تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815413797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شورا گفت: استعفايت را بنويس


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شورا گفت: استعفايت را بنويس
تالار فجر همدان روز گذشته شاهد اتفاقي بود كه سال گذشته در چنين ايامي آنرا تجربه كرده بود. ديروز سرپرست شهرداري همدان رسما با حضور اعضاي شورا، شهرداران مناطق چهارگانه همدان وجمعي از پرسنل شهرداري معارفه شد
همدان‌پيام: تالار فجر همدان روز گذشته شاهد اتفاقي بود كه سال گذشته در چنين ايامي آنرا تجربه كرده بود. ديروز سرپرست شهرداري همدان رسما با حضور اعضاي شورا، شهرداران مناطق چهارگانه همدان وجمعي از پرسنل شهرداري معارفه شد.
در اين مراسم كه به بهانه افتتاح 17 پروژه اتمام يافته شهرداري همدان برگزار شد. مشروح سخنان عليقلي‌زاده شهردار مستعفي چنين است:"علي‌رغم نارضايتي من و مذاكره با رئيس شورا در خصوص تداخل مراسم افتتاح 15 پروژه اجرايي ومراسم معارفه سرپرست شهرداري، اين امر صورت پذيرفت. مطلبي را كه لازم مي‌دانم در جمع شما بيان كنم و البته برگردنم است و بايد بگويم اين‌ا‌ست كه در مصاحبه‌اي كه با روزنامه همدان‌پيام داشتم و متاسفانه امروز هم به اين نكته مجددا اشاره داشته‌اند علي‌رغم تماسي كه داشتم باز هم بحث معاونت فرهنگي و نهايتاً ضعف آنها مطرح شده ومن سوگند ياد مي‌كنم كه من آن حرف‌ها را نزدم، باز هم تاكيد مي‌كنم كه در بحث معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري به دوستان گفتم اعتقاد ما اين بود كه 10، 12 سال پيش بايد آقاي بياناتي اين سمت را بر عهده مي‌گرفت تا بتواند اين امر را به سرمنزل مقصود برساند. من در مصاحبه‌ام اعلام كردم در پايتخت تاريخ و تمدن ايران بايد بيشتر از اينها در حوزه فرهنگي و اجتماعي كار بشود. پيشنهاد ما اين بود كه هر منطقه‌اي درآمدهايش را كه مي‌خواهد توزيع كند درصد متعارفي را مثلا 5 درصد كه شايد 300 ميليون تومان هم نشود، اختصاص به امور فرهنگي اجتماعي بدهد. وقتي 4 ميليارد تومان صرف آسفالت‌ريزي مي‌شود حالا 400 ميليون تومان را صرف هزينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي كه يكي از وظايف اساسي شهرداري است بكنند.
اميدواريم سنگ بنايي را كه در شهرداري گذاشته‌ايم، دوستانمان ادامه بدهند، اولين مرحله هم ديروز بود، بودجه‌ها را كه آوردند گفتيم 5 درصد كم كنند چون شوراي محترم شهر بودجه‌اي براي باشگاه ورزشي مصوب كرده كه مثلا نگويند فلان بازيكن تيم شهرداري مشكل مالي دارد. كلي اسناد وصول كرده در دست مديران باشگاه مانده و اينها همه با اين 5 درصد مصوب شوراي شهر حل مي‌شود و اين مبلغ باعث كاهش ضعف ما در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي خواهد شد. مناطق ديگر هم به فراخور درآمدشان 5 درصد براي امور حوزه فرهنگي اجتماعي كنار بگذارند. با توجه به گفته آقاي حسني‌حلم كه تاكيد دارند جلسه فقط جلسه معارفه آقاي رسولي به عنوان سرپرست شهرداري است اتلاف وقت نمي‌كنم و به همين ميزان بسنده مي‌شود و به وي تبريك عرض مي‌كنم.
دوستان ما استحضار داشتند و خبرنگاران هم سوال مي‌كردند بايد بگويم آقايان شورا تصميم بر اتمام دوران فعاليت اينجانب گرفتند و هيچ جاي بحثي هم ندارد و اينكه مي‌گفتند اشكالاتي در ما وجود دارد، بله اشكال در من وجود دارد.
دوستان نظرشان اين بود كه يك شهردار بهتر از من كه ان‌شاءا... بهترهم هست بيايد و مي‌خواهند با فرد ديگري كار كنند و من احساس كردم كه اتلاف زمان باعث مي‌شود بحث‌هايي در حوزه مديريتي پيش بيايد و بهتر است اين موضوع اتفاق نيفتد و بهتر است عزيزان شورا زودتر تصميم قطعي را بگيرند من هم براي اينكه شورا بهتر به تصميم‌گيري برسد استعفايم را تقديم كردم كه آنها بر من منت گذارده و ديشب استعفا را پذيرفتند.
آمار و ارقامي هم در خصوص كاهش ميزان صدور پروانه‌ها حاضر است كه تقديم ايشان كردم و بايد بگويم با اينكه كاهش صدور داشتيم، نسبت به ميزان درآمد سال گذشته خوشبختانه كاهش درآمد نداشتيم؛ بلكه افزايش درآمد نيز داشته‌ايم.
مباحث كارشناسي فراواني نيز موجود است كه در حوصله اين جمع نمي‌گنجد و گزارش عملكرد من هم بماند براي روز توديع رسمي من ومعارفه آقاي عسگريان.
در پايان از همكاران خود در مجموعه شهرداري حلاليت مي‌طلبم مرا به بزرگواري خود مي‌بخشند. بعضا مدير مجبور است وقتي مي‌خواهد جراحي را بر بدنه مجموعه خود انجام ‌دهد لبه تيز تيغ جراحي باعث بروز بحث‌ها و كدورت‌هايي مي‌شود كه وظيفه مي‌دانم در اينجا از همه حلاليت بطلبم.
از اعضاي شورا هم تشكر دارم و حلاليت مي‌طلبم و اگر هم اشكالي در ما بوده ببخشند."
در ادامه حسني‌حلم رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز گفت: "از زحمات يك‌ساله آقاي عليقلي‌زاده تشكر ويژه‌ داريم، ايشان آبان‌ماه سال گذشته در همين مكان جلسه معارفه داشتند و كمر بسته بودند كه حداقل تا پايان دوره سوم شوراي شهر در خدمت شهروندان همداني باشند و به دلايلي كه هم خود مي‌داند و هم ما مي‌دانيم و هم همه مي‌دانند، بالاخره مجبور شدند اين شهر را ترك كنند. بله مردم همدان قدرشناس زحمات هستند و شكي در آن نيست، اما كساني كه گوشي به دستشان بود و هر روز به شورا تلفن مي‌كردند كه عذر ايشان را بخواهيد و يا چرا شهردار غيربومي آورديد و چرا چنان شد؟ اگر فردا احيانا يك‌سري از خدمات زيربنايي ايشان را ديدند پيش خودشان يك استغفاري بكنند و حداقل پيش وجدان خود احساس ناراحتي نكنند كه ما هيچ آدم ايده‌آلي پيدا نمي‌كنيم، شهردار آينده و شهرداران آينده ما هر كدامشان اشكالاتي خواهند داشت و آدم بي‌عيب فقط معصومان‌اند و باقي همه اشكال داريم.
من به طور خلاصه عنوان كنم، برخي از دلايل رفتن ايشان به شورا بازمي‌گردد و يكسري اشكالات به شخص خودش وارد است كه من به عنوان يك برادر دلسوز چندين بار گفتم اين اشكال را شما داري و اگر اين اشكال را برطرف كني توفيق بيشتري در خدمت‌رساني به مردم‌خواهي داشت.
مشكل ديگري هم وجود دارد كه به بدنه شهرداري و مجموعه همشهريان برمي‌گردد و همه مشكلات به شهرداري مربوط نمي‌شود. به هر حال آرزو داريم هر جا هستند منشأ خدمات باشند و اين صحبت‌هايي كه اينجا دارم به خودش قسم براي رضاي خداست و نه سياسي بازي مي‌كنم و نه بلدم از اين بازي‌ها دربياورم، من اعتقاد دارم فردا همه بايد بميريم و جواب خدا را بايد بدهيم.
آنجا از ما بازخواست مي‌شود و هيچ كس هم نيست به داد ما برسد، لذا اميدوارم عزيزاني كه مشغول خدمت مي‌شوند در آينده در اين شهر در شوراهاي دوره بعد هم بكوشند به توفيقاتي نايل آيند؛ چرا كه بايد روند ما روند رو به رشد باشد.
مطلب ديگر آنكه تشكر مي‌كنم از آقاي رسولي كه در سال گذشته كه ما در بحث انتخاب شهردار مقداري به چالش افتاديم و قضيه طولاني شد، جوانمردي كرد و اين مسؤوليت را به عنوان سرپرست پذيرفت و شب گذشته به محض تماس تلفني و پيشنهاد پذيرش سرپرستي، اين مسؤوليت را بدوش گرفته و اعلام آمادگي كرد.
لازم به ذكر است آقاي زهري معاون اداري مالي كه در جريان كار تغيير شهردار بود به من گفت كه روي من حساب نكنيد و مرا گزينه‌اي براي سرپرستي در نظر نگيريد.
مطلب آخر آنكه؛ سيد مسعود عسگريان را به عنوان شهردار انتخاب كرديم و برخي از دوستان مي‌گفتند كه چرا عجله مي‌كنيد و چرا مي‌خواهيد بلافاصله شهردار انتخاب كنيد. من ديدم به صلاح شهر و شهرداري و شورانيست. خدا كمك كرد و با اتفاق شورا و ساير دوستان و با حسن ظن شوراي شهر وي را به عنوان شهردار انتخاب كرده و صحبتي هم با آقاي استاندار داشتيم و بارها و بارها كه از ايشان در مورد شهردار نظر خواستيم گفتند كه روي شخص خاصي نظر ندارم ولي هر كس را كه شورا به اتفاق نظر رسيد همكاري با وي را در برنامه خود مي‌گذارم و حتي براي تسريع در صدور حكم از سوي وزارت كشور تلاش مي‌كنم كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن حكم را بگيرم.
شهردار اگر از طرف بدنه خود يعني شورا حمايت نشود نمي‌تواند موفق باشد. من قضاوت مردم را مي‌گويم، عده‌اي از مردم به پرسنل شهرداري مي‌گفتند چرا آقاي عليقلي‌زاده را عوض نمي‌كنيد.
حسني حلم در پايان سخنانش گفت: پروژه‌هايي كه امروز افتتاح مي‌شود مربوطه به مناطق مختلف شهري همدان است و من به نمايندگي از ديگر اعضاي شورا از زحمات همه دست‌اندركاران تقدير و تشكر دارم."
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن