تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816902727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدرسه نان ندارد، شير دارد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مدرسه نان ندارد، شير دارد
ابتدائي- گروه اجتماعي- علي‌اصغر محمدي:
بر خلاف وعده‌هاي قبلي مبني بر توزيع نان غني‌شده و شير رايگان در مدارس و با وجود گذشت 3 ماه از سال تحصيلي جديد، هنوز حتي يك قرص نان غني‌شده در مدارس كشور توزيع نشده‌است.

دبير كميته ملي شير مدارس كشور در اين باره به همشهري گفت: قرار بود توزيع شير و نان غني‌شده رايگان دانش‌آموزان بعد‌از ماه مبارك رمضان آغاز ‌شود كه به‌علت ناتواني كارخانه‌هاي توليدكننده نان غني‌شده، تاكنون طرح توزيع رايگان نان غني‌شده اجرايي نشده‌است.

به‌ گفته حميد يعقوبي‌فر، وزارت بازرگاني مباشر و مسئول تهيه نان غني‌شده براي توزيع در بين دانش‌آموزان است كه متأسفانه تا امروز موفق به تهيه نان نشد‌ه‌است.

از طرفي چون كميته ملي شير مدارس فقط مسئوليت توزيع نان غني‌شده همراه شير در مدارس را بر عهده‌ دارد، طبيعي است تا زماني كه نان غني‌شده در اختيار اين كميته قرار نگيرد فقط شير رايگان در مدارس توزيع خواهد شد.

وي تاكيد كرد: نان غني‌شده در مدارس نياز كامل روزانه دانش‌آموزان را تامين مي‌كند. همچنين باعث بهبود رشد جسمي، افزايش توانايي ذهني و ارتقاي وضعيت تحصيلي مي‌شود.

يعقوبي‌فر يكي از اهداف توزيع نان غني‌شده در مدارس را فرهنگ‌‌سازي‌ در استفاده از نان‌هاي سبوس‌دار و غني‌شده در كشور دانست.

دبير كميته ملي شير مدارس تابستان امسال با اعلام اينكه از سال تحصيلي 88-87 براي نخستين‌بار در برخي استان‌هاي كشور به‌صورت آزمايشي و در حد اعتبارات ابلاغي و همراه با شير، نان غني‌شده رايگان نيز در بين دانش‌آموزان توزيع مي‌شود، گفت: نان‌هاي غني‌سازي شده، براساس مواد مورد نياز هر استان كه از سوي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تشخيص داده شده، تهيه مي‌شود و در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد.

در بودجه سال ۸۷، براي تامين و توزيع شير و نان غني‌شده در مدارس به‌ترتيب يك‌هزار و ۴۸۸ ميليارد ريال و ۲۶۲ ميليارد ريال اعتبار يارانه در نظر گرفته شده است.

بر اين اساس مقرر شد 70‌نوبت شير و نان غني‌شده رايگان بين دانش‌آموزان دوره‌هاي ابتدايي، راهنمايي، پيش‌دبستاني ضميمه مدارس دولتي، مراكز شبانه‌روزي و استثنايي كشور و مهدهاي كودك يارانه‌بگير سازمان بهزيستي، طي سال تحصيلي 88-87 توزيع شود.

دبير كميته ملي شير مدارس با اشاره به محدوديت‌هاي توليد نان غني‌شده در كشور اظهار كرد: اكنون كارخانه‌هاي نان كشور تنها توان توليد روزانه 600 هزار قرص نان غني‌شده 40 تا 45 گرمي را دارند كه به هيچ وجه تامين‌كننده نياز ما نيستند.

يعقوبي‌فر از برگزاري نشست مشترك با مسئولان وزارت بازرگاني براي حل اين مشكل خبر داد و تصريح كرد: به احتمال 90 درصد، امسال نان غني‌شده فقط در مدارس تهران توزيع مي‌شود.

در تهران نيز مناطق 17، 18 و 19 آموزش و پرورش در اولويت هستند كه به احتمال 90 درصد، توزيع نان غني‌شده در مدارس اين مناطق از هفته آينده شروع مي‌شود.

وي افزود: درصورت افزايش توليد نان غني‌شده توسط كارخانه‌هاي نان صنعتي به ميزان مورد نياز، نان بين حدود يك ميليون و 800 هزار دانش‌آموز شهر تهران و شهرستان‌هاي تهران به‌طور روزانه توزيع خواهدشد.

پيش از اين، دبير كميته ملي شير مدارس كشور تاكيد كرده‌بود كه نان غني‌شده در استان‌هايي كه امكان تهيه آن وجود داشته باشد از سال تحصيلي جديد توزيع خواهدشد.

با توجه به عملكرد مسئولان در اين زمينه، مي‌‌توان گفت كه هيچ برنامه‌ريزي جدي براي اين كار وجود ندارد، زيرا امكان توليد نان غني‌شده در پايتخت كه ظاهرا از امكانات بيشتري در اين زمينه برخوردار است نيز به ميزان جمعيت دانش‌آموزي وجود ندارد؛ چه رسد به ساير استان‌ها.

در حالي توزيع نان غني‌شده در مدارس منتفي اعلام مي‌شود كه اغلب دانش‌آموزان كشور تغذيه مناسبي ندارند و توزيع شير و نان غني‌شده رايگان در مدارس مي‌تواند تا حد زيادي به تغذيه مناسب كودكان و نوجوانان كمك كند.

دبير كميته ملي شير مدارس تاكيد كرد كه شير و نان غني‌شده در مدارس يك طرح ملي است و لازم است همه مسئولان و اوليا در فراگير كردن و نهادينه شدن آن به آموزش و پرورش كمك كنند.

دبير كميته شير مدارس در باره وقفه در توزيع شير در برخي از مدارس ادامه داد: به‌علت بروز مشكل در يكي از كارخانه‌هاي توليد كننده، توزيع شير در چند مدرسه با تاخير همراه بود.

وي از مديران مدارس و اولياي دانش‌آموزان خواست تا هرگونه اشكال در باره توزيع شير در مدارس را با شماره تلفن‌هاي 88913865 و 82282578 اطلاع دهند.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن