تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814293964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور خبر داد: اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور خبر داد: اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: شهرستان‌ها

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور از اعزام و ساماندهي بيش از 27 هزار مبلغ ديني در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حسين روحاني‌نژاد در گفت وگو با خبرنگاران در اصفهان گفت: سياست سازمان تبليغات اسلامي در سال 87 تمركززدايي بود كه در راستاي اين امر برنامه‌ريزي به سمت بومي سازي در دستور كار قرار گرفت و منجر به اجراي سفرهاي استاني به صورت گروهاي كاري شد.

وي افزود: سفر به استان اصفهان سيزدهمين سفر است كه اميدوارم بتوانيم با شناخت صحيح و منطقي در راستاي اخذ تصميمات، برنامه‌ريزي و به دنبال آن شفاف‌سازي وضعيت حوزه فرهنگ ديني استان اصفهان گام برداريم.

وي درخصوص عملكرد سفر به استان اصفهان اظهار كرد: در اين سفر با كارشناسان تبليغات اسلامي، زنان فعال در عرصه‌هاي فرهنگ ديني و مديران سازمان تبليغات اسلامي ملاقاتهايي داشته و در رابطه با ماموريتهاي اجرايي، جايگاه اجتماعي زنان، مسئله حجاب و همچنين آفت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي بحث و گفت وگو شد.

روحاني‌نژاد خاطرنشان كرد: در ادامه اين سفر ملاقاتي را با استاندار استان اصفهان داشته و در اين ملاقات مرتضي بختياري گزارشي از عملكرد سازمان تبليغات اسلامي در حوزه فرهنگ ديني ارائه نمود.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با طرح هجرت گفت: اين طرح به صورت بلندمدت در مناطق روستايي استان اصفهان و با حضور280نفر روحاني به اجرا در آمده است و در اين سفر نيز نشستي با روحانيون در اين خصوص داشته كه باعث شد راهكارهاي مناسبي در جهت توسعه طرح استقرار بدست آيد.

وي افزود: فعاليت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي عملكرد موفقي را در حوزه فرهنگ ديني داشته است، ولي تا رسيدن به نتيجه مورد نظر فاصله داريم.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور بيان داشت : تاكنون حدود 10 هزار اثر ادبي از جمله شعر، مديحه، مقاله و متون ادبي به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده است و هدف از برگزاري گنگره نيز فرهنگ‌سازي و محتوابخشي به مداحي‌هاست كه اين آثار در قالب كتاب چاپ و در اختيار مداحان قرار مي‌گيرد؛ تا بتوان با اجراي اين كار محتواي مداحي‌ها در سراسر كشور اصلاح شود.

وي تصريح كرد: كنگره شهر اهل بيت در سه استان سيستان و بلوچستان، كردستان و خراسان جنوبي برگزار مي‌شود كه شعراي اهل سنت سروده‌هاي خود را به دبيرخانه‌هاي ستاد ارائه داده‌اند و در ادامه نيز اين آثار چاپ و در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در ادامه اظهار كرد: سازمان تبليغات اسلامي در 15 استان اقدام به برپايي نمايشگاه با عنوان مناسبتهاي مذهبي مي‌كند و كليه آثار فرهنگي اعم از كتاب، كتيبه، تابلو، كارهاي حجمي، پرچم، بيرق و اقلامي كه در عزاداري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد را در معرض ديد عموم قرار مي‌دهد.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در خصوص ديگر برنامه‌هاي ارائه شده در نمايشگاه بيان كرد: برگزاري نشست‌هاي علمي و ادبي و امكان پاسخگويي به سوالات و همچنين شناسايي آثار متناسب با فرهنگ تشيع توسط هيئت مميزي و ارائه اين آثار به نمايشگاه را از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه عنوان كرد.

وي ادامه داد : شوراي هيئت‌هاي مذهبي در شهرستانها و استانها تشكيل شده و با نشستهاي تخصصي كه با مراجع تقليد دارند در خصوص سياستهاي فرهنگي، نحوه عزاداري و فرهنگ اصيل اسلام و تشيع به بحث و گفتگو مي‌نشينند.

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور با بيان اينكه با هماهنگي هاي كه با وزارت بازرگاني صورت گرفته اقلامي مانند برنج و روغن و شكر يارانه اي جهت نذورات اختصاص داده است افزود: با مشخص شدن پايگاه‌هاي توزيع در استانها، مديران كل سازمان تبليغات اسلامي موظفند كه اين هيئتها و مساجد را در اختيار وزارت بازرگاني قرار دهند و طي اعلاميه ‌ي جهت دريافت كالاهاي نذري مراجعه كنند.

وي درخصوص اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي گفت: تخصيص اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي به صورت استاني است و ملاك ميزان تخصيص اعتبارات، آمايش سرزميني است و تخصيص اعتبارات چه بصورت مركزي و چه بصورت استاني كافي و قابل قبول نيست و با توجه به اساسنامه جديد سازمان تبليغات اسلامي كه تكاليف جديدي را در جهت گسترش فرهنگ اسلام به اين سازمان محول شده است ، لازم است توجه بيشتري از سوي دولت به اين سازمان صورت پذيرد.

وي با بيان اينكه همزمان با ماه محرم در بعضي نقاط استان اصفهان اقدام به قمه‌زني مي‌كنند افزود: ملاك عمل ما ملاكهاي شرعي هستند و حرام بودن و جايز نبودن قمه‌زني توسط مراجع تقليد اعلام شده است

معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در ادامه افزود: در مراسم اعتكاف سال جاري حدود540 هزار نفر شركت كردند كه حدود 70درصد معتكفين جوانان بودند.

وي در پايان اظهار كرد: در راستاي چشم‌انداز20 ساله سازمان تبليغات اسلامي و تعيين راهبردها و افق 1404 و با پيگيري در حوزه‌هاي هنر، IT ، بازي‌هاي رايانه‌اي، نشريه‌هاي تخصصي، مباحث قرآن پژوهي، دانشگاه سوره، دبيرستان صدرا و مجتمع‌هاي كوثر اميدواريم به آن نقطه دست يابيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن