تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه سفر دوم رئيس جمهور نشاط اقتصادي چالش مديران استاني آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به بهانه سفر دوم رئيس جمهور نشاط اقتصادي چالش مديران استاني آذربايجان شرقي
خبرگزاري فارس: در آستانه دومين سفر رئيس جمهوري به استان آذربايجان شرقي، برگزاري جلسات رسمي و غير رسمي مديران دستگاه‌اي اجرايي با نمايندگان مجلس رونق فراواني به خود گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، جمع‌بندي نيازهاي استان، تبيين موفقيت‌ها و عدم موفقيت‌ها، همچنين ارائه عملكرد از تحقق مصوبات سفر اول هيئت دولت به استان از جمله مهم‌ترين سرفصل‌هاي بحث و گفتگو در اين جلسات به شمار مي‌روند.
اگر چه در سفر دوم، استاندار جديد ميزبان رئيس جمهور در استان است ولي چيدمان مديران دستگاه‌هاي اجرايي در مقايسه با سفر نخست چندان دست‌خوش تغيير نشده ‌است.
ظرفيت‌هاي فراوان اقتصادي، سرمايه‌گذاري، ميراث تاريخي و موقعيت ژئوپلتيك آذربايجان‌شرقي، توقع مردم اين ديار از مسئولان را براي تحقق پروژه‌هاي عظيم و تحول‌آفرين بالا برده است. افزايش نرخ مهاجرت از استان و كاهش ملموس سرمايه‌گذاري و نبود نشاط اقتصادي در استان از مهم‌ترين چالش‌هاي پيش‌روي مديران استاني بوده كه با تغيير سكاندار مديريت ارشد استان، سيل اين توقعات به سوي احمد عليرضا بيگي سرازير شده‌است.
از جمله مهم‌ترين ملاك‌هاي توسعه‌يافتگي در هر منطقه علاوه بر توسعه فرهنگي و اجتماعي، توسعه صنايع بزرگ است كه نشاط اقتصادي، اشتغال و اميد به زندگي را در آن منطقه به ارمغان مي‌آورد.
آذربايجان‌شرقي اگر چه در اين حوزه داراي صنايعي بزرگ و برجسته است ولي روند توسعه اين صنايع در طول سال‌هاي اخير در مقايسه با استان‌هاي همتراز بسيار كند و ناچيز بوده است.
طولاني شدن تكميل پروژه‌هاي عظيم عمراني و بهره‌برداري از طرح‌هاي كوچك با تأثير‌گذاري پايين در منطقه، همچنين عدم توزيع عادلانه ثروت و توسعه‌يافتگي در دو منطقه شرقي و غربي استان همگي دست در دست هم داده‌اند تا به نوعي شاهد تحول در اقتصاد منطقه نباشيم.
بر اساس اعلام كارشناسان، آذربايجان‌شرقي هنوز سكوي نخست مهاجر‌فرستي را در بين استان‌هاي كشور در دست دارد و بخش شرقي استان نيز از بخش غربي آن مهاجر فرست‌تر است كه رفع اين چالش جدي نياز به توجه ويژه دولت و سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در منطقه دارد.
رويكرد دولت نهم در شناسايي و تبيين ضعف‌ها، اتخاذ برنامه‌هاي راهبردي توسعه در منطقه قابل تقدير است و سفر دوم هيئت دولت به استان نيز فرصتي است تا ضمن بيان چالش‌هاي موجود، شاهد تصويب اعتبارات مناسب براي تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان باشيم.
پيگيري تحقق مصوبات سفر اول هيئت دولت به استان نيز از ديگر برنامه‌هاي سفر دوم است كه در اين خصوص آمارهاي متنوع و متفاوتي اعلام مي‌شود. استاندار جديد آذربايجان‌شرقي در حالي از تحقق 98 درصدي اين مصوبات خبر داد كه برخي از نمايندگان مردم شهرهاي مختلف استان در مجلس شوراي اسلامي از مسكوت ماندن مصوبان سفر نخست از جمله در حوزه صنعت سخن مي‌گويند.
از جمله نكات ديگري كه مي‌توان بر آن تأكيد كرد كم‌توجهي و بي‌توجهي رويكرد اجرايي مديران استاني به طرح آمايش سرزمين است. رويكرد فعلي مديران دستگاه‌هاي اجرايي با وجود تلاش و صرف وقت و هزينه منطبق بر طرح آمايش سرزمين استان آذربايجان‌شرقي نيست، تا جايي كه با يك حساب سرانگشتي اگر منتظر تحقق بخش‌هاي مختلف اين طرح باشيم بايد مردم استان سال‌ها در انتظار تحولات شگرف در بخش‌هاي مختلف توسعه‌اي استان بمانند.
مردم استان آذربايجان‌شرقي كه همواره به عنوان مردماني پويا، فعال و عاشق ميهن اسلامي در كنار مسئولان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي بوده‌اند، انتظار دارند تا بركات سفر در استان نمايان شود و از شهرنشينان‌گرفته تا روستائيان و عشاير استان اين تحولات و شكوفايي‌ها را لمس كنند.
تحليل از امير كريم زاده شريفي
انتهاي پيام/ب10
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن