تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کتاب های که به زوددی راهی بازار ماخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


روزهای آخر سال که از راه می.رسند مطبوعات و رسانه های خارجی و حتی داخلی، آستین ها را بالا زده و فهرست بلندبالایی از بهترین.های خواندنی، دیدنی، شنیدنی و ...


فهرست كتاب.های سال اكونومیست، فهرستی كه به زودی راهی بازار كتاب ما خواهد شد پرسه در باغ كاغذی!
روزهای آخر سال که از راه می.رسند مطبوعات و رسانه های خارجی و حتی داخلی، آستین ها را بالا زده و فهرست بلندبالایی از بهترین.های خواندنی، دیدنی، شنیدنی و ... در اختیار مخاطبان قرار می.دهند. اواخر سال 2011 میلادی نشریه «اکونومیست» فهرست بلند بالایی از بهترین کتاب.های سال در حوزه.های مختلف را در اختیار مخاطبان قرار داد. متن پیش رو، فهرست بهترین های کتاب سال 2011 میلادی در سه حوزه «داستان»، «فرهنگ و جامعه» و «شعر» به انتخاب اکونومیست است. گروه «زندگی نامه».ها هم زیرگروه مجموعه داستان است. این فهرست را خوب به خاطر بسپارید چون احتمالا به زودی بیشترشان به فارسی ترجمه خواهد شد.

بخش اول: داستان
1Q84
آخرین رمان سه جلدی «هاروکی موراکامی» با این اسم عجیب و غریبش اولین انتخاب اکونومیستی هاست. تلفظ عدد 9 در ژاپنی دقیقا شبیه صدای حرف Q در انگلیسی است. موراکامی خواسته با این عنوان هوشمندانه، هم رمان معروف جورج اورول – 1984 – را به یاد خواننده بیاورد، هم فرهنگ ژاپنی.اش را به جهان معرفی کند. این رمان نسبتا طولانی با دو کاراکتر اصلی مرد و زن و تعداد زیادی موجود خیالی، داستانی را برایمان تعریف می کند که به همین آسانی.ها نمی.توان فراموشش کرد.

پول مردمان دیگر
«جاستین کارترایت»، نویسنده اهل آفریقای جنوبی که فعلا ساکن انگلیس است، با نگاه ریز و دقیق یک خارجی سَبک زندگی مردمان لندنی و حقه ها و شیطنت هایشان را در قالب رمان، به تصویر کشیده. رمانی که می گویند هم خیلی زیرکانه است و هم خنده دار. انتشارات معروف بلومزبری، این رمان 258 صفحه ای را با قیمت 19 پوند چاپ کرده است.

شهر آزاد
عشق، نژاد، هویت، دوستی، خاطرات، جابه جایی ها و زندگی پرندگان منهتن این بار از نگاه موشکافانه، شاعرانه و البته متفاوت نویسنده ای به نام «تژو کول». شهر آزاد را انتشارات رندم هاوس با قیمت 25 پوند روانه بازار کرده و با استقبال بسیار زیادی از جانب مخاطبانش رو به رو شده است.

نقشه ازدواج
آیا شما هم به وجود نیمه گمشده هر انسان اعتقاد دارید؟ چه قدر باید دنبال نیمه گمشده گشت؟ عشق یعنی چه؟ آیا عشق حقیقت دارد؟ آیا همه کسانی که به همدیگر علاقه دارند موفق می شوند با هم ازدواج کنند؟ این رمان را بخوانید تا یک بار دیگر مطمئن شوید فقط انتهای یک رمان انگلیسی است که معجزه رخ می دهد و همه به خوبی و خوشی تا آخر عمر با هم زندگی می.کنند.
«جفری یوجنیداس» این رمان 416 صفحه ای را نوشته و گویا مخاطبان بسیاری هم پیدا کرده است. این تیپ داستان ها، همه جای دنیا طرفدار دارند. نه ؟

رویاهای قطار
«دنیس جانسون» رمان کوتاه مسحورکننده ای درباره یک کارگر بی.پول آمریکایی نوشته که ناگهان با زندگی قرن بیستمی مواجه می.شود. اما انگار او دیگر برای این دنیا نیست. مدت های زیادی از قرن بیستم گذشته است و او دیگر خودش را جزئی از این دوره زمانی نمی.داند. همه چیز خیلی سریع اما پیچیده اتفاق می افتد، اصلا شاید همه ما داریم خواب می بینیم. کسی چه می.داند؟

میز گربه
یک داستان واقعی به روایت نویسنده سریلانکایی الاصل کانادایی. با خواندن این داستان بین جادوی معصومیت و اندوه تجربه در نوسان خواهید بود و متوجه نمی شوید داستان کی به اتمام رسیده است. «مایکل اونداج» رمانش را در 304 صفحه نوشته و به قیمت 26 دلار موجود است.

قایق همینگوی: همه چیزهایی که دوستشان داشت و از دست داد
پل هنریک.سون در تعریفش از زندگی ارنست همینگوی، جزئی ترین نکات زندگی او را مدنظر قرار داده و آن چنان هنرمندانه زندگی او را به روایت کلمات درآورده است که منتقدین درباره اش گفته اند: او زندگی نویسنده ای را تعریف کرده است که همه ما تا به حال فکر می کردیم او را می شناسیم. با خواندن این کتاب، قطعا با ارنست همینگوی دیگری آشنا خواهیم شد. این کتاب خواندنی 544 صفحه است و با 30 پوند، خریدنی.

ونگوگ: زندگی نامه
زندگی نامه ای تازه منتشر شده از ونسان ونگوگ، نقاش معروف که علامت سوال های تازه ای درباره او ایجاد کرده و نویسندگانش دو پژوهشگر هنر به نام «استیون نایفه» و «گرگوری وایت اسمیت» هستند.

چارلز دیکنز: زندگی نامه
وقتی یک زندگی نامه نویس طراز اول تصمیم بگیرد زندگی نامه یک کلاسیک نویس مشهور را بنویسد نباید انتظار نتیجه دیگری جز این کتاب را داشت. «کلیر تاملین» در حدود 600 صفحه زندگی دیکنز را روایت کرده و انتشارات پنگوئن آن را چاپ کرده است.

باغ کاغذی: هنرمندی که زندگی حرفه ایش را از 72 سالگی آغاز کرد
«مالی پیکاک» در 397 صفحه سراغ زندگی مری دلانی رفته است. مری دلانی، اشراف زاده ای که باغبان است و دستی هم در صنعت مد دارد از دوستان خانوادگی صمیمی جاناتان سویفت نویسنده و کینگ جورج سوم بوده و خاصیت کتاب زندگی نامه او در منظوم بودن آن است.

بخش دوم: فرهنگ و جامعه
فرشته.های بهتری از جنس خود ما: دلایل کم شدن میزان خشونت
این کتاب 802 صفحه ای که «استیون پینکر» آن را نوشته و توسط انتشارات وایکینگ چاپ شده، تنه ای به فلسفه و اندیشه متفکران بزرگ عصر روشنگری زده و با تلفیق علومی چون روانشناسی، عصب شناسی، سیاست و اقتصاد دلایل کاهش روش های مختلف اعمال خشونت را بررسی کرده است. کسانی که این کتاب را خوانده اند این طور روایت کرده.اند که نثر کتاب، فرشته.وار است. کشف معنی نثر فرشته وار هم با خودتان. قیمت این کتاب در آمریکا 40 دلار و در انگلیس 30 پوند است.

پیروزی شهرها: اختراعات بزرگ، چگونه باعث ثروتمندتر، باهوش تر، سالم تر و خوشحال ترشدن ما می شوند.
336 صفحه درباره برکت های زندگی صمیمانه انسان ها. شما می دانید چرا بیش از نیمی از جمعیت انسان ها، شهر نشین شده اند؟ شما می.دانید چرا هر ماه حدود 5 میلیون نفر از همین آدم ها به مناطق حاشیه ای شهر مهاجرت می کنند؟ اگر شما هم مثل ما نمی.دانید، هیچ جای نگرانی نیست. «ادوارد گلیسر» در کتابش جواب این سوال ها و سوال های دیگری از این دست را داده است. پیروزی شهرها را انتشارات پنگوئن چاپ کرده و قیمتش 30 دلار آمریکا یا 25 پوند انگلیس است.

زیبایی ها: نگاهی به دنیای اسرارآمیز درون کافه های بمبئی
ازدواج طبقات متوسط در هندوستان دچار بحران شده است؟ مستقل زندگی کردن در بزرگترین شهر تجاری دنیا تا چه میزان سخت است؟ در کافه های مشهور بمبئی به راستی چه اتفاقاتی می افتد؟ ورق زدن و خواندن این کتاب 240 صفحه ای 13 پوندی به قلم «سونیا فالرو» علامت سوال های ذهن تان را با نقطه، جایگزین می کند. مدت زمان زیادی از چاپ این کتاب نگذشته و هنوز پایش به آمریکا باز نشده است.

دارایی: ماجراجویی با کتاب های روسی و خوانندگانشان
این کتاب، مخصوص کسانی است که مشتاق سفر و ماجراجویی بوده و صرف خواندن این طور ماجراجویی.ها مارکوپولوی درونشان را راضی نگه می.دارند. کتاب ماجراجویی.های یک چهره آکادمیک ترک آمریکایی الاصل با قد و قواره ای شش فوتی را روایت می.کند. حاصل ترکیب هنرمندانه طنازی و علاقه باورنکردنی نویسنده به داستان های غیرمنطقی ادبیات روس، کتابی خواندنی.ای شده که در 298 صفحه و با قیمت 15 دلار در دسترس است و «الیف باتومان» و همکارانش آن را به رشته تحریر درآورده اند.

مردمی که تاریکی می خورند: سرگذشت لوسی بلک من
این کتاب برای علاقه.مندان به ژانر وحشت و طرفداران ادبی جرم و جنایت بوده و پرونده.ای است علنی برای قتل مشکوک یک زن جوان انگلیسی در ژاپن. نویسنده، ضمن روایت کردن شرح حوادث، رفتار دوگانه سیستم قضایی – جنایی ژاپن را بررسی کرده و آن.طور که اکونومیست نوشته، نثر آن به شدت مفصل، منطقی و پر از بینش است. «ریچارد لوید بری» این کتاب 404 صفحه ای را نوشته و در انگلیس با قیمت 18پوند به فروش رفته است. طبق برنامه.ریزی.های انجام شده، این زندگی.نوشت تا ماه می میلادی به آمریکا نیز خواهد رسید.

افیگنیا در فارست هیلز: جزئیات یک دادگاه قتل
قبل از اینکه مشخصات کتاب را بررسی کنید این نکته را به یاد بیاورید که طبق اساطیر یونان، در جنگ تروجان، آرتمیس با برانگیختن توفان می.خواست مانع پیشروی آگاممنون شود و آگاممنون تصمیم گرفت با قربانی کردن دخترش، خشم وی را فرو بنشاند! آرتمیس اما موافقت نکرد و در محراب، گوزنی را به جای افیگنیا قربانی کرد. با در نظر گرفتن این نکته در جریان باشید که کتاب برتر از دید اکونومیست درباره کودک آزاری، سوء استفاده های جنسی از کودکان و محاکمه شدن در برابر دادگاه و قاضی معروفی به نام رابرت هانوفی است که تا به حال کسی نتوانسته از دست او فرار کند. این کتاب 168 صفحه ای را انتشارات دانشگاه ییل چاپ کرده و «ژانت مالکوم» آن را نوشته است.

هنر چادر زدن: دستورالعمل خوابیدن زیر آسمان
وقتی یک روزنامه نگار و سردبیر حرفه ای که حسابی اهل سفر است تصمیم بگیرد خاطراتش از مسافرت های ماجراجویانه و لذت کشف جاهای عجیب و غریب را بنویسد، نتیجه اش کتابی می.شود با همان عنوانی که در بالا خواندید. این کتاب قرار است به خواننده هایش یاد بدهد چه طور خانه را به جاهای ناآشنا ببرند یا چطور در هر نقطه از زمین احساس راحتی کنند. «متیو دو آبایتو» نویسنده، انتشارات همیلتون، 294 صفحه و 15 پوند قیمت.

بخش سوم: شعر
شعر استرالیا، از 1788 تاکنون
گلچین های ادبی یا به اصطلاح ادبیاتی ها «آنتالوژی» برای مخاطبان خاص و عام ادبیات اهمیت ویژه ای دارد. گلچینی که اینجا از آن صحبت می.شود مجموعه نسبتا کاملی از اشعار استرالیایی است و طیف وسیعی از اولین نمونه.های شعری استرالیا تا آثار شعرای امروزی را در بر می گیرد. «جفری لمان» و «رابرت گری» این اثر نفیس را گردآوری و ویراستاری کرده و انتشارات دانشگاه ولزجنوبی آن را چاپ کرده است.

یادبود
شاید بتوان کتاب جدید «آلیس اسوالد» را به نوعی بازآفرینی حماسه مشهور «ایلیاد» هومر به حساب آورد. وی با محوریت قرار دادن چگونگی مرگ دو شخصیت اصلی ایلیاد، ترکیب موفقی از زودگذر بودن دنیا و تصاویر طبیعت و انسان ها در بی انتهای زمان را با جادوی کلمات به تصویر کشیده و بسیار مورد توجه خوانندگان و طرفداران هومر قرار گرفته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن