تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815405261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي هرمزگان: دريانوردان هرمزگاني طبق استانداردهاي جهاني آموزش مي‌بينند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي هرمزگان: دريانوردان هرمزگاني طبق استانداردهاي جهاني آموزش مي‌بينند
خبرگزاري‌فارس:‌ معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به اينكه ايران عضو كنوانسيون STCW95 است، گفت: ديانوردان هرمزگاني بايد طبق استانداردهاي اين كنوانسيون آموزش‌هاي لازم را فرا گيرند.
محمدعلي سعيدي‌پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بيان اينكه اين استانداردها براي كشتي‌هاي بالاي 500 تن تدوين شده است، اظهار داشت: بر اساس قوانين داخلي، كاركنان كشتي‌هاي زير 500 تن نيز طبق استانداردهاي جهاني آموزش‌هاي لازم را فرا مي‌گيرند.
وي افزود: در حال‌حاضر هشت شركت و مركز آموزش مهارت‌هاي دريايي وظيفه آموزش دريانوردان را در هرمزگان بر عهده دارد.
سعيدي‌پور خاطرنشان كرد: در اين مراكز دريانوردان دوره‌هاي ملوان عمومي، افسر دوم شناورهاي بدنه چوبي و فلزي، فرمانده شناورهاي بدنه چوبي و فلزي، كاربرموتورهاي دريايي KW750، تطبيق مهندسي سومي موتورهاي KW3000 و ايمني چهارگانه زير 500 تن آموز‌ش مي‌بينند.
وي تصريح كرد:‌ 9 شركت در 11 شهرستان استان در زمينه آموزش ديانوردان فعاليت مي‌كنند كه تاكنون بيش از 40 هزار گواهينامه دريانوردي و افزون بر هزار و 700 گواهينامه جانبي توسط اين مراكز و شركت‌ها صادر شده است.
سعيدي‌پور با اشاره به آموزش‌ در خشكي اضافه كرد: يك مركز آموزشي در هرمزگان وجود دارد كه در طول سال كاركنان اداره كل بنادر و دريانوردي و كاركنان شركت‌هاي تابعه از دوره‌هاي تخصصي، عمومي و پودماني آن بهره‌‌مند مي‌شوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: در زمينه‌هاي سخت‌افزاري و شبكه و نرم‌افزاري مجتمع بندري شهيد رجايي فعاليت‌هاي خوبي داشته است به گونه‌اي كه در حال‌ حاضر تمام قسمت‌هاي اين اداره به رايانه‌هاي پيشرفته و اينترنت مجهز شده است.
سعيدي‌پور ادامه داد: در سطح بندر شهيد رجايي 302 كيلومتر فيبرنوري، 150 ارتباط راديويي در 50 ساختمان مختلف و هزار و 500 گروه شبكه در محوطه‌هاي بندر وجود دارد.
وي با بيان اينكه اين بستر با 60 سوئيچ، 30 سرور و تجهيزات ديگر فراهم شده است، گفت: ميزان آمادگي زيرساخت شبكه با استفاده از نرم‌افزارهاي مانيتورينگ ONLINE بالاي 98 درصد است.
معاون طرح و توسعه بنادر و دريانوردي هرمزگان ادامه داد: طرح جامع IT بندر شهيد رجايي در دست تهيه است كه شامل توسعه شبكه به مساحت 15 هزار متر مربع در بندر خليج فارس و توسعه آن‌ در اراضي بندر پشتيباني بندر شهيد رجايي اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به سيستم نرم‌افزاري بيان داشت: در حال‌حاضر بيش از 25 نرم‌افزار فعال در بندر شهيد رجايي وجود دارد كه نرم‌افزار GCOMS براي ارتباط حمل و نقل كالاهاي غير كانتينري و برنامه نماد ايران براي امور مالي از مهم‌ترين نرم افزارهاي موجود در اين بندر است.
سعيدي‌پور از فراهم شدن سامانه PCS و پروژه الپ خبر داد و افزود: در سامانه PCS براي تمام كاركنان بندر شهيد رجايي اعم از گمرك، پايانه‌هاي حمل و نقل و ديگر ارگان‌هاي مرتبط امكان تبادل اطلاعات الكترونيكي فراهم شده است.
وي با اشاره به پروژه الپ ادامه داد: در اين پروژه نرم‌افزاري وجود دارد كه اطلاعات ديگر نرم‌افزارها را استخراج و تحليل مي‌كند و در اختيار مديران قرار مي‌گيرد.
سعيدي‌پور در پايان‌ استقرار سيستم مديريت يكپارچه IMS شامل سه استاندارد ISO9001 مديريت كيفيت، ISO14000مديريت زيست محيطي و OHSAS18001 مديريت بهداشت و ايمني شغلي را از مهم‌ترين اقدامات در راستاي بهبود سيستم مديريتي اين اداره كل ياد كرد.
انتهاي پيام/ح20
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن