تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804008451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطرناکترین اعتیاد جامعه مان را بشناسیم مرگ بر خوراکی های خوشمزه مضر!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کودکان در جامعه پیچیدهای زندگی میکنند که متحمل تغییرات بزرگی شده است. غذاهای سالم با تنقلات مضر جایگزین شدهاند! ویفر، نوشابه، پیتزا و همبرگر همگی ناگهان اهمیت بسزایی پيدا كردهاند. این خوراکیها فوری، خوشمزه، راحت و مد روز هستند.









در جامعهای زندگی میکنیم که مستعد عادت و اعتیاد است، اما از بین تمام عادتهای موجود، خطرناکترین آنها اغلب نادیده گرفته میشود: تنقلات! واژه تنقلات به خوراکیهایی گفته ميشود که سرشار از کالری، چربی، نمک و قند هستند، بدون اینکه ارزش غذایی داشته باشند. عواملی که به شناسایی یک خوراکی به عنوان تنقلات کمک میکنند، مقدار فراوان قند، آرد سفید، چربیهای ترانس و چربیهای اشباع، نمک و افزودنیهایی مانند مواد نگهدارنده و رنگ موجود در آن است. اغلب تنقلات فاقد پروتئین، ویتامین، فیبر و دیگر مواد مغذی لازم برای یک رژیم غذایی سالم هستند. متاسفانه تنقلات خوراکیهایی هستند که بسیار خوشمزه هستند و مصرف آنها فوقالعاده آسان است. تنقلات سن و سال نمیشناسد و همه با هر سن و نژادی آنها را مصرف میکنند و جدیدترین مصرفکنندگان آنها نیز کودکان هستند.

کودکان در جامعه پیچیدهای زندگی میکنند که متحمل تغییرات بزرگی شده است. غذاهای سالم با تنقلات مضر جایگزین شدهاند! ویفر، نوشابه، پیتزا و همبرگر همگی ناگهان اهمیت بسزایی پيدا كردهاند. این خوراکیها فوری، خوشمزه، راحت و مد روز هستند.



کودکان را از تنقلات دور نگه دارید

اگرچه همه ما میدانیم که تنقلات برای کودکان مضر هستند اما به سختی میتوانیم جلوی خودمان را بگیریم چون تنقلات تقریبا همهجا – از تبلیغات تلویزیونی و آگهیهای روزنامه گرفته تا فروشگاه محل – هستند. با اين حال این وظیفه ماست که به عنوان والدین کودک به فکر روشی موثر برای سختگیری در این مورد باشیم. به نکات زیر توجه کنید:
بهترین زمان برای آموزش کودک، همان وقتی است که میخواهد چیزی بخورد. خوراکیهای سالم مانند میوه، شیر و... را به او معرفی کنید. کودک شما باید تاثیر مضر تنقلات بر بدن خود را بداند و درک کند. یک نمودار غذایی قطعا کمک بزرگی به شما میکند. بهتر است این نمودار را در اتاق یا نزدیک تخت کودک نصب کنید. هرگز به کودک به خاطر کار خوبی که انجام داده تنقلات جایزه ندهید. اگر خارج از منزل هستید و قرار است مناسبت خاصی را جشن بگیرید، به دنبال رستورانی با غذاهای سالم باشید. والدین نباید برای جشن تولد کودک تنقلات بخرند. از اینکه به کودک خود اجازه خوردن تنقلات مضر را نمیدهید، احساس عذاب وجدان نداشته باشید. شما کار درستي انجام میدهید. احتمالا نمیتوانید هر لقمهای را که وارد دهان کودک میشود، کنترل کنید اما میتوانید در کیف او تغذیه بگذارید و پس از بازگشت از مدرسه کیف او را چک کنید. در منزل برای کودک جایگزینهای سالم غذایی پیدا کنید. خوردن این خوراکیهای سالم نباید برای کودک کسل کننده باشد. از ذوق هنری خود بهره بگیرید. کودک خود را وادار به تحرک و فعالیت کنید، چون ورزش کردن هم به اندازه خواب و خوراک اهمیت دارد. او را تشویق کنید، در فعالیتهای ورزشی گوناگون شرکت کند. اگر میخواهید کودک غذای سالم بخورد، باید خودتان با انتخابهای مناسب غذایی الگوی خوبی برای او باشید. قطعا هیچ چیز جای آن احساس خوبی که پس از بیدار شدن از خواب به شما دست میدهد و نامش «سلامت» است را نمیگیرد! هیچ دورانی بهتر از این لحظه برای حمایت تغذیهای از کودکان و بهرهمند كردن آنها از سلامت وجود ندارد.

تنقلات چه تاثیری بر کودکان میگذارند؟

برای اثبات تاثیر مخرب تنقلات، یک فیلم ساز بریتانیایی رژیم غذایی شامل همبرگر، پیتزا و ... را که از مشهورترین رستوران فست فود آورده میشد، دنبال كرد. زمانی که او این رژیم غذایی را آغاز کرد، تناسب اندام کافی داشت و هیچ بیماری هم نداشت. او هر روز به کمک دوربین برنامه غذایی خود و وضعیت سلامتش را ثبت میکرد. اما این رژیم غذایی به تدریج بر بدن او اثر گذاشت. کلسترول خون او آهسته و پیوسته بالا رفت، فشار خون او افزایش یافت و بدتر از همه کبد او علائمی از بیماری نشان داد. در پایان ماه پزشکان او را وادار به ترک این رژیم غذایی کردند. او با انجام این حرکت خطرناک حرف خود را به اثبات رساند ولي متاسفانه بسیاری از مردم هنوز باور ندارند تنقلات تا این اندازه میتوانند خطرناک باشند. اغلب رنگهایی به تنقلات افزوده میشود که نه تنها خوردنی نبوده بلکه فوقالعاده سمی و برای بدن مضر هستند. این خوراکیها به همراه رنگهای افزودنی میتوانند بر سیستم گوارش شما اثر بگذارند و سالها بعد عوارض آن را ببینید. مطالعات نشان میدهند رنگهای خوراکی میتوانند بیشفعالی و فقدان تمرکز کودکان را افزایش دهند. شکلات، نوشابه، نوشیدنیهای طعمدار و تنقلات همگی حاوی رنگهای مصنوعی هستند. پوکی استخوان و فشار خون بالا از دیگر بیماریهایی هستند که ریشه در دوران کودکی دارند و طی سالها با عادتهای غذایی ما شکل میگیرند. کودکان معمولا بسیار مستعد ابتلا به بیماری هستند. رژیمهای غذایی بیارزش موجب کندی رشد، پوسیدگی دندانهای جدید و افزایش احتمال چاقی کودکان شده و آنها را با ابتلا به بیماری از پا میاندازد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن