تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821397742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی کامل نوکیا لومیا ۸۰۰


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نوکیا لومیا ۸۰۰ در مراسمی که اخیرا برگزار شد توسط Stephen Elop​ معرفی شد . او در این مراسم در مورد لومیا ۸۰۰ گفت که این اولین اسمارت فون واقعی براساس ویندوز فون است . این یک بیانیه جسورانه است ولی حقیقت دارد . در گذشته ویندوز فون اغلب برروی بهترین اسمارت فونها استفاده نمیشد .نوکیا با این کار شرط بندی بزرگی را برروی ویندوز فون انجام داده است . آیا میتوان انتظار داشت که استقبال زیادی از این گوشی در سراسر جهان بشود ؟ انتظارات از این گوشی در چه حدی است ؟ و آیا ویندوز فون میتواند با کاربران ارتباط خوبی برقرار کند ؟

نکات برجسته فنی پروسسور ۱.۴ گیگاهرتز Qualcomm SnapDragon S2 رم ۵۱۲ مگابایت صفحه نمایش ۳.۷ اینچ AMOLED دوربین ۸ مگاپیکسلی ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (بدون ماکرو اس دی) ویندوز فون ۷.۵ رادیو اف ام باطری ۱۴۵۰ mAh وزن ۱۴۲ گرم ما استفاده های متفاوتی از اسمارت فون ها میکنیم ، پس این بسیار مهم است که من به شما بگویم که چه استفاده ای از اسمارت فون میکنم . من همیشه ایمیل هایم را چک میکنم البته از طریق اپلیکشن مخصوص آن ، در طول روز چندین بار با استفاده از مرورگر گوشی به وبسایتهای مورد علاقه خود سری میزنم و اخبار و مطالب مهم را میخوانم . اما بیشتر وقت من در تماشای ویدئوهای مختلف و گوش کردن به موسیقی میگذرد . من در طول روز زیاد تماس تلفنی نمیگیرم شاید حدود ۱۵ دقیقه در طول روز .

در قسمت اپلیکشن های این گوشی تعداد زیادی اپلیکشن مربوط به شبکه های اجتماعی قرار دارد . در مورد بازی هم ، من به ندرت بازی و یا فعالیتی فشرده را با این گوشی انجام میدهم . طراحی خارجی نوکیا لومیا ۸۰۰ یک گوشی واقعا زیباست . البته این همان انتظاری است که قبل از عرضه آن داشته ایم . طراحی ظاهری آن بسیار شبیه به نوکیا N9 است که از پلی کربنات ساخته شده است . بسیار عالی به نظر میرسد ، بسیار نرم و خوش دست . نکته جالب توجه این است که طراحی آن دقیقا مقابل طراحی آیفون ۴ است که در قسمت لبه ها با آن فرق دارد . شاید اولین سئوالی که ممکن است شما داشته باشید این است که آیا احساسی که هنگام در دست گرفتن نوکیا لومیا ۸۰۰ دارید شبیه به در دست گرفتن گوشی هایی است که از پلاستیک تهیه شده است ؟

خیر ، لومیا ۸۰۰ در واقع بسیار سخت تر و سفت تر از گوشی های پلاستیکی است . تقریبا همانند زمانی که شما سامسونگ گالاکسی اس ۲ را در دست میگیرد البته با کمی تفاوت . ولی به شما اطمینان میدهم که بدنه بسیار خوب و محکمی دارد و شما به هنگام در دست گرفتن آن احساس خوبی خواهید داشت .

در قسمت بالای آن شما یک خروجی صوتی ۳.۵ میلیمتری ، یک پورت یو اس بی و micro-SIM tray میبینید که با ظرافت خاصی طراحی شده اند .

در سمت راست تعداد زیادی دکمه قرار گرفته است . دکمه تنظیم صدا (+/-) ، دکمه روشن کردن دستگاه (POWER) و دکمه مخصوص عکاسی . همه این دکمه ها از مواد بسیار با کیفیتی ساخته شده اند . به نظر من بهتر بود که دکمه مخصوص روشن و خاموش کردن گوشی در بالای آن قرار گیرد تا در کنار آن بدلیل اینکه هنگامی که من گوشی را در دست میگیرم ، این دکمه دقیقا زیر انگشت کوچک من است و این احساس بدی به من میدهد . البته این فقط نظر شخصی من است و ممکن است شما کاملا با آن مخالف باشید .

در پائین گوشی، یک اسپیکر قرار دارد که صدای تقریبا مناسبی دارد البته بلندی صدای آن به اندازه اسمارت فون های معروفی مانند آیفون ۴ اس یا ۴ ، ال جی اپتیموس ۲ ایکس یا موتورولا آتریکس نیست . در پشت این گوشی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه دوئل ال ای دی است . این دوربین دارای یک لنز Carl-Zeiss است . و اما صفحه نمایش آن واقعا محور طراحی این گوشی است . درحقیقت صفحه AMOLED آن به دقت و با ظرافت خاصی درون بدنه پولی کربنات آن قرار گرفته است . البته نوکیا میتوانست از یک صفحه نمایش کاملا مسطح برای لومیا ۸۰۰ استفاده کند ولی به نظر من استفاده از یک صفحه نمایش که در گوشه های خود مقداری کمی انحنا دارد بسیار زیباتر است و خوشحالم که نوکیا این روش را انتخاب کرد . تنها چیزی که نوکیا میتوانست در مورد صفحه نمایش آن کمی بهتر عمل کند مقاومت این صفحه نمایش در برابر اثر انگشت است . آیفون ۴ اس مقاومت بیشتری در برابر اثر انگشت نسبت به نوکیا لومیا ۸۰۰ دارد . تصاویر در لومیا ۸۰۰ کیفیت فوق العاده ای دارند . کنتراست صفحه نمایش آن شگفت انگیز است . رنگها به وضوح قابل شناسایی هستند البته از نظر من صفحه نمایش آیفون ۴ اس بهتر از صفحه نمایش لومیا ۸۰۰ است ولی در کل فکر نمی کنم که این یک مشکل باشد . ویندوز فون ۷.۵ : ابزارهای جدید Multitasking :ویندوز فون ۷ قابلیت انجام چند کار بصورت همزمان را دارد شما قابلیت سوئیچ کردن بین برنامه های مختلف را دارید . این سیستم عامل به iOS نزدیکتر است تا به اندروید . Voice to text SMS : شما هم اکنون میتوانید با استفاده از صدای خود اقدام به ارسال اس ام اس کنید و به همین دلیل ، تعداد از فرمانهای صوتی نیز بصورت پیش فرض در اختیار شماست .بعنوان مثال شما هنگامی که از یک هدست که بوسیله بلوتوث به گوشی شما متصل است ، استفاده میکنید شما از پیامهای جدید بوسیله یک صدا مطلع میشوید و میتوانید با فرمان دادن به گوشی از آن بخواهید که پیام شما را بخواند و حتی به آن پاسخ دهید . امیدوارم که همیشه این پیام صوتی در دسترس باشد هنگامی که امکان دسترسی به کیبورد گوشی را نداریم ، دقیقا همانند اندروید و یا سیستم Siri اپل . Twitter and LinkedIn : این ۲ شبکه اجتماعی هم اکنون در این سیستم عامل به شما این امکان را میدهد مطالب خود را در یک زمان به اشتراک بگذارید و نیازی به دانلود اپلیکشن های دیگر برای کار با شبکه اجتماعی دیگر نداشته باشید . Live tiles : برنامه معروف صفحه اصلی این سیستم عامل که صفحه اصلی شما را به مربع هایی تقسیم بندی کرده و هر بخش را در اختیار یک اپلیکشن قرار میدهد . البته به نظر من اندازه آنها مقداری کوچک است ولی به هر حال در صفحه اصلی اطلاعات خوبی از اپلیکشن های مختلف در اختیار کاربر قرار میگیرد . Multiple Calendars : شما قابلیت نشان دادن تقویم ها از Outlook، فیسبوک و دیگر مکانها را دارید . این واقعا برای کسانی که تقویم کاری و شخصی دارند بسیار مفید است . این امکاناتی که در بالا ذکر شد بعضی از امکانات ویندوز فون ۷.۵ است . اگر تمایل دارید تا از امکانات بیشتر آن مطلع شوید میتوانید لینک زیر را مطالعه کنید : Windows Phone Mango Update | Custom Ringtones, Visual Voicemail, and More | Windows Phone 7 اپلیکشن های قاتل علیرغم همه کارهای مدرنی که اسمارت فون های جدید این روزها انجام میدهند ، زندگی بسیار از کاربران این گوشی ها معمولا در اطراف این فعالیتها و اپلیکشن ها میگذرد و شما میدانید که خیلی از برنامه های کاربردی وجود دارند که مردم نمیتوانند بدون آن حتی زندگی کنند !

کیبورد به نظر من کیبورد ویندوز فون یک از بهترین کیبردهاست . این کیبوردی حساس است و همچنین قابلیت حدس زدن کلیدی که شما میخواهید آن را با انگشت خود فشار دهید را دارد . اگر تاکنون این کیبورد را آزمایش نکرده اید پیشنهاد میکنم که اینکار را انجام دهید . البته من هیچ وقت نمره عالی به این کیبورد نمیدهم بدلیل اینکه کیبورد ویندوز فون ۷.۵ دارای دستیار صوتی نیست .

فیسبوک در ویندوز فون شما به راحتی میتوانید فیسبوک خود را چک کنید . آلبوم عکس مورد علاقه خود را آپلود کنید که البته سرعت آپلود عکس فوق العاده است ، وضعیت خود را بروزرسانی کنید و ….. برای دسترسی به تمام امکانات فیسبوک برنامه ای برای این کار وجود دارد . البته من مطمئن نیستم که از نسخه iOS یا اندروید خود چیزی کم دارد یا خیر .

اسکایپ جالب اینجاست که هیچ گونه نسخه ویندوز فونی برای اسکایپ وجود ندارد . اما با توجه به اینکه ماکروسافت ، اسکایپ را خرید میتوان مطمئن بود که ماکروسافت و اسکایپ بزودی اینکار را انجام خواهند داد .

ایمیل پشتیبانی از پست الکترونیک عالی است . تبادل اطلاعات بین گوشی و سرور بسیار بالاست . برای چک کردن ایمیل فقط کافی است که شناسه و نام عبور را وارد کنید . در iOS و اندروید میبایست ۵ یا ۶ اطلاعات رشته ای را به همراه آدرس سرور وارد کنید ولی احتیاجی به اینکار در ویندوز فون نیست . نقشه ها یک برنامه اپلیکشن که بصورت پیش فرض برروی آن قرار دارد برنامه Bing Maps نام دارد .این برنامه بسیار خوبی است اما متاسفانه این برنامه به اندازه Google Maps قدرتمند نیست . البته این برنامه در حالت عادی راه رفتن بسیار بهتر عمل میکند تا در حالت رانندگی .

کنترل راهبری خوشبختانه برای رانندگی ، اپلیکشن Nokia Drive وجود دارد که بدلایل بسیاری این اپلیکشن مفید و کاربردی است . بعنوان مثال این اپلیکشن نقشه های مورد نظر را برروی گوشی ذخیره میکند بنابراین این گوشی نیازی به دانلود نقشه ها در هر زمان ندارد و این برای عمر باتری و سرعت کارکردن بسیار عالی است . شاید بهترین قسمت این اپلیکشن ، مجانی بودن آن است . مرورگر وب مرورگر جدید ویندوز موبایل هم اکنون Internet Explorer 9​ است که این بسیار بهتر از نسخه قبلی یعنی IE7 است که قبلا استفاده میشد . تا این لحظه من هیچگونه مشکلی در مرور کردن وبسایتهای مختلف با این مرورگر نداشته ام و همه چیز بسیار عالی است . پشتیبانی از فلاش متاسفانه از فلاش در این ویندوز پشتیبانی نمیشود . با اینکه ماکروسافت اعلام کرده که هیچگونه مشکلی با فلاش ندارد ولی تا این لحظه این امکان برروی این گوشی قرار ندارد . HTML5 بسیار خوب این مشکل را پشتیبانی میکند . مبانی شماره گیری و لیست شماره تلفن در لومیا ۸۰۰ شماره گیری با کیبورد مجازی بسیار ساده است و همچنین پیدا کردن شماره تلفن مورد نظرتان .

دستیار صوتی ویندوز فون از تعدادی از فرامین صوتی پشتیبانی میکند مانند “call <name>”, “text <name>”, “Redial” و غیره . البته به نظر میرسد که این سیستم تا حدودی قدیمی است آنهم زمانی که آیفون ۴ اس از Siri استفاده میکند ولی به هرحال میتواند در هنگام رانندگی و یا در مواقعی که مشغول کاری هستید مفید باشد . برای فعال کردن آن کافیست دکمه “Windows” را فشار داده و آن را نگه دارید . عکس و ویدئو با توجه به محصولات قدیمی نوکیا شاید انتظارات در این زمینه ار نوکیا بالا باشد . یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه لنز Carl Zeiss​ به نظر جفت خوبی می رسند اما بطور دقیق نمیتوان گفت که کیفیت آن نسبت به اسمارت فون های دیگر در چه سطحی قرار میگیرد . من آن را مقداری از سطح متوسط بالاتر قرار میدهم . ولی در مجموع نقطه قوت آن راحتی کارکردن با آن است و کمی بهتر از بعضی از اسمارت فون های موجود در بازار است . واقعا نمیتوان گفت که کیفیت عکس آن بهترین است . گالاکسی اس ۲ و آیفون ۴ اس تصاویر بهتری نسبت به لومیا دارند در تصاویر میتوانید این موضوع را ببینید .

تصویر گرفته شده با لومیا ۸۰۰ در هوای ابری

بازی و سرگرمی

باید گفت که ویندوز فون دارای تعداد زیادی بازی نیست اما یک نکته عالی این است که WP7 Marketplace به کاربر اجازه تست اپلیکشن قبل از خرید آن را میدهد . برروی iOS و اندروید استور اینچنین نیست و شما مجبور به خرید بازی بدون تست آن هستید . Tried Jet Car Stunt WP, Kinect Animal و Angry Birds همگی بازیهای سرگرم کننده ای هستند . هیچ کدام از آنها گرافیک خیره کننده ای ندارند ولی در مجموع راضی کننده اند . البته بازی هایی در حال تولید برای ویندوز فون هستند و مطمئنا ویندوز فون با توجه به تجربه ایکس باکس ماکروسافت ، پتانسیل بالایی در این زمینه خواهد داشت . پخش ویدئو این گوشی قابلیت پخش ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p MP4 که بعضی از آنها را در همین بررسی ملاحظه میکنید .ویدئوهای مختلفی با استفاده از این گوشی تست شد پس مطمئنا قابلیت رمزگشایی ویدئویی آن بیش از اندازه است . پس در این زمینه مشکلی وجود ندارد . گالری عکس گالری عکس آن فوق العاده است . شما قابلیت مرتب کردن براساس ماه و آلبوم را دارید . همچنین شما اجازه دسترسی به آلبوم های آنلاین را دارید . سرعت اینکار بسیار سریع است . نکته دیگری که نظر من را جلب کرد استفاده تصادفی از عکسهای موجود در آلبوم بعنوان تصویر پس زمینه است . موزیک بدیهی است اگر قصد استفاده از آن برای گوش کردن سرویس های موسیقی آنلاین را دارید هر ویندوز فون در حقیقت یک Zune player است که به شما اجازه خرید ویدئوها و اشتراک سرویس موسیقی را میدهد . این امکان فوق العاده است . نوکیا موزیک این یک اپلیکشن و سرویس است که توسط نوکیا ارائه میشود . فقط کافیست سبک موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس دکمه پلی را بزنید .موسیقی بصورت Stream پخش میشود . این موسیقی را دوست ندارید ؟ میتواندی با گزینه Skip به آهنگ بعدی گوش کنید . رادیو نیز کاملا مجانی است . اگر شما آهنگی را دوست داشتید میتوانید آن را به راحتی خریداری کنید . بازدهی هنگامی که به سخت افزار های لومیا ۸۰۰ نگاه میکنیم میتوان حدس زد که امتیاز بالایی در معیارها بدست نیاورد بدلیل اینکه بسیاری از اسمارت فون های موجود در بازار از سیستمهای چند هسته ای استفاده میکنند و ما یک پردازش خوب گرافیکی و CPU benchmark برروی ویندوز فون نداریم . رتبه لومیا ۸۰۰ با شرایط Javascript benchmarks بسیار پائین است . Javascript benchmarks دو موضوع را نشان میدهد : اول اینکه سی پی یو چقدر سریع است و دوم اینکه سرعت مترجم جاوا چقدر است . برای مثال بازدهی آیفون ۴ اس بعد از آپدیت به iOS 5 ، افزایش فوق العاده ای پیدا کرد و رتبه خود را بالاتر از بسیاری از اسمارت فون های ۲ هسته ای برد .



در تست اجرای برنامه های کاربردی مثل مرورگر ، برنامه های ارسال ایمیل و اس ام اس ، لومیا ۸۰۰ بسیار سریع و فوق العاده است . ویندوز فون در این زمینه بسیار بهتر از بسیاری از اسمارت فون های دو هسته ای اندرویدی موجود در بازار کار میکند . در مورد پردازشگر گرافیکی آن باید گفت که با توجه به نوع بازیهای موجود برروی ویندوز فون ، فکر نمیکنم این پردازشگر مشکلی برای اجرای این بازیها داشته باشد .

باتری در مورد باتری لومیا ۸۰۰ شنیده میشود که برای سری اول لومیا ۸۰۰ نیاز به یک بروزرسانی نرم افزاری است تا بتوان از حداکثر ظرفیت باطری استفاده کرد . باطری آن ۱۴۵۰ mAh است و با توجه به اینکه لومیا ۸۰۰ یک گوشی تک هسته ای است به نظر کافی می رسد . در تست های انجام شده باتری عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت . البته باتری از آن دسته از قطعات دستگاه است که میبایست به صورت های مختلف مورد آزمایش قرار گیرد .

جمع بندی در مجموع گوشی لومیا ۸۰۰ یک گوشی بسیار خوب است که مطمئنا طراحی آن بسیاری از شما را جذب میکند . در دست گرفتن آن احساس خوبی به شما میدهد . من بصورت تصادفی این گوشی را برروی زمین انداختم و بعد از بازرسی بدنه آن ، هیچ گونه اثری از برخورد برروی آن ندیدم . این گوشی نمیتواند هیچگونه رکوردی در زمینه “بالاترین سرعت ها” از خود به جا بگذارد ولی در مجموع گوشی خوبی برای خرید به نظر میرسد . لومیا ۸۰۰ ارتباط بسیار خوبی با کاربر برقرار میسازد و این یک گزینه بسیار مهم برای یک گوشی لمسی است . حال میبایست منتظر بود و دید که آیا این گوشی با ظاهر زیبای خود میتواند بازار خوبی در بین رقبای سرسخت خود به دست بیاورد .


































































































































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 406]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن