تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816238611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژگي هاي بازيگراني كه برنده اسكار شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ويژگي هاي بازيگراني كه برنده اسكار شده اند
بيشتر مواقع پيش بيني برندگان جايزه اسكار دشوار است، اما گاهي اوقات مي توان حدس زد كدام بازيگر نامزد اسكار مي شود يا آن را به خانه مي برد. ده سال پيش وقتي «بهترين شكل ممكن» با بازي «جك نيكلسون» و «هلن هانت» را مي ديدم، با خودم گفتم; «هانت» شايد نامزد اسكار شود، اما صحنه اي در اين فيلم هست كه او پس از شنيدن خبرهاي بد مي كوشد جلوي گريه اش را بگيرد و بعد ناگهان به بالا خيره مي شود. در آن لحظه مطمئن شدم «هانت» اسكار را مي برد. در مورد بازيگران مرد چند عامل هست كه مي تواند آنها را به حلقه برندگان ملحق كند. يكي از آنها لحظه اي در فيلم است كه آن بازيگر در حاليكه اشك به چشمانش آمده، در جستجوي نيرويي است كه او را راهنمايي كند. اين تمهيد حداقل از زمانيكه «مارلون براندو» براي «در بارانداز» برنده اسكار شد، جواب داده است. هر سال گزارشگران صنعت سرگرمي از نوع نقش هايي حرف مي زنند كه عموما به تور اسكار مي افتند: آدم هاي الكلي، معتاد، افراد مبتلا به اختلالات ذهني يا فيزيكي و... نامزدي پارسال «تام ويلكينسن» براي فيلم «مايكل كلايتون» بار ديگر اين مسئله واضح را به رخ كشيد كه حضور در نقش يك فرد مجنون، بخصوص مجنوني كه در نهايت معلوم مي شود از همه عاقل تر است، براي نامزدي اسكار اصلا كاري اشتباه نيست. اما در چند دهه اخير ثابت شده مواردي ظريف تر هم هست كه بازيگران مرد با رعايت آن بي برو برگرد نامزد اسكار و حتي برنده آن مي شوند.
بامزه حرف بزن; «دانيل دي لوئيس» در «خون بپا مي شود» نمونه اي بسيار خوب از حرف زدن با صدايي غريب با استفاده از ريتم و الگوهاي نامتعارف گفتاري است. رعايت اين مسئله و بويژه همراهي آن با نگاه از گوشه چشم، بسيار اهميت دارد. از نمونه هاي چشمگير قبلي مي توان به خيلي ها از جمله; بيلي باب تورنتن در Blabe Sling و رني زلوگر در «كلد مانتين» اشاره كرد. (آنتوني هاپكينز در «سكوت بره ها» و تام هنكس در «فارست گامپ» جايزه اسكار را بدون چپ چپ نگاه كردن بردند كه مسئله اي در خور توجه است.) قانون اصلي اينست: «اگر يك كمدين توانست اداي بازي شما را درآورد و همه متوجه اين مسئله شدند، وارد بازي شده ايد.»
مدل موي منحصربفرد داشته باش; «كيت وينسلت» در «درخشش ابدي ذهن پاك»، «مريل استريپ» در «شيطان پرادا مي پوشد» و «سوارس رونان» در «تاوان» همه فوق العاده هستند. اگر حداقل سه مرد در رژه هالووين در غرب هاليوود لباس شخصيت شما در فيلم را پوشيدند، راي دهنده هاي اسكار شما را بخاطر خواهند داشت.
تهديدآميز و بازيگوش باش; وقتي «فورست ويتكر» در «آخرين پادشاه اسكاتلند» با «جيمز مك آووي» روبرو مي شود، حسابي او را مي ترساند و بعد وانمود مي كند شوخي كرده است. عين اين مسئله در مورد «جو پشي» و «ري ليوتا» در فيلم «رفقاي خوب» اسكورسيزي هم بود. اين يكي از درس هاي مدرسه بازيگري است: او ترسناك است! اوه، شوخي مي كند! نه، واقعا ترسناك است!
«يكي را بكش»; اين مسئله پارسال به لطف بازي هاي «جاني دپ» و «كيسي افلك» كاملا رو بود و از نمونه هاي چند سال اخير مي توان به «كاترين زيتا جونز»، «چارليز ترون»، «دنزل واشنگتن»، «شان پن» و «تيم رابينز» اشاره كرد. ديگر نامزدها عبارتند از: ويليام هرت (تاريخچه خشونت)، مارك والبرگ (مردگان) و پل نيومن (جاده تباهي). قطعا اينجا با يك برنده بزرگ روبرو هستيم: «خاوير باردم;» او به نقش «آنتون چيگور» منحصربفردترين مدل مو را دارد، با قربانيان خود بازي مي كند و كلي آدم مي كشد. گذشته از اين، الگوي گفتاري «باردم» در اين فيلم بسيار متمايز است، ضمن اينكه چشم هايش همزمان بي حالت و نافذ است. اين از گوشه چشم نگاه كردن بهتر است! كليد كار دست «چيگور» است.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن