تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816733245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري همايش سي سال قانونگذاري و نظارت با حضور نمايندگان ادوار مختلف


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: برگزاري همايش سي سال قانونگذاري و نظارت با حضور نمايندگان ادوار مختلف
بخش خبري : همايش سي سال قانونگذاري و نظارت همزمان با روز مجلس ديروز با حضور روساي هشت دوره مجلس نمايندگان ادوار مختلف و تعداد زيادي از مسئولان و شخصيتهاي كشور در محل مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين همايش علاوه بر نمايندگان ادوار مختلف مجلس چهره ها همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آيت الله شاهرودي رئيس قوه قضائيه دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق كشورمان حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر انقلاب آيت الله مهدوي كني آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان آيت الله يزدي از فقهاي شوراي نگهبان حجت الاسلام والمسلمين كروبي حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري نيز حضور داشتند.
لاريجاني مجلس اتكاي اصلي مردم سالاري ديني است
رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين همايش در سخناني ضمن خير مقدم به حضار افراد حاضر در اين همايش را سرمايه ملي كشور دانست و گفت : مجلس هشتم قدر اين نعمت را مي داند و افتخار مي كند با سازوكاري از چنين ظرفيت فكري براي ساماندهي امور جاري كشور بهره جويد. به همين جهت مقرر گرديد تا دفتري در مجلس با ارتباط مستمر با دوستان اين مهم را به انجام رساند و از نظرات و آراي آنان استفاده شود.
دكتر علي لاريجاني با بيان اينكه از ابتداي مشروطيت كه قانونگذاري در ايران آغاز شده نزديك به يكصد سال مي گذرد گفت : بي شك يكي از دستاوردهاي مهم كشور تاسيس مجلس قانونگذاري بوده است . هر چند به دلايل مختلف پس از چند دوره اوليه مجلس با دسيسه هاي غرب استبداد ساده قاجار به استبداد وابسته و پيچيده پهلوي تبديل شد و بنياد مردم سالاري در ايران با موانع بسياري مواجه شد اما حضور شخصيتي ممتاز يعني شهيد مدرس از مجلس دوم تا مجلس ششم مولفه هاي تفكر پارلماني اسلامي سالم را نشان داد.
وي شجاعت و مناعت طبع شهيد مدرس را كه از پايگاه مجلس در بحرانهاي سنگين سرنوشت كشور را تغيير مي داد ستود.
لاريجاني در ادامه با بيان اينكه اين ويژگيها پايه هاي تعريف مجلس در ايران گرديد افزود : پس از انقلاب اسلامي اين ويژگي ها مبناي عمل واقع شد به گونه اي كه مهمترين مسائل سرنوشت ساز در كشور از دوره اول تا امروز به مجلس ارجاع گرديده و يا ركن اصلي تصميم گيري بوده است .
رئيس مجلس گفت : با الگو قراردادن مدرس فكر جمعي مجلس هشتم پرهيز از امور خرد و حاشيه اي و تمركز بر مسائل پر اهميت كشور و در راس آن مقوله توسعه كشور و موضوعات اقتصادي و بين المللي در جهت تحقق سند چشم انداز است .
وي گفت : « امروز در پس تغييرات ظاهري در ايالات متحده استراتژي ماجراجويانه آنها چه نسبت به ايران و چه منطقه و به خصوص ملت شجاع فلسطين مشاهده مي شود. بحران مالي آمريكا هر چند حكايت از تدابير ناصحيح در مديريت ادعايي جهاني دارد اما همان گونه كه مشاهده مي كنيم دردسرساز براي ساير ملل نيز گرديده است . »
لاريجاني گفت : « جمهوري اسلامي ايران با استراتژي داهيانه اي نشان داد تئوري يك جانبه گرايي و اقدام پيش دستانه به بن بست رسيده است و در مرحله گذار فكري قطب بندي هاي جديد بين المللي فرصتي براي تثبيت ايران فراهم شده كه بايد با آراستگي عقلاني و تدبير همه جانبه در وجوه بين المللي و اقتصادي جايگاه ملت ايران باز تعريف شود. »
آيت الله هاشمي رفسنجاني : احتياج به وحدت بسيار جدي است
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش 30 سال قانونگذاري در مجلس از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست سعي كنند مردم را با نشاط در صحنه نگهدارند و همه مطمئن باشيم كه اگر ذره اي از اسلام جدا شويم اين مردم با ما نيستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : مردم در درجه اول بخاطر اسلام با ما هستند آنها مي خواهند كه مسئولين با آنها صادق باشند و براي آنها خدمت كنند و براي خودشان قباي ديگري ندوزند و منافع مردم را فداي سليقه هاي غلط نكنند. اگر اين دو را با هم داشته باشيم انشاالله اين انقلاب تحويل امام زمان (عج ) خواهد شد.
رئيس مجالس دوره هاي اول تا سوم شوراي اسلامي ادامه داد : ما بحمدالله با استقلال آزادي و روي پاي خود بدون استمداد از هيچ قدرت خارجي و فقط به اتكا ملت و رهبري بي نظير و تاريخي امام راحل كه حقيقتا براي تاريخ بشريت مثال زدني است توانستيم اين 30 سال را خوب بگذرانيم .
رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه كشور در وضعيتي حساس به سر مي برد گفت : به همين دليل نياز به وحدت بيش از گذشته احساس مي شود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني « وحدت فوري » و حركت در پشت سر رهبري را نياز اصلي امروز كشور عنوان كرد و افزود : هر چند خيلي بعيد است مردم ايران ضد انقلاب شوند اما امكان دارد در پي بي اعتمادي به مسئولان دلسرد شوند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد مردم اگر احساس كنند راي شان جور ديگري خوانده مي شود و تاثيرگذار نيست و نيز احساس كنند نمي توانند نقش خود را به خوبي در جامعه ايفا كنند حضورشان ضعيف مي شود. ما نياز به حضور مردم داريم و شما نمايندگان مجلس مي توانيد مردم را در صحنه نگهداريد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : مردم را بايد با نشاط در صحنه نگهداشت و مطمئن باشيد اگر آنها احساس كنند مسئولين ذره اي از اسلام دور شده اند با آنها نخواهند بود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري هم چنين در ابتداي سخنان خود با تشكر از هيات رئيسه مجلس و شخص دكتر لاريجاني به ذكر روايت دوران حضور مرحوم مدرس در ادوار مختلف پرداخت و گفت : مدرس بعد از بلوغ سني و علمي در اصفهان مبارزات خود را شروع كرد و همان موقع از طرف مراجع عظام جز روحانيون تراز اول شناخته و به مجلس معرفي شد و در مجلس اول به عنوان مجتهد مشعشع انتخاب شد و در مجلس دوم به عنوان ستاره درخشان بود و اين دوره البته سخت ترين زمان حضورش در مجلس بود.
وي افزود : در دوره دوم مجلس اهميت مدرس در آنجا آشكار گرديد كه مقابل استبداد ايستاد و توانست 60 نطق موثر در يكسال انجام دهد .
آيت الله هاشمي رفسنجاني با توصيه به نمايندگان مجلس براي خواندن مذاكرات مجلس دوران مدرس گفت : در سال 1288 اتفاقي در كشور افتاد و اولتيماتوم روسيه براي بيرون رفتن مورگان شوستر از ايران بود ولي مدرس مخالفت كرد و جلوي اين اولتيماتوم را گرفت و مجلس به اين خواست دولت راي نداد. هر چند در نهايت مجلس را منحل كردند اما چهره مدرس با برخورد با مسايل جهاني چهره ماندگار شد.
وي به انتخابات مجلس سوم اشاره كرد و گفت : در انتخابات مجلس سوم نيز مدرس با راي بالايي انتخاب شد و در آن مقطع زماني جنگ جهاني اول شروع شد البته در اين زمان مدرس با برخي از دوستانش به كرمانشاه هجرت كردند و دولت موقت ملي را تشكيل دادند و با استكبار مبارزه كردند.
آقاي هاشمي رفسنجاني يادآور شد : مدرس سال ها در تركيه بود و وقتي جنگ جهاني تمام شد به كشور بازگشت البته در اين دوران فترت مبارزات مدرس بسيار موثر و افتخارآميز بود.
وي با بيان اينكه مجالس آن زمان دوساله بود به تشكيل مجلس چهارم اشاره كرد و گفت : بعد از بازگشت مدرس به ايران انتخابات مجلس چهارم برگزار شد و مردم تهران او را به خاطر فعاليت هايش به عنوان نفر اول راهي مجلس كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مجلس چهارم مجلس شناخته شده اي بود گفت : در اين مجلس پنج كابينه عوض شد و در نهايت دولت به قوام رسيد كه نسبتا دولت نيرومندي بود و مدرس نيز از او حمايت مي كرد و در پايان مجلس چهارم مدرس نطق ماندگاري كرد و از مجلس چهارم حمايت كرد.
وي به قرارداد وثوق الدوله و مخالفت مدرس در برابر اين قرارداد اشاره كرد و گفت : مدرس به خوبي توانست افكار عمومي را بر عليه اين قرارداد هدايت و به همين جهت انگليس به شدت از اين كار مدرس عصباني شد البته در همان مقطع زماني در تركيه رژيم لائيك بر سر كار آمد و طبيعتا ايران هم مي بايست لائيك مي شد ولي مدرس مانع آن شد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به كودتاي 1299 و نقش اردشير ريپورتر گفت : اردشير ريپورتر مشاور ويژه سفارت انگليس بود و ارتباط وسيعي با محافل ضد ديني و انجمن هاي يهودي و بهايي داشت و بارها مي گفت كه بايد طلسم بزرگ دين و روحانيت شكسته شود.
وي خاطرنشان كرد : بعد از آغاز كودتا رضاخان به خاطر تظاهر به مذهب و نيز خدمات امنيتي اش وزير جنگ ماند. البته مدرس در آن زمان با مشكلاتي كه مهمترين آن رضا خان بود مواجه گشت زيرا رضا خان خود را آنچنان با روحانيت نزديك كرد و تظاهر به دين مي كرد كه هر چه مدرس نسبت به تظاهر رضا خان هشدار مي داد پذيرفته نمي شد و در اين شرايط رضا خان با قدرت خود توانست اكثريت مجلس پنجم را با نمايندگان دست نشانده خود تشكيل دهد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني سخت ترين دوران مدرس را حضور در مجلس پنجم دانست و گفت : مدرس در مجلس پنجم سختي هاي فراواني را تحمل كرد و در مقام يك اقليت باز هم موثر بود و در آنجايي كه گفت « از 150 سال پيش هيچ گاه مانند اين دوران شاهد سختي نبوديم » اوج سختي دوران مدرس را مي رساند.
وي به تصميم احمد شاه براي تبديل رژيم سلطنتي به رژيم جمهوري اشاره كرد و گفت : مدرس به خاطر اين كه مي دانست رژيم جمهوري مدنظر آنها به اين گونه است كه مي خواهند ريشه روحانيت و اسلام را بخشكانند مجبور شد در مخالفت با جمهوري از رژيم سلطنتي دفاع كند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزود : در مجلس هفتم نام مدرس را از صندوق راي در نياوردند و مدرس نيز در واكنش به دخالت دولت در راي مردم گفت : « آن يك رايي كه من در صندوق انداختم كجاست » به همين دليل يك مجلس فرمايشي تشكيل شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به تبعيد مدرس اشاره كرد و گفت : مدرس 9 سال در زندان ماند و حتي حضور مدرس در زندان نيز براي آنها نگران كننده بود و به همين دليل در نهايت در مراسم افطار و در سال 1316 او را به شهادت رساندند .
كروبي : مجلس مي تواند قدرت را مهار كند
رئيس مجلس شوراي اسلامي در دوره هاي سوم و ششم تاكيد كرد : مجلس بايد تبلور و تجلي وحدت باشد.
حجت الاسلام والمسلمين كروبي در همايش 30 سال قانونگذاري تصريح كرد : هيچ محدوديتي نبايد براي مجلس وجود داشته باشد و قانون بايد اجرا شود.
رئيس سابق مجلس با تاكيد بر اينكه مجلس نبايد تحت هيچ شرايطي تضعيف شود بيان داشت : همه بايد مراقب باشند تا مجلس تضعيف نشود بتواند در مواقع حساس كارش را به درستي انجام دهد و از حقوق ملت دفاع كند.
وي خاطرنشان كرد كه مجلس مي تواند قدرت را مهار كند و تذكرات خيرانديشانه بدهد .
وي همچنين گفت : نماينده اي كه از هيات نظارت و بسيج وحشت داشته باشد نمي تواند قرص و محكم از حقوق شهروندي دفاع كند و در مقابل زياده خواهيها بايستد و نمي تواند نماينده خوبي باشد.
كروبي مجلس جمهوري اسلامي ايران را در دنيا بي نظير توصيف كرد و يادآور شد : قانون اساسي ما جامع الاطراف و جاندار و مهم است و در همين قانون اساسي تاكيد شده كه مجلس بايد قدرتمند باشد.
وي يادآور شد : بر اساس قانون اساسي انحلال براي مجلس معني ندارد و حتي در دوران جنگ و در شرايطي كه نتوان انتخابات برگزار كرد مجلس بايد به كار خود ادامه دهد تا زمينه برگزاري انتخابات فراهم شود.
وي تاكيد كرد : قانون اساسي شرايطي را بوجود آورده كه همه سليقه ها در چارچوب آن و تا جايي كه به آن وفادار باشند بتوانند در بخشهاي مختلف مورد بهره برداري قرار بگيرند.
وي با تاكيد بر اينكه امام و رهبر انقلاب بر برگزاري انتخابات مجلس و تشكيل آن در زمان مقرر تاكيد داشته و دارند اظهار داشت : امام عظمت و ضعف مجلس را با همه وجود لمس كرده بود و قدرت نماينده اي كه در مقابل تجاوز و ديكتاتوري بايستد را ديده بود به همين دليل بارها در سخنان خود از شهيد مدرس ياد كرد.
رئيس مجالس سوم و ششم با اشاره به اينكه در مجلس اول بهترين و ورزيده ترين نيروهاي انقلابي به مجلس راه يافتند يادآور شد : مجلس اول تا مدتها نظام را تغذيه كرد و زماني كه به نخست وزير نياز بود شهيد رجايي از مجلس خارج شد و زماني كه نظام به رئيس جمهور نياز داشت آيت الله خامنه اي معرفي شد.
كروبي گفت : مجلس اول آنقدر مهم بود كه چهره هاي ممتاز و ارزشمند نظام به آن وارد شدند و اگر ما مي خواهيم مجلسي نيرومند داشته باشيم بايد فضايي به وجود آيد كه نمايندگان استخوان دار و ريشه دار و كساني كه حوادث و طوفانها تكانشان نمي دهد وارد مجلس شوند تا مجلسي تشكيل شود كه امام فرمود در راس امور است .
ناطق نوري : نمايندگي مجلس نيازمند صراحت لهجه است
رئيس پنجمين دوره مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر رسالت عظيم نمايندگان مجلس در ايفاي وظيفه نمايندگي تاكيد كرد كه نمايندگي نيازمند وارستگي صراحت لهجه و دوري از تعلقات مادي و انديشه جناحي است .
حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري در اولين همايش 30 سال قانونگذاري با اشاره به همزماني برگزاري اين همايش با سالروز تصويب قانون اساسي اظهار داشت : قانون اساسي در شرايطي تصويب شد كه كشور و ملت ما از يك حكومت ديكتاتوري وابسته به استكبار جهاني و از مجلسي فرمايشي رهايي يافته بود.
وي افزود : خبرگان قانون اساسي با توجه به همه تجربيات تلخ و شيرين گذشته از صدر مشروطيت تا پيروزي انقلاب اسلامي قانون اساسي جامعي مبتني بر آموزه هاي ديني و برگرفته از آيات و روايات تدوين كردند.
رئيس پنجمين دوره مجلس شوراي اسلامي گنجاندن اصل مترقي و نجات بخش ولايت فقيه را در قانون اساسي به عنوان اصل غير قابل تغيير بهترين تضمين براي حفظ نظام اسلامي و جلوگيري از انحراف نظام خواند و گفت : تدوين كنندگان قانون اساسي براي آنكه تاريخ مجددا تكرار نشود قدرت در مديريت كشور متمركز نشده و موجب تمرد نگردد و به دنبال آن ديكتاتوري به وجود نيايد به تفكيك قوا دست زدند و قواعد هر يك از قوا را مشخص كردند.
ناطق نوري تاكيد كرد : به لحاظ آنكه مجلس شوراي اسلامي مظهر دموكراسي است و قدرت در آن در دست يك يا چند نفر متمركز نيست خطر خودكامگي در آن بسيار كم و يا منتفي است .
وي افزود : خبرگان قانون اساسي بيشترين قدرت و اختيارات را به مجلس دادند و هيچ مجلسي در دنيا به اقتدار مجلس شوراي اسلامي بر اساس قانون اساسي نيست .
وي با اشاره به 9 اصل قانون اساسي مبني بر وظايف و اختيارات مجلس شوراي اسلامي در تحقيق و تفحص تصويب موافقتنامه ها و قراردادها حكومت نظامي پرداخت وام بدون عوض توسط دولت استخدام كارشناسان خارجي سئوال از مسئولان مصونيت در اظهار نظر سئوال و استيضاح رئيس جمهور و وزرا تاكيد كرد : اين اختيارات و اقتدار در هيچيك از مجالس دنيا وجود ندارد با توجه به اصول و ارزشهاي ديني و اسلامي و ملي ما قدرت در يك جا متمركز نيست و بنابراين خطر خودكامگي وجود ندارد و بر اساس اين قوانين نمايندگان مي توانند نظارت و دخالت نمايند و قوانين زنده اي را به تصويب برسانند.
ناطق نوري خاطرنشان كرد : طبيعي است كه نمايندگان چنين مجلسي با اين اقتدار قانوني مسئوليت بسيار سنگيني را بر دوش دارند و پاسخگويي به مردم و خداوند در قبال اين رسالت عظيم بسيار سخت و دشوار است .
رئيس مجلس پنجم افزود : نماينده شدن براي مجلس وارستگي مي خواهد نه وابستگي سلامت نفس و آزادگي مي خواهد نه رهايي از قيد بندگي خدا بلكه رهايي از قيد نفس و تعلقات مادي صراحت لهجه مي خواهد با صداقت و تعهد ديني نه لجام گسيختگي به قيمت بي آبرو كردن افراد عمل كردن مي خواهد و خدايي فكر كردن نه جناحي انديشيدن .
ناطق نوري تاكيد كرد : تعلق نداشتن به معناي تهي دستي نيست بلكه به معني آن است كه به ماديات دل نبنديم تا اين دلبستگي مانع حقگويي ما نشود. نقطه ضعفي نداشته باشيم كه جلوي صراحت لهجه ما را بگيرد. سلامت حركت كنيم و قدرتمند همانگونه كه مدرس عمل كرد.
حداد عادل : اهانت به مجلس اهانت به ملت است
رئيس هفتمين دوره مجلس هم در اين همايش گفت : مجلس در ايران با 102 سال سابقه از اركان اصلي حكمراني و كشورداري است .
غلامعلي حداد عادل افزود : مجلس دستاورد ماندگار مشروطيت و ثمره شيرين انقلاب اسلامي و مظهر حاكميت ملي و نماد ملت است .
وي احترام به مجلس را احترام به ملتي دانست كه مجلس را با راي خود پديد آورده است و اهانت به مجلس را اهانت به ملت دانست .
رئيس مجلس هفتم برگزاري همايش سي سال قانونگذاري و نظارت را فرصت مغتنمي خواند و گفت : در اين همايش بايد به برخي مشكلات مجلس پرداخته شود.
وي اضافه كرد : همواره شاهد بوديم كه دولت ها از اجراي قانون كم و بيش شانه خالي و مجلس را به شتاب زدگي در وضع قوانين متهم مي كنند.
حداد عادل افزود : از سوي ديگر شاهديم كه مجلس هم از دولت گله و آن را به تبعيت نكردن از قانون متهم مي كند.
رئيس مجلس هفتم گفت : رفع اين مشكل با توصيه به وحدت امكان پذير نيست . ريشه اين اختلاف ميان مجلس و دولت اين است كه در ايران حزب به معناي واقعي آن هنوز به وجود نيامده است .
وي گفت : حزب جماعتي تشكيلاتي با مرامنامه با ديدگاههاي مشخص در چارچوب قانون اساسي است كه براي تدوين برنامه هاي خود كار عملي و براي اجراي برنامه ها و به قدرت رسيدن كار سياسي مي كند.
رئيس مجلس هفتم افزود : در كشور ما نه نمايندگان مجلس با فرآيند حزبي به مجلس راه مي يابند و نه دولت ها مجري برنامه هاي حزب پيروز در انتخابات هستند.
حدادعادل ادامه دارد در چنين وضعي مجلس فاقد هويت جمعي است و با هم به معني كارشناسانه همسو نيستند.
وي افزود : داشتن حسن نيت و پذيرفتن كليات لازم است اما كافي نيست ; مجلس منسجم فراكسيون هاي منسجم مي خواهد و نمايندگان بايد در مسير برنامه مشخص حركت كنند.
در حاشيه همايش
مجلس شوراي اسلامي ديروز ميزبان نمايندگان هشت دوره خود بود. اين افراد فارغ از هرگونه جناح بنديهاي سياسي دورهم جمع شده و سي سال قانونگذاري و نظارت را در كشور يادآوري كردند.
دربهاي ورود به صحن مجلس شوراي اسلامي ساعت 8 55 دقيقه باز شد و اجلاس از ساعت 9 10 دقيقه با پخش سرود جمهوري اسلامي و قرائت قرآن آغاز گرديد.
پيش از آغاز مراسم مهمانان در راهروهاي منتهي به صحن علني كه با ميز وصندلي مهيا شده بود پذيرايي شدند.
در رديف اول صندليهاي صحن علني مجلس مهمانان ويژه اين مراسم نشسته بودند. در اين رديف آقايان هاشمي رفسنجاني هاشمي شاهرودي سيدمحمد خاتمي محمد يزدي علي لاريجاني ناطق نوري كروبي محمدي گلپايگاني جنتي مهدوي كني سيدمحمد خامنه اي و حدادعادل نشسته بودند.
برغم اينكه از رئيس جمهور نيز براي شركت در اين مراسم دعوت بعمل آمده بود اما وي ديروز در همايش سي سال قانونگذاري شركت نكرد.
مراسم ويژه با دقايقي تاخير آغاز به كار كرد. در اين فاصله نمايندگان ادوار مختلف كه بسياري از آنان پس از سالها يكديگر را ديده بودند با هم ديده بوسي و خوش وبش مي كردند.
تصاوير شهدا و درگذشتگان مجلس در ادوار مختلف در جايگاه هيات رئيسه مجلس نصب شده بود.
سردر جديد مجلس شوراي اسلامي بعد از چند ماه طراحي و ساخت ديروز همزمان با برپايي اين همايش رونمايي شد.
همايش بصورت زنده از تلويزيون پخش مي شد و حدود 250 خبرنگار داخلي و خارجي پوشش خبري و تصويري مراسم را برعهده داشتند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در آغاز سخنان خود گفت : به چهره ها كه نگاه مي كنم همه از سرمايه ها و ذخاير و عتيقه هستند كه استفاده از كلمه عتيقه خنده حاضران را به دنبال داشت .
حجت الاسلام كروبي هنگام سخنراني خود به شوخي نسبت به عبارت عتيقه در سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني واكنش نشان داد و گفت : من هم مي خواهم با آقاي هاشمي مزاحي كنم . زماني آقاي هاشمي مجلس را مجلس عوامها مي ناميد من هم مي خواهم بگويم كه خودت رئيس عوامها بودي ! اين جمله كروبي نيز خنده حضار را درپي داشت .
در پايان سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني حاضرين يك صدا با فرياد « احسنت احسنت » سخنراني او را تاييد كردند. هنگام سخنراني آيت الله هاشمي رفسنجاني سكوت سراسر مجلس را فراگرفته بود حاضران با دقت به سخنان رئيس مجلس خبرگان گوش مي دادند.
آقاي كروبي در بخشي از سخنان خود گفت : نماينده اي كه از هيات نظارت و بسيج بترسد نمي تواند نماينده خوبي باشد. اين گفته كروبي با فرياد احسنت حاضران روبرو شد.
قبل از آغاز سخنراني هر رئيس مجلس فيلم كوتاهي از دوره رياستش بر مجلس شوراي اسلامي به همراه سخنراني اش در آن مجلس پخش مي شد.
در پايان مراسم آيت الله هاشمي رفسنجاني و حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در حلقه نمايندگان ادوار مختلف مجلس قرار گرفتند و با آنان خوش وبش و احوال پرسي مي كردند.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن