است و از اين رو صفات برجسته انساني و الهي در اين‌جا موج مي‌زند.

احمدي‌نژاد گفت: مردم آذربايجان شرقي و تبريز در دوران قبل از انقلاب پيشتاز و نقطه ثقل انقلابيون بودند و پس از انقلاب نيز همواره در همه صحنه‌ها حضور سرنوشت‌ساز داشتند و شور حسيني و عشق به اهل بيت عصمت و طهارت ويژگي ممتاز اين ديار است.

امروز مجاهدت شهدا در جهان در حال شكوفايي است

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور صبح روز پنجشنبه در روز دوم از دومين سفر استاني خود به استان آذربايجان شرقي با خانواده‌هاي شهدا و ايثارگر اين استان ديدار و گفت‌وگو كرد.

احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌كه " خدا را سپاسگزارم كه توفيق پيدا كردم كه در جمع شما پدران و مادران شهدا حضور پيدا كنم و از فرهنگ ايثارگري و شهادت طلبي در اين جلسه تجليل شود" گفت: در اين مراسم از 14 نفر از خانواد‌ه‌هاي شهدا به نمايندگي از ده‌ها هزار نفر تقدير و تشكر شد و بايد دانست تك تك خانواده هاي شهدا نمونه و عزيز هستند.

وي با بيان اين‌كه " به نظر من يك پدر شهيد و يك مادر شهيد خود يك مدال درخشان افتخار است" گفت: شهيدان و خانواده‌هاي شهيدان يك هديه الهي نه فقط براي ملت ايران بلكه براي تمام بشريت هستند و كاري كه شهدا و خانواده‌هاي آن‌ها انجام دادند بالاترين رحمت الهي براي بشريت امروز بود؛ چراكه راه را براي هدايت و دريافت حقيقت به روي بشريت امروز گشودند.

وي با اشاره به فضاي ظالمانه و تاريكي كه در كشور و جهان در 30 ، 40 سال قبل وجود داشت، گفت: كاري كه شهدا و خانواده‌هاي آن‌ها كرده‌اند كار پيامبران و كار مصلحان بود و من ترديد ندارم كه اگر فداكاري شهدا و جانبازان و ايثارگران ما نبود امروز بشريت در ظلمتي به سر مي‌برد كه در طول تاريخ تجربه نكرده بود.

رييس‌جمهور گفت: در غرب ما شاهد سيطره انديشه‌هاي غيرمادي و الهي در غالب انديشه كمونيستي و سرمايه‌داري در اعماق جوامع ، درون خانواده‌ها و كج ذهن انسان‌ها بوديم و اين انديشه‌ها آن چنان رسوخ كرده بود كه اميد به بازگشت و اصلاح حاكميت ارزش‌هاي انساني به ياس مطلق تبديل شده بود ولي امام(ره) آمد و با همكاري مردم، خانواده‌هاي شهدا و جانبازان مسير را عوض كرد.

وي خطاب به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران گفت: كاري كه شما كرديد بسيار بالاتر و بالاتر از كاري بود كه مسلمانان صدر اسلام كرده‌اند؛ چراكه آن‌ها با چشم خود پيامبر(ص) را ديدند و او را لمس كردند اما شما پيامبران و جانشينان‌شان را نديديد ولي مردي آمد از جنس پيامبران و شما دعوت او را جهت تبعيت از پيامبراني كه نديده بوديد، پذيرفتيد.

وي با بيان اين‌كه " امروز مجاهدت شهدا در جهان در حال شكوفايي است" گفت: آن معصوميتي كه در 20 ، 30 سال قبل وجود داشت به پايان رسيده و امروز در اقصي نقاط جهان مردم گروه گروه به دنبال راه شما و فرزندان شما هستند. امروز در اقصي نقاط عالم نام ايران ، ملت ايران و رهبري عزيز ايران مي‌درخشد و اين به واسطه فداكاري‌ها و ايثارگري‌هاي فرزندان شماست.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " امروز گروه گروه مردم به سمت خداپرستي، پاكي، عدالت و محبت در حال حركت هستند و اين حاصل مجاهدت شماست" گفت: امروز سلطه نظام استكبار كه شكست‌ناپذير به نظر مي‌رسيد به واسطه خون‌هاي پاك شهدا و فداكاري‌هاي جانبازان در حال فرو ريختن كامل است. به فضل الهي و دل‌هاي سوخته شما نظام سلطه در حال اضمحلال است و پرچم خداپرستي و توحيد در حال درخشش است.

وي خطاب به خانواده‌هاي شهدا گفت: خداي متعال به فداكاري‌هاي شما نتيجه داده است و امروز جهان به سرعت براي حاكميت آن كسي كه فرزندان به عشق او و نايب او و حاكميت او فداكاري كرده‌اند آماده مي‌شود. امروز به لطف خدا و برخلاف خواسته دشمنان خدا و تبليغات مرموزانه آنان نام حضرت مهدي(عج) منجي عالم بشريت جهان گير شده است و ديگر مستكبرين قادر نيستند جلوي گرايش به امام(عج) را سد كنند آفرين بر شما، آفرين بر فداكاري‌هاي شما.

وي گفت: در طول تاريخ و امروز هرچه عزت، افتخار، پاكي و شجاعت و سربلندي بوده اين‌ها همه به واسطه ايثارگري است. ايثارگري ميراث انبيا و اوليا و تنها راه سعادت و كمال است و امروز حفظ ميراث فرهنگ ايثارگري يكي از بالاترين مسووليت‌هاست. حفظ تمام خوبي‌ها راه درست و تمام ارزش‌هاست.

ريس‌جمهور گفت: حفظ فرهنگ ايثارگري يعني حفظ استقلال، عزت، ماندگاري و پيروزي‌هاي پي در پي ، حفظ فرهنگ انتظار تحقق تمام خوبي‌ها و اضمحلال مستكبرين.

در اقتصاد مبارزه با ربا از سخت‌ترين مبارزات است

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور با تاكيد برضرورت برپايي عدالت در جامعه گفت: برپايي پرچم عدالت به آرام گرفتن دل‌ها، تقويت و استحكام ايمان‌ها و خوار و ذليل شدن دشمنان اسلام منجر خواهد شد.

احمدي‌نژاد صبح در ديدار علما و طلاب استان آذربايجان شرقي نيز با اشاره به اين‌كه " تلاش علماي اين ديار براي اسلام كم نظير است" اظهار كرد: علماي آذربايجان شرقي همواره در خط مقدم بوده‌اند و براي اسلام و در راه اسلام و انقلاب جانفشاني كرده‌اند.

وي با بيان اين‌كه " استقرار و بقاي نظام سياسي بدون سازماندهي اجتماعي امكان‌پذير نيست" تصريح كرد: در انديشه اسلامي شبكه وسيع مساجد و نمازهاي جماعت، سازماندهي بسيار دقيق، مردمي و پويايي به شمار مي‌رود.

وي نماز جمعه و جماعات را از اركان اصلي حاكميت اسلام برشمرد و خاطرنشان كرد: نمازهاي جمعه و جماعت زيرساخت‌هاي حاكميت اسلامي است و همه موظف هستند در جهت تقويت اين اركان تلاش كنند.

رييس‌جمهور قطع ارتباط با خدا، نظام مبتني بر ربا و ظلم به بشريت را از دلايل اصلي بن بست مكاتب مادي بيان كرد و گفت: امروز مكاتب مادي در بخش‌هاي مختلف و به ويژه اقتصاد به بن بست كامل رسيده‌اند كه البته با سانسور اخبار تلاش مي‌كنند راه فراري براي خارج از شدن از بن بست پيدا كنند اما از آن‌جا كه ربا جنگ با خداست؛ بنابراين همه بنيان‌هاي فرهنگي و اقتصادي مبتني بر نظام ربوي محكوم به فنا هستند.

وي افزود: اقتصاد آمريكا قبل از جنگ عراق در آستانه فروپاشي بود و آن‌ها با بهانه‌هاي مختلف از جمله 11 سپتامبر چندين هزار نفر از مردم بيگناه را كشتند تا بتوانند از فروپاشي اقتصاد خود جلوگيري كنند ولي اقتصادي كه بر پايه ربا و ظلم استوار شده باشد نمي‌تواند دوام بياورد.

وي با اشاره به اين‌كه " در آغاز انقلاب اسلامي مستكبرين تلاش مي‌كردند انقلاب را در نطفه خفه كنند" خاطرنشان كرد: خواب‌هاي پريشان اين عده به ياس تبديل شد و در گام دوم كه مي‌خواستند ايران را كشوري ضعيف و منزوي كنند، نيز به شكست انجاميد و امروز ايران اسلامي به اعتراف خود آن‌ها قدرت بزرگي است.

احمدي نژاد تاكيد كرد: به فضل الهي امروز قدرت‌هاي زورگو در موضع تدافعي و دفاع از نظام استكباري هستند و سنگر گرفته‌اند كه نظامات اقتصادي‌شان متلاشي نشود و در حقيقت از موجوديت خود دفاع مي‌كنند اما حتي اگر همه آن‌ها دست به دست هم بدهند و با هم متحد شوند، توان و فرصتي براي مواجهه با ملت ايران ندارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود امام را واسطه فيض الهي توصيف كرد و گفت: دستيابي جامعه بشري به سعادت فقط در سايه حاكميت امام محقق مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه " امروز مكاتب مادي به پايان راه خود رسيده و فرصتي تاريخي و الهي براي معرفي مكتب ولايت و امامت به دنيا ايجاد شده است" تصريح كرد: اتصال به ولايت رمز پايداري و شكست‌ناپذيري است و ساختن ايران اسلامي به جز در ارتباط با ولايت امكان‌پذير نمي‌باشد.

رييس‌جمهور گفت: امروز وقت معرفي مكتب ولايت و امامت به جهان است و مسووليت علما و روحانيون بيش از ديگران مي‌باشد و تا زماني كه اين انديشه وجود داشته باشد، شكست معنا ندارد.

وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه " وظيفه رييس‌جمهور و دولت اين است كه منافع عموم مردم را بر منافع خاص ترجيح دهد" تصريح كرد: مناسبات اقتصادي بايد برپايه عدالت بنا شود؛ چراكه اگر عدالت نباشد جامعه دوام و قوامي نخواهد داشت.

وي ضرورت اصلاح نظام بانكي، ماليات و يارانه‌ها را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: در اقتصاد مبارزه با ربا از سخت‌ترين مبارزات است و در نظام ديني ضروري است براي اقتصاد حقوق شرعي و ديني گنجانده و ربا از جامعه ريشه‌كن شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به تدوين طرح تحول اقتصادي خاطرنشان كرد: دولت اين طرح را براي اصلاح نظام اقتصادي و عادلانه كردن اين نظام تهيه كرده و لايحه آن آماده است و به زودي به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد شد.

ديدار چهره به چهره

در دومين روز سفر استاني رييس جمهور به استان آذربايجان شرقي تعدادي از معاونان و مشاوران رييس‌جمهور در استانداري آذربايجان شرقي با برخي مردم اين استان از اقشار مختلف ديدار و گفت‌وگو كردند و به مشكلات آن‌ها رسيدگي كردند.

به گزارش ايسنا علي سعيدلو معاون اجرايي رييس‌جمهور و هاشمي ثمره مشاور ارشد رييس‌جمهور با حضور در استان آذربايجان شرقي ديدار چهره به چهره با برخي از مردم داشتند و به مشكلات آن‌ها رسيدگي كردند.

هم‌چنين رييس‌جمهور نيز ديدار چهره به چهره با مردم در استانداري آذربايجان شرقي داشت.

به گزارش ايسنا رييس جمهور در اين ديدار به مشكلات مردمي كه در اين ديدار حضور پيدا مي‌كنند رسيدگي كرد و سخنان آن‌ها را شنيد.

بهره برداري از فاز اول سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت

با حضور رييس جمهور، بهره‌برداري از فاز اول سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد) در محل استانداري آذربايجان شرقي صورت گرفت.

به گزارش ايسنا با راه اندازي اين سامانه قشرهاي مختلف مردم مي توانند از طريق تماس تلفني با شماره تلفن 111 پيشنهادات، نظرات و شكايات و درخواست‌هاي خود را به صورت مستقيم با مقامات دولتي در ميان بگذارند.

رييس‌جمهور در هنگام بهره‌برداري از اين سامانه با يكي از شهروندان آذربايجان شرقي تلفني گفت‌وگو كرد و اين شهروند در اين تماس تلفني مشكل خود را با رييس‌جمهور در ميان گذاشت و دكتر احمدي‌نژاد نيز به مسوولان اين استان دستور پيگيري و حل و فصل اين مشكل را داد.

وي در سخنان كوتاهي ارتباط مردم با دولت و مسوولان حكومت را برخواسته از يك اصل مهم اعتقادي خواند و گفت: از نگاه ما اداره كشور به دست مردم است و حاكمان اصلي مردم هستند كه بايد بر اداره كشور نظارت و در امور دخالت كنند.

وي افزود: راه‌اندازي اين سامانه مي‌تواند مسوولان را در اداره كشور ياري دهد و مردم نيز در جريان امور كشور قرار گيرند و اين موضوع به اصلاح امور و سرعت بخشيدن به كارها كمك مي‌كند.

احمدي‌نژاد به مسوولان اين سامانه توصيه كرد كه ظرفيت اين سامانه را در مقياس تمام آحاد ملت ايران طراحي كنند و اظهار اميدواري كرد كه اين سامانه داراي خير و بركت براي مردم باشد و به مسوولان در پيشبرد امور كشور كمك كند.

ساير اطلاعات تكميلي و آشنايي با مراحل پيشرفت و سرويس‌دهي پروژه ملي سامد از طريق رسانه‌ها و نيز پايگاه اطلاع‌رساني آن به نشاني WWW.SAAMAD.IR به اطلاع مردم مي‌رسد.

بر اساس برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته مقرر گرديد فاز اول راه‌اندازي اين سامانه به صورت استاني انجام گيرد و در مرحله نهايي تمامي استان‌ها با اتصال به سامد مركز، سيستمي يكپارچه را تشكيل دهند.

كارگروه اشتغال و صنعت و معدن

كارگروه تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان آذربايجان شرقي با حضور رييس‌جمهور و براي بررسي راه‌هاي پيشرفت و توسعه استان در اين حوزه‌ها برگزار شد.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا تشكيل شد؛ پس از بررسي روند مصوبات دور اول سفر استاني، تصميمات و پيشنهادات جديدي به منظور توسعه صنايع و افزايش ميزان اشتغال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رييس‌جمهور در اين جلسه با بيان اين‌كه " استان آذربايجان شرقي استعدادهاي فراواني در زمينه صنعت و اشتغالزايي دارد" از اعضاي كارگروه خواست استعدادهاي ناب استان را شناسايي و متناسب با آن راهكارها و پيشنهادات كارگشا ارائه كنند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين ضرورت حمايت از صنعت فرش تبريز را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: فرش تبريز به عنوان هنر و صنعت كاملاً بومي، افتخاري ملي است كه در سطح جهان حرف اول را مي‌زند و از آن‌جايي كه اشتغال فراواني را نيز ايجاد كرده ضروري است مديران و مسوولين با اقدامات ابتكاري و جديد اين صنعت را مورد حمايت قرار دهند.

در جريان اين نشست پيشنهادات كارگروه از سوي مسوولين اجرايي استان، مديران بانك‌ها، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي بخش خصوصي مطرح و بررسي شد كه در نهايت تعدادي از پيشنهادات براي تصميم‌گيري نهايي به جلسه استاني هيات دولت ارجاع شد.

كارگروه آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي

كارگروه‌هاي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي استان آذربايجان شرقي چهارشنبه شب با حضور رييس‌جمهور تشكيل شد و نيازهاي جديد استان در قالب پيشنهاداتي در اين حوزه‌ها مورد بحث و بررسي كارشناسي قرار گرفت.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه تا ساعت يك بامداد پنج شنبه به طول انجاميد، مصوبات سفر استاني هيات دولت در دور نخست بررسي و پيشنهاداتي براي رفع موانع و نيز پيشرفت و توسعه هر چه بيشتر استان در حوزه‌هاي آب، كشاورزي، مسكن و زيربنايي مطرح شد.

در اين نشست ابتدا وزراي مربوطه گزارشي از وضعيت استان آذربايجان شرقي ارائه كردند و سپس پيشنهادات كارگروه‌ها براي عمران و آباداني استان مورد بررسي قرار گرفت.

رييس جمهور در اين جلسه استان آذربايجان شرقي را از قطب‌هاي اصلي كشاورزي و دامي كشور دانست و گفت: استان آذربايجان شرقي اين استعداد و توانايي را دارد كه نيازهاي چند استان را تامين كند و براي اين كار بايد نگاهي بسيار كلان براي رفع مشكلات وجود داشته باشد تا پيشنهاداتي راهگشا ارايه شود.

احمدي‌نژاد در ادامه از مديران استان آذربايجان شرقي در بخش كشاورزي و آب استان خواست با بسيج همگاني، آموزش گسترده و شيوه‌هاي كنترلي ارزان قيمت، مصرف آب كشاورزي و آشاميدني را در سطح استان كنترل و مديريت كنند.

وي خاطرنشان كرد: همان‌گونه كه استان آذربايجان شرقي در بسياري از عرصه‌ها پيش قراول بوده است اين انتظار وجود دارد كه در اين زمينه نيز در كشور پيشتاز باشد.

در نشست مشترك كارگروه‌هاي تخصصي جمعي از مشاوران رييس جمهور از جمله پروفسور حميد مولانا نيز حضور داشتند.

220مصوبه

جلسه استاني هيات دولت در دومين دور سفر به آذربايجان شرقي پنج‌شنبه شب به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور برگزار شد و 220 مصوبه براي تسريع در عمران و آباداني استان آذربايجان شرقي به تصويب رسيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اهم مصوبات اين جلسه كه 6.5 ساعت به طول انجاميد به اين شرح است:

*صنعت و اشتغال:

• معافيت مالياتي براي واحدهاي توليدي و گردشگري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي و مجتمع‌هاي گردشگري خارج از شعاع 30 تا 50 كيلومتري مركز استان سه ساله، 51 تا 65، پنج ساله و بالاتر از 65 كيلومتري و مناطق محروم ده ساله.

• اختصاص مبلغ16500 ميليارد ريال تسهيلات براي سرمايه گذاري و اجراي طرح‌هاي بزرگ صنعتي و معدني در راستاي طرح آمايش صنعت و معدن در سطح استان.

• صدور مجوز و اعطاي كمك مالي جهت ايجاد پايانه‌هاي صادراتي سهلان و خدا آفرين- فرودگاه تبريز (فرش).

• ايجاد و مطالعه 11 شهرك و ناحيه صنعتي در سطح استان.

• ايجاد مناطق ويژه اقتصادي صنايع غذايي سهلان و خشكبار و ميوه سهند.

• ايجاد يك كارخانه خودروسازي از طريق شركت ايران خودرو در تبريز و با اولويت ايجاد واحدهاي قطعه‌سازي در شهرستان‌هاي استان.

• اختصاص 1000 ميليارد ريال جهت اجراي طرح توسعه سيمان صوفيان با ظرفيت 6000 هزار تن در روز.

* راه‌سازي و عمراني:

• مطالعه ارتقاء مشخصات فني كنارگذر جنوبي و تكميل كنارگذر غربي تبريز.

• شروع به احداث آزادراه تبريز- بازرگان و تبريز- اروميه با مشاركت بخش غيردولتي.

• تسريع در تكميل مطالعه و شروع عمليات اجرايي بزرگراه‌هاي تبريز- اهر، مرند- ايواوغلي، بستان آباد- سراب و مرند- جلفا در سال 1387-1388.

• انجام مطالعه مقدماتي اجراي رينگ دور كوه سهند در سال 1387.

• اختصاص 500 ميليارد ريال جهت اصلاح و حذف نقاط حادثه خيز راههاي پرتردد و بهسازي و ارتقا راه‌هاي اصلي استان در سال 1388.

• اصلاح ورودي و خروجي‌هاي شهري سطح استان.

• صدور مجوز ايجاد شركت هواپيمايي منطقه‌اي توسط بخش غيردولتي با حداقل يك هواپيماي تملكي.

• مطالعه و احداث فرودگاه منطقه آزاد ارس.

• عقد قرارداد مطالعه برقي كردن راه‌آهن تبريز- سلماس- رازي تا مرز تركيه.

• مطالعه تكميلي خط آهن جلفا- اصلاندوز- پارس آباد.

• اختصاص 250 ميليارد ريال جهت تملك زمين‌هاي مسير آزادراه تبريز- سهند توسط شهر جديد سهند و تملك اراضي مسير.

• تسريع در تكميل راه‌آهن محور تبريز-ميانه و شروع مطالعه دوخطه نمودن راه آهن ميانه - زنجان

* مسكن و شهرسازي:

• واگذاري 80 هكتار زمين به شهرداري‌هاي استان براي ساماندهي سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي و ايجاد واحد مسكوني و اختصاص 100 ميليارد ريال براي كمك به شهرداري‌هاي استان.

• احداث 12 هزار واحد مسكوني روستايي با اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در سال 1387.

• واگذاري اراضي مورد نياز احداث واحدهاي مسكن مهردر سطح استان.

• افزايش سهم تسهيلات جهت بهسازي و بازسازي بافت‌هاي فرسوده شهرهاي استان.

• مطالعه اجراي شبكه‌هاي فاضلاب شهرهاي استان و پيش‌بيني اعتبار اجرايي در لايحه بودجه 1388.

• اختصاص مبلغ 600 ميليارد ريال براي كمك به توسعه اجراي فعاليت‌هاي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان و پروژه‌هاي حوادث غيرمترقبه و بهبود عبور و مرور.

• اختصاص مبلغ 1500 ميليارد ريال براي احداث و توسعه خط 1 و 2 قطار شهري تبريز.

• اختصاص 400 دستگاه اتوبوس، 150 دستگاه ميدل باس، 150 دستگاه ون، 6300 دستگاه تاكسي براي نوسازي، جايگزين مسافربر شخصي و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي استان.

• اختصاص 20 ميليارد ريال جهت عمران و بهسازي مناطق محروم.

* آب و كشاورزي:

• اختصاص اعتبار مورد نياز به منظور مطالعه و احداث سدهاي استان.

• اختصاص مبلغ 1050 ميليارد ريال جهت اتمام عمليات اجرايي شبكه‌هاي فرعي (مطالعه شده) پاياب سدهاي استان (82570 هكتار) طي سه سال (88-90).

• مطالعه و انجام طرح‌هاي آبخيزداري در سطح استان و حوزه درياچه اروميه.

• اختصاص 450 ميليارد ريال براي اجراي طرح‌هاي آبخيزداري

• انجام طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي بخش كشاورزي مانند: ايجاد مركز تحقيقات منطقه‌اي مقابله با خشكي و سرما، توسعه خط توليد واكسن‌هاي روغني طيور، تجهيز آزمايشگاه منطقه‌اي كنترل كيفي مواد غذايي استان و ... .

* انرژي:

• تكميل خط گاز تبريز- بناب- مياندوآب و اتصال به خط 36 اينچ تبريز و مطالعه اتصال خط 36 اينچ به خط دوم 48 اينچ آذربايجان.

• صدور مجوز ترانزيت فرآورده‌هاي نفتي از طريق بخش غيردولتي.

• صدور مجوز و تامين مواد اوليه پالايشگاه و پتروشيمي‌هاي جديد بخش غيردولتي استان.

• مطالعه ذخيره‌سازي گاز طبيعي در شمال غرب به منظور استمرار گاز رساني پايدار در فصول سرد سال.

• صدور مجوز ايجاد مزرعه بادي در مناطق استان با سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي.

• مطالعه و احداث دو نيروگاه 1000 مگاواتي در سطح استان با تامين سوخت با توافق وزارت نيرو.

• آبگيري و افتتاح سد شهيد مدني در سال آبي1388.

• تضمين و تامين 15 درصد سهم طرح‌هاي آب مصوب استان درصورت وجود فاينانسور.

• پيش‌بيني و ايجاد رديف اجرايي سد جاجيلرچاي و سد خراجو.

• گازرساني به كليه روستاهاي بالاي 150 خانوار استان ظرف 3 سال و كليه شهرهاي استان.

*اقتصادي:

• اختصاص مبلغ 1200 ميليارد ريال وام قرض الحسنه جهت اجراي طرح‌هاي خوداشتغالي، . توسعه صنعت فرش بافي و ... *فرهنگي:

• اختصاص اعتبار لازم (40 ميليارد ريال) جهت انجام فعاليتهاي فرهنگي، هنري، ديني و قرآني ، مرمت و تعمير مساجد، مصلي ها و اماكن مذهبي و ... .

• ارائه پيشنهاد تاسيس بنياد استاد شهريار به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مرمت خانه استاد شهريار.

• اختصاص اعتبار لازم جهت نوسازي وگسترش استوديوهاي پخش و توليد و شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني استان.

* رفاهي:

• تحت پوشش قراردادن 2500 خانوار در نوبت سازمان بهزيستي (نيازمند و معلول).

• بررسي تحت پوشش قراردادن كليه قالي بافان، بافندگان فرش و صاحبان صنايع دستي كددار با اصلاح قوانين و مقررات موجود.

• اختصاص مبلغ 108.5 ميليارد ريال با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط جهت اجراي فعاليت‌هاي كمك به محرومين و مددجويان

* بهداشتي و درماني:

• اختصاص مبلغ 40 ميليارد ريال براي احداث مراكز بهداشتي، درماني علاوه بر اعتبارات ملي استاني.

• توسعه مركز آموزشي، درماني و تحقيقاتي امام رضا(ع) تبريز از 400 تخت به 500 تخت با تكميل 6000 متر فضاي موجود در بيمارستان مذكور.

• راه اندازي و تجهيز بخش پيوند اعضاء، مغز استخوان و قلب در استان با همكاري خيرين.

• اختصاص معادل ارزي 35 ميليارد ريال جهت تجهيز مراكز آموزشي و پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تبريز.

• اختصاص مبلغ 3 هزار ميليارد ريال جهت احداث مركز نگهداري كم توانان ذهني كليبر.

* آموزشي:

• اختصاص اعتبار جهت كمك به تعمير و تجهيز فضاهاي آموزشي و كمك آموزشي در سطح استان.

• احداث و يا تكميل 15 باب خانه معلم، 10 باب كانون فرهنگي – تربيتي و 3 باب ساختمان اداري در شهرستان‌هاي فاقد اين مراكز.

• مطالعه و احداث 5 دانشكده جديد در سطح استان (علوم تربيت بدني و دانشكده بازرگاني دانشگاه تبريز، دانشكده چند رسانه‌اي دانشگاه هنر اسلامي و فني و مهندسي و دانشكده الهيات دانشگاه تربيت معلم آذرشهر)

* گردشگري:

• تعيين 6 منطقه نمونه گردشگري.

• مطالعه احداث شهرك و بازارچه صنايع دستي استان و جذب سرمايه گذار غيردولتي براي احداث آن.

• انجام كاوش‌هاي باستانشناسي در سطح يك هكتار از اراضي مجموعه ربع رشيدي.

• احداث موزه منطقه اي فرش.

* ورزشي:

• تسريع در اجراي 14 پروژه ورزشي در دهكده المپيك (شامل استخر قهرماني، پيست دوچرخه سواري، استاديوم فوتبال، سالن 6 هزار نفري، سالن ژيمناستيك، دو ميداني، 3 سالن تيراندازي و درياچه قايقراني و ...)

• احداث 2 استاديوم 5 هزار نفري، 4 سالن 1200 تا 2500 نفري و 6 سالن باستاني و 2 استخر در سطح استان

• اختصاص مبلغ 60 ميليارد ريال جهت كمك به احداث و تكميل فضاهاي ورزشي و سالن‌هاي مورد نياز ورزشي در شهرستان‌هاي استان.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن