تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثر گازهاي گلخانه اي ، هزاران سال باقي مي ماند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اثر گازهاي گلخانه اي ، هزاران سال باقي مي ماند
بررسي هاي جديد نشان داد، آثار زيانبار انتشار گاز گلخانه اي دي اكسيد كربن و تاثير آن بر گرم شدن كره زمين، صدها هزار سال باقي خواهد ماند.
به گزارش مونيتورينگ شبكه خبر به نقل از شماره امروز روزنامه انگليسي "اينديپندنت" در اينترنت، گروهي از دانشمندان رشته اقليم شناسي، در پژوهشي به اين نتيجه رسيدند كه افزايش گرماي زمين براي هميشه ادامه خواهد يافت.

آنان در بررسي خود نشان دادند، دي اكسيد كربني كه امروزه از خانه ها، خودروها و كارخانه ها توليد مي شود، تا صدها هزار سال، سبب گرم شدن زمين خواهد بود.

يافته هاي آنان، با نظر عموم مبني بر اينكه هر وقت روند آلودگي جوّ زمين بر اثر فعاليت هاي انسان متوقف شود، جوّ زمين مي تواند فورا خود را احيا كند، متناقض است.

پروفسور ديويد آركر از "دانشگاه شيكاگو" و از مجريان اين پژوهش مي گويد: آثار بر جا مانده از سوختن سوخت هاي فسيلي، بيش از عمر بناي باستاني استونهنج (در انگليس) و بيش از ديرينگي تمدن بشري ادامه خواهد داشت و به اندازه اي كه افكار عمومي، زباله هاي اتمي را پايدار مي دانند، باقي خواهد ماند.

اين بررسي كه با همكاري پروفسور كن كالديرا از موسسه "علوم كارنگي" در استانفورد كاليفرنيا به انجام رسيد، اين هشدار را نيز به همراه داشت كه حتّي وقتي روند آلودگي جو متوقف شود، جوّ زمين به وضع وخيم تر جديدي گرفتار خواهد شد.

اين خبر در آغاز هفته مبارزه با تغيير اقليم در سراسر جهان اعلام مي شود. قرار است كميته مبارزه با تغييرات آب و هوايي انگليس راهكاري براي اين كشور با هدف كاستن از حجم آلودگي هاي گلخانه اي تا حد هشتاد درصد تا سال 2050 ارائه كند.

نمايندگان كشورهاي جهان، در نشستي كه سال آينده در "پوزنان" لهستان برگزار خواهد شد، به عنوان آخرين فرصت براي دستيابي به پيمان جهاني جديدي در اين خصوص، گردهم خواهند آمد.

پيش از اين اعتقاد بر اين بود كه جوّ پس از گذشت حدود يك قرن از زماني كه انسان به استفاده از انرژي هاي پاك روي آورد، مي تواند خود را تا حدود زيادي پاك كند.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن