تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804153038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محروم نشدن تیم.ها درخواست مدیران بالا دستی بود/ اعلام خطر می.کنم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئیس سازمان لیگ آزادگان با بیان اینکه در تصمیم گیری.‎ها باید "مرگ یکبار و شیون هم یکبار" را رعایت کرد،گفت: محروم نشدن تیم.ها درخواست مدیران بالا دستی بود اما اگر به من باشد، با تجربه.ای که دارم نمی.گذارم آنها در مسابقات به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال لیگ دسته.اول باشگاه.های کشور امسال در حالی با شرایط بهتری برگزار شد که همچنان بحث مشکلات مالی برخی از تیم.ها و احتمال کنار گذاشته شدن آنها از مسابقات یا ثبت نکردن قرارداد بازیکنان جدیدشان مطرح است.
در این زمینه گفتگویی با غلامرضا بهروان انجام داده.ایم که در آن رئیس سازمان لیگ آزادگان با صراحت و کاملا شفاف به مشکلات برگزاری این رقابت.ها، معضلات مالی تیم.ها، تهدیدهای AFC، قوانین دست و پا گیر و بحث دلالی اشاره کرده که این مصاحبه را در زیر می.‎خوانید:
* خبرگزاری مهر - برخلاف سال.های گذشته امسال مسابقات لیگ دسته اول با نظم و انسجام بهتری در حال برگزاری است.
- غلامرضا بهروان: مسابقات نسبت به سال.های گذشته بهتر شده و هدف ما این است روز به روز بر نحوه برگزاری رقابت.ها پیشرفت داشته باشیم. نیم فصل نخست با توجه به مشکلاتی که برخی از تیم.ها داشتند، طبق برنامه.ریزی، روز هفتم دیماه به پایان رسید و از 21 دیماه رقابت.های تیم فصل دوم آغاز می.شود. طبق برنامه.ای که داریم مسابقات لیگ دسته اول 15 اردیبهشت به پایان رسیده و تیم.های شرکت کننده در دوازدهمین دوره لیگ.برتر معرفی خواهند شد.
* فکر می.کنید نیم فصل دوم را هم بتوانید به موقع به پایان برسانید؟
- اگر تیم.ها مشکلی پیش نیاورند و با پرداخت به موقع بدهی.ها و انجام تعهدات.شان، شرایط حضور در مسابقات را داشته باشند ما کار خودمان را به نحو احسن انجام داده و برنامه خوبی را برای برگزاری مسابقات خواهیم داشت.
البته برخی از تیم.ها به خاطر فشردگی برنامه.ها فشار مضاعفی را تحمل می.کند اما باید مسابقات به موقع انجام شود و با توجه به برنامه لیگ و اردوهای تیم ملی در برخی اوقات فشار بیشتری روی تیم.ها ایجاد می.شود.
* در حال حاضر چند تیم به خاطر بدهی از ادامه حضور در مسابقات محروم می.شوند؟
- اکثر تیم ها بدهکارند و تعداد تیم.هایی که مشکل مالی و بدهی ندارند، خیلی کم است. برق شیراز یکی از تیم.های بدهکار است، ابومسلم هم بخش اعظمی از بدهی خود را پرداخت کرده اما یک سری شکایت از این تیم هنوز باقی مانده است. صنعت ساری هم به صورت کم و زیاد با این مشکلات مواجه است. در مجموع بار دیگر تأکید می.کنم کمتر تیمی وجود دارد که خیالش از بابت طلبکارها راحت باشد.
ضمن اینکه 12 امتیاز هم به صورت مسلم از استیل آذین کم شده و مدیرعامل این باشگاه هم استعفا داده است، امیدوارم مشکل این تیم هم حل شود و به مسابقات بازگردد اما این مسئله نشان داد فیفا با کسی شوخی ندارد و همه تیم.ها باید پیش از اینکه کار به مرجع جهانی فیفا برسد، باید بدهی.های خود را پرداخت کنند.
* پیش از آغاز فصل و در طول مسابقات بارها اعلام کرده.اید تیم.های بدهکار اجازه حضور در ادامه این رقابت.ها را نخواهند داشت اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است، دلیل آن چیست؟
- محروم نشدن تیم.ها درخواست مدیران بالا دستی بوده اما به نظر من خیلی از تیم.ها دفع الوقت می.کنند و اگر به من باشد، با تجربه.ای که دارم نمی.گذارم آنها در مسابقات به میدان بروند. فعالیت.ها در فدراسیون به صورت زنجیره وار است و وقتی کمیته انضباطی علیه بعضی از تیم.ها آرایی را صادر کرده که باید به تعهدات مالی خود عمل کنند، ما باید رأی آنها را رعایت و اجرایی کنیم، در غیر اینصورت کارمان درست نبوده است.
دوست دارم همه مربیان و بازیکنان با خاطر جمع به کارشان ادامه دهند اما باشگاه.ها مشکلاتشان را ریشه ای حل نمی.کنند و آینده ای نخواهند داشت. هر روز که می.گذرد شاکی.ها ناراضی..تر شده، طلب.ها بیشتر و پرونده.های آنها قطورتر می.شود.
* در این شرایط آیا بحث ثبت نکردن قرارداد بازیکنان جدید تیم.‎های بدهکار اجرایی می.شود؟
- به تیم.های بدهکار اعلام کرد.ه.ایم تا کمیته انضباطی و امور مالی فدراسیون نامه ندهند و یا رضایت.نامه از شاکیان اخذ نکنند، قرارداد بازیکنانشان ثبت نمی.شود. آنها بهتر است بدهی.های خود را تسویه کنند زیرا وقتی امکانات ندارند چرا برای خود بدهی و شاکی بیشتری می.تراشند.
* همانطور که گفتید با دستور مدیران بالا دستی اجازه ورود حضور تیم.های بدهکار را در لیگ دسته اول را دادید، آیا ممکن است این دستور در اجازه عقد قرارداد بازیکنان جدید هم مطرح شود؟
- من اهل دروغ نیستم و باید بگویم همه چیز امکان دارد اما امیدوارم آنچه به نفع فوتبال است صورت گیرد. مرگ یک بار شیون هم یکبار.


* فکر نمی.کنید این مماشات. در نهایت به ضرر فوتبال خواهد بود؟
- همانطور که گفتم امیدوارم آنچه به نفع فوتبال است، صورت گیرد. امروز بحث صدور مجوز حرفه.ای برای تیم.های لیگ دسته اول هم مطرح است، من هر هفته به یکی از شهرها می.روم تا از وضعیت باشگاه مطلع شوم اما باید بگویم امکانات ورزشگاه و امکانات خود باشگاه از جمله اعضای هیئت مدیره اساسنامه، منابع مالی و فوتبال پایه در هیچ کدام از باشگاه.ها به طور کامل وجود ندارد و هیچ کدام برنامه پنج ساله.ای برای فعالیت.های خود ندارد.
امروز فدراسیون تحت فشار است، مسئولان و نمایندگان مجلس و مسئولان استان.ها قول می.دهند که مشکلات تیم.های شهر خود را برطرف کنند اما این وعده.ها عملی نشده است. مجلس نیز قانونی داده که همه در آن مانده و دست و پای تیم.ها بیش از گذشته بسته شده است.
* چندی پیش گفته بودید لیگ یک زیر ذره بین AFC است، آیا نبود امکانات لازم در این مسابقات، باعث کاهش سهمیه. ایران نخواهد شد؟
- در امتیازبندی فصل جاری لیگ قهرمانان 6 امتیاز کم آورده ایم که این مسئله یک سهیمه را از ما گرفت، آیا در این بحث فدراسیون مقصر است، نه باور کنید خود باشگاه.ها مقصران اصلی هستند، شما ببینید تشکیلات مالی هیچ کدام از تیم.های دسته اول شفاف نیست. آنها اگر تراز مالی دارند چرا گزارش نمی.دهند.
بار دیگر تأکید می.کنم AFC روی لیگ یک ایران زوم کرده است. من اعلام خطر می.کنم و در نشستی که با مسئولان تیم.ها داشته.ایم این موضوع را تأکید کردم که در ماده 2 آیین نامه ما به صراحت آمده است اگر تیم.ها امکانات مد نظر AFC را نداشته باشند، حتی اگر قهرمان هم شوند، به لیگ برتر نمی.آیند. به همین خاطر به تیم ها تأکید می.کنم تنها به فکر گرفتن امتیاز نباشند. قطعا باید در لیگ دسته اول هم استاندارهای AFC را رعایت کنیم تا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما برخورد نشود.
* همانطور که خودتان اشاره کردید متاسفانه ورزشگاه.های محل انجام دیدارهای دسته اول شرایط مطلوبی ندارند، برای حل مشکلات این ورزشگاه.ها چه اقدامی صورت گرفته است؟
- برخی از ورزشگاه.ها متعلق به 50 سال قبل هستند مانند ورزشگاه کرمانشاه. ورزشگاه..های برخی دیگر از شهرها هم دور از شهر بوده و به تماشاگران برای حضور در مسابقات امکانات نمی.دهند، به همین دلیل بازی.های خود را در ورزشگاه.های درون شهر برگزار می.کنند که زمین چمن مطلوبی ندارند.
ما در حال رایزنی با هیئت.های استان.ها برای کاهش مشکلات ورزشگاه.ها هستیم. البته همه می.دانند بازسازی و ایجاد امکانات جدید برای ورزشگاه.ها باید توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان در استان.ها انجام شود. امیدواریم این اتفاق بیافتد و ورزشگاه.هایی که میزبان مسابقات دسته اول می..شوند، حداقل استاندارهای لازم برای برگزاری یک دیدار را داشته باشند.
* در زمان برگزاری بعضی از دیدارها هم شاهد بروز مشکلات از سوی تماشاگران بودیم، در نیم فصل دوم برای حل این معظل چه تدابیری انجام می.‎شود؟
- ما نباید تماشاگران را محروم کنیم اما اگر باشگاهی امکان برگزاری مطلوب مسابقه را نداشت، زمین برگزاری دیدار آن تیم را تغییر می.دهیم. میزبانان در هر شهری باید بتوانند امنیت بازی، نمایندگان فدراسیون و اعضای تیم میهمان را تامین کنند، در غیر اینصورت میزبانی از آنها گرفته می.شود.

* با این شرایط شما هم تنها به فکر برگزار کردن مسابقات هستید؟
- .ما باید از خودمان هم انتقاد کنیم زیرا فقط مسابقه برگزار می.کنیم که این مسئله هم به رشد فوتبال کمکی نمی.کند، کدامیک از این تیم.ها فوتبال پایه دارند، آنها فقط تیم پایه دارند و فوتبال پایه ندارند، در حالیکه فیفا و AFC تأکید کرده.اند باشگاه.ها باید آکادمی فوتبال داشته باشند. البته هرچه ما به لیگ.های پایین.تر می.رویم وضعیت بدتر می.شود.
بنده از باشگاه.ها درخواست می.کنم به صورت جدی در زمینه حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری خود تلاش صادقانه ای داشته باشند تا بیش از این فوتبال باشگاهی.مان ضربه نخورد.
* و به نظر نمی.رسد چنین عزمی در باشگاه.ها وجود داشته باشد...
- من و سایر مسئولان لیگ آزادگان به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات در لیگ دسته اول تلاش می.کنیم تأکید اما باید اراده قوی.تری هم باشد تا مشکلات باشگاه.ها را برطرف کند. من می.گویم تیم.هایی که نمی.توانند به تعهدات مالی خود عمل کنند، در مسابقات شرکت نکنند، اینکه طلبکاران و تعهدات بیشتر می.شوند، همه را عصبانی می.کند.
امروز چندین تیم که نمی.خواهم نامشان را ببرم، بازیکنانشان اعتصاب کرده.اند، خیلی از آنها برنامه اردویشان به این دلیل اجرایی نشد و این نشان می.دهد از نظر مالی و برنامه.ریزی مشکل دارند، آنها باید ساختار را درست کنند و تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی.توان به حل مشکلات دیگر امیدوار بود.
* در این شرایط آیا می.توان آینده. خوبی را برای فوتبال در دسته اول تصور کرد؟
- سال گذشته هشدار دادیم یک سونامی در فوتبال در پیش است اما کسی گوش نداد، مطمئنا در نیم فصل دوم این وضعیت بدتر می.شود زیرا مربیان و بازیکنان می.بینند لیگ در حال تمام شدن است اما هنوز مطالباتشان را دریافت نکردند.
بسیاری از تیم.ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه می.دارند، اینگونه نمی.توان در فوتبال حرکت کرد، فوتبال عرصه رقابت و برنامه ریزی است و ما به جای اینکه با برنامه جلو برویم، روز به روز عقب تر می.آییم.
مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش می.کنند تا از مشکلات بکاهند اما بخش.های دیگر هم باید تلاش کرده و به یاری فوتبال بیایند. متأسفانه خیلی از تیم.ها فعالیت.هایشان به صورت روزمره است و مسئولانشان می.گویند امروز را بگذرانیم و حال فردا هر چه شود.
* به عقیده شما در گام نخست برای حل این مشکلات چه باید کرد؟
- مهمترین راهکار واقعی برای برون رفت از بحران فعلی فوتبال، برنامه ریزی و در نظر گرفتن قوانین راهگشا توسط مدیران کلان کشور است زیرا قوانین در برخی موارد دست همه را می.بندد. ما نباید جزیره ای فکر کنیم، از یک سو می.گوییم هیئت.های استان و ادارات ورزش و جوانان نمی.توانند تیمداری کنند ولی فکر وضعیت فعلی را نمی.کنیم. مسئولان باید مشکلاتی که برای فوتبال به وجود می.آید، را پیش بینی می.کردند.
* البته اجرای قانون سقف قراردادها می.توانست تا حدودی به رفع مشکلات مالی کمک کند؟
سقف قرارداد، قانون خوبی بود اما باید سقف بودجه برای تیم.ها در نظر گرفته می.شد تا نظارت و کنترل بیشتری روی نحوه هزینه این بودجه. ها بوجود می..آمد. وقتی بحث سقف قرارداد مطرح شد، مسئولان فوتبال می.دانستند شرایط اقتصادی بدتر می.شود، اما برخی از مدیران که برای بستن تیم.های خود به این قانون توجهی نکردند، امروز با مشکلات زیادی مواجه شده.اند.
بهتر است مسئولان یک تیم، بودجه خاصی را بدهند تا مدیر به جای هزینه محور، برنامه محور باشد. اینکه مدیر بداند چگونه بازیکن جذب کند و در طول فصل چه هزینه.هایی خواهد داشت و طبق آن هزینه.ها، برنامه.های خود را اجرایی کند، جایش در فوتبال ما خالیست. من نمی.خواهم به کسی توهین کنند، مدیران در حد خودشان زحمت می.کشند اما اینکه بخواهیم بدون برنامه پیش برویم، عواقب خوبی نخواهد داشت.
* این روزها بحث مبارزه با پدیده شوم دلالی در فوتبال مطرح است، شما در این زمینه چه اقداماتی انجام داده.اید؟
- منکر وجود نداشتن این مسئله در لیگ دسته اول نیستیم اما به شدت در حال مبارزه با دلال.ها هستیم. از دو سال پیش این موضوع را به مسئولان تیم.ها گوشزد می.کردیم و الان هم به عنوان جزئی از فدراسیونی که در حال مبارزه با این مشکل بزرگ است، تمام این مسائل را به تیم.ها بیان می.‎کنیم. ضمن اینکه تمام اطلاعاتی که در مورد تخلف تیم.ها دریافت می.کنیم را به کمیته پیگیری تخلفات داده و می.دهیم. بسیاری از مسائلی که در خصوص دلالی در لیگ دسته اول مطرح شده از سوی ما بوده است. الان هم پیگیر مستندات لازم برای برخورد با متخلفان هستیم.
* و صحبت پایانی؟
- قطعا ترسی از صدماتی که در راه مبارزه با پدیده دلالیسم با آن مواجه خواهیم شد، نداریم زیرا این یک رسالت بزرگ است که بر دوش مسئولان فدراسیون و ما قرار گرفته و باید با چنین معظل بزرگی به بهترین شکل برخورد کنیم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن