تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساينس مانيتور بررسي كرد:تيم امنيتي اوباما ؛ كابينه دو حزبي يا مصالحه بر سر شعار تغيير


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ساينس مانيتور بررسي كرد:تيم امنيتي اوباما ؛ كابينه دو حزبي يا مصالحه بر سر شعار تغيير
يك روزنامه آمريكايي نوشت كه تيم جديد امنيت ملي اوباما احتمالا ديدگاههاي وي را كه در زمان انتخابات بر آنها تاكيد مي كرد تغيير خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه كريستين ساينس مانيتور نوشت: ابقاي رابرت گيتس در وزارت دفاع و انتخاب "جيمز جونز" به عنوان مشاور امنيت ملي در انتخابهاي اوباما تمايل وي را براي ايجاد يك كابينه دو حزبي نشان داد.

"گوردون لوبولد" نويسنده اين مطلب خاطرنشان كرده است: اوباما در مورد گيتس وزير دفاعي را انتخاب كرد كه در بين هر دو حزب طرفدار دارد و تمايل وي مبني بر خروج نيروهاي آمريكايي ظرف 16 ماه را تغيير خواهد داد. انتخاب جونز هم اين ژنرال بازنشسته با وابستگي هاي عميق در واشنگتن به اوباما كمك خواهد كرد تا هويت امنيت ملي خود را در شهري بنا كند كه ديدگاه ملاحظه كارانه اي به بي تجربگي نظامي وي دارد.

نويسنده افزوده است: اين دو به همراه "هيلاري كلينتون" به عنوان وزير امور خارجه و "جانت ناپوليتانو" فرماندار آريزونا به عنوان رئيس سازمان امنيت داخلي آمريكا روز گذشته رسما از سوي اوباما معرفي شدند.

ساينس مانتيور خاطر نشان كرده است: بسيار انتظار مي رفت كه اوباما گيتس را ابقا كند. وي كه دو سال پيش براي بهبود وضعيت عراق وارد پنتاگون شد، اما اكنون وظيفه اصليش مديريت برنامه كاهش 146 هزار نيروي آمريكايي در عراق است، وظيفه اي كه افسران نظامي آن را لجستيكي و همچون حركت خطرناك بندبازي توصيف كرده اند. گيتس همچنين بايد بر يك راهبرد جديد براي افغانستان و پاكستان رياست كند.

در ادامه اين مطلب آمده است: در حالي كه وزير دفاع آمريكا هر گز موضع تندي در قبال عراق نداشته، اما گفته است كه كاهش سطح نيروها بايد بر اساس شرايط موجود در اين كشور انجام شود. از سوي ديگر، اوباما متعهد شده كه اين نيروها ظرف 16 ماه از عراق خارج شوند. وي روز گذشته گفت كه همچنان به رسيدن به اين هدف پايبند است و البته برخي نيروها را براي آموزش پرسنل عراق در آنجا باقي خواهد گذاشت.

تحليلگران و افسران نظامي پنتاگون مي گويند كه "مصالحه انواع " اتفاق خواهد افتاد، زيرا اوباما بر گيتس فشار وارد مي كند تا سريعتر حركت كند و در مقابل، گيتس سياست اوباما را با اشاره به شرايط موجود در عراق تغيير خواهد داد.

نويسنده خاطر نشان كرده است: اوباما با انتخاب جونز كه هم در واحدهاي نظامي و هم در كنگره محترم است، تلاش مي كند كه نشان دهد جونز مرد اوست. جونز افسر ارشد نظامي در سالهاي اوليه دولت بوش و عضو ستادهاي مشترك ارتش آمريكا در سال 2002 بود و در زمان آماده شدن براي جنگ عراق ديدگاه محتاطانه اي داشت.

ساينس مانيتور افزوده است: از جونز در دوره دوم رياست جمهوري بوش درخواست شد تا به وزارت خارجه آمريكا بپيوندد، اما وي آن را نپذيرفت، اما به عنوان نماينده ويژه خاورميانه خدمت كرد. اين ژنرال به عنوان " يك ديپلمات سرباز" تصور مي شود.

نويسنده خاطر نشان كرده است: جونز سنت پنتاگون را شكست چرا كه با ترك سمت ارشد خود در نيروهاي دريايي رياست فرماندهي اروپا و ناتو ( سازمان آتلانتيك شمالي) در اروپا را به جاي كناره گيري بر عهده گرفت. وي درآنجا تلاشي را براي تعريف دوباره اين ائتلاف از طريق حركت آن در به عهده گرفتن ماموريت افغانستان رهبري كرد.

در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: حملات تروريستي اخير در بمبئي هند كه افزايش تنشها را بين هند و پاكستان در پي داشته و احتمالا از مسائل مهم سياست خارجي آمريكا خواهد بود. اوباما روز گذشته گفت كه وي معتقد است اين تيم مي تواند به اين چالشها بپردازد و اين به دليل تنوع جنبه هاي ديدگاهي اعضاي اين تيم است.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن