تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814710361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس ، خانواده ها را به دقت بيشتر در امر ازدواج جوانان دعوت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك كارشناس ، خانواده ها را به دقت بيشتر در امر ازدواج جوانان دعوت كرد
مديركل امور بانوان استانداري يزد با انتقاد از كم توجهي برخي خانواده ها به امر ازدواج گفت: خانواده ها براي اين امر مقدس بايد فعال تر و دقيق تر عمل كنند.


"مريم عبدالحسين زاده" روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا ، ضمن توصيه به الگوبرداري از ازدواج مولي اميرالمومنين (ع) با حضرت فاطمه (س ) افزود: مساله ازدواج نبايد به طور كامل به جوانان واگذار شود تا آنها خودشان تصميم گيري كنند.
وي دليل افزايش سن ازدواج را مهريه ها و هزينه هاي سنگين ندانست و خاطر نشان كرد: يكي از دلايل اصلي اين امر تعلل بيش از حد برخي خانواده ها براي ازدواج جوانان است.
مشاور استاندار يزد در امور بانوان ، با اشاره به افزايش سن ازدواج سه ميليون جوان در كشور گفت: اكنون در روستاها نيز به دليل مهاجرت جوانان ، دختران بدون همسر مانده اند و از سن ازدواج آنان گذشته است.
عبدالحسين زاده، همچنين شعار سازمان ملي جوانان در سال جاري را ازدواج آسان، بهنگام، آگاهانه و پايدار ذكر كردو گفت: اگر اين شرايط رعايت شود، يك ازدواج تضمين شده در جامعه خواهيم داشت.
وي سختگيري بي مورد برخي خانواده ها ، چشم و هم چشمي ها و بالا رفتن توقعات را از موارد و مشكلات سر راه ازدواج جوانان خواند و افزود: سختگيري لازمه ازدواج آگاهانه است ولي مسايل مادي ، جهيزيه و عروسي هاي پرخرج نبايد سد راه پيوند دو جوان باشد.
وي همچنين دليل عمده بيشتر طلاق ها را نداشتن مهارت هاي زندگي زوجين ذكر كرد و اظهار داشت: بنابر آمار اعلام شده بيش از 70 درصد طلاق ها در چهار سال اول زندگي اتفاق مي افتد و اين در حاليست كه زوجين بدون آنكه يك ساعت مهارت هاي زندگي را آموخته باشند زندگي مشترك را آغاز مي كنند.
مدير كل امور بانوان استانداري يزد ادامه داد: براي تعليم رانندگي حدود 40 ساعت بايد آموزش ديد ولي براي امر مهمي چون ازدواج و زندگي زناشويي جوانان يك ساعت نيز آموزش نمي بينند كه به اين امر بايد توجه شود.
وي همچنين از تدوين برنامه اي براي كاهش آسيب اجتماعي در دختران استان يزد خبر داد و گفت: اين برنامه بزودي با همكاري آموزش و پرورش در مدارس راهنمايي دخترانه استان برگزار خواهد شد.
عبدالحسين زاده گفت: دانش آموزان در اين دوره ها مهارت هاي زندگي با رويكرد كاهش آسيب هاي اجتماعي را فراخواهند گرفت.
مشاور استاندار يزد بيان داشت: همايشي نيز دهه فجر امسال براي بازآموزي مربيان تربيتي و مشاورين مدارس برگزار خواهد شد.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد به اجراي طرح رحمت ويژه بانوان مربوط به مهارت هاي پيش از ازدواج نيز اشاره كرد و گفت: اين طرح در 134 پايگاه و طي 32 ساعت با موضوعات تحكيم بنيان خانواده،الگوهاي رفتاري سيره ائمه (ع) و نقش محوري زن در خانواده برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: در اين كلاسها پنج هزار نفر از بانوان استان به صورت كاربردي در زمينه الگوهاي رفتاري پيامبراكرم (ص ) و اهل بيت آموزشهاي لازم را فرا مي گيرند.
ك/3 688/1027/ 607 شماره 442 ساعت 13:30 تمام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن