تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804518140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ذخاير قابل استحصال نفت خام و ميعانات گازي 137 ميليارد بشكه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ذخاير قابل استحصال نفت خام و ميعانات گازي 137 ميليارد بشكه است
اهواز - خبرگزاري مهر: مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: ذخاير نفت خام، مايعات و ميعانات گازي كشور در مجموع 137 ميليارد بشكه است كه تمام آنها قابل استحصال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، سيف الله جشن ساز صبح امروز در نخستين كنگره ملي توسعه مخازن شكافدار در اهواز افزود: اين شركت هم اكنون 65 دكل خشكي و 15 دكل دريا در اختيار دارد كه براي تحقق برنامه پنجم توسعه كشور بايد 49 دكل ديگر تامين كند.

وي ادامه داد: بر اساس اين برنامه، حفاري بيش از يك هزار و 300 حلقه چاه جديد در ميدان هاي خشكي و بيش از 600 حلقه چاه جديد در پارس جنوبي و ميدان هاي فلات قاره ايران پيش بيني شده است.

جشن ساز خاطرنشان كرد: بايد در پنج تا شش سال آينده 27 دكل دريايي جديد تامين كنيم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران به شاخص هاي مهم توليد در سال هاي گذشته اشاره و اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه از نظر اكتشاف منابع هيدروكربوري به جز در حوزه درياي خزر در وضعيت مناسبي بوديم و بيش از برنامه پيش بيني شده به حجم ذخاير افزوده شده است.

جشن ساز افزود: در سال گذشته توليد نفت، گاز، مايعات و ميعانات گازي معادل دو ميليارد و 800 ميليون بشكه نفت خام بوده كه حجم هيدروكربور قابل استحصال كشف شده پنج ميليارد و 500 ميليون بشكه يعني دو برابر توليدات بوده است.

وي گفت: طبق آخرين اطلاعاتي كه مديريت برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران استخراج كرده حجم ذخاير نفت خام، مايعات و ميعانات گازي 137 ميليارد بشكه و حجم ذخاير گاز 29 تريليون متر مكعب است كه تمام آنها نيز قابل استحصال هستند.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران با اشاره به برگزاري كنگره مخازن شكافدار گفت: متاسفانه در سال هاي گذشته اطلاع رساني درستي از بحث مهم و اساسي مخازن نفتي كشور كه پايه و اساس موضوعات نفت و انرژي در كشور است، نشده است.

وي افزود: اطلاعاتي كه در مورد مخازن هيدروكربوري منتشر مي شود پايه و اساس برنامه ريزي و تصميمات كلان كشور در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي است و به طور طبيعي اگر اطلاعات منتشر شده صحيح نباشد نمي توان به درستي تصميماتي كه در اين حوزه ها گرفته مي شود، اطمينان كرد.

جشن ساز ادامه داد: يكي از نمونه هاي تصميم گيري نادرست بر اساس اطلاعات غيراصولي، پيش بيني توليد هفت ميليون بشكه نفت خام است.

وي با مقايسه توليد نفت قبل و بعد از انقلاب اسلامي گفت: در 30 سال قبل از انقلاب در مجموع 26 ميليارد بشكه نفت خام توليد شد كه از سال 1350 به بعد آن، غير صيانتي بود.

جشن ساز افزود: در 30 سال بعد از انقلاب تا پايان سال 1386 در مجموع 36 ميليارد بشكه نفت خام در كشور توليد شد كه رشد 38 درصدي نسبت به 30 سال قبل از آن دارد و در 30 سال اخير، توليد از مخازن به علت طرح هاي تزريق گاز بيش از 95 درصد صيانتي بوده است.

وي تاكيد كرد: بر اساس اين آمار و ميزان ذخاير هيدروكربوري، اگر وضع توليد به همين صورت ادامه يابد به اين نتيجه مي رسيم كه تا 100 سال آينده در كشور نفت خواهيم داشت.

جشن ساز اظهار داشت: بنابراين تا 100 سال آينده با چالش هاي توليد رو برو هستيم و بايد برنامه ريزي امروز بر اين اساس اين موضوع باشد.

وي گفت: ما يك قرن تجربه گرانقيمت در زمينه هاي مهندسي عملياتي، تعميراتي و ديگر زمينه هاي توليد داريم كه بايد از آنها براي ساختن يك آينده مطمئن استفاده كنيم.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران ادامه داد: سئوال هاي زيادي در زمينه توليد و مهندسي مخازن كشور وجود دارد كه برخي از آنها در دنيا منحصر به فرد هستند.

وي افزود: برخي مخازن ما داراي پيچيدگي، تنوع رفتاري، كاركرد و كنترل پيچيده هستند كه اين موضوع در كشور غريب و دورافتاده شده و به درستي شناسانده نشده اند.

جشن ساز خاطرنشان كرد: يكي از اهداف اين كنگره اطلاع رساني از وضعيت مخازن است تا هم تصميم گيرندگان و هم كارشناسان ديدگاه هاي خود را در اين زمينه مطرح كنند.

اولين كنگره ملي "توسعه مخازن شكافدار، چالش هاي پيش رو" روزهاي سيزدهم و چهاردهم آذر ماه در اهواز برگزار مي شود.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن