تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803076603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کم کاری دولت به قیمت جان مردم تهران/ اگر پول مترو را می دادند آلودگی هوا 17 درصد کاهش می یافت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:









نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی صریح نسبت به سخنان اخیر رویانیان در مورد کیفیت بنزین و نقش آن در آلودگی هوای تهران، عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی هوای تهران به دلیل عدم پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومی واکنش نشان داد .
به گزارش شفاف انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با تهران سما، با اعتراض به نحوه برخورد دولت و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و ستاد مدیریت سوخت در مورد آلودگی هوای پایتخت، اعلام کرد: دولت مقصر اصلی وضعیت کنونی هوای شهر تهران و به خطر افتادن سلامت شهروندان تهرانی است.
وی با تاکید بر این که اگر از اساتید شیمی دانشگاه ها سوال کنید سوخت کنونی استاندارد است یا خیر؟ حتماً پاسخ خواهند داد سوخت کنونی اصلا کیفیت ندارد، افزود: آقای رویانیان با چه تخصص فنی و پیشینه علمی می گوید بنزین کنونی با کیفیت است و موجب آلودگی هوا نشده و ایشان بر اساس کدام تجربه کارشناسی و بر مبنای کدام گزارش تحقیقاتی چنین حرفی را می زند؟
عضو شاخص کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این که کیفیت سوخت کنونی یورو 2 است، گفت: چه کسی می گوید کیفیت سوخت مصرفی یورو 4 است؟
محسنی بندپی در واکنش به مصاحبه اخیر رئیس ستاد مدیریت سوخت که گفته بود بنزین کنونی تولید داخل هیچ نقشی در وضعیت هوای تهران ندارد، اظهار کرد: اقای رویانیان به جای سخنرانی در جمعی که اطلاع تخصصی ندارند بیاید در یک جمع دانشگاهی ادعای خود را مبنی بر استاندارد بودن سوخت کنونی مطرح کند تا پاسخ کارشناسی دریافت کند.
وی با اعتراض به آن چه که آن را کم کاری دولت می نامید، تصریح کرد: چرا دولت تا کنون اعتبار مصوب نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت یک میلیارد دلار به متروی تهران را پرداخت نکرده است؟
محسنی بندپی با تاکید بر این که بر اساس بررسی های علمی اگر دولت این یک میلیارد دلار را به متروی تهران پرداخت
می کرد، آلودگی هوای پایتخت 17 درصد کاهش می یافت، اضافه کرد: در صورت پرداخت این مبلغ 2 میلیون سفر به سفرهای روزانه ای که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود، اضافه می شد.
وی با اشاره به این که دیگر ادامه این وضعیت برای مردم تهران غیر قابل تحمل شده، اعلام کرد: متاسفانه نه تنها حمل و نقل عمومی تقویت نشد بلکه خبری هم از بودجه سالانه بخش حمل و نقل عمومی و یارانه این بخش نیست.
این استاد دانشگاه با بیان این که کم کاری دولت به قیمت جان مردم تهران تمام شده، افزود: با این کم کاری های دولت، دیگر برای همه مشخص شده دولت اصلاً اعتقادی به حمل و نقل عمومی و توسعه آن ندارد.
محسنی بندپی خواستار ورود مدعی العموم به این موضوع شد و گفت: مدعی العموم باید در مورد عملکرد دولت وارد عمل شود و بررسی کند چرا دولت با عدم انجام وظایف قانونی اش این طور راحت جان مردم را به خطر می اندازد.
وی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: این سازمان به عنوان سازمانی که مسئولیت اصلی پیگیری بحث آلودگی هوای تهران و اجرای طرح¬هایی در جهت کاهش این آلودگی را بر عهده دارد، باید پاسخگو باشد.
وی با اعلام این که از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: در شرایطی که میزان مصرف سوخت در خودروهای نو داخلی حداقل دو برابر خودروهای استاندارد است، چه انتظاری می توان از خودروهای فرسوده داشت.
نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با تاکید بر این که کمیسیون های بهداشت و اقتصادی مجلس از ماده 233 برای بازخواست از دولت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد : باید نهادهای قضایی تکلیف مردم و قانونگذاران را مشخص کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن