تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816169288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خدمات بيمه اي /از انتظار تا واقعيت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خدمات بيمه اي /از انتظار تا واقعيت
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/09/15
فرشباف ماهريان رئيس كل بيمه مركزي ايران و منصور خاكي مديركل اموربانك وبيمه وزارت امور اقتصادي و دارائي ميهمان حضوري و سهاميان مقدم مدير عامل بيمه ايران ميهمان تلفني شب گذشته گفتگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما بودندكه نقش صنعت بيمه درطرح تحول اقتصادي و تاثيرآن در اقتصاد كشور را ارزيابي كردند .
رئيس كل بيمه مركزي ايران با اشاره به وضعيت موجود بيمه در كشور گفت.. از لحاظ ضريب نفود بيمه كه شاخص بين المللي است رقم يك و سه دهم درصد را داريم كه در مقايسه با كشورهاي پيشرفته فاصله زيادي دارد البته در كشورهاي منطقه نسبتا رقم مطلوبي است ،‌ اين رقم در امارات يك و نه دهم درصد ، و در تركيه يك و شش دهم درصد است اما نسبت به كشورهاي پيشرفته اروپائي با ميانگين 8 و يا كره جنوبي با ميانگين 11 فاصله زيادي با آنها داريم .
وي افزود.. ظرفيت اقتصادي كشور و توليد ناخالص داخلي كشور با رتبه بيمه كه 47 است ، همخواني ندارد. تا سال 1380 ، 4 شركت بيمه دولتي داشتيم ، سابقه بيمه از 1314 به 74 سال مي رسد تا سال 1380 كه ادغام شدند و اصلاحات ساختاري شد و هيات دولت اجازه تاسيس شركت هاي بيمه خصوصي داد كه تا كنون افزون بر چهار شركت بيمه دولتي ، 15 شركت بيمه خصوصي داريم و 4 شركت خصوصي نيز در حال گرفتن مجوز هستند.
منصور خاكي مدير كل امور بانك و بيمه وزارت امور اقتصادي ، دارايي با اشاره به لزوم سرمايه گذاري در كشور گفت.. تحول صنعت بيمه در كشور، ريسكها و خطرهاي سرمايه گذاري را در كشور برطرف مي كند و آرامش اقتصادي در سرمايه گذاري ايجاد مي كند .
وي افزود.. چالشها و كمبودهايي در زمينه هاي نظارت ، فرهنگسازي و فناوري اطلاعات شناسايي شده است و از دو سال گذشته تا كنون پس از شناخت چالشها ، پرسشنامه هائي توزيع شد و براساس تحليل داده ها ، سميناري برگزار شد كه حاصل ان پايه اي براي شناخت چالشها شد بعد از سمينار اول كارگروههائي با نمايندگان وزارتخانه هاي مرتبط و كارشناسان بخش بيمه برگزار شد و 2000 نفر ساعت كار كارشناسي انجام شد كه به برگزاري سمينار دوم منجر شد و در نهايت با اتكاء‌ به 2 سال كار تحقيقاتي در شهريور سال 86 فرمان رئيس جمهور به وزارت امور اقتصادي و دارائي صادر شد.
سهاميان مدير عامل بيمه ايران نيز با اشاره به ضرورت تحول در صنعت بيمه كشور گفت.. وقتي فاصله زيادي بين نيازهاي واقعي جامعه و خدمات صنعت بيمه بوجود آيد ، نياز به تحول در اين صنعت ضروري ميشود زيرا روشهاي سنتي مردم را ناراضي مي كنند .
وي افزود.. در 22 منطقه تهران بيمه سيار ايجاد كرده ايم ، و بر خلاف گذشته امروزه اين صنعت بيمه است كه بايد خدمات را به مردم برساند و به محض اعلام تصادف به نيروهاي انتظامي و واحدهاي سيار بيمه ايران مشكل بيمه اي مردم بررسي مي شود و پيش بيني شده در سطح تهران اين تعداد به 60 واحد افزايش يابد .
رئيس كل بيمه مركزي ايران نيز با اشاره بر لزوم اشراف صنعت بيمه بر تمامي مسائل اقتصادي كشور گفت: 60 درصد حق بيمه مربوط به خودرو است چون بخشهاي ديگر اقتصادي ، تحت پوشش بيمه نيستند و 47 درصد از ان 60 در صد ، بيمه شخص ثالث است .
وي افزود.. ارديبهشت سال 87 مجلس شوراي اسلامي قانون شخص ثالث را تصويب كرد سقف ديه پرداختي در اين قانون مشخص شد و تفاوتي در حق بيمه كساني كه خسارت مي زنند وكساني كه خسارت نمي زنند ، ايجاد شده است و از 40 درصد تخفيف در سال اول تا 70 درصد در سال نهم ، تخفيف در نظر گرفته شده است و در قانون براي كساني كه خسارت مي زنند بر عكس عمل شده است و يك ميليون و سيصد هزار نفر كه خسارت مي زنند در ائين نامه ، تعرفه پرداختي انان تعيين شده است .
وي افزود.. در خسارتهاي مالي بدون كارشناسي پليس پرداخت بدون سقف خواهدشد پليس بايد مقصر را معين كند تا پايان سال تا 3 ميليون ريال اين پرداخت افزايش يافته است و نهادي غير از نهاد بيمه گر و نهاد حقوقي مستقلي بنام ارزيابي خسارت ، ميزان پرداخت را تعيين خواهد كرد و اين بهترين حالت است كه نهادهاي حقوقي باوجود آدمهاي صالح از اول سال 88 اين نوع مشكلات را حل مي كنند .
منصور خاكي نيز با اشاره به وجود نماينده وزارت در شوراي عالي بيمه و هماهنگي لازم با بيمه ها گفت.. در فرايند اجرايي ، آموزشهاي لازم براي كاركنان ،صدور مجوز نيروي انساني مجرب و حضور نمايندگان بيمه در شهرستانها در نظر گرفته شده است.
فرشباف نيزگفت.. ارزيابان خسارت شامل بازنشستگان بيمه اي و تحصيل كردگان صنعت بيمه هستندو حدود 15 شركت ارزيابي خسارت داريم كه از نظر اجرايي درانتظار اجراي اين قانون هستند ، اين افراد نه وابسته به بيمه گر و نه وابسته به بيمه گذار و كاملا" بيطرف هستند ، و سهمي در اين بين ندارند و براي اين كار سامانه ويژه اي طراحي شده است وتا پايان سال اين مقدمات به پايان مي رسد .
سهاميان مدير عامل بيمه ايران نيز تاكيد كرد بايد از صنعت آي تي استفاده كنيم وصنعت بيمه كشور و شبكه فروش ما بايد به سايتهاي الكترونيكي و شبكه مخابراتي وصل شوند .
وي افزود.. براي اجراي اين كاربايد زيرساختها مهيا شود و فرهنگ سازي در بين مردم و همچنين آموزش دست اندركاران بيمه صورت گيرد و به اين ترتيب اگر روشهاي جديد جايگزين روشهاي سنتي شود صنعت بيمه متحول مي شود .
وي گفت.. بدليل نبود اطلاع رساني درست فرهنگ بيمه اشاعه نيافته است مانند طرحي كه براي موتورسيكلتها اجرا شد .
وي ياداور شد تخفيفها براي بيمه شدگان بيشتر شده است و كساني كه خسارت ندارند تخفيف خوبي دريافت خواهند كردواگر مردم بيمه شخص ثالث نداشته باشند هم خود گرفتار مي شوند و هم ديگران را آزار مي دهند .
فرشباف ماهريان نيز درباره نبود اطلاع رساني درست گفت.. فرهنگ سازي از طريق ارائه خدمات خوب به مردم و اطلاع رساني دقيق در همه بخشهاي جامعه صورت مي گيرد و به اين ترتيب آرامش اقتصادي به بخش بيمه القاء مي شود .
وي افزود.. در خصوص شخص ثالث هزينه ، بيشتر از حق بيمه است و اين در حالي است كه در كشور تصادفات جاده اي رقم بالايي دارد و خسارتهاي اين بخش بايد پايين بيايد كه در اين راستا 1000 ميليارد ريال در اختيار پليس قرار گرفته است تا ايمني جاده ها تامين شود و اين كار موجب شد 3500 نفر از تعداد جان باختگان جاده ها كم شود.
مدير كل امور بانك و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارائي نيز در مورد اجرائي كردن اصل 44 قانون اساسي در صنعت بيمه گفت: شفافيت صورتهاي مالي بدون هيچ نقصي به نحوي كه سهامداران به نتايج آن به راحتي اتكاء كنند ، صورت گرفته است .
همچنين رئيس كل بيمه مركزي ايران تصريح كرد : فقط شركت بيمه ايران دولتي مي ماند و در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي 80 درصد شركت هاي بيمه اسيا - البرز - دانا به بخش خصوصي واگذار خواهد شد .
وي تاكيد كرد دو و نيم درصد صنعت بيمه متعلق به بخش خصوصي است و با واگذاري 53 درصد صنعت بيمه به بخش خصوصي ، 47 درصد مابقي ، دولتي مي ماند.

كد : 0001/10104/88/85
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن