تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820126129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح گفت وگوي تلويزيوني رييس جمهوربامردم/ دولت براي اجراي طرح تحول اقتصادي آمادگي كامل دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشروح گفت وگوي تلويزيوني رييس جمهوربامردم/ دولت براي اجراي طرح تحول اقتصادي آمادگي كامل دارد
سياسي. رييس جمهوري. مصاحبه
رييس جمهوري اسلامي ايران در گفت وگوي مستقيم و زنده تلويزيوني با مردم گفت: دولت نهم مصمم و آمادگي كامل را براي اجراي طرح تحول اقتصادي دارد.

به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد سه شنبه شب در اين گفت و گو در باره مسايل سياسي و اقتصادي داخلي وجهاني در پاسخ به اين پرسش كه نظر شما درباره ميزان همكاري ديگر دستگاه‌ها و از جمله مجلس در اين خصوص چيست؟ گفت: در قوه مجريه يكپارچگي است و در مجلس هم خوشبختانه همراهي خيلي خوب بوده است.

احمدي نژاد افزود: البته افرادي نظراتي دارند، مثلا فردي گفته كه رفراندوم بگذاريم و اين كار با ثبت نام ‪۶۵‬ميليوني عملا برگزار شده است.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: نيازي به اين نمي‌بينيم و فكر مي‌كنيم مجلس محترم مي‌تواند تصميم بگيرد و البته دو قوه بايد كمك هم باشند تا اين كار بزرگ را انجام دهيم و هر روز اجراي آن عقب بيافتد بيشتر ضرر مي‌كنيم.

وي اظهار داشت: يك نفر مي‌گويد كه اصل ‪ ۴۴‬را اجرا كنيد بجاي اين طرح، بايد گفت كه مقدمه اجراي اصل‪ ۴۴‬همين اجراي طرح تحول اقتصادي است.

رييس جمهوري حدود دو ماه پيش و در روز سه شنبه ‪ ۱۶‬مهرماه نيز به طور مستقيم درباره موضوعات داخلي و خارجي با ملت شريف ايران گفت وگو كرده بود.

** سرنوشت اقتصاد سرمايه داري بن بست است
رييس جمهوري در اين مصاحبه كه از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد، تاكيد كرد كه اقتصاد سرمايه داري به پايان راه خود رسيده و سرنوشت اين گونه اقتصاد بن بست است.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه بحران مالي جهاني و آثار و تبعات آن را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟، اظهار داشت: البته از اينكه مردم آمريكا و اروپا در فشار هستند، خوشحال نيستيم اما از اينكه يك انديشه غلط ضد بشر و انسان به پايان راه رسيده است ، فكر مي‌كنيم فرصت خوبي است.

احمدي نژاد گفت: دامنه و عمق اين بحران مالي جهاني بي‌سابقه است و بلوك غرب و نظام سرمايه داري را دچار مشكل كرده بطوريكه مديران و تنظيم كنندگان و تئوري پردازان اقتصاد سرمايه داري از ياس صحبت مي‌كنند و مي گويند قادر به مهار آن نيستند.

رييس جمهوري با بيان اينكه اين بحران يك شكل ظاهر و يك باطن دارد، با تشريح روند شكل‌گيري اين بحران افزود: اين بحران از بانك‌ها و مسكن در آمريكا شروع شد و به مرور زمان به بورس منتقل و امروز هم به بخش توليد كشيده شده تا جاييكه ركود كامل برقرار شده است.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد كه دامنه اين بحران امروز به كشورهايي كه اقتصادشان به آمريكا و نظام سرمايه داري گره خورده، كشيده شده است.

رييس جمهوري با بيان اينكه باطن اين بحران به ويژگي‌هاي نظام اقتصاد سرمايه داري برمي گردد از دانشمندان ، كارشناسان و صاحبنظران اقتصادي كشور خواست تا اين ويژگي‌ها را شناسايي و بررسي كنند تا به عنوان يك تجربه گرانبها از آن براي اينده اقتصاد كشور استفاده كرد.

احمدي نژاد با اشاره به روند به پايان رسيدن اقتصاد سوسياليستي گفت كه امروز هم اين سرنوشت در انتظار نظام اقتصاد سرمايه داري است و هرطرفي كه در مسير اقتصاد سرمايه داري حركت كند سرنوشت آن نيز همين است.

رييس جمهوري با تاكيد به اينكه بحران كنوني با بحران‌هاي سابق اقتصادي متفاوت است و از جنس بحران‌هاي قبلي نيست ، خاطرنشان كرد: اقتصاد سرمايه داري پايه‌اش بر سود نامحدود است و هرمانعي بايد در برابر سود كنار برود بنابر اين ارزش‌هاي اخلاقي ، حلال و حرام و عدالت را كنار گذاشته اند.

احمدي نژاد تصريح كرد: در اين اقتصاد بطور طبيعي طبقات اجتماعي درست مي شود و طبقات فقير و غني و كشورهاي برخوردار و ضعيف شكل مي‌گيرد.

رييس جمهوري اظهار داشت: روي ديگر اين اقتصاد آن است كه پايه‌اش ربا ، خلق پول و دارايي‌هاي كاذب است. بنابر اين يك حباب است كه از يك طرف در اقتصاد بزرگ مي‌شود و از طرف ديگر بهره‌اش را برخي از جيب ديگران مي‌برند . در اين اقتصاد اساس سود است و قانوني حاكم نيست.

احمدي نژاد با بيان اينكه هنوز مشخص نيست كه بانك مركزي آمريكا چقدر دلار تقلبي و بدون پشتوانه در دنيا منتشركرده است ، گفت كه برخي گزارش‌ها مي گويد ‪ ۲۹‬هزار ميليارد دلار و اين معنايش اين است كه آمريكا درصدد است كسر بودجه و تورم خود را به ديگران منتقل و ثروت‌هاي آنها را به خود جذب كند.

رييس جمهوري با بيان اينكه امروز تبعات و آثار بحران مالي جهاني به مركز و كانون توليد حباب‌هاي اقتصادي برگشته است ، خاطرنشان كرد:مهمترين عامل اقتصاد اعتماد است كه اقتصاد سرمايه داري آن را از دست داده است.

احمدي نژاد با تاكيد مجدد بر اينكه اقتصاد سرمايه داري به پايان راه خود رسيده است، تصريح كرد: اگر قرار بود اين بحران يك تا دو سال ديگر جمع شود تاكنون بايد روند آن كم مي‌شد اما مي‌بينيم كه باهمه ترتيبات از جمله تلاش براي حل آن با جيب ديگران، نشدني بوده است.

رييس جمهوري گفت: قبل از جنگ عراق ، اقتصاد آمريكا در آستانه فروپاشي بود و اين جنگ يك مرهم بود. اين خودش مشكل را افزون و روند مشكلات آمريكا را تشديد كرد.

**وضعيت ارزي كشور خيلي خوب است و نگراني نداريم
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم تاكيد كرد كه وضعيت ارزي كشور خيلي خوب است و اصلا از اين جهت نگراني نداريم ؟ حتي براي سه سال اگر قيمت نفت به نزديك صفر هم برسد مي‌توانيم كشور را اداره كنيم.

محمود احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا مي‌پذيريد ما متضرر شده ايم زيرا قيمت دلار نسبت به يورو بالا آمده و ما چندين ميليارد ضرر كرده ايم؟ گفت: درمسايل پولي نبايد سطح بالا نگاه كرد بالاخره اگر ما ارتباطمان با دلار بود همه دلارها بايد برود از بانك مركزي آمريكا دور بزند و اين به ضرر ما است و در يك نگاه كلان تقويت دشمن اصلي ماست.

رييس جمهوري افزود: ما با دلار قطع ارتباط كرديم اما يك سود اقتصادي و يك سود سياسي برديم.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در تبديل دلار به ارزهاي ديگر، سودهاي زياد و بالايي برده‌ايم و اين تصميم ما درست بوده و حجم ذخاير ارزي هر هفته بالاتر رفته است.

احمدي نژاد تاكيد كرد: تصميم ما عالمانه و درست بوده و امروز يك سبد ارزي داريم و به يك ارز تنها متكي نيستيم.

** استقبال مردم از طرح تحولات اقتصادي بسيار خوب است
رييس جمهوري تاكيد كرد: سطح تماس من با مردم بسيار بالاست و مردم از اين طرح همانند طرح سهميه بندي دولت استقبال كرده اند.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در اين دو سه ساله گذشته برخي ايراد مي‌گرفتند كه چرا طرح اقتصادي نداريد و اما الان مي‌گويند چرا مي‌خواهيد طرح اقتصادي را اجرا كنيد.

رييس جمهوري تصريح كرد: در اين وضعيت انتخاباتي كشور، يك دولت عملا دو سه سال وقت دارد كه البته هر ثانيه‌اش براي ما مهم است. مي‌گويند طرح تحول اقتصادي را سالهاي بعد اجرا كنيد. درابتدا هم در ميان همكاران مخالفت شديد بود و اما آرام آرام مطالعات شروع و انجام شد و سپس در سطح عموم مطرح گرديد.

احمدي نژاد با بيان اينكه يك طرح به اين بزرگي حداقل سه سال عقبه كاري دارد، گفت: قبلا كارهايي شده بود اما با اين جزييات كه در آستانه عمليات و اجرا قرار گيرد هرگز كار نشده بود. بيش از ‪۲۴‬هزار نفر- روز روي يك بخش كار شده است در كل هم بيش از ‪ ۴۰‬هزار نفر- روز كار شده است. حالا سئوال اين است كه چرا اجراي آن عقب بيافتد.براي ما مهم نيست كه نتيجه انتخابات چه مي‌شود امروز دولت لازم است يك كار درست را انجام دهد زيرا كشور در حال ضرر است.

** روش دولت نهم، كار تبليغاتي نيست
احمدي نژاد با تاكيد به اينكه روش دولت نهم، كار تبليغي نيست و روش آن كار واقعي است، اظهار داشت: روز چهارشنبه چهل و هشتمين سفر استاني را انجام مي‌دهيم كه براي يك دولت بي‌سابقه است. دولت امروز مسايل كشور را در اختيار دارد زيرا حضور عيني دارد، درمسايل با عينيت تصميم مي‌گيرد و به همين دليل قادر است تصميمات بزرگ بگيرد. سراغ نداريد كه يك دولت هفت پروژه مرتبط اقتصادي را شروع كند و آنقدر منطق دولت قوي باشد كه همه كارشناسان كشور بگويند كار درست است.

** نبايد كشور را بخاطر انتخابات تعطيل كنيم
رييس جمهوري افزود: برخي كه حرف‌هايي مي‌زنند نظر كارشناسي نمي‌دهند نظر سياسي دارند، هركاري بكنيم در هر سال دولت در تصميم‌گيري مردم تاثير دارد پس نمي‌توانيم كار نكنيم . نبايد كشور را بخاطر انتخابات تعطيل كنيم.

احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر تبليغات لازم بود شايد دور اول بيشتر نياز بود و البته برخي كردند و اعداد و ارقام هم مطرح نمودند.

** در هرزمان اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها جهش قيمت خواهيم داشت رييس جمهوري در پاسخ به اين مطلب كه برخي مي‌گويند اجراي طرح تحولات اقتصادي ممكن است تبعات منفي داشته باشد، پس اجراي آن را به تاخير بياندازيد، گفت: در هر شرايط هدفمند كردن يارانه‌ها و به سمت عدالت رفتن جهش قيمت خواهيم داشت اما دو عامل باعث مي‌شود كه اين جهش خيلي كم باشد و در زمان كم هم مستهلك شود.

احمدي نژاد درباره اين دو عامل افزود: يكي شرايط اقتصادي است كه الان با پايين آمدن قيمت نفت در بهترين شرايط هستيم و دوم اشراف و آمادگي مديريت پروژه است كه الان دولت آمادگي و اشراف كامل دارد.

رييس جمهوري درعين حال تاكيد كرد: ادعاي ما اين نيست كه تصميم ما صددرصد درست است اما هركس سئوالي داشته با پاسخ‌هاي ما قانع شده است.سئوالات عجب و غريب هم شده كه البته همكاران ما به اين سئوالات هم پاسخ داده اند.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دولت نهم، دولت فداكار و پاي كار است تا اقتصاد اصلاح شود و اين گونه دولت را تاكنون نداشته ايم.

** بخاطر پيچيدگي طرح خيلي‌ها ترجيج دادند به آن نزديك نشوند
رييس جمهوري در پاسخ به اين مطلب، هدفمند كردن يارانه‌ها و اصرار بر اجراي ان شائبه‌هايي ايجاد كرده است يعني بهره برداري سياسي در سال پايان رياست جمهوري، بطور شفاف پاسخ دهيد؟ گفت: سئوال را بگونه ديگري مطرح كنيد چرا در برنامه دوم و سوم و چهارم اجرا نشده است. بله بخاطر پيچيدگي و بزرگي كار خيلي‌ها ترجيح دادند، نزديك نشوند.

احمدي نژاد اظهار داشت: حالا ما تصميم به اجراي آن داريم .اما يك ايده و قانون خوب بايد خوب اجرا شود ، بايد يك برنامه ريزي دقيق اتفاق بيافتد و
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن