تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817239126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان خراسان شمالي بر رفع مشكلات بيماران خاص در اين استان تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان خراسان شمالي بر رفع مشكلات بيماران خاص در اين استان تاكيد كردند
مسوولان خراسان شمالي مي گويند بيماران خاص استان براي درمان با مشكلات فراواني مواجه هستند لذا رفع تنگناهاي اين قشر ضروري است.


آنان هماهنگي دستگاهها، رفع مشكلات پوشش بيمه، ترغيب مشاركت مردم و استقرار خدمات مورد نياز بيماران خاص را ضروري مي دانند.
قايم مقام مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان شمالي بر اولويت بندي مشكلات بيماران خاص تاكيد و بيان كرد: بايد مشكلات اين قشر را پس از شناسايي و اولويت بندي در حد توان دستگاههاي اجرايي حل كرد.
دكتر محمد پاكمهر افزود: در رفع مسايل و مشكلات بيماران خاص بايد نهادهاي بهزيستي، تامين اجتماعي، هلال احمر، انتقال خون، دانشگاه علوم پزشكي و ساير دستگاهها هماهنگتر از گذشته حضوري پررنگ در حمايت از اين قشر داشته باشند.
وي با بيان اينكه جمعيت بيماران خاص طي سالهاي اخير در خراسان شمالي رشد داشته گفت: ميزان خدمات به اين نوع بيماران در استان رشد نداشته و بايستي تلاش بيشتري براي رفع مشكلات آنان در اين زمينه صورت گيرد.
او افزود: جمعيت هلال احمر استان آماده است كمكهاي خود را به اين قشر افزايش دهد.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره ) خراسان شمالي هم گفت: عمده مشكل بيماران خاص در اين استان تهيه دارو است.
تبارك سبحاني پيشنهاد داد: براي رفع تهيه داروي اين بيماران، بيمه تكميلي براي آنان ايجاد شود.
وي گفت: اگر هر دستگاه كه اين قشر را تحت پوشش دارد موظف به تكميل بيمه آنها شود هزينه هاي درماني آنها قابل رفع خواهد بود.
او شمار بيماران خاص تحت پوشش كميته امدا را در خراسان شمالي 20 تا 25 نفر اعلام كرد.
وي همچنين مشاركت تشكلهاي غيردولتي را در حمايت از بيماران خاص موثر دانست و افزود: ضروري است تشكلهاي غيردولتي فعال در اين زمينه در سطح استان شناسايي و از قابليتهاي آنها در رفع مسايل و مشكلات اين قشر استفاده بهينه شود.
مديركل اداره بهزيستي خراسان شمالي نيز با اشاره اينكه بيماران خاص تحت پوشش اين سازمان بيشتر براي تهيه دارو مشكل دارند گفت: براي رفع مشكل اين قشر بايد برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت تعريف شود.
دكتر عليرضا قرباني افزود: براي اجراي برنامه هاي حمايتي از بيماران خاص استان نياز به مشاركت مردم نيكوكار است زيرا كمكهاي نهادها، سازمانها و دستگاههاي اجرايي ناچيز است.
وي خواستار بهره گيري از رسانه هاي همگاني به ويژه صدا و سيما و امامان جمعه و جماعات در رفع مسايل و مشكلات بيماران خاص شد.
مديركل اداره بيمه خدمات درماني خراسان شمالي نيز در اين نشست گفت: هم اينك در اين استان 392 بيمار خاص شناسايي شده تحت پوشش دستگاهها و نهادهاي مختلف وجود دارند.
دكتر علي آرميده افزود: از اين تعداد 266 بيمار خاص تحت پوشش بيمه خدمات درماني استان هستند و بقيه از امكانات حمايتي نهادها و دستگاههاي ديگر استفاده مي كنند.
وي در خصوص درمان بيماران خاص گفت: فقط بابت داروهاي بيماران پيوند كليه و ام.
اس 10 درصد هزينه دريافت مي شود و براي بقيه بيماران خاص ارايه خدمات 100 درصد رايگان است.
او نبود مديريت، هزينه هاي تشخيص درمان و برنامه هاي حمايتي منسجم را از مشكلات اصلي در حمايت از بيماران خاص در خراسان شمالي عنوان كرد و خواستار رفع مشكلات شد.
معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نيز گفت: اكنون در بجنورد 13 دستگاه دياليز، در شيروان هفت دستگاه و در اسفراين شش دستگاه دياليز وجود دارد كه به بيماران دياليزي استان خدمات ارايه مي دهند.
دكتر تقي دولت آبادي افزود: خدمات به بيماران دياليزي در خراسان شمالي بعد از تاسيس استان افزايش يافته كه روند افزايش خدمات همچنان با پيگيريهاي مسوولان دانشگاه در حال گسترش است.
وي به پيگيري براي جذب 500 ميليون ريال اعتبار براي راه اندازي بخش دياليز در شهر جاجرم اشاره و بيان كرد: قول تخصيص اين اعتبار در نشست با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گرفته شده است.
او همچنين از اتمام عمليات اجرايي ساختمان بخش دياليز و پيوند كليه در شهر بجنورد خبر داد و گفت: اين ساختمان توسط يك نيكوكار تهراني ساخته شده است.
وي افزود: براي تجهيز ساختمان نوساز بخش دياليز و پيوند كليه در بجنورد به 5/3 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نبود مكان مناسب براي فعاليت انجمن بيماران خاص را از مشكلات عمده در حمايت از اين قشر ذكر كردو خواستار كمك مسوولان استان براي تسريع در رفع مسايل و مشكلات اين انجمن شد.
وي همچنين خواهان سرعت بخشي در واگذاري زمين مورد نياز براي ساختمان بيماران خاص در مركز استان شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي نيز با اشاره به اينكه به نيازهاي اقشار مختلف به ويژه بيماران خاص در بخش پوشش بيمه و درمان و رفع نيازهاي آنان بايد بها داده شود، از دستگاههاي مرتبط در اين حوزه استان خواست ميزان ارايه خدمات خود را به اين قشر دوچندان كنند.
محمدابراهيم كاظمي بر شناسايي مشكلات بيماران خاص براي حمايت از آنان تاكيد و بيان كرد: بايد براي رفع مشكلات اين قشر در استان گروههاي تخصصي درمان، بيمه، بانك اطلاعات، تشكلهاي غيردولتي و جمع آوري كمكهاي مردمي تشكيل و فعال شود.
وي به عملكرد تشكلهاي غيردولتي در حمايت از بيماران خاص در خراسان شمالي اشاره كرد و افزود: تاكنون تشكلهاي غيردولتي در اين بخش در استان تلاشهاي خوبي در حمايت از بيماران خاص داشته اند.
او از طولاني شدن زمان واگذاري زمين مورد نياز براي احداث ساختمان انجمن بيماران خاص در مركز استان گلايه كرد و خواستار همكاري دستگاههاي مرتبط در اين خصوص شد.
وي به نقش رسانه هاي همگاني در رفع مشكلات بيماران خاص و جذب كمكهاي مردمي نيز اشاره و بيان كرد: رسانه هاي همگاني با سرمايه گذاري بيشتر در اين بخش، كميته بيماران خاص استان را ياري دهند.
ك/4 623/626/660 شماره 186 ساعت 10:54 تمام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن