تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816750254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار كوتاه خارجي خودرو/ كاروان خودروسازان آمريكايي رهسپار واشنگتن شد حذف يا فروش تعدادي از برندهاي معتبر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اخبار كوتاه خارجي خودرو/ كاروان خودروسازان آمريكايي رهسپار واشنگتن شد حذف يا فروش تعدادي از برندهاي معتبر


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

براي رساندن صداي صنعت خودروسازي به مردم؛

كاروان خودروسازان آمريكايي رهسپار واشنگتن شد

فرانس پرس در گزارشي نوشت: گروهي از معامله‌كنندگان، تامين‌كنندگان و كارگران اتحاديه خودروسازي آمريكا قصد دارند با روانه كردن كارواني از خودروهاي كم‌مصرف با برند آمريكايي به سمت واشنگتن قانون‌گذاران كشور خود را براي نجات سه غول خودروسازي آمريكا تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تصميم جمعي از فعالان صنعت خودروسازي آمريكا در حالي گرفته شد كه كنگره آمريكا راي‌گيري درباره پرداخت وام دولتي به خودروسازان اين كشور را تا ماه دسامبر با تعويق انداخته است.

كارل گالنا – رييس يك گروه خودروسازي – كه تعدادي بنگاه معامله خودرو در ايالت‌هاي آمريكا نيز دارد، در اين باره تاكيد مي‌كند كه متاسفانه اطلاعات نادرستي از وضعيت صنعت خودروسازي آمريكا در افكار عمومي منتشر شده و مردم دقيقا مي‌خواهند، بدانند كه شرايط فعلي خودروسازان آمريكايي در حال تا چه اندازه وخيم است.

وي تصريح ‌كرد: با به راه انداختن اين كاروان قصد داريم، صداي خود را به مسوولان و حتي مردم برسانيم و آن‌ها را از وضيت نامساعت صنعت خودروسازي آگاه كنيم.

تام ويلكينسون - سخنگوي جنرال‌موتورز – نيز ارسال كارواني از خودروهاي كم‌مصرف را به واشنگتن ايده بزرگ توصيف كرده و گفت: جنرال‌موتورز از اين اقدام حمايت كرده و حتي حاضر پذيرفتن مسووليت مديريت آن است.

اوباما:

اجازه نمي‌دهيم صنعت خودروسازي‌ محو شود

رييس‌جمهور منتخب آمريكا با اشاره به اين‌كه وي اجازه نخواهد داد كه صنعت خودروسازي كشورش محو شود، در عين حال تصريح كرد كه نمي‌تواند در زمينه پرداخت بدون ضمانت وام به صنايع خودروسازي آمريكا اقدامي انجام دهد.

به گزارش ايسنا، باراك اوباما در نشستي خبري گفت: دولت براي نجات خودروسازان تمامي تلاش خود را انجام خواهد داد، اما خودروسازان نيز بايد كاملا همكاري كرده و اطلاعات موردنياز در مورد وضعيتشان را به ما ارايه دهند تا پرداخت وام به آن‌ها محقق شود.

وي تصريح كرد: ماليات دهندگان انتظار دارند كه بدانند پولي كه پرداخت مي‌كنند، دقيقا در كجا مصرف شده و اگر هم قرار است، اين ماليات براي نجات خودروسازان هزينه شود، بايد صنايع خودروسازي آمريكا نهايت همكاري را با دولت انجام دهند.

به گزارش فرانس پرس، وي همچنين اقدام كنگره را در به تاخير انداختن راي‌گيري براي پرداخت وام 25 ميليارد دلاري به سه خودروساز بزرگ اين كشور را درست توصيف كرد.

مقامات آمريكايي:

نبايد در كمك به خودروسازان عجله كرد!

اگر خودروسازان آمريكايي اميدي به دريافت وام دولتي دارند، بايد اطلاعات فروش و نقدينگي خود را به كنگره ارايه دهند.

به گزارش ايسنا، قانون‌گذاران آمريكايي اعلام كردند كه خودروسازان آمريكايي بايد هرچه زودتر اطلاعات موردنياز را به كنگره ارايه دهند تا پس از بررسي اين اطلاعات درباره نحوه پرداخت وام به آن‌ها تصميم‌گيري شود.

خودروسازان آمريكايي همچنين بايد برنامه‌هاي خود را در زمينه توليد خودروهاي كم‌مصرف به قانون‌گذاران آمريكايي در كنگره ارايه دهند.

به صورت جداگانه، وزير بازرگاني آمريكا نيز از ارايه كمك مالي فوري به سه خودروساز بزرگ آمريكا حمايت نكرد.

به گزارش رويترز، كارلوس گيترز تصريح كرد: حتي در صورتي كه وضعيت خودروسازان آمريكايي طي هفته‌هاي آينده بدتر شود، نبايد در ارايه كمك مالي به آن‌ها عجله كرد.

سايت ادموند پيش‌بيني كرد:

كاهش 28 درصدي فروش خودرو در آمريكا در ماه نوامبر

پيش‌بيني مي‌شود كه فروش خودروهاي نو در آمريكا طي ماه نوامبر سال جاري با كاهش 28 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبرو شود.

به گزارش ايسنا، سايت ادموند پيش‌بيني كرده است كه فروش خودروهاي نو در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن (اكتبر) حدود 1.9 درصد افزايش نشان دهد.

اين سايت درباره علت افزايش فروش خودرو در ماه نوامبر نسبت به اكتبر نوشته است: ارايه مشوق‌هاي خريد بي‌سابقه از سوي برخي از شركت‌هاي خودروسازي و احتمالا حس مثبتي كه نسبت به انتخاب اوباما در بين مردم به وجود آمده است در رشد فروش موثر واقع شده‌اند.

در عين حال كاهش قيمت بنزين نيز در افزايش فروش موثر بوده؛ به طوري كه حتي بازار خودروهاي دوديفرانسيلي و باركش نيز تا حدودي با رونق مواجه شده است.

براي ماه نوامبر كه 25 روز فروش دارد، انتظار مي‌رود كه فروش كرايسلر با افت 42 درصدي روبرو شود. فروش فورد و جنرال‌موتورز نيز به ترتيب با كاهش‌هاي 33 و 28 درصدي مواجه شود.

از سوي پيش‌بيني مي‌شود كه فروش شركت‌هاي تويوتا، هوندا و نيسان نيز در ماه نوامبر به ترتيب با كاهش‌هاي 24، 21 و 29 درصدي روبرو شود.

اين سايت همچنين پيش‌بيني كرده است كه با توجه به ظرفيت‌هاي بالقوه موجود در بازار چين اين كشور تا سال 2015 به بزرگترين بازار خودروي جهان حتي بالاتر از آمريكا تبديل شود.

همچنين انتظار مي‌رود كه سهم تركيبي سه خودروساز آمريكايي در بازار داخلي به حداكثر 47 درصد در ماه نوامبر برسد كه اين ميزان در سال قبل حدود 51 درصد اعلام شده بود.

همچنين پيش بيني شده است كه مجموع فروش خودروهاي سبك در آمريكا طي سال جاري به 13.3 ميليون دستگاه برسد كه پايين‌ترين ميزان طي 15 سال اخير به شمار مي‌رود.

فروش سال 2009 نيز حدود 12.3 ميليون دستگاه برآورد شده است. اين در حاليست كه فروش سال 2007 حدود 16.1 ميليون دستگاه بود.

جتا ديزلي فولكس‌واگن خودروي سبز سال شد

خودروي ديزلي فولكس‌واگن جايزه خودروي سبز سال را برنده شد.

به گزارش ايسنا، خودروي جتا TDI ساخت فولكس‌واگن، توانست در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس جايزه خودروي سبز سال را از آن خود كند.

اين براي نخستين بار است كه يك خودروي ديزلي موفق به كسب چنين جايزه‌اي شده است.

خودروي پنج سرنشين فولكس‌واگن به ازاي هر گالن بنزين 41 مايل مسافت را مي‌پيمايد.

قيمت اين خودرو حدود 22 هزار دلار اعلام شده است.

خودروي ساخت فولكس‌واگن براي كسب جايزه خودروي سبز سال رقبايي از شركت‌هاي بي‌ام‌و، فوردموتور و جنرال‌موتورز را پشت سر گذاشت.

به گزارش رويترز، خودروهاي ديزلي حدود 30 درصد از كل فروش فولكس‌واگن را به خود اختصاص مي‌دهند.

جنرال موتورز در دستور كار قرار داد؛

حذف يا فروش تعدادي از برندهاي معتبر

جنرال موتورز در حال بررسي امكان حذف و يا فروش تعدادي از برندهاي خود است.

به گزارش ايسنا، اعلام شده است كه برندهايي مانند پونتياك، هامر و ساب در صدر گزينه‌هاي جنرال‌موتورز براي حذف يا فروش قرار دارند.

اين خبر در حالي از سوي يك منبع آگاه عنوان شد كه مسوولان جنرال‌موتورز هنوز در مقابل آن واكتشي نشان نداده‌اند.

تام ويلكينسون – سخنگوي جنرال‌موتورز – در اين باره گفت: گمانه‌زني‌هاي زيادي در مورد آن‌چه كه طي هفته‌هاي آينده رخ خواهد داد، وجود دارد، اما ما قصد نداريم، به هيچ‌يك از اين اظهارات پاسخ دهيم.

براي توليد خودروهاي سبز و ايمن؛

كميسيون اروپايي به خودروسازان كمك مالي مي‌كند

كميسيون اروپايي براي كمك به خودروسازان در جهت توليد خودروهاي ايمن و سبز پنج ميليارد يورو به آن‌ها پرداخت مي‌كند.

به گزارش ايسنا، اتحاديه اروپا، صنايع و كشورهاي عضو در تصويب طرح پرداخت اين ميزان كمك به خودروسازان نقش داشتند.

كمك پنج ميليارد يورويي اتحاديه اروپا به خودروسازان در واقع بخشي از بسته نجات 200 ميليارد يورويي است كه براي نجات اقتصاد اروپا از بحران فعلي تدوين شده است.

در تامين مالي كمك به خودروسازان علاوه بر اتحاديه اروپا، صنايع و اعضاي اتحاديه، بانك سرمايه‌گذاري اروپا نيز حضور خواهد داشت.

در همين راستا قرار است، بانك سرمايه‌گذاري اروپا چهار ميليارد يورو وام كم‌بهره در اختيار صنايع خودروسازان براي گسترش برنامه توليد خودروهاي ايمن و محيط زيستي مانند خودروهاي الكتريكي قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، اتحاديه اروپا همچنين پيشنهادي را در زمينه كاهش ماليات ثبت خودروهاي نو با مصرف آلايندگي كمتر به منظور تشويق خريداران اين نوع خودروها را ارايه كرده است.

ورشكستگي خودروسازان آمريكايي به نفع ماست!

به گزارش ايسنا، كارشناسان معتقدند كه كاهش توليد، فروش و در نهايت احتمال ورشكستگي سه غول خودروسازي آمريكا به نفع خودروسازان خارجي حاضر در بازار آمريكا به ويژه خودروسازان آسيايي شده است.

علي‌رغم اين‌كه خودروسازان آسيايي هم از بحران اقتصادي آمريكا بي‌نصيب مانده و كاهش فروش را تجربه كرده‌اند، اما وضعيت فعلي آن‌ها به مراتب بهتر از شرايط سه شركت جنرال‌موتورز، فورد و كرايسلر است.

اما در حالي كه برخي كارشناسان عنوان مي‌كنند كه ورشكستگي حتي يكي از غول‌هاي صنايع خودروسازي آمريكا خسارات زيادي را مانند كاهش شديد توليد قطعه نصيب خودروسازي آسيايي مي‌كند، برخي ديگر از كارشناسان نيز اعلام كرده‌اند كه نبود رقباي آمريكايي بهتر از بود آن‌ها براي خودروسازان آسيايي است.

سال گذشته از حدود 10.8 ميليون دستگاه خودرويي كه در آمريكا توليد شد، حدود يك سوم كل توليد در كارخانه‌هايي متعلق به شركت‌هاي آسيايي و اروپايي انجام شد.

پيش‌بيني مي‌شود، اين نسبت امسال هم به نفع خودروسازان آسيايي و اروپايي مانند تويوتا، فولكس‌واگن و كيا تغيير پيدا كند.

مديرعامل رنو- نيسان در حاشيه نمايشگاه لس‌آنجلس گفت: مشكلات به وجود آمده براي سه غول خودروسازي آمريكا فرصت‌هاي جديدي را براي ما به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي در عين حال اذعان كرد: البته در صورت ورشكستگي هر يك از سه غول بايد منتظر تبعات منفي آن روي اقتصاد آمريكا نيز باشيم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2041]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن