تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816786721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام كرمي مدير سازمان جوانان استان همدان : تشكيل مجمع خيرين ازدواج براي كمك به ازدواج جوانان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حجت الاسلام كرمي مدير سازمان جوانان استان همدان : تشكيل مجمع خيرين ازدواج براي كمك به ازدواج جوانان ضروري است
همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير سازمان جوانان استان همدان با انتقاد از دستگاههاي فرهنگي استان گفت : دستگاههاي فرهنگي در خصوص بحث ازدواج در خواب غفلت بسر مي برند.
حجت الاسلام سعيد كرمي در آستانه روز ملي جوانان به خبرنگاران گفت : دو سوم جوانان در آستانه ازدواج استان علت تاخير ازدواج خود را وجود مشكلات فرهنگي و اجتماعي شامل سخت گيري و تجملات در مراسم ها عنوان مي كنند نه بيكاري و وضعيت معيشتي كه ضروري است در اين زمينه دستگاههاي فرهنگي مردم و نهادهاي مختلف براي حل اين مشكلات چاره انديشي كنند.
وي تصريح كرد : گسترش معضل بي بند و باري مسائل مختلف فرهنگي و هزينه هاي بالا باعث تاخير در امر ازدواج جوانان شده است .
وي با بيان اينكه ميانگين جمعيت جوان همدان بالاتر از ميانگين كشوري است خاطرنشان ساخت : آمار ميانگين جمعيت جوان در كشور 35 4 درصد و در همدان 35 7 درصد است كه بايد زمينه ازدواج آسان و به موقع را براي آنان در استان فراهم كنيم .
مشاور استاندار ملاير و مدير سازمان جوانان استان همدان در ادامه اظهار داشت : نرخ رشد ساليانه ازدواج در سال 84 در كشور 6 4 درصد و در همدان 5 9 درصد بوده كه در اين زمينه استان همدان رتبه 18 كشور را دارا بوده است .
وي همچنين نرخ رشد ساليانه ازدواج جوانان در سال 85 در كشور را منفي 1 9 درصد عنوان كرد و بيان داشت : اين در حاليست كه اين ميزان در استان همدان منفي 6 5 درصد بوده كه در اين زمينه نيز همدان در رتبه 20 كشوري قرار داشته است .
وي اظهار داشت : استان همدان در سال 86 با 23 درصد ميانگين رشد ازدواج رتبه 12 را داشته است .
مدير سازمان جوانان استان همدان ادامه داد : جوانان ركن اساسي جامعه هستند و بايد زمينه اي فراهم شود تا نشاط اجتماعي در بين آنها افزايش يابد.
حجت الاسلام كرمي گفت : هر چقدر از سن ازدواج در جامعه كاسته شود شور و نشاط در بين جوانان افزايش مي يابد و جامعه با نشاط و سرزنده گي بيشتري روبرو خواهد شد.
وي اظهار داشت : بايد زمينه ازدواج آسان آگاهانه و پايدار را براي جوانان فراهم كرد و آن را در جامعه حكمفرما كنيم كه در اين زمينه نيازمند فرهنگ سازي از سوي تمامي دستگاههاي مرتبط و مردم هستيم .
وي يادآور شد : رسانه هاي نوشتاري و صدا و سيما با توجه به نفوذي كه در جامعه دارند مي توانند در فرهنگ سازي ازدواج جوانان نقش اساسي و تاثيرگذاري داشته باشند.

اين فرد مسئول خاطرنشان ساخت : هم اكنون موجي كه در خصوص ازدواج در جامعه ايجاد مي شود نبايد به يك روز خاص اختصاص يابد بلكه بايد به عنوان يك دغدغه اصلي در ايام سال توسط رسانه ها و دستگاههاي فرهنگي به آن پرداخته شود.
مشاور استاندار و مدير سازمان جوانان استان همدان گفت : ما به عنوان پيگير مسائل جوانان نقش ستادي را بر عهده داريم و رسانه ها مي توانند با موج تبليغات رواني در زمينه ترويج ازدواج آسان جوانان را كمك كنند.
وي هدف از انتخاب اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه (س ) به عنوان روز ملي ازدواج را كاهش دغدغه ازدواج در بين جوانان و پيوند آن با فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي به جاي فرهنگ منحط غرب كه جامعه گريبانگير آن است عنوان كرد.
وي اظهار اميدواري كرد با نظامند شدن و حاكم كردن سنت پسنديده ايراني و اسلامي سنت هاي غلط و سخت گيرانه را در جامعه كاهش داده و شيوه هاي درست را جايگزين آن گردد.
وي افزود : اين اقدام بدون فرهنگ سازي و ايجاد زمينه و بستر لازم ميسر نخواهد شد.
حجت الاسلام كرمي تشكيل مجمع خيرين براي حل مشكل ازدواج در جامعه را ضروري دانست و اضافه كرد : ضروري است كه براي رفع مشكل ازدواج جوانان بايد مجمع خيريني همچون مجمع خيرين مدرسه سازي و مسكن سازي در جامعه ايجاد شود تا بتوان جوانان را دراين زمينه كمك كرد.
وي با اشاره به اينكه استان همدان سال گذشته رتبه 12 كشور را در ميزان طلاق كسب كرده اظهار داشت : متاسفانه هر چقدر شهرها بزرگتر و صنعتي تر مي شوند ميزان طلاق نيز افزايش مي يابد كه در اين راستا نيازمند برگزاري كلاسهاي آموزشي قبل و بعد از ازدواج و تحكيم مباني خانواده هستيم .
حجت الاسلام كرمي يادآور شد : پديده طلاق در ازدواجهاي دانشجويي و نهادهايي همچون كميته امداد و ... كمتر از 2 درصد است كه برگزاري كلاسهاي آموزشي لازم از جمله علل آن است .
وي افزود : در طول ساليان گذشته تجربه ثابت كرده است كه زوجهايي كه سالهاي نخست زندگي را در كنار پدر و مادر خود سپري كرده اند راحت تر و خوشبختر تداوم زندگي داده اند.
كرمي اضافه كرد : دولت در زمينه زيرساخت هاي ازدواج شامل مسكن و اشتغال اقدامات خوبي را انجام داده است اما لازم است مسائل ازدواج جوانان در اولويت بيشتري نسبت به مسائل جامعه قرار گيرد.
وي در ادامه به تشريح برنامه روز ملي جوانان در استان همدان پرداخت و افزود : در اين روز جشنواره « مطلع عشق » با هدف تجليل از خادمان و فعالان سنت حسنه ازدواج برگزار مي شود كه سخنراني استاداني از حوزه و دانشگاه توزيع بسته هاي فرهنگي با موضوع آموزش ازدواج و برپايي نمايشگاه مطلع عشق در 24 آذرماه به مدت يك هفته از جمله برنامه هاي روز ملي ازدواج در استان همدان است .
وي همچنين توزيع نرم افزارهاي مطلع عشق از طريق گوشي هاي تلفن همراه با موضوع آموزش ازدواج و آداب همسرداري اجلاس استاني طلوع مهر كارگاه آموزشي ازدواج و سخنراني در خطبه هاي نماز جمعه را از ديگر برنامه هاي هفته جوانان در استان همدان بيان كرد.
حجت الاسلام كرمي مشاور استاندار و مدير سازمان جوانان استان همدان : براي رفع مشكل ازدواج جوانان بايد مجمع خيريني همچون مجمع خيرين مدرسه ساز و مسكن ساز در جامعه ايجاد شود تا بتوان جوانان را در اين زمينه كمك و مساعدت كرد
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن