تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816762306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين نشست خبري لاريجاني -2 منوط كردن توافقنامه امنيتي عراق به رفراندوم جاي تشكر دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اولين نشست خبري لاريجاني -2 منوط كردن توافقنامه امنيتي عراق به رفراندوم جاي تشكر دارد
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس از اهتمام ويژه نوري مالكي و مجلس عراق كه موضوع توافقنامه امنيتي عراق با آمريكا را به دقت بررسي و آن را منوط به رفراندوم كردند، تشكر كرد.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه نشست خبري خود با اشاره به همايش قانونگذاري و نظارت، با اشاره به نقاط ضعف و قوت سي سال قانونگذاري در ايران گفت: براي اين همايش از همه نمايندگان ادوار مختلف مجلس دعوت شده و حضورشان مغتنم است؛ از ابتداي قانونگذاري در ايران كه 100 سال قدمت دارد، 5 هزار و چند صد قانون به تصويب رسيد و در 8 دوره مجلس پس از انقلاب اسلامي حدود 2 هزار و 500 قانون به تصويب رسيده است.
وي نقاط قوت قانونگذاري در ايران را تصويب برخي قوانين جامع و تاثيرگذار و احقاق حقوق ملت در دوره‌هايي از مجلس همچون دوره شهيد مدرس و مجالس پس از انقلاب اسلامي دانست و افزود: از جمله نقاط ضعف قانونگذاري مي‌توان به تجمع زياد قوانين اشاره كرد كه همين نيز باعث شد براي تنقيح قوانين در اين مجلس سازوكاري در نظر گرفته شود و در مورد نظارت نيز سازوكارهاي جديدي در آئين‌نامه جديد مجلس لحاظ شده است.
خبرنگار روزنامه لس‌آنجلس تايمز درباره قرارداد امنيتي آمريكا و عراق سوالي را مطرح كرد كه رئيس‌مجلس شوراي اسلامي پاسخ داد: اين توافقنامه در عراق هفت يا هشت بار مورد بررسي و تجديد نظر قرار گرفت و با نگاهي به تحولات طي شده از ابتداي مطرح شدن اين توافقنامه تاكنون، مي‌توان ديد كه تحولات بنياديني در آن بوجود آمده است.
وي از اهتمام ويژه نوري مالكي و مجلس عراق كه موضوع توافقنامه را به دقت بررسي كرد و آن را منوط به رفراندوم كردند، تشكر كرد و اظهار داشت: در اين توافقنامه آمريكايي‌ها قول داده بودند كه عراق از ذيل فصل هفت شوراي امنيت خارج شود اما هيچ راهكاري براي آن تعبيه نشده بود ضمن اينكه در اين توافقنامه نوعي كاپيتولاسيون نيز وجود داشت و علاوه بر آن، موضوع كنترل رفت و آمدها و ورود و خروج كالا نيز مشكلاتي داشت كه در تجديدنظرها به نوعي تفاوت‌هايي در آنها بوجود آمد.
وي تصريح كرد: ما با نگاهي دوستانه و برادرانه از مسئولان عراقي خواستيم كه به جزئيات اين توافقنامه توجه داشته باشند و قطعا منوط كردن اين توافقنامه به رفراندوم كار درستي بود و دلمشغولي‌هايي كه وجود دارد به خاطر اين است كه فضاي امنيت در منطقه حاكم باشد.
لاريجاني در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار مبني بر اينكه اگر اوباما تا پايان سال جاري ميلادي خواستار گفتگوي مستقيم با ايران شود، پيش‌شرط ايران چيست، گفت:‌ در اين زمينه نيازي به پيشگويي نيست. اگر تغييراتي كه گفته‌اند شكل واقعي داشته باشد پاسخ به يك گونه خواهد بود و اگر ديپلماسي شكلاتي را در پيش گيرند و صرفا كارهاي روبنايي را مد نظر قرار دهند، طور ديگر؛ پس بايد ديد رفتارشان به چه شكل خواهد بود چراكه تا پيش از اين رفتار آمريكا در منطقه تنفر ايجاد كرده است و قبل از آنكه نوع رفتار آمريكا در آينده مشخص شود، نمي‌توان پاسخ آن را داد.
خبرنگاري از لاريجاني پرسيد نحوه عملكرد و سخن گفتن نمايندگان از تريبون مجلس چه طور بايد باشد كه شائبه اختلاف‌افكني بوجود نيايد كه لاريجاني پاسخ داد: به اين موضوع از دو طريق مي‌توان نگاه كرد؛ يكي اينكه ماهيت سخن به گونه‌اي باشد كه مسائل فرعي را بر مسائل اصلي غلبه دهد كه اين كار مفيدي نيست چرا كه همه مي‌دانيم مسائل اصلي چيست و بايد در شرايط فعلي پيگيري مسائل اصلي با توانمندسازي ذهني با هم باشند.
وي با بيان اينكه طرح آراء مخالف در ذات خود به معني اختلاف‌افكني نيست، افراط و تفريط را مضر دانست و افزود: در مجلس مباحث دوستانه‌اي مطرح مي شود و جنس مطالب دردمندانه است و به جز موارد معدود، بنده مواردي كه دلالت بر اختلاف‌افكني داشته باشد مشاهده نكردم و به نظرم حركت مجلس هشتم سالم و صحيح بود و حكايت از استقلال مجلس داشت كه من آن را ستايش مي‌كنم.
رئيس مجلس در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران قم كه از طريق ويدئو كنفرانس مطرح شد و موضوع انطباق قوانين در شوراي نگهبان و اشكالي كه اين كار در سرعت قانونگذاري ايجاد مي‌كند را مطرح كرد، گفت: ابتدا اين نكته را بگويم كه بنده به اينكه نماينده استان قم هستم افتخار مي‌كنم.
وي در پاسخ به اين سوال اظهار داشت: راهكار اين است كه به هنگام بررسي قوانين در كميسيون‌ها از صاحب‌نظران ديني استفاده شود و مشاوراني در اين زمينه وجود داشته باشند.
رئيس مجلس با بيان اينكه روند كار ما با شوراي نگهبان هنوز اينقدرها پر ترافيك نيست، افزود: خيلي از قوانيني كه تاكنون تصويب شده را شوراي نگهبان نيز تاييد كرده و در مواردي هم رفع ابهام مي‌شود كه در اين چند ماه در مجلس هشتم تقريبا پنج مورد چنين وضعي داشت.
لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري از حوزه انتخابيه‌اش، درباره يك مشكل محلي در زمينه مجتمع فناوري ارتباطات، گفت: در گذشته به اين موضوع توجه شد كه با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان قم در باره فناوري ارتباطات، مجتمعي براي اين كار در قم ايجاد شود كه زمين آن تامين شد اما بانك‌ها براي پرداخت با مشكلاتي مواجه هستند كه برخي از طرح‌هاي ديگر نيز چنين مشكلي دارند اما اين موضوع را پيگيري مي‌كنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار ال بي سي لبنان درباره محاصره غزه و بسته بودن گذرگاه‌هاي مصر به غزه اظهار داشت: وضعيت كنوني غزه حكايت از نوعي وحشي‌گري دارد كه برخي كشورهاي غربي با پشتيباني از رژيم صهيونيستي آن را رقم زده‌اند و يك و نيم ميليون از مردم غزه در محاصره هستند و اين حادثه كم نظيري هست و نمي‌دانم چگونه است كساني كه شعار حقوق بشر مي‌دهند به راحتي چنين فشاري به ملت را مجاز مي‌دانند.
وي اقدام رژيم صهيونيستي در محاصره غزه را نشاندهنده شرايط دروني رژيم صهيونيستي و در راستاي فرافكني دانست و افزود: نظامي كه مقتدر باشد دست به چنين كاري نمي‌زند.
وي بحران‌هاي به وجود آمده پس از جنگ سي و سه روزه براي رژيم صهيونيستي را حاكي از آشفتگي اين رژيم دانست و تصريح كرد: پاسخ آنها مقاومت ملت فلسطين و حماس خواهد بود، ضمن اينكه بايد در صحنه بين‌المللي نيز هوشياري وجود داشته باشد.
لاريجاني ادامه داد: سكوت برخي كشورهاي اسلامي و داد و ستدهاي برخي از آنها با رژيم صهونيستي همانند نقطه سياهي در تاريخ باقي مي‌ماند همانگونه كه در جنگ 33 روزه نيز برخي از همين كشورها رد و بدل‌هايي با رژيم صهيونيستي داشتند كه بعد از شكست مفتضحانه اين رژيم، سرافكنده شدند؛ درباره گذرگاه رفح نيز با دوستان مصري تماس‌هايي به صورت تلفني و حضوري داشتيم اما پاسخ‌هايشان قانع‌كننده نبوده است.
خبرنگار خبرگزاري ايلنا از لاريجاني پرسيد آيا اصولگرايان به كانديداي واحد مي‌رسند كه وي پاسخ داد: فكر نمي كنم هنوز همه گروه‌ها كانديداي خود را معرفي كرده باشند، بلكه تاكنون فقط يك نفر كانديداتوري خود را اعلام كرده‌اند و گروه‌هاي سياسي در دو جريان بزرگ، گمانه‌زني‌هاي مختلفي داشته و دارند اما صحنه انتخابات هنوز آرايش كاملي پيدا نكرده‌اند.
وي تصريح كرد: در بين اصولگرايان، افراد و شعب مختلف هنوز به تصميمي جامع نرسيده‌اند كه البته هنوز هم زود است و شايد هم طرفين در حال بررسي آرايش جبهه مقابل هستند و به زمان بيشتري نياز داريم تا بتوانيم دقيق اظهار نظر كرد.
خبرنگار فارس از رئيس مجلس شوراي اسلامي پرسيد با توجه به اينكه موضوع اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شده آيا ورود مجمع تشخيص به اين بحث به معناي ناديده گرفتن حق مجلس نيست؟ ضمن اينكه آيا اين كار مجمع تشخيص وظيفه نظارتي شوراي نگهبان را محدود نمي‌كند؟
لاريجاني پاسخ داد: ‌اين موضوع در مجمع تشخيص مطرح شد اما مجمع به آن ورود پيدا نكرد؛ اين موضوع مطرح شده كه با توجه به تغييرات مكرر اين قانون در مجالس مختلف، خوب است كه قانون جامعي درباره آن داشته باشيم كه اين حرف درستي است و براي تقويت بنيه مردم‌سالاري مفيد است. همچنين بحث شد كه چارچوب‌هاي اين قانون به صورت جامع بحث شود اما تدوين قانون بر عهده مجلس باشد مانند سياست‌هاي كلي، لذا در اين رابطه يك تقسيم‌بندي كاري رخ خواهد داد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: قرار نيست نظارت شوراي نگهبان برداشته يا محدود شود، من چنين برداشتي از اين جلسه نداشتم.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن