تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مدرس (1): پايه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را افرادي همچون مدرس پايه‌گذاري كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مدرس (1): پايه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را افرادي همچون مدرس پايه‌گذاري كردند
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سرافرازي و سربلندي ملت ايران گفت: ايران امروز در منطقه با صدايي رسا در مقابل دشمنان صحبت مي‌كند چرا كه پايه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را افرادي همچون مدرس بنا نهاده‌اند و نشان داده‌اند كسي حق ندارد به حقوق مردم تجاوز كند.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مشهد، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان كه به مناسبت سالگرد شهادت شهيد آيت‌الله مدرس به شهر كاشمر سفر كرده بود امشب طي سخناني در مصلاي اين شهر گفت: مدرس همواره در قلب همه ما ايراني‌ها وجود دارد چرا كه فردي بود كه مانند او در عالم ديانت كم پيدا مي‌شود.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي شهيد آيت‌الله مدرس گفت:‌ در روزگاران مختلف افراد زيادي حضور پيدا كردند و خدمات زيادي انجام دادند اما افراد نادري هستند كه همچون مدرس مي‌درخشند و حركت‌هاي آنها مسير را عوض كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: اين گونه افراد همچون شهيد مدرس كه مسير بشريت را تغيير مي‌دهند بسيار نادرند و به جز با عنايت الهي نمي‌توان اين افراد را پيدا كرد و اگر اخلاص و عنايت الهي باشد اين افراد مي‌توانند آينده بشريت را عوض كنند و مرحوم مدرس از معدود اين افراد است و درست است كه در مجلس حضور داشت اما شخصيتي بود كه مسير را تغيير داد و سرنوشت ايران را با حضور خود عوض كرد.
لاريجاني با بيان اينكه اميركبير نماد يك شخصيت اجرايي است گفت: شهيد مدرس نماد يك شخصيت قانون‌گذاري در مجلس است و شخصيت جامع و فراگيري دارد و شخصيتي پاك‌دامن و متوجه به مسائل مختلف كشور بود و در كار كردن اخلاص داشت و افتخار همه مجلسيان اين است كه شهادت اين شخصيت بزرگوار روز مجلس است.
وي افزود: شما بايد افتخار كنيد كه مزار اين شهيد در شهر شما قرار دارد چرا كه او نمادي براي همه ماست و امام راحل فرمودند كه ايشان اجازه ندادند تا كار دشمنان پيش برود و يك تنه بر همه مجلس غلبه داشت و اگر مذاكرات آن زمان را ملاحظه كنيد اكثر نمايندگان طرفداران حكومت بودند اما ايشان به تنهايي جلوي آنها مي‌ايستاد و سرنوشت را تغيير مي‌داد و با طرح‌هايي كه بر ضد اسلام بود مخالفت مي‌كرد و اين امر به سادگي براي كسي رخ نمي‌دهد تا بر فضاي مجلس غلبه كند و اين امر يك فضاي روحاني نياز دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: علت اين امر اين بود كه مدرس از يك توفيق الهي برخوردار بود و زندگي او تصنعي نبود و او اساتيد برجسته‌اي در شهرهاي نجف و اصفهان داشت و اين يك توفيق بزرگ الهي است كه انسان در زندگي خود استاد خوبي داشته باشد.
لاريجاني با بيان اينكه مدرس در راه فكر از هيچ كس باكي نداشت گفت:‌ ايشان در راه فكر از اينكه دوستان خود را از دست بدهد باكي نداشت و اينگونه افراد هستند كه شرايط زمان خود را تغيير مي‌دهند.
وي افزود: مدرس در علم، فلسفه و تفسير جامعيت كاملي پيدا كرده بود و اين امر يك نظام براي طلبه‌هاي او ايجاد كرده بود چرا كه تربيت انسان‌ها براي او مهم بود و يك جامعه زماني مي‌تواند زنده باشد كه نيروهاي انساني خوبي را تربيت كند و نيروهاي متخصصي نيز در عرصه‌هاي مختلف داشته باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحركات آمريكا در عراق گفت: امريكايي‌ها امروز عراق را اشغال كردند و مي‌خواهند هزينه خود را از جيب مردم آنجا بدهند و حتي جايزه هم براي اين كار خود مي‌خواهند و اين امر را در زمان شهيد مدرس نيز شاهد بوديم. و او در صحن مجلس خطاب به نمايندگان مي‌گويد كه ما هيچ وقت تسليم نمي‌شويم و همين سخنان شرايط آن زمان را تغيير مي‌دهد و همين عمل باعث شد كه ايران زير بار اولتيماتوم تزارها و ظلم و ستم آنها نرود. و به همين دليل است كه امام راحل بيان مي‌كند كه اگر مدرس نبود اين مجلس، مجلس نبود.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود مسئله انرژي هسته‌اي را دقيقا تحولات رخ داده در زمان مدرس عنوان كرد و افزود:‌ در مسئله هسته‌اي طرف ما مي‌گفت كه ما حقوق شما را به رسميت مي‌شناسيم اما شما كار و تاسيسات خود را تعطيل كنيد و اين حرف، حرف پوچي بود. و اين امر را در زمان شهيد مدرس نيز مشاهده مي‌كنيم كه ايشان بيان داشتند كه وثوق‌الدوله در امضاي قرارداد خود با كشورهاي بيگانه اشتباه كرده است و اين سخنان شرايط را در آن زمان تغيير داد.
وي در ادامه افزود: شهيد مدرس آنقدر جذاب صحبت مي‌كرد كه همه اراده‌ها را به سمت خود جذب مي‌كرد چرا كه او در كلام خود صداقت و درستي داشت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مدرسه زماني كه به او توهين شد سكوت كرد گفت: شهيد مدرس در خصوص حقوق مردم و منافع ملي كشور در مقابل دشمن مي‌ايستاد ولي در برابر مسائل شخصي خود كه برخي به او اهانت كرده بودند هيچ اعتراضي نكرد و سكوت پيشه كرد و مدرس رفت اما باعث شد تا مردم بيدار شوند.
لاريجاني با اشاره به موضع جمهوري اسلامي ايران در مقابل غرب گفت:‌ امروز جمهوري اسلامي ايران با صداي رسا و بلند تروريسم را محكوم مي‌كند و به صراحت اعلام مي‌كنيم كه با اقدامات امريكا در عراق و افغانستان و همچنين با رفتار رژيم صهيونيستي در فلسطين مظلوم و لبنان مخالف هستيم و اين همان راه مدرس است و ما دست به ترور نمي‌زنيم.
وي با اشاره به دلايل سرافرازي جمهوري اسلامي ايران در مقابل غرب گفت: اگر كشور ما امروز در مقابل بيگانگان سربلند و سرافراز است و در بين ملت منطقه با صداي رسا صحبت مي‌كند بخاطر اين است كه پايه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را مدرس‌ها بنا نهاده‌اند و نشان داده‌اند كه كسي حق ندارد به حقوق اين ملت تجاوز كند. لذا اگر بخواهيم راه مدرس را برويم بايد از حقوق مردم دفاع كنيم و آنجا كه احساس مي‌كنيم حقوق مردم تضعيف شده است محكم در مقابل دشمنان بايستيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس مظهر اراده ملي است گفت: بايد نمايندگان مجلس بدانند كه كجا قرار دارند و مانعي را در مقابل خود نبينند و يا در مقابل چيزي كه منافع ملت و جمهوري اسلامي را به خطر مي‌اندازد سكوت نكنند و در مقابل آن بايستند.
لاريجاني در ادامه اظهار داشت: ما در جمهوري اسلامي ايران راهبراني مانند امام راحل داشتيم كه راهي را به نسل‌هاي مختلف نشان داده‌اند تا نسل‌هاي بعدي تفكر و راه امام را به درستي درك كنند و بدانيد كه كشور اينگونه بيمه مي‌شود و امريكا و ديگر كشورهاي مزدور و قلدر ديگر نمي‌توانند در مقابل اين ملت سخن درشتي به زبان بياورند.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن