تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

12چالش بارسا در سال 2012


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

کاتالونيايي ها به دنبال شکستن رکوردهاي متعددي در سال 2012 خواهند بود.




با وجود کسب 13 جام در سالهای اخیر، آبی اناری ها همچنان پرانگیزه و مملو ازهیجان قهرمانی هستند.بارسلونا باقهرمانی دررقابتهای جام جهانی باشگاه ها درروزهای پایانی سال2011، کار سختی را درسال 2012 پیش رودارند. تکرار عناوین قهرمانی سال2011 کار آسانی نیست وگواردیولا و شاگردانش باید باعزمی راسخ برای تکرار موفقیتهایشان بجنگند.روزنامه ال موندودپورتیوو در گزارشی به این نکته اشاره کرده که گواردیولا و شاگردانش این 12 چالش را درسال جدید میلادی مقابل خود می بینند:
1-کسب شش جام در یک فصل:درسال2009بارسا اولین تیم تاریخ دنیای فوتبال لقب گرفت که توانست دریک فصل6 قهرمانی به دست بیاورد:لیگ قهرمانان اروپا،جام باشگاه های جهان،سوپرکاپ اروپا، لالیگا،جام حذفی اسپانیا وسوپرکاپ اسپانیا.الان ودر سال 2012 آنها باهدف تکراراین موفقیت گام به زمین خواهندگذاشت.
2- چهارمین قهرمانی متوالی درلالیگاو برابری بارکوردتیم رویایی :دراوایل دهه1990 بود که تیم رویایی کرویف توانست به 4قهرمانی متوالی در رقابت های لالیگا دست یابدو این تنهاباری بود که بارسا به این افتخار دست یافته؛ اکنون شاگردان گواردیولا به دنبال آنندتا برای دومین بار این افتخار را تکرار کنند.
3- پنجمین قهرمانی در اروپا: درسال2012،جشن بیستمین سالگرد اولین قهرمانی بارسا درلیگ قهرمانان اروپاست؛جامی که بعداز سه دهه ناکامی بارسا به دست آمده بود.از آن به بعد آبی اناریها درسالهای 2006،2009 و2011 هم دراین رقابتها به قهرمانی رسیدندوکسب پنجمین قهرمانی اروپایی می تواند آنها را جزو پرافتخارترین تیمهای اروپا قراردهد.درحال حاضر رئال با9 قهرمانی، میلان با7 قهرمانی و لیورپول با5قهرمانی اروپایی، پرافتخارترین تیمهای اروپا هستند.
4- دفاع ازعنوان قهرمانی درلیگ قهرمانان اروپا:بهترین راه برای بیستمین سالگرد گل کومن درفینال لیگ قهرمانان اروپا،کسب یک قهرمانی مجدد است. در صورت وقوع این اتفاق، این اولین باری خواهد بودکه بارسا در دو سال پیاپی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا،به قهرمانی می رسد.
5-شکستن رکورد گلزنی درلالیگا:چالش بزرگ بارسا رقابت بارئال تاهفته پایانی رقابتهای لالیگاست.باگذشت 16هفته ازاین رقابتها،رئال 56 گل به ثمر رسانده و بارسا 50 گل.رکوردتاریخی لالیگا دررقابتها درفصل 90- 1989با به ثمر رسیدن107 گل به نام تیم توشاک ثبت شده واین تیم تاپایان هفته شانزدهم 49 گل زده بود.بارسای گواردیولا درفصل9-2008 با به ثمر رساندن 105 گل تانزدیکی شکستن این رکوردپیش رفته بود که موفق نشد. البته آنها امسال می توانند دوباره شانسشان را امتحان کنند.
6-مسی وکسب سومین توپ طلاو تلاش برای دستیابی به چهارمین توپ طلا: مسی مدعی اصلی کسب توپ طلای سال2011 درمراسم روزنهم ژانویه در زوریخ است که درصورتی که این اتفاق بیفتد،مسی برای سومین سال پیاپی توپ طلا رامال خود کرده.او برای کسب این جایزه با رونالدو وژاوی ارناندس رقابت خواهد کرد. اگر مسی سومین توپ طلای متوالی اش را بگیرد بارکورد یوهان کرویف،پلاتینی وفان باستن برابری خواهدکرد و چالش بعدی اوتلاش برای دستیابی به چهارمین توپ طلا خواهد بود.
7-پنجمین عنوان«سامورا»برای والدس: یکی ازستاره های بارسا که کمتر نامش مطرح می شود، ویکتور والدس است.اودر 16 هفته ازرقابتهای این فصل لالیگا تنها8گل خورده ودرمسیر کسب پنجمین جایزه سامورا،جایزه ای که درپایان فصل به دروازه بانی که کمترین گل رادریافت کرده، تعلق می یابد. اگر این جایزه به والدس برسد،او به رکورد آنتونی رامایتس،دروازه بان افسانه ای بارسا،با5 جایزه سامورا خواهد رسید.
8-رکوردشکنی جدیدگواردیولا:گواردیولایک� � از شش اسطوره دنیای فوتبال است که درکنار میگل مونیوس، جیووانی تراپاتونی،یوهان کرویف،کارلو آنچلوتی و فرانک ریکارد،هم به عنوان بازیکن وهم به عنوان مربی، قهرمانی در اروپا را تجربه کرده.اوالان جزو یکی از 14مربی ای است که تیمش بیش از یک بارقهرمان اروپا شده و اگر امسال تعدادقهرمانی های اروپایی بارسا به 3 برسد، او به رکورد باب پایسلی،مربی اسطوره ای لیورپول که درسالهای 1977،1978و1981 با این تیم قهرمان اروپاشد ،برابری خواهد کرد.
9-یک گام روبه جلو درحرکت انقلابی بارسا:تحلیلگران دنیای فوتبال معتقدند که انقلاب کنونی بارسا به زودی خاموش نخواهد شد. مثل لهستان دهه1950، یاآژاکس به یادماندنی ومیلان ساکی، گواردیولا ردپایی جاویدان را در بارسا به یادگار گذاشته.دفاع با توپ ویا سیستم 0-7-3بارسا درفینال جام جهانی باشگاه ها شایسته آن است تا این انقلاب درتاریخ دنیای فوتبال جاودانه شود. شاهکار بعدی بارسا چه خواهد بود؟منتظرباشید.
10-حضوردرفینال با11بازیکن خانگی: یک دهه پیش فان گال گفته بود: روزی می رسد که بارسا با تیمی که تمام بازیکنانش محصول آکادمی فوتبالش هستند قهرمان اروپا می شود.این هدفی است که آبی اناری ها هرسال به آن نزدیک و نزدیکتر می شوند.درفینال 2011 ومبلی،7نفراز11بازیکن بارسا، محصول آکادمی این باشگاه بودندوهریازده بازیکن حاضر درفینال جام باشگاه های جهان مقابل سانتوس بازیکنان خانگی بارسا بودند.هدف بارسا حضور درفینال با11بازیکن خانگی است
11-الگوبرداری بچه های دنیا ازبارسا:روسل،رئیس باشگاه بارسا در خداحافظی از سال2011 گفت:«بارسا سال2011 را با بیشترین رکورد فروش پیراهن در سراسر دنیا و در مقایسه با تمام باشگاه های دیگر به پایان می برد.» این گویای محبوبیت بارسا در دنیاست.این تیم مورد تمجید تمام نسلهاست؛ ازسرالکس فرگوسن گرفته تا نیمار.این روزها بیشتربچه های دنیا از والدینشان پیراهنهای بارسا رامی خواهند
12-پیشگیری ازبهانه گیریهای رئال:درآخرین ال کلاسیکوشاهد نشانه خوبی برای صبوری بودیم.رئال می خواست تاباشکست دادن بارسا دربرنابئو، سال 2011 با اقتداربه پایان ببردوفاصله اش بابارسارابیشتر کندولی دراین بازی همه چیز به خوبی روشن شد. شکست1-3خانگی واین اولین باردرطول ماه های اخیربود که رئالی ها شکست راپذیرفتند و باصحبت از داوری، تمارض بازیکنان بارساو یا سوالات «چراوچرا» به دنبال بهانه گیری نبودند.مورینیو فقط از «شانس»صحبت کرد و این هم گویای آن است که توجیه های رئالی ها کمتر شده.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن