تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813362382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب جامع انيميشن ايران رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: كتاب جامع انيميشن ايران رونمايي شد
كتاب «جامع انيميشن ايران» كه اولين بانك اطلاعاتي سينماي انيميشن ايران به شمار مي رود، روز گذشته رونمايي شد و اولين جلد آن به صورت نمادين به اسفنديار احمديه از پيشكسوتان عرصه انيميشن اهدا شد.
به گزارش ايسنا، در اين كتاب كه در حدود 453 صفحه طراحي شده، هنرمندان سينماي انيميشن با ارائه ي شناسنامه اي از سوابق و فعاليت ها معرفي شده اند.
در مقدمه اين كتاب محمد آفريده، مديرعامل مركز گشترش سينماي مستند و تجربي، نوشته است: «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي فعاليت در زمينه انتشار كتب مناسب دراين حيطه را از وظايف خود بر مي شمارد و از حركت هايي كه با رويكرد هاي بنيادين و فرهنگساز صورت مي پذيرد، استقبال مي كند.»
دربخش ديگري از اين يادداشت نيز آورده است: «اميدوارم انتشار كتاب حاضر پاسخ گوي بخشي از نيازهاي علاقه مندان و دست اندركاران اين سينما به ويژه جوانان خلاق و مستعد در گوشه وكنار ميهن اسلامي باشد و به ياري خداوند متعال در شكل گيري و پرورش توانايي هاي آنان براي پايه ريزي شرايط مطلوب تري در آينده سينماي پويانمايي نقشي تاثير گذار برجاي نهد».
به گزارش ايسنا، درمراسم رونمايي اين كتاب كه بعد از ظهر روز گذشته سه شنبه 12 آذرماه درمركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد، فريد فرخنده كيش معاونت آموزشي و پژوهشي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه اين كتاب زيرنظر او پديد آمده در سخناني كوتاه به سال 1385 و شروع مجدد كار مركز اشاره كرد و گفت: در شروع مجدد كار اين مركز وظيفه صيانت و حمايت از فيلم هاي انيميشن نيز بر فعاليت هاي اين مركز افزوده شد.
او همچنين برگزاري نخستين همايش ملي انيميشن در سال جاري را حاصل ماه ها تلاش دست اندركاران اين بخش از سينما دانست و با بيان اين كه دومين دوره از اين همايش اسفندماه سال جاري برگزار مي شود، تشكيل كانون انيميشن را نيز از فعاليت هاي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي درراستاي انجام اين وظيفه ياد كرد.
فرخنده كيش همچنين عنوان كرد: از آنجا كه جشنواره اي براي فيلم هاي پويانمايي وجود ندارد، اميدواريم تداوم همايش ملي كه از اين پس به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد گامي موثر دراين راستا باشد.
معاون آموزشي و پژوهشي مركز در بخش پاياني صحبت هاي خود نيز از تلاش دست اندركاران تهيه اين كتاب تشكر كرد و اظهار اميدواري كرد كه در آينده اي نزديك دومين جلد اين كتاب نيز درباره ي آثار انيميشن وارد بازار شود.
او همچنين اظهار اميدواري كرد كه كتاب هاي جامعي نيز در زمينه ي سينماي مستند و فيلم كوتاه پديد آيد.
درادامه اين مراسم نيز فريد فرخنده كيش و اسفنديار احمديه با اعطاي هديه لوحي از زحمات ليلا خليل زاده و رقيه توكلي در به ثمر رسيدن اين كتاب تشكر كردند كه البته رقيه توكلي دراين مراسم حضور نداشت.
ليلا خليل زاده هم در صحبتي كوتاه به هنگام دريافت هديه اش، ضمن تشكر از همه افرادي كه اطلاعات خود را دراختيار اين گروه قرار دادند، گفت: در واقع آنها بوده اند كه اين كتاب را رقم زده اند و من تنها به جمع آوري اين اطلاعات پرداخته ام.
به گزارش ايسنا، درآخرين بخش اين مراسم نيز پس از پخش چند فيلم انيميشن اولين جلد از اين كتاب به صورت نمادين به اسفنديار احمديه، از پيشكسوتان سينماي انيميشن اعطا شد.
احمديه نيز در صحبتي كوتاه در هنگام دريافت اين كتاب به شروع فعاليتش درزمينه ي انيمشن اشاره كرد و از ساخت فيلم انيميشني با نام «تولد زال» خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه ساخت اين فيلم در سال جاري به پايان رسد.
كتاب جامع انيميشن ايران كه در شمارگان 1500 جلد منتشر شده زيرنظر فريد فرخنده كيش آماده شده است و گردآوري آن را نيز ليلا خليل زاده و رقيه توكلي برعهده داشته اند.
همچنين انتشارات «ماتيكان» نشر اين كتاب و خانه ي هنرهاي ديجيتال نيز اجراي تبليغات و چاپ اين اثر،
سينا سنجري و آزاده آقايي نيز مديريت اجرايي و مهران و علي خداجوي هم نظارت برچاپ اين كتاب معرفي شده اند.
اين كتاب با قيمت 20 هزار تومان از هفته آينده وارد بازار مي شود.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن