تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816768285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي عدم حضور رئيس جمهور در مجلس زمان ارائه لايحه تحول اقتصادي در ابهام قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در پي عدم حضور رئيس جمهور در مجلس زمان ارائه لايحه تحول اقتصادي در ابهام قرار گرفت
بخش خبري : در پي عدم حضور رئيس جمهور در جلسه علني ديروز مجلس براي ارائه گزارش عملكرد دولت در چارچوب برنامه توسعه چهارم و نيز ارائه لايحه تحول اقتصادي زمان جديد ارائه اين لايحه به مجلس با ابهام روبرو شد.
براساس اعلام قبلي از طريق رسانه ها و نيز مجلس شوراي اسلامي قرار بود محمود احمدي نژاد با حضور در مجلس لايحه تحول اقتصادي معروف به لايحه هدفمند كردن يارانه ها را با قيد يك فوريت به مجلس تقديم كند كه صبح ديروز در ابتداي جلسه علني اعلام شد كه اين برنامه لغو شده است .
در مجلس شنيده شد كه دفتر رئيس جمهور دليل لغو حضور احمدي نژاد در مجلس براي ارائه لايحه هدفمند كردن يارانه ها را هماهنگيهاي بيشتر اعلام كرده است . همچنين برخي از نمايندگان صبحت از شايعاتي كردند كه براساس آن لايحه هدفمند كردن يارانه ها ممكن است در دي ماه به مجلس ارائه شود.
در همين ارتباط مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران درباره علت عدم حضور رئيس جمهور در مجلس گفت : قرار بود امروز (ديروز) آقاي احمدي نژاد به مجلس بيايد و گزارشي درباره وضعيت اقتصادي كشور و اجراي برنامه هاي خود بدهد و همچنين قرار بود كه لايحه طرح تحول اقتصادي را هم به مجلس ارائه كند اما طي تماسي كه با آقاي حاجي بابايي منشي هيات رئيسه از رياست جمهوري داشتند عنوان كردند كه چند روز حضور رئيس جمهور عقب افتاده است .
لاريجاني افزود : شايد كاري براي وي پيش آمده و يا مي خواهد كار بيشتري روي طرح تحول اقتصادي انجام دهد.
مصوبات مجلس
نمايندگان مجلس لايحه موافقتنامه چند جانبه بين كشورهاي عضو گروه « دي ـ هشت » در خصوص كمك اداري در زمينه موضوعات گمركي را به تصويب رساندند.
اين موافقتنامه مشتمل بر يك مقدمه 25 ماده اي مي باشد كه با تصويب آن اجازه مبادله اسناد آن داده شد .
اين لايحه با توجه به اهميت هماهنگي رويه هاي گمركي در فرايند توسعه تجارت و تامين اهداف اقتصادي كشور و ثمربخش بودن استقرار يك پسته قانوني مناسب جهت برقراري تجارت سالم بين اتباع جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي اسلامي عضو گروه دي ـ هشت تهيه شده است .
ايجاد حداكثر تسهيلات در روابط اقتصادي موجود ارتقا سطح همكاري هاي چند جانبه براي از بين بردن شبكه هاي قاچاق كالا ارز مواد مخدر تقلبات تجار و انتقال وجود حاصل از اين اقدامات غيرقانوني و تطهير كردن آنها از ديگر اهداف اين لايحه است .
جمهوري خلق بنگلادش عربي مصر اندونزي ايران مالزي نيجريه پاكستان و جمهوري تركيه كشورهاي عضو دي ـ هشت هستند.
نمايندگان مجلس همچنين لايحه موافقتنامه تشويق و حمايت از سرمايه گذاري بين كشورهاي عضو اكو و پروتكل اصلاحي آن را تصويب كردند.
گروه كشورهاي اكو شامل 10 كشور افغانستان آذربايجان ايران قزاقستان قرقيزستان پاكستان تاجيكستان تركيه تركمنستان و ازبكستان است و جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي به آن پيوسته است .
اين موافقتنامه با هدف فراهم كردن فضاي مطلوب سرمايه گذاري كشورهاي عضو در قلمرو طرح هاي متعاهد تدوين شده است و دولتها را ملزم مي كند كه زمينه را براي سرمايه گذاري فراهم كنند . اين موافقتنامه شامل يك مقدمه و 17 ماده است كه با تصويب نهايي آن اجازه مبادله اسناد آن به دولت داده شد.
نمايندگان مجلس همچنين در ادامه جلسه علني ديروز به بررسي گزارش كميسيون عمران در مورد لايحه پروتكل اصلاحي موافقتنامه حمل و نقل بين الملل جاده اي كالا و مسافر بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري اسلامي افغانستان پرداختند و اين لايحه را نيز به تصويب نهايي رساندند.
لايحه پروتكل اصلاحي موافقتنامه حمل و نقل بين المللي جاده اي كالا و مسافر بين دو كشور در تاريخ 86 9 4 هجري شمسي به امضا طرفين متعاهد رسيده است .
اين لايحه به منظور تسهيل و گسترش همكاري هاي حمل و نقل دو كشور ايران و افغانستان جهت بهره گيري از حمل و نقل جاده اي در گسترش مبادله كالا و جابه جايي مسافران تهيه و تقديم مجلس شده است كه با تصويب آن اجازه مبادله اسناد آن داده شد.
نمايندگان همچنين به دو لايحه موافقتنامه كشتيراني تجاري ـ دريايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران با ليبي و دولت مغرب راي مثبت دادند.
لايجه موافقتنامه كشتيراني تجاري ـ دريايي بين ايران و ليبي مشتمل بر يك مقدمه و 20 ماده و بين ايران و دولت پادشاهي مغرب مشتمل بر يك مقدمه و 19 ماده مي باشد كه با تصويب اين دو لايحه اجازه مبادله اسناد هر دو لايحه داده شد .
اين لوايح در جهت تحكيم و توسعه هماهنگ كشتيراني تجاري بين دو كشور و فعال نمودن همكاري در زمينه كشتيراني تجاري دريايي و با احترام به اصل آزادي كشتيراني تجاري بين المللي تهيه و به تصويب رسيد.
توسعه و بهبود كالايي كشتيراني تجاري ـ دريايي تقويت و تعميق همكاريهاي دوجانبه تشويق و تسهيل در گسترش فعاليتهاي تجاري جهت رشد اقتصادي از ديگر اهداف اين لوايح است .
در ادامه نمايندگان مجلس به الحاق دولت ايران به كنوانسيون حفاظت از ميراث فرهنگي زير آب راي مثبت دادند.
براساس ماده واحده اين لايحه كه به تصويب مجلس رسيد به دولت اجازه داده شد كه با انتخاب روش داوري كنوانسيون حقوق درياها اسناد تصويب كنوانسيون را مبادله كنند . كنوانسيون حفاظت شده ميراث فرهنگي زير آب در تاريخ 11 آبان 1380 مطابق با 2 نوامبر 2001 ميلادي تصويب شده است .
بر اساس تبصره 3 اين مصوبه سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با همكاري وزارت دادگستري براي وضع مجازات هاي لازم متجاوزان و ضمانت اجراي جلوگيري از ورود غيرقانوني به قلمرو معامله و تملك پيگيري هاي لازم را براي تدوين لايحه لازم در اين خصوص انجام دهد.
نمايندگان مجلس همچنين در روز جهاني معلولان به دولت اجازه دادند تا ايران به كنوانسيون حقوق افراد داراي معلوليت بپيوندد.
در ادامه مجلس به دولت اجازه داد تا به كنوانسيون مقابله با اعمال غيرقانوني عليه ايمني دريانوردي و نيز پروتكل پيوست آن در خصوص مقابله با اعمال غير قانوني عليه ايمني سكوهاي ثابت واقع در فلات قاره بپيوندد.
هدف از تدوين اين كنوانسيون پيشگيري و مقابله با اقدامات غيرقانوني است كه ايمني دريانوردي و كشتيراني را در معرض خطر قرار مي دهد.
لايحه توافقنامه جامع همكاري بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوليوي ديگر لايحه موافقتنامه اي بودكه در جلسه علني ديروز مجلس مطرح و به تصويب رسيد. اين لايحه نيز به منظور گسترش توسعه و تعميق روابط دوستانه بين دوكشور و براي تحكيم پيوندهاي فرهنگي علمي و اقتصادي ميان دو ملت ايران و بوليوي تدوين شده است .
نمايندگان مجلس همچنين به كليات طرحي راي دادند كه در صورت تصويب نهايي آن مجموعه قوانين مربوط به جنگل ها و مراتع آبخيزها بيابانها و سواحل بازنگري شده و نام سازمان جنگل ها مراتع و آبخيزداري كشور به سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور تغيير مييابد.
اين طرح شامل 7 فصل و 66 ماده است و در آن ضمن تعريف مباحثي چون جنگل پارك جنگلي طبيعي اراضي جنگلي بيشه درخت و اصلاحات فني و تخصصي و همچنين جرايم و مجازات هاي براي تخريب كنندگان منابع طبيعي و آبخيزداري كشور پيش بيني شده است .
حفاظت توسعه و بهره برداري و نحوه تبديل و واگذاري اراضي از ديگر فصول اين طرح مي شود. قانون مربوط به حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع نخستين بار در سال 1346 به تصويب رسيد .
براساس يكي از مواد اين طرح و در صورت تصويب نهايي آن براي بريدن ريشه كن كردن و سوزانيدن هر اصل نهال مجازات هاي نقدي در نظر گرفته شده است كه ميزان اين جرايم بسته به نوع درختان ميباشند.
همچنين در صورت تصويب نهايي اين طرح هر كس عمدا مبادرت به حريق و آتش سوزي مراتع جنگلي و مرتعي نمايند علاوه بر جريم نقدي به مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال محكوم خواهد شد .
براساس يكي ديگر از مواد اين طرح و در صورت تصويب نهايي واگذاري و تبديل منابع طبيعي شامل جنگل ها و بيشه هاي طبيعي و اراضي جنگلي چمنزارهاي طبيعي پارك هاي جنگلي طبيعي و جنگل هاي در دست كاشت عمومي ذخيره گاه هاي جنگلي و مرتعي مراتع عمومي از حريم روستاها حتي توسط اشخاصي كه به لحاظ قانوني وظيفه واگذاري اراضي قابل واگذاري منابع طبيعي را دارند باطل بود و اين عمل جرم تلقي مي شود.
نمايندگان همچنين لايحه پذيرش اصلاحيه مواد 24 و 25 اساسنامه سازمان بهداشت جهاني را بررسي و آن را تصويب كردند . اين اصلاحات در سال 1377 (1998 ميلادي ) در پنجاه و يكمين مجلس مجمع عمومي سازمان بهداشت جهاني به تصويب رسيده است و ديروز با تصويب نمايندگان مجلس به دولت اجازه داده شده اين اصلاحات را بپذيرد و اسناد آن را توديع نمايد.
لايحه ايجاد هشت منطقه ويژه اقتصادي كه در دستور كار ديروز نمايندگان قرار داشت با درخواست تعدادي از نمايندگان و موافقت 108 نماينده به مدت 15 روز مسكوت ماند .
بيانيه نمايندگان روحاني مجلس در اعتراض به حضور شيمون پرز در همايش اديان
مجمع نمايندگان روحاني مجلس با صدور بيانيه اي حضور شيمون پرز در همايش اديان و دست دادن طنطاوي شيخ ازهر با شيمون پرز را محكوم كردند.
متن كامل اين بيانيه چنين است :
قال الله تعالي : « ولاتركتوا الي الذين ظلمو فتمسكم النار » به ستمگران تمايل نشان ندهيد كه آتش قهر الهي گريبانگيرتان خواهد بود.
پذيرفتن شيمون پرز جلاد رژيم صهيونيستي در همايش اديان درآمريكا درشرايطي كه اين رژيم متجاوز مردم مسلمان غزه و فلسطيني هاي مظلوم را با شديدترين فشارها در محاصره قرارداده و از آب و غذا و دارو محروم ساخته و زير رگبار گلوله و بمب به خاك و خون مي كشد لكه ننگي است بردامن دولتهاي سازشكار عربي و مدعي اسلاميت و از اين بدتر دست دادن شيخ جامع ازهر طنطاوي به اين جلاد در اين همايش كه جنايتي است غير قابل گذشت به ملت مصر و جهان اسلام و جامع ازهر كه مي بايست تعاليم اسلام و سياست هاي اسلامي را به نمايش گذارد. بدون ترديد اين جنايت آشكار از حافظه امت اسلامي محو نخواهد شد و ملت هاي مسلمان اينگونه اعمال ننگين را نخواهند بخشيد و عذاب الهي در انتظار آنان خواهد بود.
مجمع نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي ضمن حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي اقدام شيخ ازهر را تقبيح نموده و از علماي جهان اسلامي حمايت از مردم مظلوم فلسطين و تنفر و انزجار از سازشكاران را درخواست دارد.
در حاشيه مجلس
حجت الاسلام ابوترابي فرد نائب رئيس اول مجلس گفت : بين دولت و مجلس درخصوص زمان و نحوه اجراي طرح تحول اقتصادي نقاط اختلاف وجود دارد. وي افزود : مجلس اين لايحه را بدون نگاه سياسي و كاملا علمي و كارشناسي مورد بررسي قرار خواهد داد.
رئيس مجلس در پاسخ به تذكر نماينده سميرم درخصوص محتواي نامه نمايندگان كنگره آمريكا به مجلس گفت : محتواي نامه ها چيز پنهاني نيست آنها در اين نامه اعلام كردند كه علاقمنديم با توجه به شرايط بين المللي با ايران درخصوص مسائل مهم گفتگو كنيم لاريجاني افزود : با توجه به تحولاتي كه در آمريكا درحال وقوع بود ما پاسخي نداديم و هنوز هم درحال بررسي اين نامه با توجه به مواضع اين كشور هستيم . ما بايد راجع به آن تصميم بگيريم بنابر اين يك مقدار موضوع را صبورانه دنبال مي كنيم . وي با بيان اينكه بايد يك مقدار شرايط غبارآلوده براي ما روشن تا اين كار با دقت انجام شود تاكيد كرد ما به اين نامه پاسخي نداديم و آنرا هم رد نكرديم و گفتيم بررسي مي كنيم .
حميدرضا پشنگ نماينده خاش از آماده شدن طرح استيضاج كامران باقري لنكراني وزير بهداشت با 44 امضا خبر داد .
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس هفتم گفت : هنوز براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم تصميمي نگرفته ايم . وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا شما يكي از گزينه هاي تصدي رياست صدا و سيما هستيد به شوخي گفت : اين بحث هميشه مطرح بوده و من الان 30 سال است كه گزينه پيشنهادي براي مديريت صدا و سيما مي باشم
تعدادي از دارندگان رتبه هاي زير هزار كنكور سراسري با تجمع مقابل مجلس خواستار اجراي صحيح قانون افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي مادر شدند.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن