تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817072780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي بررسي نحوه اجراي توافق‌‏نامه امنيتي المالكي با فرمانده نيروهاي آمريكايي و سفير اين كشور در بغداد ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: براي بررسي نحوه اجراي توافق‌‏نامه امنيتي المالكي با فرمانده نيروهاي آمريكايي و سفير اين كشور در بغداد ديدار كرد


تهران- خبرگزاري كار ايران
نخست‌‏وزير عراق با سفير آمريكا و فرمانده نيروهايي آمريكايي در عراق در مورد نحوه اجراي توافق‌‏نامه امنيتي گفت‌‏وگو كرد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، «نوري المالكي»، نخست‌‏وزير عراق با «رايان كروكر»، سفير آمريكا و «ريموند اوديرنو»، فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق ديدار و در مورد نحوه اجراي توافق‌‏نامه امنيتي گفت‌‏وگو كرد.
طبق بيانيه منتشر شده توسط دفتر المالكي ، نخست‌‏وزير ميزبان اين دو مقام آمريكايي بود و با آنها در مورد نحوه اجراي توافق‌‏نامه‌‏اي كه با تصويب شوراي رئيس‌‏جمهوري تبديل به قانون مي‌‏شود، گفت‌‏وگو كرد.
نخست‌‏وزير عراق با اوديرنو و كروكر در مورد نحوه خارج كردن كشور عراق از دستوركار شوراي‌‏امنيت سازمان ملل متحد و مسايل مختلف امنيتي در عراق نيز به تبادل نظر پرداخت.
اين توافق‌‏نامه با144 راي مثبت از مجموع 198 نماينده حاضر پنج‌‏شنبه گذشته در پارلمان عراق به تصويب رسيد. از بين نمايندگان35 نماينده به اين توافق‌‏نامه راي منفي دادند و 19 نماينده ديگر از دادن راي امتناع كردند.
احزاب سني در پارلمان عراق پنج‌‏شنبه گذشته راي موافق خود را به توافق‌‏نامه امنيتي عراق و آمريكا منوط به برگزاري يك همه‌‏پرسي درباره اين توافق‌‏نامه اعلام كردند. احزاب شيعه و كرد حاضر در پارلمان عراق مجبور شدند با اين درخواست كه در «قانون اصلاحات سياسي» عراق پيش بيني شده است، موافقت كنند. اين قانون همزمان با تصويب توافق‌‏نامه امنيتي عراق به تصويب رسيد.
ائتلاف يكپارچه با 83 كرسي، ائتلاف كردها با 56 كرسي و مستقلين با 15 كرسي از موافقان اصلي امضاي توافق‌‏نامه و حزب فضيلت با 15 كرسي، جريان صدر با 30 كرسي ، فهرست العراقيه با 19 كرسي از مخالفان توافق‌‏نامه بودند.
اين توافق‌‏نامه پس از به پايان رسيدن مهلت قطعنامه سازمان ملل درباره حضور نيروهاي تحت رهبري آمريكا، 31 دسامبر 2008 اجرا مي‌‏شود و از آن پس نيروهاي آمريكايي تحت اين توافق‌‏نامه اقدام مي‌‏كنند.
بر اساس اين توافق‌‏نامه، نيروهاي آمريكايي تا ژوئن سال 2009 از شهرهاي عراق و تا دسامبر سال 2011 از كشور عراق خارج خواهند شد.
هر يك از دو كشور عراق و آمريكا مي‌توانند طي يك مهلت يك‌‏ساله بطور يكجانبه اين توافق‌‏نامه را فسخ كنند، از اين رو، در صورتي كه در همه‌‏پرسي به فسخ اين توافق‌‏نامه راي داده شود، نيروهاي آمريكايي بايد قبل از تابستان 2010 ميلادي عراق را ترك كنند.
اين توافق‌‏نامه قرار است امروز -يك‌‏شنبه- به شوراي رياست‌‏جمهوري عراق ارجاع شود. اين شورا 10 روز فرصت دارد تا آن را رد كند اما در صورتي كه اعضاي اين شوراي سه نفره با آن مخالفت نكنند، اين توافق تبديل به قانون مي‌‏شود.
پايان پيام

كد خبر: 460630
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن