تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقای احمدی نژاد! لطفا بخوانید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:










اول- همه ما لااقل یک بار پشت بسته های سیگار را دیده ایم که تفاوت ریه یک فرد سیگاری و یک فرد غیر سیگاری را نشان می دهد. تصویر ریه یک فرد سیگاری در این تصاویر، ریه ای سیاه و چرک آلود است که نشان از مرگ زودرس دارد. در عوض ریه فرد سالم ریه ای پاک و بدون آلودگی است که آن هم در شرایط طبیعی نویدبخش عمر طولانی است.
دوم- صبح دیروز کارشناسی به رادیو آمده بود و می گفت ریه فردی که آلودگی هوای تهران را استشمام می کند و در این هوا به کسب و کار می پردازد همانند ریه فردی است که در مناطق شمالی کشور روزی حداقل یک بسته سیگار( درست خوانده اید) مصرف می کند. به عبارت ساده تر مردم تهران که در این فضا به کار مشغولند و مجبورند برای امرار معاش به سر کار بروند روزانه به این میزان آلودگی استشمام می کنند و .... دیگر نمی گوئیم چه بلایی بر سر ریه و سلامت این افراد می آید که مبادا به تشویش اذهان عمومی متهم شویم.
سوم- یکی از تفاوت های بزرگ کشورهای جهان سوم و کشورهای توسعه یافته، نوع نگاه مسئوولین کشورها به موضوع سلامت مردم است. همین روزها در خبرها آمده بود دو کشور اروپایی به دلیل استفاده زنان این کشورها از نوع خاصی از وسایل زیبایی – که مشکوک به سرطانزا بودن است و تازه هنوز هم ثابت نشده که اینچنین است- دستور جراحی رایگان همه بانوانی که از این کالا استفاده کرده اند را صادر کرده تا این کالای زیبایی به رایگان از بدن بانوان این کشورها خارج شود. هزینه هایی هم که برای چنین جراحی هایی باید پرداخته شود آنقدر هست که شاید ده برابر بودجه وزارت بهداشت ما باشد. دلیل این امر هم تنها این است که وزارت بهداشت این کشورها مهر تائیدی بر این کالا زده بودند و حالا که احتمال به خطا رفتن این مهر تائید می رود، حاضر به اعتراف به اشتباه و جبران سریع آن شده اند.
چهارم- اینها را گفتم تا داستان پرماجرای آلودگی هوای تهران برسیم. چند روز پیش یکی از مسئوولان که از قضای روزگار از طیف نزدیک به دولت هم هست و بیش از همه هم لابد از میزان مرگ و میر مردم به دلیل آلودگی خبر دارد، با افتخار می گفت حاضر به تعطیلی تهران به دلیل آلودگی نیست. یاد موضوع بالایی افتادم و نوع نگاه مسئوولان کشورهای توسعه یافته به مقوله سلامت مردم. گمان می کنید مثلا اگر کشورهای توسعه یافته به دلیل سلامت مردمشان صلاح را بر تعطیلی یک هفته ای کشورشان بدانند لحظه ای در تعطیلی تردید می کنند؟
پنجم- کمتر تردیدی هست که دولت نهم و دهم بیشترین آمار تعطیلی ها را به خود اختصاص داده است. کم نداشته ایم روزهایی که بین التعطیلین محسوب می شوند و دولت اگرچه آن را تعطیل نکرده اما دستگاهها را ملزم به دادن مرخصی در صورت درخواست کارمندان کرده و عملا کشور را از حالت فعالیت خارج کرده است. حالا فرض را بر این می گذاریم که سلامت مردم و اضطرار هوا سبب شده تا چند روزی به این تعطیلات اضافه شود. آسمان به زمین می رسد؟
ششم- تعطیلی چند روزه تهران آن هم به دلیل مهمترین موضوع درگیر با سلامتی مردم یعنی آلودگی هوا چیزی نیست که کسی را بتوان به خاطر آن ملامت کرد. بلکه بر عکس نشان از اهمیت داشتن موضوع سلامت مردم برای مسئوولان دولت است. اینگونه به نظر می رسد که تعطیلی صرفا در حوزه تصمیم شخصی رئیس جمهور است و لاغیر. تصور اینکه چند سال آینده دهها هزار نفر در همین تهران به سرطان های لاعلاج آن هم به همین دلیل مبتلا شوند، تصوری نیست که خوشایند کسی باشد. حالا که برای آلودگی نسخه ای نداریم بگذاریم همین نسخه پیش پا افتاده اجرا شود. آقای احمدی نژاد! لطفا تهران را تعطیل کنید..






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن