واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
گزارشی از :
تهاجم بر عـزادارى و عاشوراي حسينى
shia-news.com شیعه نیوز :
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
السّلام عليك يا اباعبداللّه و على الأرواح الّتى حلّت بفنائك عليك منّى سلام اللّه ابداً ما بقيت و بقىَ اللّيل و النّهار و لا جعَلهُ الله آخر العهد منّى لزيارتك السّلام على الحسين و على علىّبن الحسين و على اولاد الحسين و على اصحاب الحسين[1].
مقدّمه:
در جهان امروز كسانى در صف دشمنان عاشوراى حسينى چهره مىگشايند كه چكيده كفر و شرك و نفاق همه اعصارند.
دشمنان امروز عاشوراى حسينبن على عليهالسلام همان سپاه زخم خورده و كينهتوز جنگهاى بدر و احد و خندق و جمل و صفّين و نهروانند. آنهايى كه زخمى عميق از ذوالفقار امير مؤمنان حضرت على عليهالسلام در جان خود دارند؛ و در رويارويى با سبط پيامبر و حجّت برگزيده خداوند حضرت حسينبن على عليهالسلام كه فرمود:
«ويلكم أتقتلونى على سنّة بدّلتها؟ ام على شريعة غيّرتها؟ ام على جرم فعلته؟ ام على حقّ تركته؟ قالوا له: انّا نقتلك بغضاً لأبيك - واى بر شما آيا مرا به خاطر اينكه سنّتى را تبديل كردهام مىكشيد؟ يا به جهت آنكه دگرگونى در دين خدا پديد آوردهام؟ يا به سبب جرمى كه مرتكب شدهام؟ و يا به خاطر حقّى كه آنرا وا گذاردهام؟ همه در جواب آن بزرگوار پاسخ دادند: بغضاً لأبيك - به جهت دشمنى و كينهاى كه با پدرت داريم[2]».
و همين فرياد خصمانه را در حمله اسرائيل به اعراب از حلقوم موشهدايان، سفّاك اسرائيلى شنيديم كه گفت: «ما امروز انتقام خيبر را از مسلمانان گرفتيم».
ساده انديشى است اگر گمان كنيم در دنياى كفر و شرك امروز اثرى از لشكر سقيفه و سپاه بىرحم و خونريز عمر سعد باقى نمانده است. زيرا اخبارى كه از گوشه و كنار دنياى اسلام به دست مىآيد نشانگر حضور فعّال يهوديان خيبر، و فرماندهان جنگهاى صليبى، و بازماندگان خوارج نهروان است كه از كاخهاى سبز و سفيد اموى ارتزاق شده، و براى نابودى اسلام با ماشينهاى جنگىاشان بر پيكر مسلمانان و بر مساجد و منازل آنان يورش آورده و بارها حرم حسينى را مورد هجوم قرار داده و سعى در تخريب آن داشتهاند.
مخفى ماندن قبر بانوى بانوان، يگانه دخت گرامى پيامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام دليلى آشكار بر كينهجويى ستمپيشگان عصر جاهليّت است. همانهايى كه اسب بر پيكر كشتگان كربلا تاختند؛ و خداجويان سلحشور علوى را بر دروازه شهرها به دار آويختند؛ و عزاداران حسينى را به خاك و خون كشيدند؛ و بتپرستى خود را آشكار كرده و گفتند: «ما سپاه صحابه هستيم».
عزادارى امروز شيعه يعنى: فرياد بلند: «لا اله الاّ اللّه» و رمى جمرات به سوى جبت و طاغوت، و طواف، گرد حريم امن الهى، و سعى در يارى تشنهكامان آل اللّه عليهمالسلام.
اقامه.ي عزاى سرور شهيدان، اقتدا به پيشوايان معصوم عليهمالسلام و همصدا شدن با تسبيح و تحميد و تهليلِ همه آفرينش است.
به سوگ نشستن در عزاى سيّد الشّهداء عليهالسلام اعلان رسمى مواضع شيعه و اظهار شخصيّت والاى اوست[3]. و نمايش جلوهاى تام و تمام از تولّى و تبرّى[4] و گل ايمان به كتاب و عترت پاك پيامبر است.
برپايى عزاى حسينى اعلان انتظارِ ظهور منتقم الهى است. ظهور و قيام امام منصورى[5] كه اجراى عدالت او زمين را از ستم مىرهاند.
شركت در مجلس عزاى حضرت اباعبداللّه الحسين عليهالسلام انتقال سينه به سينه ميراث گرانقدر شيعه به نسلهاى آتى است.
اقامه عزاى حسينبن على عليهماالسلام بزرگداشت شعائر الهى است.
بر پايى مجالس عزاى سرور آزادگان جهان به نمايش گذاردن زيباترين تصاوير از كرامتهاى انساني است كه با دست تواناى ولايت ترسيم شده است.
دشمنان عاشورا در يك نگاه كوتاه:
گزاف نيست اگر بگوييم سپاهيان كفر و شرك و نفاق همه در يك صف ايستاده و براى نابودى اسلام و مسلمين از انسجام خاصّى برخوردار گشته و مصداق «الكفر ملّة واحدة» مىباشند.
دشمنان داخلى و خارجى: لائيك، يهودى، صليبى، وهّابى، قدرت طلب، تندرو، جاسوس، جيره خوار، رذل، زنازاده، همجنسباز، همه و همه در استخدام دولتهاى ضدّ شيعي در آمده و با تمامى حربههاى تبليغى و نظامى به ستيز با عزاداران حسينى برخاستهاند. زيرا در باور آنها اقامه عزاى حسينى سرچشمه حيات خداپرستان است.
سلسله جنبان كفر، پس از بررسيهاى لازم، چاره.ي كار خود را در اين ديد كه بايد به پايگاهها و مراكز مهم و اساسى خداپرستان حمله كند، و آنها را از جوشش و حياتبخشى باز دارد. در پى اين تصميم هولناك مسلمانانى را تربيت كرد كه «ربّ»شان قدرت و قبله آنها بريتانيا باشد. و با يك توطئه حساب شده مسلمانان صليبى را بر حرمين شريفين مسلّط كرد؛ و دو پايگاه عظيم اسلامى به دست نفاق سقوط كرد؛ و آن سرچشمههاى حيات از جوشش لازم باز ماند؛ و در راستاى همان سياست شيطانى، طرح حمله به عتبات عاليات را به وسيله قدرتپرستان وهّابى به اجرا گذاشته و فاجعه عظيم ديگرى به بار
آورد.
حمله به مسجد الحرام و مسجد النّبى، و تخريب بقاع متبرّكه قبرستان بقيع، و يورش به حريم حسينى، از طرحهاى نظامى كفر بود؛ ولى براى محو فرهنگ و آئين يكتا پرستان طرحهاى فرهنگى و تبليغى زيادى در دست اجرا داشته و دارند.
روى كار آوردن رضاخان قلدر براى كشف حجاب، و جلوگيرى از مجالس عزا و تقويت روشنفكران و نويسندگان مزدور غربى چون «صادق هدايت» از برنامههاى اصلى سردمداران كفر عليه اسلام و مسلمانان بوده است.
حمله بىامان نظامى و تبليغى عليه عزاداران حسينى نشأت گرفته از تحليلهاى نسبتاً درست خصم كينهتوز است. آنها در بررسىهاى چند صد ساله خود روى آداب و سنن ملّت اسلام به اين نتيجه رسيدهاند كه:
- رشد و بارورى شيعه در محرّم است.
ـ روحيّه ظلم ستيزى شيعه در محرّم تقويت مىشود.
- مجالس عزاى حسينى محيطى مناسب براى تجهيز نيروهاى مردمى در دفاع از مرزهاى جغرافيايى و دينى مسلمانان است.
- مجالس عزاى حسينى هستههاى تشكيلاتى سازمان يافتهاى است در به هم ريختن نظامهاى ضدّ دينى و ضدّ بشرى.
- برپايى عزاى حسينى عاملى قوى در پديد آوردن گروههاى سياسى نظامى در كشورهاى شيعه نشين است.
- بيشتر قيامهاى آزاديخواهان جهان متأثّر از قيام حسينى است.
- اقامه.ي عزاى حسينى سدّى پولادين در برابر نفوذ فرهنگ بيگانه است.
- اقامه.ي عزاى حسينى اقدامى مؤثّر در جلوگيرى از مفاسد فردى و اجتماعى مسلمانان است.
- برپايى مجالس عزاى حسينى سبب آگاهى و تعميق باورهاى دينى بر اساس عواطف پاك انسانى شيعيان است.
- اقامه.ي عزاى حسينى همچون حجّ ابراهيمى عامل وحدت شيعيان است.
- برپايى عزاى سالار شهيدان سبب همدلى و مشاركت شيعيان در امور يكديگر است.
با توجّه به موارد فوق دفاع از اقامه مجلس عزاى سيّد الشّهداء حضرت حسينبن على عليهماالسلام دفاع از كيان اسلام و مسلمين است. زيرا اقامه.ي عزاى حسينى علاوه بر اثرات ظاهرى كه به برخى از آنها اشاره شد، اثرات معنوى فراوانى دارد. و غفلت و كوتاهى در انجام آن مانند غفلت از بزرگداشت غدير است با پيامدهاى ناگوارش.
راههاى جلوگيرى از عزادارى:
الف: فعّاليّتهاى فرهنگى
- تحريف كردن عقايد شيعه.
- تأييد كردن تحريفات انجام شده.
- محدود كردن امامت در واژه رهبرى سياسى.
- تحريف كردن شخصيت والا و الهى امام معصوم.
- تعميم دادن تلويحى امامت.
- شايع كردن امرى باطل و به مخالفت برخاستن با آن.
- تحت سيطره قرار دادن مراسم دينى توسّط نظام حاكم.
- تعيين كردن خطوط كلّى تبليغات از سوى هيأت حاكمه.
- جهت دادنهاى فكرى و عملى از طريق رسانههاى عمومى.
- اعزام مبلّغان ناآگاه به معارف و مسائل دينى به نقاط دور و نزديك.
- تلقّى كردن واقعه.ي عاشورا به عنوان يك حادثه.ي صرفاً تاريخى.
- تحريف كردن واقعه.ي عظيم كربلا.
- حماسه.ي حسينى را پيروزى خون بر شمشير دانستن و براى پيروزى جشن گرفتن.
- بازيهاى عارفانه كردن كه «بر خود بايد گريست...».
- استهزاى سوگواران حسينى.
- تأكيد بر درس گرفتن از عاشورا و پرهيز از گريستن بر مصيبت «قتيل العبرات».
- اكرام كردن مخالفان عزادارى سيّد و سالار شهيدان و متفكّر و مصلح و انقلابى دانستن آنان.
- مخالفت با طرح امور معنوى و كرامتهاى حسينى در مجالس عزا.
- تهيّه فيلم و سخنرانى و نوشتار در ردّ عزادارى اباعبداللّه الحسين عليهالسلام.
ب: اعمال قدرت
- مشروط دانستن اقامه مجالس عزاى حسينى به دريافت اجازه از مراكز متعدّد.
- جلوگيرى از فعّاليّت مبلّغان و مدّاحانى كه حقايق را بازگو مىكنند.
- جلوگيرى از گسترش فرهنگ عاشورا در رسانهها و مراكز آموزشى.
- سوگوارى ماه محرّم را سنّت ملّى بهشمار نياوردن.
- ايجاد محدوديّتهاى لازم در برگزارى مجالس عزاى حسينى.
- تعطيل نكردن مراكز اقتصادى، ادارى و آموزشى، در ايّام سوگوارى حضرت اباعبداللّه الحسين عليهالسلام.
- تعطيل كردن برخى و يا همه مجالس عزاى سالار شهيدان.
- متفرّق ساختن صفوف منظّم سوگواران حسينى.
- جلوگيرى از طرح مسأله عاشورا در روابط بين المللى.
- جلوگيرى از پخش اخبار مربوط به مجالس و مراسم بزرگداشت عاشوراى حسينى.
- بمب گذارى در محلّ تجمّع و مسير تردّد عزاداران حسينى.
- حمله نظامى به صفوف عزاداران خامس آل عبا عليهمالسلام.
- كشتار عزاداران حسينى.
- ترور شخصيّتهاى شيعى طرفدار اقامه عزاى حسينى.
- بازداشت عزاداران حسينى.
- بازداشت رهبران مذهبى علاقهمند به برپايى مجالس عزاى حسينى.
آنچه در صدد ارائه آن هستيم نمونههايى از عملكرد دوستان ناآگاه و فريب خورده، و دشمنان قسم خورده.ي عاشورا، با عزادارى عزاداران حسينى در مناطق شيعه نشين جهان است. و اين زنگ خطرى خواهد بود تا همگان به پا خيزند و با استعانت از خداوند قادر منّان و عنايات حضرت بقيّة اللّه الأعظم حجّةبن الحسن العسكرى عليه السّلام به وظيفه الهى خود جامه عمل بپوشانند.
«والفرصة تمرّ مرّ السّحاب فانتهزوا فرص الخير[6] - فرصتها همچون ابر بهارى زودگذرند فرصتهاى خوب را غنيمت بشماريد».
چند يادآوري:
* اين پژوهش در چند سال پيش انجام شد. و به هر دليل، همچون ساير پژوهش.ها، موفق به نشر آن نشديم. و بديهي است كه در زمان كنوني، به يقين با رنج.ها دردهاي بيشتري مواجه هستيم.
* به دليل گذشت زمان، بديهي است كه با برخي گزارش.ها مواجه مي.شويد كه تاريخ آنها گذشته است. امّا گذشت تاريخ، دليل بر گذشت مباني و زمانه.ها نيست. همه.ي آنچه در اين گزارشات تاريخ گذشته مطرح است، امروز با شدت بيشتري ادامه دارد. و همه.ي مباني كه در آن روز گفته شده، امروز هم ادامه داشته و به اجرا گذاشته شده است.
* در نقل نظرات، اسامي صاحب.نظران درج گرديده است، تا عمق فاجعه، روشن.تر شود. بديهي است سخناني كه در كتابها نوشته و منتشر مي.شود، يا بر فراز منبرها در ميان صدها يا هزاران نفر ايراد مي.گردد، و يا در مصاحبه.ها از رسانه.هاي خبري پخش مي.گردد، و يا به هر شيوه.اي در ميان مردم پخش و رايج مي.شود و عموميّت پيدا مي.كند، نيازي به پوشاندن نام گوينده.ي آن نيست. زيرا اين گويندگان، آنقدر شهامت داشته.اند كه بر فراز منبر پيامبر يا در كتابها و مصاحبه.ها و... در جامعه.ي شيعي، و در حكومت شيعي، رهنمودهاي ديني و مذهبي ارائه كنند. بي.آنكه از هيچ اعتراضي بهراسند. پس ما نيز طبق خواسته.ي آنان راه آمده و هيچ سانسوري در اين نوشته اعمال نخواهيم كرد.
[1] - فرازى از زيارت امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا.
[2] - ينابيع المودّة، جلد 3، صفحه 80.
[3] - فرازى از زيارت امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا: «يا ابا عبد اللّه انّى سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم» و «شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا يفرحون لفرحنا و يحزنون لحزننا».
[4] - فرازى از زيارت امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا: «برئت الى اللّه و اليكم منهم و اتقرّب الى اللّه ثمّ اِليكم بموالاتكم و موالاة وليّكم...».
[5] - فرازى از زيارت امام حسين عليهالسلام در روز عاشورا: «فأسأل اللّه ان يرزقنى طلب ثارك مع امام منصور من اهلبيت محمّد صلّى اللّه عليه و آله».
[6] - نهج البلاغه فيض الأسلام، صفحه 1096.
عندلیب انلاین
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]