تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805712037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالعه کیمیای رشد کودک


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مطالعه،راهی برای شناخت کودک از خود


تشویق کودکان به مطالعه یکی از راههای شناخت احساسات و هیجانات آنهاست و همین امر تاثیر مثبتی در آینده و نقش کودک در اجتماع خواهد داشت. انجمن روانشناسان آمریکا با تاکید بر ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان از همان بدو تولد توسط والدین ، این ایجاد علاقه را راهی برای شناسایی بهتر کودک از خود می دانند.





آنها معتقدند کودکانی که بیشتر خود را می شناسند و درک عمیق تری از خود دارند در آینده موفق تر خواهند بود . آنان با شناختن خود کنترل بیشتری روی احساسات و هیجاناتشان دارند و در نتیجه از سلامت روانی و جسمانی بهتر و گسترش روابط اجتماعی و میان فردی برخوردار خواهند بود و همین امر درآینده آنها نقش بسزایی خواهد داشت.
تحقیقات 30 سال گذشته نشان می دهد که ایجاد علاقه به مطالعه در میان کودکان منجر به رشد اجتماعی و احساسی کودکان خواهد شد و آنها در بزرگسالی از 80 درصد آسیب های اجتماعی دور خواهد کرد.
کودکانی که تا سن 10 سالگی روزی یک کتاب را مطالعه کنند از لحاظ شخصیتی با کودکانی که مطالعه نداشته اند تفاوت دارند و آنها از حس اعتماد به نفس و استقلال بیشتری برخوردارند. دایره لغات آنها نسبت به همسالان خود بیشتر است و همین امر سبب سخنوری آنها و ایجاد حس برتری در میان همسن و سالهایشان می شود.
مطالعه، بالا بردن قدرت انتقادپذیری، حس تشخیص هویت ، شناسایی خوب از بد ، حس مقابله با سختی ها ، بالابردن سطح احساسات و رویارویی با مشکلات را به طریقه منطقی به کودکان از همان بدو کودکی آموزش می دهد.
علاوه بر این،توجه و داشتن تمرکز،هوشیاری و داشتن اطلاعات زیاد در هر زمینه ای از دیگر پیامدهای مطالعه است.
تحقیقات 30 سال گذشته نشان می دهد که ایجاد علاقه به مطالعه در میان کودکان منجر به رشد اجتماعی و احساسی کودکان خواهد شد و آنها در بزرگسالی از 80 درصد آسیب های اجتماعی دور خواهد کرد.
چگونه کودک را در درگیر خواندن كنیم؟

* هنگامی که کودکان با کتاب آشنا می شوند، داستان ها را به خاطر می سپارند و در کتابخوانی به ویژه در عبارت های تکرارشونده، به شما می پیوندند.
* آن ها ممکن است از حدس زدن قافیه ی شعرها یا عبارت پایانی آشنای داستان ها [ مانند قصه ی ما به سر رسید ...] احساس خوشحالی کنند. بنابراین، بهتر است با درنگ در خواندن، به آن ها این فرصت را بدهید.
* بعضی از کتاب ها کودکان را به پیوستن به ماجراها و مشارکت بیشتر در داستان تشویق می کنند. گفت و گو درباره ی داستان و تصویرهای کتاب، به لذت و درک بیشترداستان از سوی آن ها می انجامد.
* اگر کودک تان هنگام خواندن از شما سوال می کند یا با اشاره به تصویرها و واژه ای که می شناسد، خواندن شما را قطع می کند، نشانه ی آن است که مورد توجه او قرار گرفته اند و می خواهد بیشتر درباره ی آن ها بداند.
* شما می توانید با گفت و گو درباره ی کتاب و پرسش هایی مانند: "برایم جالب است بدانم چرا این اتفاق افتاد؟" یا "می توانی حدس بزنی بعد چه خواهد شد؟" کنجکاوی و توجه بیشتر او را به کتاب برانگیزید.




* کودکان، بیشتر وقت ها تجربه های شان را از کتاب هایی که با هم خوانده اید، به یاد دارند و یک داستان می تواند داستان های دیگری را در ذهن آن ها بیافریند.
* گفت و گو با هم درباره ی کتاب ها یکی از بهترین راه ها برای درگیر کردن کودکان با کتاب است و سبب می شود احساسی همانند خود خواننده داشته باشند.
* البته، تصویرهای کتاب نیز به داستان گویی کمک می کنند و در برخی کتاب ها به تنهایی بیشتر از واژگان داستان سخن می گویند. بیشترکودکان خردسال برای سخن گفتن به شیوه ی خود، از تصویرهای کتاب های مورد علاقه شان کمک می گیرند.
* ممکن است آن ها داستان را از بر باشند یا آن را با واژگان خود بیان کنند. این تقلب نیست، بلکه بخشی از شکل گیری مهارت خواندن است. با بزرگتر شدن کودکان، تصویرها در حدس زدن واژگان نا آشنا به آن ها یاری می کنند.
* روش دیگری که کودکان بزرگتر دوست دارند، استفاده از دانش خود درباره ی واژگانی که می شناسند و یافتن حروف آشنا در کتاب هاست. شما می توانید با کمک کردن به آن ها در پیدا کردن رابطه و الگوی واژگان، به این خواست پاسخ دهید.بخش کتاب و کتابخوانی تبیان







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن